Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens treningsgruppe - for de som ønsker å trene hjemme!


Mirai
 Share

Recommended Posts

Dobbelposter, sorry, men er ferdig med å trene nå, sliten og svett :) Tok tre runder. Vanskeligst for meg er armhevingene, helt klart. Satser på det blir bedre nå som jeg faktisk øver på dem hver uke istedet for en gang i mnd :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror ikke jeg skal fortelle hvor lang tid jeg brukte på programmet jeg Men jeg gjennomførte!

Program 4 *Oppvarming* 20 - Knebøy med bakketouch 20 (hvert bein) - Ettbeins touch 20 - Eselpark 20 - Planke fra stående 10 - Pull over V ups 20 - Sidetouch (desto mer oppreist du sitter he

Du får utfordre han og spørre om han er mann nok til å ta den sammen med deg

Program 4

*Oppvarming*

20 - Knebøy med bakketouch

20 (hvert bein) - Ettbeins touch

20 - Eselpark

20 - Planke fra stående

10 - Pull over V ups

20 - Sidetouch (desto mer oppreist du sitter her jo enklere er det, strekker du ut beina og armene blir det hardere)

20 - Innsides reptil

10 - Armhevinger

20 - Legghopp (prøv å ikke la hælene ta i bakken mellom hver repetisjon, og bruk hofte og kne så lite som mulig)

Nybegynner: To runder

Viderekommen: Tre runder

Blærgh. Er litt uopplagt etter en lang uke med lite søvn, så greide ikke mer enn en runde, og 10 ettbeins touch på hvert bein, samt planke fra knestående. :P (men jeg tror jeg er blitt bittelitt bedre på armhevinger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Program 4

Oi, fint program og bra film. Dette skal jeg ta imorgen :)

Jeg har antagelig fått legghinne betennelse i begge bein (spesielt venstre). Har over en uke vært øm på leggbeinet, men øvre del, og ikke midtre/nedre slik jeg pleier. Men nå er hele driten veldig vond, spesielt like under kne og over ankel. Kunne ikke gå etter joggetur idag, der jeg hadde en del sprinter, men måtte gå hjem pga smertene. Hvordan skal jeg trene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra simira! Vil foreslå at neste gang så tar du det samme programmet igjen, og to runder! Nå er du kjent med øvelsene også . Grattis med fremgang på arvinger!

Borderen: ja, det har vel vært litt mye løping litt brått vol jeg tro :P du skal få et kjedelige råd av meg, jeg spurte Steve også siden han er fysio.

- sørg for gode sko som er riktig for din fot

- reduser lengden du løper. Viktig!! Ikke bare press på selv om det kjennes bedre når du er varm

- tøye fremside av leggen (en muskel som heter tibialis anterior, du finner sikkert tøyeøvelser om du søker på youtube)

- massere, ja jeg vet det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borderen: ja, det har vel vært litt mye løping litt brått vol jeg tro :P du skal få et kjedelige råd av meg, jeg spurte Steve også siden han er fysio.

- sørg for gode sko som er riktig for din fot

- reduser lengden du løper. Viktig! Ikke bare press på selv om det kjennes bedre når du er varm

- tøye fremside av leggen (en muskel som heter tibialis anterior, du finner sikkert tøyeøvelser om du søker på youtube)

- massere, ja jeg vet det gjør vondt.

Takk for tips. Kjøpte nye sko for 1 uke siden, så demping skal være god. De er støttende mot overpronasjon (har vært på løpelabbet og fått hjelp), men jeg lurer på om de er en halv str for store! De er en halv størrelse mindre enn de jeg hadde i samme merke, men er likevel større. Håper ikke det er der problemet ligger for de var dyyyre!

Men ok, tar de neste per dagene på sykkelen også får jeg heller løpe kortere (hurra! haha).

EDIT: Søndag 3. juni:

Nå har jeg gjennomført program 4 (er det ikke egentlig program 3, hvis man ikke teller med formskjekken?). Stod over legghopp pga legghinnebetennelsen, men følte absolutt jeg fikk brukt meg! Tidligere idag hadde jeg omtrent 25 km på sykkelen, så da sier jeg meg fornøyd idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Program 1

  • 20 Knebøy med spark til siden - en knebøy, når du er tilbake til stående balanserer du på ett ben, og sparker det andre ut til siden. Gjør ti på ett bein, deretter ti på det andre benet så det blir 20 totalt.
  • - tenk at det er rumpa som skal løfte beinet kontrollert ut, ikke bruk tyngekraften til å slenge beinet ut.
  • - prøv å hold overkroppen en tanke mer stille enn i videoen.
  • - en lengde er ca 2 meter, eller så langt som du har plass til.
  • 5 armhevinger med
    (albuene inntil kroppen og peker bakover)
  • 5 armhevinger med bred håndstilling (utenfor skulderbredde)

TO RUNDER. :cheer:

Ny runde i dag :) Var søren meg støl helt til fredag etter sist runde, så ingen tvil om at det trengs :P Tenkte først no way på krabbingen, men så var den omtrent det enkleste. Tyngste var sidehev og utfall-hopp denne gangen. "Varmet opp" med 1 times tur med hundene i ganske bra tempo.

Har du noen gode øvelser for å tøye ut innsiden av lårene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ut nytt program i morgen i og med at noen av dere nå også har kommet gjennom siste program :)

Syns det er veldig bra at dere henger med og også faktisk liker det littegrann!

Noen ønsker for neste runde?

Tøying for innside lår:

Stretch-Inner-Thighs.jpg

inner-thigh-stretch-0.JPG

stretch.jpg

Den siste og første er nesten helt like, men prøv begge og se hvilken du føler tøyer mest for deg. Husk å være varm før du tøyer, ikke tøy på kalde muskler.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :lol: Jeg vil tippe ettbeins touch, der må man bruke en del bakside lår og også rygg når man retter seg opp igjen, alle musklene på baksiden må "dra" deg opp igjen i stående stilling.

Legger ut nytt program i løpet av dagen, er litt trøtt nå så trenger å fokusere litt før jeg klarer å slenge sammen noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen tips til flatere magemuskler? Samboer syter litt om dagen. Det er ikke mye fett igjen, men han synes det er "pub" :P Kan ingenting om dette, men statiske øvelser må vel være bedre enn situps? Og få bredere overkropp? Aner ikke jeg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatere mage lager man på kjøkkenet dessverre :P der har diett alt å si. Det hjelper ikke å gjøre verdens beste mageøvelser så lenge man har fett som dekker dem. Menn lagrer jo også gjerne fett der og har eplefasong på kroppen, så spesielt de nederste magemusklene kan være vanskelige å få frem.

For bredere overkropp, tung styrke. Tren øvelser som nedtrekk (for latissimus dorsi, som hjelper på å få V-form), roing/sittende roing, markløft, skulderhev og skulderpress (for bredere skuldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Mari som mener hun skylder rumpe så har jeg lagt inn litt mer for rumpa idag!

borderen: Jeg kalte bare formtesten for formtest og så alt etter det er program 1, 2 osv, kanskje derfor tallene virker litt forvirrende.

Program 5 - bein og rumpe.

Dagens program er en blanding av repetisjoner og øvelser over tid. Se gjennom videoene først sånn at du vet hva du skal gjøre og ikke får unødvendige pauser i treningen.

Oppvarming av valgfri art, minimum 4-5 minutter bevegelse for å få opp pulsen og varme opp musklene.

NB: Er det ettbeinsøvelser så skal det være f. eks 15 på hvert bein om det står "15 utfall til siden".

15 Glute bridge (tærne opp fra bakken, skyv gjennom hælen og virkelig klem sammen rumpa på toppen)

10

(putt bakerste fot på sofaen, bruk vannflasker eller sekk med vekt om du trenger mer belastning)

1 minutt (er det ettbeinsøvelse så er det 30 sekunder på hvert bein):

Liggende beinløft

(putt en halvlitersflaske med vann bak kneet for større utfordring)

Bonusøvelse: 10 armhevinger på slutten av hver runde.

Tre runder!

Så totalt tre sett på hver øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hopper glatt over å ta probgram 4 og tar det der i morra, tenker jeg. :)

Jeg mente såklart program 5. Og det ble utsatt til i dag, siden jeg hadde glemt hvor tungt det er å sykle hjem fra jobb, pluss overtid. Mye bein, men jeg likte programmet. Skulle varme opp med å rusle en tur med begge hundene sammen (stolt av det, har brukt mye tid på å i det hele tatt komme i gang der, pga. ulike passeringsproblemer), som endte med litt lengre enn planlagt og litt jogging i intervaller. I tillegg, da jeg kom hjem, så hadde jeg mistet grima til Kovu og det korte båndet jeg hadde hatt i lommen, så det ble en ekstra 15-minutters sykkeltur for å finne det igjen...

Siden oppvarmingen ble såppas mye så tenkte jeg egentlig bare å ta to runder, men greide tre, og det med armhevinger (stående mot sofaen). http://www.sports-tr...cfic614ldp6q0q2

Ikke det tøffeste programmet, men er stolt lell. :P

Og dette syntes Kovu om treningsprogrammet ditt, IW:

2012-06-08%252016.00.40.jpg

2012-06-08%252015.57.15.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen av dere kanskje vet saa er jeg i Thailand naa. Jeg kan nok skrive ned ett eller to nye programmer til dere mens vi er her, men tviler paa jeg faar til to eller tre i uka.

Mitt tips er, begynn fra nummer en igjen (ikke formtesten) og dra gjennom de som ligger i startposten allerede. Det boer gi de fleste av dere en del uker til med trening og saa kan jeg som sagt legge ut noe nytt i loepet av denne uka.

Nei, naa er det sol, snakkes! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet her på en stund, men har egentlig variert mellom program 3 og 4. Prøver å trene styrke hver onsdag og søndag. Prøver meg på program 5 nå på søndag :) Reiser på tirsdag, og skulle gjerne hatt med et nytt program på ferie. Er det muligheter for det mon tro? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha noe som er ganske standard og enkelt å huske så kan du jo ta noe ala formsjekken. Velg noen gode øvelser og ta 25 av hver, enten en runde om det er mange øvelser eller fler runder om det er ikke så mange øvelser. F. eks:

Knebøy

Utfall

Armhevinger

Rygghev

Crunches

Litt avhengig av hvilket nivå du er på kan du jo gjøre variasjoner av de øvelsene.

Evt. ta med formtesten som er nesten helt lik og bruk den, da får du kjørt gjennom hele kroppen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Stella

Ok, kjempefint! Har nok i massevis med de programmene du har lagt ut, er i skikkelig dårlig form... Trodde jeg var i ok form, men et utdrikningslag med poledance-time ble en vekker... Må få bedre styrke overalt, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...