Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens treningsgruppe - for de som ønsker å trene hjemme!


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror ikke jeg skal fortelle hvor lang tid jeg brukte på programmet jeg Men jeg gjennomførte!

Program 4 *Oppvarming* 20 - Knebøy med bakketouch 20 (hvert bein) - Ettbeins touch 20 - Eselpark 20 - Planke fra stående 10 - Pull over V ups 20 - Sidetouch (desto mer oppreist du sitter he

Du får utfordre han og spørre om han er mann nok til å ta den sammen med deg

Fikk endelig kommet igang med formtesten. Ble litt travelt med eksamener, avslutning og så sommerjobb her en stund.

Var visst på tide også - for dette beviste bare at jeg er i enda dårligere form enn jeg trodde :P

Gjorde rundene ferdig på ca 16 minutt, og da hoppet jeg over dips, som jeg ikke fikk til i det hele tatt.

Stjernehopp - temmelig enkle.

Knebøy - tungt!

Armhevinger - helt greit førte runden, vanskelig den siste. Gjort på knærne.

Utfall - samme som armhevinger egentlig, greit første runde - tungt siste.

Dips - denne fikk jeg ikke til, det gjorde bare vondt i skuldrene. Kan kanskje også ha noe med at jeg er helt kjørt i skuldrene fra før av etter flere timer med maling hver dag denne uken.

Rygghev - TUNGT!

Pike sit-ups - også T-U-N-G-T.

EDIT: skulle reise meg opp for å hente litt frukt, kjenner jeg er god og skjelven i beina! Blir nok støl i morgen ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide å legge inn noe nytt her!

Program 6

5 minutter oppvarming av valgfri sort.

Så skal vi virkelig kjenne musklene brenne! :P

70 knebøy

70 utfall bakover (gjør annethvert bein til du når 70)

50 armhevinger (på knærne eller med strak kropp og hendene på sofaen)

50

50

50

Kun en runde, ta tiden :)

Husk å tøye etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er definitivt ikke meningen dere skal klare det på 10 minutter, hehe :lol: . Ta den tiden dere trenger, når dere blir slitne så ta noen sekunder pause, prøv et par reps til osv. Er meningen det skal være tøft å komme gjennom. Evt. ta et av de andre programmene et par ganger til :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg! :P

Knebøy og utfall gikk greit, men etter det gikk det nedover :P Tok en del pauser, og la til noen sit-ups på slutten.

Jeg liker godt programmer hvor man er ferdig etter en runde :D

Phu.. Nå er det velfortjente banan-egg-pannekaker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

idaemiliee: du kan gjøre det om du ønsker, folk på "vårt nivå" er ikke så hardcore at du vil ta noen som helst slags skade av det :) . Men jeg vil kanskje råde deg til å ikke gjøre det den første uken, for å la kroppen venne seg til bevegelsene samt la knær/ankler osv venne seg til belastningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idaemiliee: du kan gjøre det om du ønsker, folk på "vårt nivå" er ikke så hardcore at du vil ta noen som helst slags skade av det :) . Men jeg vil kanskje råde deg til å ikke gjøre det den første uken, for å la kroppen venne seg til bevegelsene samt la knær/ankler osv venne seg til belastningen.

Okei, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Etterpå, evt. senest i morra, så setter jeg i gang igjen på program 1. Målet er minst en økt i uka med styrke, i tillegg til 1 dag svømming og 1 dag langtur/jogging. Litt ambisiøst kanskje, men noe må man jo finne på når det er mørkt og kaldt ute.

Flere som er med på en runde til?

Nok en gang, takk til IW for flotte program! Musklene mine gleder seg til juleferien, da hopper jeg over en uke. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææ, jeg er død!

Fikk endelig tatt formtesten. Rimelig stolt av å ha gått drøye 2 mil i fjellet i helga og klar for mer trening i dag. Varmet opp med å sykle de to kilometrene til jobben til gubben og passe/leke med valp der en liten time (se egen tråd som kommer snart ;) ) og sykle tilbake.

Selve testen tok 23,5 minutt, inkludert et par avbrudd av en overgiret Kovu som ville jokke på meg (valp lukter gooodt!). Da var jeg rimelig død litt uti runde 2, og jukset bigtime på dips, armhevinger og sit ups... (jeg er rett og slett ikke sterk nok). Nå får jeg vel strekke ut og ta en dusj.

Sports-tracker: http://www.sports-tr...hqtri1renqd85sv

Gjør det etterpå! Ellers kan man si hver eneste dag "i morra" :) . Tre økter i uka høres perfekt ut.

Kanskje noen flere vil slenge seg på?

Æææ...

Startet med formtesten jeg. Skuffende, men ikke overraskende, er jeg ikke i noe bedre form enn da jeg startet i sommer. :( Brukte 23:13, selv om jeg muligens var ørlite flinkere på dips og armhevinger.

Vet ikke om jeg greier tre økter i uka, er utrolig lite opplagt om dagen, og kulden gjør det ikke bedre. Det blir ikke noe joggetur i -5 grader, for å si det slik.

Men nå er jeg ihvertfall i gang, og onsdag skal jeg svømme med lillesøster, så da blir det også helt sikkert trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som noe jeg vil være med på...! :D Nå har jeg ikke fått susa meg til å lese hele tråden, men er det sånn at man må på treningssenter for å være med, eller kan man gjøre det hjemme..? Jeg prøver å trene styrke to dager i uka, men de er alt forlite.. Tiden strekker dog ikke til så jeg får tid til mer med jobb og hunder og alt.. Derfor er det kjempe hvis man kan gjøre det hjemme.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æje.. Formtest gjennomført, og det sto jammen dårligere til enn jeg hadde trodd gitt.. :P Tid 17.38. Dipsene var tuuunge, resten gikk greit.. :) Pike situpsene ble litt halveis da Undulaten fant ut at man skulle løpe rundt meg på gulvet, så måtte være litt varsom med hvor jeg plasserte kroppsdelene mine.. :P (Tatt høyde for bikkjene og fjernet de, så de ikke skulle fly rundt, men undulaten glemte jeg vist:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...