Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

  • 2 weeks later...

Har begynt å prøve meg på yoga! Ikke trent på mange år pga sykdom, så deilig å begynne igjen.

Fått mannen med og! :D

Nå er det jogging og yoga for alle penga!

Men, er det noen av dere som vet om det er mulig å spise bær til middag? typ fryktsalat, istedenfor vanlig salat?

Jeg vil gjerne spise noe grønt, men jeg klarer ikke å spise grønnsaker av div årsaker, så kunne gjerne tenkt meg å spise frukt å bær som erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å prøve meg på yoga! Ikke trent på mange år pga sykdom, så deilig å begynne igjen.

Fått mannen med og! :D

Nå er det jogging og yoga for alle penga!

Men, er det noen av dere som vet om det er mulig å spise bær til middag? typ fryktsalat, istedenfor vanlig salat?

Jeg vil gjerne spise noe grønt, men jeg klarer ikke å spise grønnsaker av div årsaker, så kunne gjerne tenkt meg å spise frukt å bær som erstatning.

Frukt inneholder dessverre ikke de samme positive tingene som grønnsaker. Ja, de har stivelse og noen vitaminer, men du kan ikke erstatte grønnsaker med frukt på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt inneholder dessverre ikke de samme positive tingene som grønnsaker. Ja, de har stivelse og noen vitaminer, men du kan ikke erstatte grønnsaker med frukt på lang sikt. 

Jeg har aldri spist grønnsaker i utgangspunktet, så blir ikke å erstatte noe, heller å tilføre mer til maten.

Men er usikker på hvilke frukter jeg kan bruke som tillegg til maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spist grønnsaker i utgangspunktet, så blir ikke å erstatte noe, heller å tilføre mer til maten.

Men er usikker på hvilke frukter jeg kan bruke som tillegg til maten.

Hvis det er snakk om å tilføre så er det jo bare å spise de du liker :) . Kanskje prøve noen frukter du ikke har smakt tidligere og se om du liker dem?

Jeg har blitt bedre til å lage smoothie i det siste, må riktignok ha litt ekstra oppi enn kun frukt, men. Det er godt, og en rask måte å få i seg mye nyttig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spist grønnsaker i utgangspunktet, så blir ikke å erstatte noe, heller å tilføre mer til maten.

Men er usikker på hvilke frukter jeg kan bruke som tillegg til maten.

Vi bruker endel mango i mat. Hjemmelaget mangosalsa og mangochutney begge deler kan brukes til veldig mye (fisk, hvit og rød, kylling, burgere, taco). Rasper eple og gulrot og har til maten. Pære kan sikkert også brukes til det.

Er det jeg kommer på nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg endelig meldt meg inn på treningssenter igjen! Har gruppe på Facebook med to venninner hvor vi lager felles utfordring som varer en ukeav gangen, denne uken er det 50 burpees hver dag og 25 armhevinger annenhver dag. Idag trente jeg styrke utendørs i en time:) . Det blir vondt på torsdag ja:D .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er knallbra! Jeg sliter litt med treningsmotivasjonen selv, men jeg har ligget på underskudd siden slutten av desember, så det regner jeg som en naturlig konsekvens av at kroppen er sliten. Fra oktober av skal jeg derimot fokusere på muskelvekst og bygge opp kalorimengden til normalt nivå, for å holde meg stabil og forhåpentligvis bli litt fastere i fisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 3kg i løpet av de første ukene som student, det er da man virkelig merker hvor mye kalorier man får gjennom alkohol :blink: Nå er det full skjerpings, total godtestopp og treningen har begynt igjen. Jogger ute med hunden, og trener litt styrke for meg selv. Merker at et medlemsskap på treningssenter hadde gjort seg, men det er dyrt og dessuten føler jeg at jeg ikke får fullt utbytte i og med at jeg har lite peiling på øvelser. Men gruppetimer hadde vært gøy, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at et medlemsskap på treningssenter hadde gjort seg, men det er dyrt og dessuten føler jeg at jeg ikke får fullt utbytte i og med at jeg har lite peiling på øvelser. Men gruppetimer hadde vært gøy, da!

Du har ikke et treningsstudio i tilknytning til studiestedet ditt, da? De pleier å koste en skitt og ingenting, og du kan jo ta en time med PT for å pusse på teknikken. Gruppetimer er gøy, men styrketrening former kroppen. :)

I natt drømte jeg at jeg tok knebøy. Jeg hadde på meg knallgrønne knestøtter og brukte sånn rusten, gammeldags stang som var så hardt lasta med vektskiver at den bøyde seg på midten. Det blåste jevne skyer med talkum over meg også. Jeg pressa på og kunne SE åssen lårmusklene vokste. :D I tillegg hadde jeg på magiske hansker som gjorde at jeg satt godt på absolutt alle overflater, så uansett hva slags stenger jeg gikk forbi, så kunne jeg bare ta tak og heise meg opp i perfekte inverts. :lol:

Jeg trur det er kroppen som prøver å fortelle meg at jeg må dra ræva tilbake på trening. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke et treningsstudio i tilknytning til studiestedet ditt, da? De pleier å koste en skitt og ingenting, og du kan jo ta en time med PT for å pusse på teknikken. Gruppetimer er gøy, men styrketrening former kroppen. :)

Jo, men der er det alltid stappfult med folk, og det byr meg veldig i mot kjenner jeg. Særlig siden jeg vet jeg kommer til å føle meg teit som ikke har teknikken inne på øvelsene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knallbra! Jeg sliter litt med treningsmotivasjonen selv, men jeg har ligget på underskudd siden slutten av desember, så det regner jeg som en naturlig konsekvens av at kroppen er sliten. Fra oktober av skal jeg derimot fokusere på muskelvekst og bygge opp kalorimengden til normalt nivå, for å holde meg stabil og forhåpentligvis bli litt fastere i fisken :)

Takk!

Ja, det har mye å si... da jeg trente mye for to år siden spiste jeg lite, gikk på en smell etter noen måneder og det tok lang tid å fikse det. Du får glede deg til litt mer mat, hehe :D . Noen spesiell grunn til underskuddet, hvis det er lov til å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Ja, det har mye å si... da jeg trente mye for to år siden spiste jeg lite, gikk på en smell etter noen måneder og det tok lang tid å fikse det. Du får glede deg til litt mer mat, hehe :D . Noen spesiell grunn til underskuddet, hvis det er lov til å spørre?

Det tar litt tid ja, jeg gleder meg skikkelig til målrettet overskudd der jeg får bygd opp kroppen igjen :D

Ja ja, jeg har gått fra 72 kg til 57 kg (168 cm høy) Nå ligger jeg riktignok nærmere 60 etter fadderukene da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar litt tid ja, jeg gleder meg skikkelig til målrettet overskudd der jeg får bygd opp kroppen igjen :D

Ja ja, jeg har gått fra 72 kg til 57 kg (168 cm høy) Nå ligger jeg riktignok nærmere 60 etter fadderukene da :P

Shit, det er ganske mye ja! :P Jeg er 167 og veide 57 for to år siden, var sjukt tynn. Til og med faren min kommenterte litt mumlende om at jeg godt kunne legge på meg litt, hehe... Men muskelmasse osv har jo mye å si, da. Trives du på den vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, det er ganske mye ja! :P Jeg er 167 og veide 57 for to år siden, var sjukt tynn. Til og med faren min kommenterte litt mumlende om at jeg godt kunne legge på meg litt, hehe... Men muskelmasse osv har jo mye å si, da. Trives du på den vekta?

57 kg er litt i det magreste laget. Kjæresten min kommenterte også noe lignende! Jeg satser faktisk på å gå litt opp i vekt, bygge litt muskler og eventuelt ta av noe fett til våren dersom det blir litt i det meste laget. Jeg tenkte liksom at vinteren er perfekt til å bygge seg opp på, vintertøy er liksom ikke så avslørende?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne i uke 2 med styrketrening nå, kjenner det på kroppen at den er rusten nå ja :P men målet er å få strammet opp kroppen etter fødsel. Gikk opp 10 kg da og veide da 60 kg, alt utenom 3-4 kg forsvant med engang, men de siste ligger på enda, de kan godt få bli værende men som muskler i stedet :P

Trener 3 dager i uka, 2 kvelder er meg ei skikkelig rå dame som setter opp program for de damene som vil være med, kjempe morsomt! Også er det 1 dag som er mor og barn trim, det er litt mer ymse hvor effektivt det blir da "vektstanga" mi gjerne vl krype rundt og utforske :lol: men det er i det minste sosialt :ahappy:

Så planen er å holde på med dette frem til jeg skal tilbake i jobb i februar, og da får jeg se hvordan det blir med tid og trening da :)

(Også bør jeg bli flinkere til å spise nok om dagen, og å ikke spise snop........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siden januar trent 3-splitt, men føler ikke helt jeg har fått de resultatene jeg håpet på. Med 3-splitt får jeg jo bare trent gjennom kroppen en gang i uka, så tror kanskje det kan ha noe med saken å gjøre? Har også blitt litt kjedelig i lengden å trene det samme hver eneste uke, så tenkte å forandre litt på treningsprogrammet mitt slik at jeg får litt mer variasjon. Jeg tenke å trene slik:

Uke 1, fullkropp, trene 3 dager (trent gjennom hele kroppen 3 ganger)
Uke 2, 2-splitt, trene 4 dager (trent gjennom hele kroppen 2 ganger)
Uke 3, 3-splitt, trene 3 dager (trent gjennom hele kroppen 1 gang)

Og etter de 3 ukene begynne på ny igjen. Lurer på om dette kan være en grei treningsplan for å få litt variasjon, eller om det er best å holde seg til et opplegg over tid? Noen med litt mer erfaring som kan fortelle sin mening?

Jeg hadde min første økt med fullkropp i dag, er enda sjelven i kroppen! Super økt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...