Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Guest Ulla-Britt

Jeg vurderer å være litt åndssvak og melde meg på min første løpekonkurranse siden Tine-stafetten på videregående – Nordmarka Ultra Challenge i slutten av september, 50 km med løping i skauen. Tror ikke jeg noen gang har løpt halvparten en gang, så det vil kreve en del forberedelser, et skikkelig treningsprogram frem til konkurransedag. Målet vil være å fullføre, helst innenfor makstiden.

Who's with me?

Blitt lite trening, men mye tur de siste dagene. Fortsatt vonde legger når jeg løper. Blir nok en løpetur i morgen eller på søndag, tror jeg.

Guri. Jeg synes jeg var tøff nok som tenkte å gå for den halve Nordmarkstraver'n som mitt aller første terrengløp. I motsetning til deg synes jeg 1,5 mil er et greit sted å starte. Gale, gale mann. Men alt er da virkelig mulig hvis man vil, så lykke, lykke til! :flowers:

Min litt mer forsiktige terminliste som konkurransejomfru:

22. august Elveløpet (Drammen) 10 km

07. september Halvtraver'n 15 km

21. september Oslo maraton 21 km

Flere som skal på noen av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 60 min afro og mage. Dvs danseaktige steg, lett koordinasjon og mange repitisjoner. Gøy og ble veldig svett og sliten. Kjente kickbiketuren fra dagen før i bena gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg tenker over det, jo mer fornøyd blir jeg over at jeg jogget hele 7,5 km igår! Jeg har bladd igjennom runkeeper og sett hva jeg har løpt de siste 2 mnd, og jeg er superfornøyd med progressjonen! Jeg har løpt ca annenhver dag, og variert i mellom intervall, satt distanse og langkjøring med satt tid.

Jeg har løpt 3 langkjøringer og det er her jeg best kan se utviklingen:

1 - 5,8 km på 45 min, gj.fart 7,7 kmh

2 - 6,9 km på 50 min, gj.fart 8,2 kmh

3- 7,5 km på 51 min, gj.fart 8,6 kmh

Målet med dette 8 ukers programmet som slutter nå på fredag var å løpe 5 km, og det vet jeg allerede at jeg klarer. Så jeg har satt meg et mål på 31 minutter :) Jeg har allerede planlagt å starte med nytt program neste uke, denne gangen 10km!

Tenk at jeg hatet jogging! Tenk at jeg slet meg gjennom 2 km for 2 måneder siden!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke i dag. Ingen god dag å trene på. Ekstremt mye negativt stress på jobb om dagen, og det sitter i kroppen. Men tvang meg delvis igjennom programmet..

Benpress 150 kg 8x3

Dips -6 kg 6x2

Chins -8kg 7x2

Biceps 8kg i hver hånd 16 rep og 10 rep

Triceps 4kg 6x3 (ufyselig teknikk på de siste..)

T bar row 20 kg 8x3

Pull through 3 kg 12x3 (stolt over at jeg turte med flust av gutter rundt meg! )

Sidehev (skuldre) 3 kg i hver hånd 10x3

Kroppen var blytung og skikkelig dau! Og pga av jobb må jeg avlyse Pt timen min på torsdag. Vræl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pull through 3 kg 12x3 (stolt over at jeg turte med flust av gutter rundt meg! )

Haha, vi har selv gjort den de to siste beinøktene, og man får jo noen blikk :P . Jeg trener sammen med en gutt da, så han gjør det også. Men tror ikke vi kommer til å beholde den i økta, føler jeg får bedre kontakt med andre øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løp Bergen city marathon i april, 21 km. Var glad det ikke var lengre, men det gikk fint :) Håpet å løpe på under 3 timer, og kom i mål på 2:27 :) Da hadde jeg ikke trent noe som helst kondisjon på veeeelig lenge. Like 1/2 år eller noe.

Lørdg gikk jeg, sambo og jentene over Vidden. 2,2 mil på 6:50timer. Stoppa og grille og koste oss på tur.

Mandag gikk vi 7km, og I går gikk vi tur på en mil :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,57 km på 26 minutter, og litt styrke etterpå. Jeg er ganske flink. :ahappy:

Men dørstokkmila har vært LANG i det siste altså! Nå må jeg skjerpe meg og bli flinkere til å komme meg ut og jogge!

Edit: Og selv om jeg har samme midjemål og rumpemål som da jeg begynte å jogge, så ser treningstøyet mitt mye bedre ut på meg nå enn det gjorde før :lol: Så jeg velger å tro at det er fordi jeg har blitt stammere og ikke fordi jeg har utvidet det. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi har selv gjort den de to siste beinøktene, og man får jo noen blikk :P . Jeg trener sammen med en gutt da, så han gjør det også. Men tror ikke vi kommer til å beholde den i økta, føler jeg får bedre kontakt med andre øvelser.

Haha, ja den er skikkelig klein.. mihi. Jeg kjenner det veldig godt på rumpe og bakside lår samt i ryggen. Det er en øvelse jeg skal gjøre som en overgang mot de tunge øvelsene markløft, knebøy o.l. Må trene meg opp gradvis pga prolaps i korsryggen. Men gleder meg litt til den forsvinner. Gjør Hip Thrust også, og den er nok enda mer heftig på stumpen og liker den bedre sånn sett. Og den føles ikke klein etter å ha gjort en Pull Through... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja den er skikkelig klein.. mihi. Jeg kjenner det veldig godt på rumpe og bakside lår samt i ryggen. Det er en øvelse jeg skal gjøre som en overgang mot de tunge øvelsene markløft, knebøy o.l. Må trene meg opp gradvis pga prolaps i korsryggen. Men gleder meg litt til den forsvinner. Gjør Hip Thrust også, og den er nok enda mer heftig på stumpen og liker den bedre sånn sett. Og den føles ikke klein etter å ha gjort en Pull Through... :P

Altså bare navnet er jo drit kleint! Pull through liksom... Jaja man er jo på treningsstudio for å trene :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å sykle når man har brukket stortåa? Jeg får jo lov til å gå, stå og sitte med beinet ned, men jeg tenkte jo ikke på å spørre om sykkel! Blir snart gal og vurderer å stjele til meg litt tid på kickbike eller sykkel!

Bare stopp med en gang tåa blir hoven! Brakk stortåa mi i november og prøvde meg på styrketrening på beina tre dager etterpå, og det var like før stortåa eksploderte (føltes i hvertfall sånn). Egentlig ville jeg holdt meg unna trening som går på underkroppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Hva slags klokke har du? Og hva kan du bruke den til?

Jeg har en Garmin Forerunner 610 . Vi er fortsatt på bli kjent-stadiet, så finner stadig ut nye ting den kan gjøre og måter den kan gjøre det på. Jeg burde egentlig ikke hatt pulsklokke. Blir helt besatt av sånne duppedingser, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Garmin Forerunner 610 . Vi er fortsatt på bli kjent-stadiet, så finner stadig ut nye ting den kan gjøre og måter den kan gjøre det på. Jeg burde egentlig ikke hatt pulsklokke. Blir helt besatt av sånne duppedingser, jeg.

Oooh, det blir nesten litt som runkeeper da, bare enda bedre? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, det blir nesten litt som runkeeper da, bare enda bedre? :D

Skulle gjerne hatt kontroll på min puls når jeg løper. Kunne selvsagt tatt egne målinger, men det blir litt mye stress. Tror det er et fint verktøy til å måle progresjon, samt holde riktig tempo i forhold til din kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Oooh, det blir nesten litt som runkeeper da, bare enda bedre? :D

Vettu, jeg har aldri prøvd runkeeper. Bare endomondo, men det er kanskje ikke så stor forskjell? Hadde telefonen min tålt vann og fått plass i lomma, så hadde jeg vært fornøyd med den. Jeg trenger jo ikke vite mer enn tid, tempo, distanse eller puls uansett, så den er jo litt overkill til mitt bruk. Jeg tror klokka kan arrangere løp både mot meg selv og andre, men for meg er fokuset på å ikke dø, så de virtuelle får bare løpe sitt eget løp der inni klokka. Jeg skulle bare ha "finne veien hjem"- funksjonen, jeg. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har været på løbetur i skoven med en veninde. 3,85km sagde min endomondo, men venindes min sagde lidt over 4 km... med indlagt skovfitness. Mine knæ kan godt holde til løb i skoven, så overvejer om jeg skal have mig et par salomon speedcross 3 til trailrunning.

Nogen som har kendskab til dem?

salomon_speedcross_3_cs_womens_color_dar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså bare navnet er jo drit kleint! Pull through liksom... Jaja man er jo på treningsstudio for å trene :P

Ja hele greia er og blir klein.. :P

Var på agilitykurs i dag. Ønsker meg fart i bena til jul...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...