Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Haha, nei benkpressen er bare på stusselige 30kg. :P Men skjønner den er lett å mistolke/lese feil.

30kg er bra! Ikke noe stusselig ved det ;)

Jeg sliter med stanga liksom, har akkurat kommet meg dit hen at jeg klarer og legge på to vektskiver ala 2.5kg, så 25kg totalt. Og det er tuungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Guest Gråtass

WOD i går var 40% "Karen" altså 60 wall-ball, 20 lbs på gutta og 14 lbs på jentene, jeg skalerte ned til 8 lbs og kjørte jevn hastighet, måtte ha 5 sek hvile ved 40 stk, men havnet på tiden 5:40. Fornøyd med det. Teknikk trening var push jerks som jeg suger på og clean hang som jeg suger like mye på.. Jeg kommer aldri til å bli sterk nok med så dårlig teknikk altså.

I skulderpress tar jeg pr i dag 55 lbs, i benkpress tar jeg 60 lbs (27,25 kg), målet er å komme opp i 100 lbs til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger foreløpig på dette:
Markløft 50 kg x 5

Knebøy 25 kg x 5 (har slitt med teknikk, så startet med stangen og jobber meg oppover)

Benkpress 40 x 3 (37,5 x 5)

Målene er:

Markløft: 65 kg x 5

Knebøy: 50 kg x 5

Benkpress: 50 kg x 5

Selv om jeg ligger bra an i benkpress, så regner jeg med at den blir ganske hard å øke etterhvert. Her løfter jeg så tungt jeg kan nå, mens på de to andre baseøvelsene har jeg en del å gå på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også sett meg noen mål på baseøvelsene, men vet ikke hva som er realistisk. Noen her som har noen tanker?

Nå ligger jeg på

Knebøy 55kg 5x5

Markløft 40kg 4x8

Benkpress 20kg 3x10

På benkpress klarer jeg helt sikkert mer, men igår trente jeg alene. Men har klart 25kg 3x8 om jeg ikke husker feil.

Hva er realtistisk å tro at man øker feks ut sommeren, juli og august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens trening:

Mandag: Kettlebells, 1 time. Myye swings, noe som resulterte i veldig støl rumpe, hofter og korsrygg.

Tirsdag: Rusletur for å løse opp.

Onsdag: Jogget 5 km (halvparten oppoverbakke) og hadde en time sirkeltrening. Mye baseøvelser.

Torsdag: Tur i skogen.

Fredag: 10x30/30 intervaller - perset på hastighet 17,5 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt eksperthjelp her, særlig fra dere med løpeerfaring.

Jeg har to mål, et litt kortsiktig mål, og et langsiktig mål. Det kortsiktige målet er å gå ned noen kg, først og fremst kun å få ned fettprosenten litt. Det langsiktige målet er å løpe lengre distanser.

Jeg leker med et treningsprogram. Jeg hadde tenkt å komme i gang med intervall/fartstrening tre ganger i uken, men jeg vil først og fremst få opp distansen/mengden løping, og da må jeg prioritere dette.

Jeg har tenkt følgende treningsprogram, med fire økter i uken:

Økt 1: Rolig løpetur.

Økt 2: Rolig løpetur.

Økt 3: Intervall-/fartstrening.

Økt 4: Langtur.

Jeg skriver treningslogg, hvor jeg loggfører antall km og tid. Jeg summerer opp antall km og tid i uken, tar ikke med intervalltrening i dette. Jeg vil progressivt øke mengden, med maks 10% hver uke. Målet er at langturene skal bli tilsvarende 30-40 km, men det vil ta tid å komme dit.

Høres dette fornuftig ut? Jeg kan øke med en ekstra treningsøkt (enten rolig løpetur eller en ekstra økt med intervalltrening) i uken på sikt, men vil ikke overdrive det enda. Jeg har den siste tiden trent 2-3 ganger i uken, så fire økter er allerede mer enn jeg har drevet med den siste tiden.

Jeg vil kombinere de rolige løpeturene og intervalltreningen med et enkelt styrketreningsprogram, utifra tips fra IW tidligere i tråden her.

Jeg er nå 84 kg. Jeg er 191 høy. Jeg målte fettprosenten min i går, og hvis jeg ikke har gjort noe feil ligger den på 17-18%. Jeg ønsker å få den ned til 12-15%, og vekt ned under 80 kg. Høres det fornuftig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på trening igjen etter 1 1/2 uke treningsfri, fryktelig hardt å komme i gang igjen! :P

Skulle egentlig på basisball, men instuktøren var syk så da ble det en kombitme med aerobic/kampsport lignende greier istedenfor. Hadde ikke det vært for aeroicen så hadde det sikkert vært vldig bra :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpt mye i det siste. Får meg ikke helt til å gjennomføre styrketreningene. Er jeg nødt til å komme meg på treningssenter for å få unna de øktene? Det koster jo. Unødvendig.

Har gått ned i vekt, altfor mye, på en uke. Frøs i natt (på jobb), dårlig tegn. Spise mer mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk eeendelig trent i går, etter en uke hjemme med nyoperert kjeve. Det var deilig det! Vi hadde baseøvelsetime med kettlebells, og det var en liten opptur å kjenne at kroppen nok bare har hatt godt av en hvileuke - fungerte minst like bra som for halvannen uke siden. Restitusjon=viktig!

Programmet:

10 minutter uten pause med:

10 x double hand swing

10 x one hand swing x 2 (begge hender)

10 x swing med håndbytte

10 minutter uten pause med:

10 x knebøy

10 x bear squat

10 x push ups

Så en runde med mageøvelser

Stående sideførende

Sit ups med strake armer og bein, man holder et håndkle bak hodet og fører det frem samtidig som man hever et bein, så håndkleet toucher leggen. Ned igjen, og bytte bein.

Sideførende med håndkle.

(De to siste er supertunge og gode øvelser til hjemmetreningsprogram - alt man trenger er et håndkle).

I dag er jeg så støl at jeg dør! Har jogget/gått en seks km runde for å myke opp litt, men klarte ikke løpe i oppoverbakkene pga helt ødelagte lår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8/7-13

Fikk endelig trent litt styrke igjen. Spent på skuldra men den var helt ok. Mye økinger i dag.

Knebøy 40 kg (tror jeg) 10x3

Markløft 55 kg 5x3

Magesirkeløvelse 12/16/14/14 x3 (ball 6 kg)

Armhevinger 8 x 3

Pull through 8 kg 10x3

Biceps curl 8 kg i hver hånd 16x3

Triceps i vaier 4kg 6x3

Avsluttet med intervaller på mølla 20 sek på, 10 sek av x7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/7-1

Utfall med 20 kg x 10, squats x10, armhevinger x10 ( supersett) x 3

Trx crunch 16x3

Rygghev 20 kg 8x3 (****** knot med stor vektskive)

Triceps i vaier 4(kg?) 6x3

Biceps i vaier (randivariant) 5(kg?) 8x3

Sidehev 5 kg i hver hånd 8x3

Pull through 9 (kg?) 8x3 ( begynner å bli tung)

Lat pull 40,5 8x3

Fin liten økt. Step og mage i kveld. Kan bli spennende gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hadde treningsøkt som het "Robin" i dag og det var drepen altså... Robin ble 17 år i dag (en på treningsgruppa) så det magiske tallet i dag var 17.

17 burpees

ro til 17 kcal forbrent

17 Box burpees

17 benkpress med 75lbs

17 burpees

Har aldri vært så nærme oppkast noen gang. Det var sånn at jeg håpet jeg slapp å bremse på vei hjem, for jeg kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle orke å flytte foten fra gassen til bremsen. Takk og lov for automat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Kutter og bører og stabler ved for harde livet for tiden det syntes jeg er trening. Er ikke halvvegs og er lei. Ellers har jeg prøvd og skal fortsette med Crossout det var gøy og slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel, jeg har begynt å trene, IGJEN :D haha.

Jeg tenkte å ta et før-bilde slik at jeg kan gå inn og se på det for å faktisk se at det skjer forandringer med kroppen når jeg trener. Samboer tok bilde av seg selv for et par år siden, og det er veldig gøy å sette det ved siden av et bilde tatt nå, så det skal jeg jammen gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg er så misunnelig på deg som har crossfitmulighet Gråtass! Virker bare SÅ gøy!

Jeg var på kettlebells igjen i går, superstøl i lårene etter mandag - og juhuuu - masse bein på treningen i går :P Det er interessant å se hva som skjer når lårene bare får nok og svikter, vi sjanglet rundt hele gjengen.

Vi hadde fem minutters uavbrutte økter med:

10 x armhevinger

10 x kosakk squat

10 x situps

10 x halve burpees

Fem min:

10 x utfall begge bein

10 x bear squat

10 x kettlebell i sirkel rundt hodet, hver vei

10 x spensthopp

Fem min:

10 x good morning (kettlebelløvelse)

10 x kettbell swing

10 x american swing

10 x press

Avsluttet med 1,5 minutt med push ups og 1,5 minutt med bear sqaut, før vi tok tre mageøvelser (samme som sist). Sliten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...