Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Jeg løp 4 km på 30 min i dag. Masse opp og ned, så forsåvidt fornøyd med det altså. Løper kortere enn før nå, for kjenner koppen takler det best. Skal prøve å opprettholde løpingen fremover. Ca annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Guest Gråtass

I HATE burpees!!!

I dag på trening:

oppvarming: løpe 300 m + 4 utfall + KB deadlift + 1 min i squatpos.

sett:

10 KB deadlift

8 utfall

6 burpees

8 utfall

300m løp

x 3

avsluttet med 25 sit ups.

Jeg er død og har vondt i høyre kne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent styrke i dag.
Programmet ligger i spoilern. Tenker å følge det noen uker fremover i alle fall. 3 ganger i uken. :)

Knebøy
Kroppsvekt x 8
20 kg x 6
30 kg x 6
30 kg x 6
30 kg x 6

Markløft
30 kg x 6
40 kg x 6
45 kg x 6
45 kg x 6
45 kg x 6

Benkpress
20 x 6
30 x 6
35 x 6
35 x 6
35 x 5

Bulgarsk utfall
Kroppsvekt x 8
10 x 5 (5 kg i hver hånd)
10 x 5
10 x 5

Hip Thrust
kroppsvekt x 8
10 x 8
10 x 8
10 x 8
Denne øvelsen gjorde jeg helt feil. Så får prøve igjen nestegang.

Pull-ups
Negativ reps
15 sek
10 sek
10 sek
7 sek


Tungt, jeg er dritsliten :D Pull-upsene er helt jævlige, så de må jeg ta på slutten. Manne meg opp, og vite at jeg snart er ferdig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig kveldstur!

Det ble faktisk 1t og 20min, opp på Kolsåstoppen som er ca 4km med et par skikkelig bratte fin bakker :)

Deilig følelse av å ha brukt kroppen, og ikke minst rumpa.

Og jeg ble overtalt til å melde på iForm-løpet på lørdag, 5km denne gangen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å kombinere løping med noen enkle styrkeøvelser jeg kan gjøre ute, uten apparater, vekter, eller hva det måtte være. Jeg tenker på tåhev (i trapp) og kanskje knebøy. Jeg gidder ikke sit-ups eller armhevinger, hehe (kanskje senere, hvis jeg kommer litt inn i det). Skulle gjerne hatt noen øvelser for rygg, tenker jeg.

Ideer? Tanker om et lett program jeg kan komme meg igjennom etter en løpetur?

Likte denne: ettbeins knebøy, må da være bra for både balanse og styrke?

http://fitnessbloggen.no/ovelser/ettbeins-kneboy/

Endret av Hermes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med vanlige knebøy så knærne får sjansen til å henge med. Så kan du gå over til ettbeins når tre sett med 20 repetisjoner er for enkelt. Du trenger maks 30 sekunder pause om du tar 20 repetisjoner i ett sett.

Foreslår:

Knebøy

Armhevinger

Tåhev (om du ønsker, det er jo en ekstremt "liten" øvelse)

Rygghev på bakken

Planken + sideplanken på hver side - så lenge du klarer

Begynn med 15 repetisjoner på hver øvelse, tre runder. Eventuelt kan du ta en øvelse av gangen med 30 sekunder pause mellom settene.

Det er vanskelig med ryggøvelser uten utstyr, for alle ryggøvelser krever en dra-bevegelse. Og når man ikke har noe å dra i/på (utstyr) så er det begrenset hva man får gjort, annet enn rygghev. :P . Med mindre du har en stang eller ett eller annet du kan henge i, så du kan ta pull ups eller lignende.

Du må gjerne hoppe over armhevinger om du vil, men det er jo litt latskap. Det er en stor muskelgruppe, brystet, og du vil bare få igjen positivt for å gidde å ta noen usle armhevinger når du allikevel er i gang med økten :) .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt vel varmt med joggetur i dag egentlig, men jeg kom meg nå ut og det ble 3,5 km på en halvtime. Ikke like bra som vanlig, men jeg ble skikkelig svett og andpusten, og verken Kuro eller jeg kunne løpt stort mer, så da er jeg fornøyd. :D

Situps, beinløft, pushups og utfall da jeg kom inn, pluss at jeg tok trappene to og to de fire avsatsene det er opp til oss. Fornøyd. :ahappy:

NÅ må jeg da bli litt støl i morgen. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med vanlige knebøy så knærne får sjansen til å henge med. Så kan du gå over til ettbeins når tre sett med 20 repetisjoner er for enkelt. Du trenger maks 30 sekunder pause om du tar 20 repetisjoner i ett sett.

Foreslår:

Knebøy

Armhevinger

Tåhev (om du ønsker, det er jo en ekstremt "liten" øvelse)

Rygghev på bakken

Planken + sideplanken på hver side - så lenge du klarer

Begynn med 15 repetisjoner på hver øvelse, tre runder. Eventuelt kan du ta en øvelse av gangen med 30 sekunder pause mellom settene.

Det er vanskelig med ryggøvelser uten utstyr, for alle ryggøvelser krever en dra-bevegelse. Og når man ikke har noe å dra i/på (utstyr) så er det begrenset hva man får gjort, annet enn rygghev. :P . Med mindre du har en stang eller ett eller annet du kan henge i, så du kan ta pull ups eller lignende.

Du må gjerne hoppe over armhevinger om du vil, men det er jo litt latskap. Det er en stor muskelgruppe, brystet, og du vil bare få igjen positivt for å gidde å ta noen usle armhevinger når du allikevel er i gang med økten :) .

Takk, supre råd. Tror ikke jeg begynner med alle øvelsene, men kun med 2-3 i starten, og heller bygge på over tid, samt øke repetisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta vekk noe så ville jeg sittet igjen med:

Knebøy

Armhevinger

Rygghev

Planken

Begrunnelse: en øvelse bein, en øvelse for ryggen, en øvelse for fronten, og en veldig god øvelse for kjernemusklaturen :) . Jevnt fordelt. Men opp til deg, såklart :) .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta vekk noe så ville jeg sittet igjen med:

Knebøy

Armhevinger

Rygghev

Planken

Begrunnelse: en øvelse bein, en øvelse for ryggen, en øvelse for fronten, og en veldig god øvelse for kjernemusklaturen :) . Jevnt fordelt. Men opp til deg, såklart :) .

Tåhev ble anbefalt i forbindelse med overgang til forfotløping, noe jeg tenker å forsøke meg på. Det er derfor jeg ville ha denne med, i hvert fall i startfasen i forsøket på å endre løpeteknikk. Jeg ser for meg tåhev på en fot i trapp.

Ellers supert, skal se om jeg ikke får satt opp et lite treningsprogram jeg kan memorere i bakhodet, og gå igjennom etter løpeturer (begynte nylig å løpe igjen etter "vinterpause", og har løpt 2-3 ganger i uken siste tiden).

EDIT: Finnes det alternativ til vekter til knebøy, hvis man vil ha litt ekstra vekt, i hvert fall på sikt? Eller må jeg da skaffe meg en stang/hantler?

Endret av Hermes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåhev ble anbefalt i forbindelse med overgang til forfotløping, noe jeg tenker å forsøke meg på. Det er derfor jeg ville ha denne med, i hvert fall i startfasen i forsøket på å endre løpeteknikk. Jeg ser for meg tåhev på en fot i trapp.

Ellers supert, skal se om jeg ikke får satt opp et lite treningsprogram jeg kan memorere i bakhodet, og gå igjennom etter løpeturer (begynte nylig å løpe igjen etter "vinterpause", og har løpt 2-3 ganger i uken siste tiden).

EDIT: Finnes det alternativ til vekter til knebøy, hvis man vil ha litt ekstra vekt, i hvert fall på sikt? Eller må jeg da skaffe meg en stang/hantler?

Ryggsekk? Med noen flasker med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, herlig. Primal everything. Mat, løping, trening, hva mer? Men jeg liker tankegangen, bruke naturen og omgivelsene, mye man kan gjøre med bare kropp og sinn.

Var ute en drøy time med Calle i dag. Gikk litt trått, varmt! Var igjennom noen enkle øvelser etterpå, merker det er lenge siden jeg har tatt armhevinger, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ja!

Det er faktisk ikke dumt, men ikke prøv med stor langtursekk, da får man topplokket i hodet, eller skikkelig dårlig teknikk :P

Da ble det kurs etter jobb og en mye lenger dag enn ventet. Men jaggu klarte jeg å dra meg ut på en kveldsjoggetur. Jeg misforsto Runkeeper så det ble 20min (ink 5min oppvarming), jeg som tenkte totalt 30min. Men litt over 3km så jeg syntes det er greit. Og ikke minst at jeg kom meg ut, om så bare på en liten tur!

Herlig å kunne jogge i capri-tights og singlett uten å bli det minste kald!

Må få til minst 5km på torsdag så jeg får testa meg litt før lørdag og iForm-løpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig, skikkelig bratt bakke i nærheten. Hva kan jeg bruke den til? Den er ikke lang, kun 80-100 meter, og består av sand, jord, og grus. Jeg har lenge tenkt litt på hva jeg kan bruke den bakken til, for jeg føler den må brukes. Jeg har tenkt at Calle, hvis han noen gang skal trenes til lure coursing, skal få trekke kjettinger og bildekk opp den bakken i trening opp mot konkurranse. Men jeg kan kanskje bruke den til å pine meg selv også? Jeg prøver som nevnt nå å løpe 2-3 ganger i uken. Det er den eneste treningen jeg gjør, men jeg går jo også mye og langt, gjerne et par mil når jeg først er på loffen, og det må vel regnes som trening det også, spesielt om jeg har ryggsekk på. Men kanskje jeg kan bytte ut en løpetur med intervalltrening i motbakke? Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig, skikkelig bratt bakke i nærheten. Hva kan jeg bruke den til? Den er ikke lang, kun 80-100 meter, og består av sand, jord, og grus. Jeg har lenge tenkt litt på hva jeg kan bruke den bakken til, for jeg føler den må brukes. Jeg har tenkt at Calle, hvis han noen gang skal trenes til lure coursing, skal få trekke kjettinger og bildekk opp den bakken i trening opp mot konkurranse. Men jeg kan kanskje bruke den til å pine meg selv også? Jeg prøver som nevnt nå å løpe 2-3 ganger i uken. Det er den eneste treningen jeg gjør, men jeg går jo også mye og langt, gjerne et par mil når jeg først er på loffen, og det må vel regnes som trening det også, spesielt om jeg har ryggsekk på. Men kanskje jeg kan bytte ut en løpetur med intervalltrening i motbakke? Noen ideer?

Jogge opp og gå ned (i starten for å skåne knærne dine) x 8 ganger, så kan du øke intensiteten for hver gang du trener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakkeintervaller er fantastisk trening, og du kan absolutt bytte ut en løpetur med det uten at formen blir annet enn bedre. På løpekurs fikk vi beskjed om at dersom du løper for å bli bedre (raskere, sterkere) så skal hver tredje økt være en intervalløkt.

Gråtass: Hehe, jeg skjønner at du trener crossfit? Burpees er forferdelige, grusomme oppfinnelser. Jeg føler med deg.

Jeg rusler rundt og løfter vekter for tiden, jobber med å tørre å legge nok vekt på og ikke spare meg selv. Fokuserer på helkropp, men det blir mye bein/rumpe. Kan ikke forstå at jeg ikke er støl i dag, for jeg var helt gåen etter trening i går, men er altså ikke det ... Vurderer å ta en PT-time for å finpusse teknikk, for jeg er redd for å løfte tungt med feil teknikk. Hvorfor bor du ikke i nærheten av meg IW?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...