Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Jeg har blitt skikkelig dårlig på å spise sunt og å trene i det siste. Gått mye turer, men det er det. Og for første gang i mitt liv var en bukse jeg ellers akkurat kommer inn i, for trang i går! Whaaaaat.

Og jeg er skikkelig umotivert for å trene for tiden. SKIKKELIG! Hadde syden å trene mot, men nå blir det ikke det :( Jeg vil ha treningspartner! Så mye mer motiverende enn å være alene på alt.. Men ingen jeg kjenner som gidder.. Og hun ene jeg vet om, trener crossfit, og er kommet opp i nivå, så jeg får jo ikke trent med henne der pluss at det er drit dyrt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Siden styrketrening o.l. ikke er helt for meg og jogging fungerer ikke slik hoften min er nå har jeg funnet verdens ypperligste (og litt rare) måte og få trim på!

Bikkje i magebeltet og en bok :D Jeg har den fancy ferdigheten at jeg helt fint kan gå tur og lese bok!

Denne turen ble faktisk foretatt med en bok i hånden, bortsett fra når vi møtte hunder, da hadde vi passeringstrening ;)

http://runkeeper.com/user/AnnChristin86/activity/204984030?&tripIdBase36=3e1iou

Og det hjelper tydeligvis for endelig viser vekten 92 hvilket betyr jeg har gått ned 10 kilo! Endelig! :D Ikke at kiloen er det viktigste, men det er gøy å se tall. I tilegg passer klær som ikke passet før og jeg ser en del bedre ut i en del av de enn jeg gjorde før også :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har blitt skikkelig dårlig på å spise sunt og å trene i det siste. Gått mye turer, men det er det. Og for første gang i mitt liv var en bukse jeg ellers akkurat kommer inn i, for trang i går! Whaaaaat.

Og jeg er skikkelig umotivert for å trene for tiden. SKIKKELIG! Hadde syden å trene mot, men nå blir det ikke det :( Jeg vil ha treningspartner! Så mye mer motiverende enn å være alene på alt.. Men ingen jeg kjenner som gidder.. Og hun ene jeg vet om, trener crossfit, og er kommet opp i nivå, så jeg får jo ikke trent med henne der pluss at det er drit dyrt.. :(

Du et sted må du begynne trener Crossout som er det samme som Crossfit og er sist i alt men sansynerligvis den som har det morsomst. Vi har bare timer en gang i uka

Ååh, jeg er så misunnelig på deg som har crossfitmulighet Gråtass! Virker bare SÅ gøy!

Crossfitt eller Crossout er det samme og er kjempegøy. Forskjellen er at vi trener ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått tidenes dobbelthake (genetisk dobbelthake i familien) og gått fra small til m/l med begynnene bilringer tok jeg et skikkelig oppgjør. På bare to uker med trening, slutta med brus og godteri så er dobbelthaken så liten den kan bli og flere bukser er for store. Jeg har trent styrke annenhver dag. Skal ta før bilder når jeg kommer hjem fra to døgn på jobb. Det morsomste er at jeg liker å trene igjen!! Det har vært et ork de siste årene. Før var jeg godt trent.

Målet er killer abs innen 3 mnd. Strammere lår og fin spretten rompe!

Anbefaler livegym.no! Virkelig hjulpet meg ♡

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Skulle på killer trening i dag, men har fått noe magevirus, så tror det utgår. Kjipt å løpe på do mellom kettlebell swings og armhevinger liksom, må være frisk til onsdag for da skal jeg på jobb igjen. Så med magesjau trener dere eller tar dere fri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg hadde ikke turt å trene med magesjau. Leker ikke med sjebenen på den måten :lol: Tenk om du tar skikkelig i et tak da, også blir det brown rage overalt, eller "shit dæ ut" som en tidligere kollega kalte det.

Det kan skje :aww:

*Barnslig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Jeg har ikke løpt på to uker, jeg. Grisetryna midt i Storgata foran ca. en million mennesker (typ snuble i en kant, kjempe imot tyngekreftene i 50 lange meter, tro du skal klare å hente deg inn minst åtte ganger, bare for å flate ut på magen når man kommer til fortauskanten på trikkestoppet). Skrubbsår og hull i toppen på magen (tydeligvis mitt høyeste punkt når jeg er i vater, nytt av året) og begge knærne, og så var det plutselig ikke noe gøy å løpe lenger. Mer skulle det altså ikke til. Nå prokrastinerer jeg. Til og med dèt klarte jeg å utsette til klokka nesten er ni. Jeg er så håpløs at jeg gir meg selv flass noen ganger. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Ulla-Britt, det hørtes vondt ut!!

Jeg har vært på kettlebells igjen, fiine treningen! I dag hadde vi sirkeltrening med ti øvelser og avsluttet med statisk. Det er gøy. Tre posisjoner - clean (1 minutt), press over hodet (1 min) og ned langs sidene (1 min). Og om igjen. Jeg klarer bare 8 kg på hver arm (det er slitsomt å holde 16 kg på strake armer over hodet i ett minutt!!), men det er innmari moro - utfordrer det mentale på en festlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Det var nok mer pinlig enn vondt i grunn. Og så en kjempefin unnskyldning for å slippe unna da, gitt.

Den beste treninga er den du måtte sparke deg selv i ræva for å gjennomføre, altså. Det føles i alle fall sånn etterpå. Nå skal jeg sove godt, nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jobb så orka ikke ta den helt ut, men 15min med styrke på magen ble det. Auu!! Blir så kvalm av styrketrening men ser og merker forskjell allerede så det er verdt det:p

Prøver som nevnt å trene styrke annenhver dag. Overkropp og underkropp annenhver gang. Høy intensitet. Kondisjon så mye jeg orker utenom. Blir tettere med muskel gruppene etterhvert, orker ikke heelt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt å trene med magesjau. Leker ikke med sjebenen på den måten :lol: Tenk om du tar skikkelig i et tak da, også blir det brown rage overalt, eller "shit dæ ut" som en tidligere kollega kalte det.

Det kan skje :aww:

*Barnslig*

Haha, jeg gikk faktisk på min første trening dagen etter omgangssyken. Nå hadde jeg heldigvis ikke så mye som kom ut i nedre enden da, hahaa. Men jeg var redd for at det skulle komme ut ovenfra mens jeg tok et hardt tak :lol:

Jeg er stolt over at jeg har klart å komme meg på trening de siste ukene selv om jeg nå trener alene :D Jeg merker det er enklere å dra på trening når man har en avtale med noen, da må man liksom stille. Men jeg har kommet meg på trening hver dag jeg skulle selv om jeg har vært sliten :D Jeg klarer også å pushe meg selv ganske bra. Om noen uker tipper jeg at jeg skal endre programmet mitt. Gå over til tosplitts og kun trene styrke 2 ganger i uken og yoga 1 gang i uken. Jeg vil trene mindre armer, for jeg er redd for å bli for stor der altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg terrengsykkel og sykla ca en mil i dag! Først langs fortauet for å komme til skogen, så en runde i skikkelig skog. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg holdt på å tryne pga steiner og røtter, men fy så morro å sykle fort i skogen! Tenkte nesten ikke på at jeg trente engang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg har ikke vært innom her engang siden slutten av juni... Forrige joggetur var 22. juni. :|

Jaja, sånn er det med magetrøbbel. NÅ er jeg forhåpentligvis igang igjen! Det ble en frisk 3 kms joggetur på 21 minutter, rett i overkant av 8,5 km/t i gjennomsnitt. Tatt i betraktning at det inkluderte bæsjestopp for Kuro og en skikkelig, skikkelig bratt og kjip oppoverbakke, er jeg ordentlig fornøyd altså! Regnet en del da, så det var veldig interessant å ta av seg toppen og se alle de våte flekkene på sports-bh-en. :lol: Og litt tilfredsstillende å vite at mesteparten var svette og ikke vann!

Og naturligvis litt situps og slikt på yogamatte hjemme da jeg kom inn igjen. Fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent masse i ferien, og merket det i dag på en positiv måte :) pga mye feilstillinger i hoftene (har sikkert HD D om jeg skal sammenligne med hunder, haha!), er det ikke lett for meg å bare sprette opp på hesten. I dag stod jeg på en lav krakk og skulle hoppe på, var nesten så jeg hoppet over! :lol:

Dagens trimmeri:

1 1/2 times ridetur

1 time gåtur, hurtig

30 min sykling

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem fra ferie i dag, har booket plass på 1 t styrke med stang i morgen. Skal bli godt å komme i gang igjen :)

Gikk opp slalombakken en dag vi var i Hemsedal da, må vel telle som litt trening det og? :P

Endret av *mokken*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem fra ferie i dag, har booket plass på 1 t styrke med stang i morgen. Skal bli godt å komme i gang igjen :)

Gikk opp slalombakken en dag vi var i Hemsedal da, må vel telle som litt trening det og? :P

Husk at det var sort løype, så den teller absolutt som trening!

Selv gleder jeg meg til en uke med ferie og mulighet for å trene akkurat når jeg vil uten å tenke på at jeg er sliten etter jobb.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk kjøsterudjuvet i går og å så stolt jeg er! Det er et juv på ca 1,3 km og før har jeg tatt minst 3-4 pauser på veien opp. I går ble det kun en og det var mest pga en annen som var sliten. Gikk såklart ikke i superfart, og ble noen småstopp oppover for å drikke, men fy å stolt jeg er :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det var sort løype, så den teller absolutt som trening!

Selv gleder jeg meg til en uke med ferie og mulighet for å trene akkurat når jeg vil uten å tenke på at jeg er sliten etter jobb.

Ja det var den jo! :D

Mørbanket etter styrketrening... Skogstur og bading etterpå :)

I morgen er det fjelltur!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Persa på markløft i dag 5x 145 lbs. Kult! Tror jeg kunne klart 3x 155 lbs. Men jeg har så rævva teknikk at om den kommer seg, så bør jeg lett kunne øke drastisk. La oss ikke engang snakke om clean teknikken den er katastrofal.

Dagens treningsøkt var "Elisabeth" altså 21-15-9 rep med dips og cleans rx 95 lbs, jeg scalet ned til 55lbs pga lousy teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber så mye natt om dagen, samtidig som det er nærmere 30 grader midt på dagen når jeg er våken og ikke er på jobb, at det blir lite løping. Tar en langtur torsdag, første fridag på en stund, så kommer det litt flere dag- og kveldsvakter fremover, så da håper jeg på mer tid til løping så jeg ikke faller helt ut av treningsprogrammet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...