Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitness-tråden


borderen
 Share

Recommended Posts

Nggh, slitsom kettlebell i dag.

Første runde (ett min på hver øvelse):

1. Swing som stopper i øyehøyde.

2. Vindmølle, ett min på hver hånd (grusom øvelse med armer over hodet og tunge kettlebells i hendene)

3. Clean&push (etthåndsswing som stopper på brystet før man presser den over hodet på strak arm, ett min på hver hånd).

4. Knebøy

5. Planke

6. Åttetall (kettlebell i åttetallsmønster mellom beina mens man står foroverbøyd med strak rygg og spenn i rygg/mage)

7. Kosakk-squat

Andre runde: Pyramideøvelse 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps av push ups og bear squat

Tredje runde: Gjentakelse av første

Ooog mageøvelser til slutt. Jeg TROR jeg kommer til å være støl i morgen :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tok nylig en squat challenge, det var så pain at eg chiller litt med en ny. Dog tar jeg allerede 60+ sekunder med planke, så de to første ukene der hadde vært griselett Jeg har begynt på det ny

Dere! Jeg har gått ned 7,5 kg siden andre uken i januar

Nettopp jogget EN MIL uten stopp! Stolt http://runkeeper.com/user/juliess/activity/221550920?&tripIdBase36=3nwls8#RULAZ87XCd5reBI6J1SKIUki

Posted Images

Time med Pt i dag.

Dips (kun balansehjelp) 5x3

Pull through (ny øvelse så kun teknikk) 3kg 12x3

Sidehev (ny øvelse) 3kg i hver hånd 10x3

Benhev 8x3

Lat pull 36 kg 10x3

Step down 7 kg i hver hånd 10x3

T bar row 20kg nytt grep 10x3

Rygghev 15 kg 10x3

Avsluttet med roing intervall 30sek, 30 sek pause x 10

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble styrketrening idag! Jippi for at søster har ferie og pusher meg igang :)

Husker ikke vekt på alt men:

Knebøy 30kg 2x10 og 1x5 med 40kg (oppvarming var 10x kun stang)

Markløft 20kg 3x10

Rygghev 5kg 3x10

Mageøvelse med redcord 3x10

Dips fra benk 3x7

Også avsluttet vi med noe som var nytt for meg, geriljaintervaller. 20sek rask løping 10 sek pause x10. Det er riktig så effektiv trening på 5minutter altså. Selvom det var dautungt så var det egentlig ganske så gøy!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time med Pt i dag.

Dips (kun balansehjelp) 5x3

Pull through (ny øvelse så kun teknikk) 3kg 12x3

Sidehev (ny øvelse) 3kg i hver hånd 10x3

Benhev 8x3

Lat pull 36 kg 10x3

Step down 7 kg i hver hånd 10x3

T bar row 20kg nytt grep 10x3

Rygghev 15 kg 10x3

Avsluttet med roing intervall 30sek, 30 sek pause x 10

Jeg har såå lyst på en PT-time for å finpusse teknikk ... Føler du det er nyttig og verdt pengene?

Morgenintervaller i dag. 10 x 30/30 på mølla, fart fra 16-17,5. Slitsomt nok, men hele treningen unnagjort på 15 min - og DET kan vi like!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig fornøyd med PT-time ihvertfall. Man får liksom litt ekstra input og motivasjon også. Kanskje innspill på nye øvelser og slikt.

Idag er jeg virkelig støl, kjenner på kroppen at jeg trent styrke igår ja. Lovet meg selv en deilig ettermiddagsjogg for å løse litt opp i musklene, og satser på styrketrening igjen på lørdag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såå lyst på en PT-time for å finpusse teknikk ... Føler du det er nyttig og verdt pengene?

Morgenintervaller i dag. 10 x 30/30 på mølla, fart fra 16-17,5. Slitsomt nok, men hele treningen unnagjort på 15 min - og DET kan vi like!

Jeg har ryggprolaps og var redd for å begynne med styrketrening på egen hånd. Men det er mye kulere og bedre enn jeg kunne forestilt meg. Så verd hver ei krone.

Kjekt å ha en treningsavtale fast en gang i uka, mål å jobbe mot og en som gir meg motivasjon. I tillegg føler jeg meg trygg på at teknikken min er av god standard og ikke skader meg.

Hun utfordrer meg og får meg til å yte mer enn jeg trodde var mulig og jeg har klart mer enn jeg i mine villeste forestillinger har forestilt meg. Så har du kroner å omprioritere ville jeg gjort det. :) men finn en du har god kjemi med, en som kan sine saker og som du har troa på. Bortkastede penger om man ikke stoler på Pt sin. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å være litt åndssvak og melde meg på min første løpekonkurranse siden Tine-stafetten på videregående – Nordmarka Ultra Challenge i slutten av september, 50 km med løping i skauen. Tror ikke jeg noen gang har løpt halvparten en gang, så det vil kreve en del forberedelser, et skikkelig treningsprogram frem til konkurransedag. Målet vil være å fullføre, helst innenfor makstiden.

Who's with me?

Blitt lite trening, men mye tur de siste dagene. Fortsatt vonde legger når jeg løper. Blir nok en løpetur i morgen eller på søndag, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min motivation er helt væk, men jeg at komme afsted, selvom jeg ikke rigtig gider. I dag MÅ jeg cykle - helst over 10km! Jeg MÅ!

Edit... Jeg tog en tur på rulleski i stedet for - og jeg skær 6 min. af min tid :D:jump: 5km på 34min, og jeg endte på 5,5km på 37min :bananas: , inkl. et styr, så jeg nu har hudafskrabninger på begge knæ... Tsk, tsk. Der bliver vidst ingen squat træning i aften. Det svier helt vildt meget...

Jeg plejer at bruge 40min på 5 km...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og løpt, men fortsatt vonde bein. Tror jeg skal drøye neste løping til jeg har kjøpt nye sko, så vi i hvert fall kan utelukke at jeg løper i dårlige sko (noen gamle Helly Hansen-sko jeg ikke kjøpte primært for å løpe, men for korte fotturer).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å være litt åndssvak og melde meg på min første løpekonkurranse siden Tine-stafetten på videregående – Nordmarka Ultra Challenge i slutten av september, 50 km med løping i skauen. Tror ikke jeg noen gang har løpt halvparten en gang, så det vil kreve en del forberedelser, et skikkelig treningsprogram frem til konkurransedag. Målet vil være å fullføre, helst innenfor makstiden.

Who's with me?

Blitt lite trening, men mye tur de siste dagene. Fortsatt vonde legger når jeg løper. Blir nok en løpetur i morgen eller på søndag, tror jeg.

Sperretid på 10 timer burde du jo greie :)) At ikke du løper et flatt maraton først bare for å kjenne på distansen. Husk på at på ultra er det selfsupport og ingen væskestasjoner underveis. Altså du må løpe med camelback. Hadde jeg vært deg hadde jeg løpt et maraton først. Er det noe av samme trasèen som Kristins runde så er det noen reelle stigninger underveis.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsammen i går og i dag har jeg ridd tre timer med tur. Den ene timen på en STA og sprek fjording som bare prøvde å dra avgårde inn i skogen med meg på slep... Ett vellykket forsøk hadde han også. God trening da! :lol: Har dessuten gått en hel masse også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperretid på 10 timer burde du jo greie :)) At ikke du løper et flatt maraton først bare for å kjenne på distansen. Husk på at på ultra er det selfsupport og ingen væskestasjoner underveis. Altså du må løpe med camelback. Hadde jeg vært deg hadde jeg løpt et maraton først. Er det noe av samme trasèen som Kristins runde så er det noen reelle stigninger underveis.

Ja, har lest igjennom regler, og hva som må til av utstyr etc. Må visst ha egen mobil med GPS-tracker til akkurat dette løpet, også. Vet ikke om det er for å sikre at ingen fjusker.

Hvis jeg setter det som et mål tenker jeg at målet må være å kunne løpe 50 km i hvert fall 3-4 uker før løpet, og jeg kan jo like greit teste løypen, for eksempel motsatt vei (løpe hjem, i stedet for å løpe mot Oslo). Jeg får lage meg et treningsprogram, hvor jeg gradvis strekker meg mot å løpe et så langt løp/løpe x antall kilometer i uken. Har til og med kjøpt en liten bok, Ultimate Guide to Trail Running, hvor det står litt om hvordan legge opp et slikt treningsprogram.

Har sett på Kristins runde også. Men tenker det blir for tidlig, siden jeg egentlig nettopp har begynt å løpe. Liker at det er mye stigning, selv om jeg per i dag er langt unna å løpe mange høydemetere. Jeg øver meg opp kollen bak her, målet er å fullføre den (kan lage meg en runde på 20-25 km) i et strekk, så tar vi det videre derfra.

Jeg vil ikke løpe på asfalt, så om det ikke finnes et flatt maraton i skauen, så ser jeg dette løpet som det beste. Målet er jo uansett ikke å vinne, og jeg kan fint teste meg selv i noe tilsvarende maraton før denne tid, siden det er litt ut på høsten løpet er.

Løper du konkurranser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest igjennom regler, og hva som må til av utstyr etc. Må visst ha egen mobil med GPS-tracker til akkurat dette løpet, også. Vet ikke om det er for å sikre at ingen fjusker.

Hvis jeg setter det som et mål tenker jeg at målet må være å kunne løpe 50 km i hvert fall 3-4 uker før løpet, og jeg kan jo like greit teste løypen, for eksempel motsatt vei (løpe hjem, i stedet for å løpe mot Oslo). Jeg får lage meg et treningsprogram, hvor jeg gradvis strekker meg mot å løpe et så langt løp/løpe x antall kilometer i uken. Har til og med kjøpt en liten bok, Ultimate Guide to Trail Running, hvor det står litt om hvordan legge opp et slikt treningsprogram.

Har sett på Kristins runde også. Men tenker det blir for tidlig, siden jeg egentlig nettopp har begynt å løpe. Liker at det er mye stigning, selv om jeg per i dag er langt unna å løpe mange høydemetere. Jeg øver meg opp kollen bak her, målet er å fullføre den (kan lage meg en runde på 20-25 km) i et strekk, så tar vi det videre derfra.

Jeg vil ikke løpe på asfalt, så om det ikke finnes et flatt maraton i skauen, så ser jeg dette løpet som det beste. Målet er jo uansett ikke å vinne, og jeg kan fint teste meg selv i noe tilsvarende maraton før denne tid, siden det er litt ut på høsten løpet er.

Løper du konkurranser?

Ikke de siste to åra,med 3 hunder og full jobb blir det lite tid til annet. Jeg løper med alle dyra,men det blir hverken intensivt nok eller langt nok til å få noen konkurranseform. Jeg har årene før det løpt en god del maraton og ultraløp. Opptil 7 mil i konkurranse. Gubben har gjort Norseman og gjør ihvertfall èn ironman pr år (i år er det celtman i Scotland) og løper Ultra. Han har løpt 100 km i konkurranse flere ganger,så vi har liksom Great Union Canal Race på ønskelista når hundene ikke er mere. Sett på Liningöloppet? Flis-spor 3mil i Stockholm. Løperfest. Ta med dama og bo på hotell :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de siste to åra,med 3 hunder og full jobb blir det lite tid til annet. Jeg løper med alle dyra,men det blir hverken intensivt nok eller langt nok til å få noen konkurranseform. Jeg har årene før det løpt en god del maraton og ultraløp. Opptil 7 mil i konkurranse. Gubben har gjort Norseman og gjør ihvertfall èn ironman pr år (i år er det celtman i Scotland) og løper Ultra. Han har løpt 100 km i konkurranse flere ganger,så vi har liksom Great Union Canal Race på ønskelista når hundene ikke er mere. Sett på Liningöloppet? Flis-spor 3mil i Stockholm. Løperfest. Ta med dama og bo på hotell :)

Grunnen til at jeg snuste opp Nordmarka Ultra Challenge (og Kristins runde) var at jeg snuste litt på Ultra-Trail de Mont Blanc. Man må ha et visst antall kvalifiseringsløp for å kunne delta der, og disse to var blant de som stod listet opp i Norge. Dét tenker jeg er drømmen, løpe i alpene/pyrineene/whatever—men får vel først finne ut om en maraton eller 50 km i Nordmarka er noe :P

Det er mye ved ultraløp som tiltaler meg, men jeg har jo ingen erfaring. Har i alle år sagt at jeg liker bedre å gå enn å løpe, og det har blitt mest til at jeg har gått i bergensfjellene, ikke løpt der (slik flere venner i Bergen har gjort til en vane). Kanskje jeg er i ferd med å finne den indre langdistanseløperen i meg. Løpe langt, fremfor løpe raskt, tiltaler meg i hvert fall. Og å løpe i naturen/på stien, fremfor i byen/på asfalt, er midt i blinken. Det blir en annen form for naturopplevelse, rett og slett, med mer fokus på egen kropp enn hva tradisjonelt friluftsliv vil være, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi blir jo sånn med åra :)) Men helt alvorlig,det er mange lengre terrengløp der du får testet distanse (Svalandsgubben her nede feks) og som ikke går på asfalt. Jeg har syklet mye konkurranser på racersykkel (Vätternrunden og slikt) så jeg er vant til å kjede meg leeeenge :)) Den mentale biten er mye mye større enn en skulle tro i lengre løp. Så jeg anbefaler deg å prøve ett lengre løp først så du vet hva distanse er.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes: Jeg ville absolutt satt Nordmarka Ultra Challenge som mål for 2014, og brukt dette året på å bygge deg opp med litt kortere distanser (svalandsgubben er jo ypperlig f.eks, siste helgen i oktober, den lange runden er vel på 2,9 mil). Man skal bruke god tid på å bygge seg opp til ultradistansene, sånn at du kan ha glede av kroppen din og av å være med på slike løp i mange år fremover. Jeg skjønner tankegangen din veldig godt da, det er ofte lettere å motivere seg desto mer "ekstrem" utfordringen er. Jeg synes f.eks triatlon er gøy, men har mye mer lyst på Norseman enn vanlig olympisk distanse. Allikevel sier det seg selv at man bør ha gjennomført noen "normale" triatlon før man satser på den sinnsyke varianten :P Nå sier jeg ikke at du ikke kan fikse å løpe ultraløp i år, det gjør du sikkert med riktig trening, men det er fryktelig lett å gå på en smell med å øke treningen for fort - og da FÅR du skader.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg sliten etter to dager med jobb og jobbing på agilitystevne. dårlig samvittighet for hunden gjorde at jeg valgte å droppe styrketrningen og heller prioritere kickbiken. Ble en liten times tur rundt to vann i bymarka. Garp hadde heller ikke den store motivasjonen i starten da det var veldig vått på veien. Men etter at vi gikk over til vann nr to var han ferdig tømt for gruff (les bæsjet fra seg) og mindre vått på veien og da ble han ivrig som han bruker. Var tungt i starten for meg også, men ble bedre med varmere lår. Merker at jeg må være ordentlig varm før jeg får skikkelig fart i sykkelen altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakkeløp og et enkelt styrkeprogram ute på plenen, i deilige solen. Fortsatt vonde bein, men det tar ikke på samme måte i bakkene, kjente det kun på nedtrappingen etterpå. Vil ikke ha beinhinnebetennelse eller noe slikt, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakkeløp og et enkelt styrkeprogram ute på plenen, i deilige solen. Fortsatt vonde bein, men det tar ikke på samme måte i bakkene, kjente det kun på nedtrappingen etterpå. Vil ikke ha beinhinnebetennelse eller noe slikt, altså!

Du har jo skogsmarathon i Oslo til lørdag........

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...