Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasehund.no - stjeling av bilder og tekst


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Og jammen fant jeg ikke et bilde av Qui der...under Afghansk Mynde!

Hvilken mailadr brukte du? Jeg vil også "klage", har ikke gitt noen tillatelse til at Qui skal være der, og iaf ikke under feil rase. Knurrrrrr...

Selvfølgelig ;) Jeg har til og med møtt den, dvs, en som var kledd ut som den og gikk rundt og delte ut vifter formet som et salukihode, så vi kunne vifte oss litt luft i knallvarme KY :D

Det er en egen kontakt fane der. De er så frekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Haha kult da å ha noe så edelt som maskot for Amerikansk fotball!

Sendte via kontakskjema der jeg, for jeg kan ikke huske gitt tillatelse til å bruke min historikk fra min hjemmeside. Som er skrevet med mine ord og ikke fra en rasebok.

Ikke minst har de min kennel liggende der med tlf, feil nettadresse og hvor jeg bor. Ikke kan jeg logge inn heller på noen måte så jeg anntar at jeg aldri har lagt det inn. Får heller ikke noe nytt passord og min email adresse har jeg hatt i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha kult da å ha noe så edelt som maskot for Amerikansk fotball!

Sendte via kontakskjema der jeg, for jeg kan ikke huske gitt tillatelse til å bruke min historikk fra min hjemmeside. Som er skrevet med mine ord og ikke fra en rasebok.

Ikke minst har de min kennel liggende der med tlf, feil nettadresse og hvor jeg bor. Ikke kan jeg logge inn heller på noen måte så jeg anntar at jeg aldri har lagt det inn. Får heller ikke noe nytt passord og min email adresse har jeg hatt i 10 år.

Jeg sendte dem en rimelig krass mail nå... så får vi se. De har driti seg ut nå iallefall!

Alle må fortelle hva de svarer da! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kikk på min rase på Rasehund.no, og fant mange typiske "internett-googling" bilder av amerikansk type av rasen. Lett å se forskjell på den amerikanske og vår europeiske type sheltie. Tviler på at de har spurt samtlige bildeeiere på alle de amatørbildene. Ikke et eneste av dem har navn på fotograf eller noe.

Det er nok heller "stjel det og håp de aldri fersker oss"-holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jammen fant jeg ikke et bilde av Qui der...under Afghansk Mynde!

Hvilken mailadr brukte du? Jeg vil også "klage", har ikke gitt noen tillatelse til at Qui skal være der, og iaf ikke under feil rase. Knurrrrrr...

Avataren din tilogmed jo! (?)

Haha kult da å ha noe så edelt som maskot for Amerikansk fotball!

Sendte via kontakskjema der jeg, for jeg kan ikke huske gitt tillatelse til å bruke min historikk fra min hjemmeside. Som er skrevet med mine ord og ikke fra en rasebok.

Ikke minst har de min kennel liggende der med tlf, feil nettadresse og hvor jeg bor. Ikke kan jeg logge inn heller på noen måte så jeg anntar at jeg aldri har lagt det inn. Får heller ikke noe nytt passord og min email adresse har jeg hatt i 10 år.

Ser ut som de har redigert vekk dette nå, mens bildet av Qui er der enda.

Det var også færre AK enn WK på bildene der inne! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frekt! :o Men ser at "goldendoodle" ligger der som en rase :sint_01:

De har også Goldenpoo og labradoodle..

Men de skriver i alle fall som sant er at: Det er selvsagt ikke mulig å kontrollere hvilke egenskaper som blir nedarvet fra hver av foreldrene ved paring mellom forskjellige raser. Det medfører at man like gjerne kan få de uønskede egenskapene fra hver rase, som at man får de positive egenskapene fra hver rase.

På shiba er det mange bilder jeg kjenner igjen fra google. Frekkassene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olde Bosten Bulldogg, faktisk... For det første finnes ikke rasen (isåfall burde det vel være registrerte hunder fra slutten av 1800-tallet som de hevder rasen er fra?), og for det andre er bildene av diverse, pitbull, Staff, AmStaff og Am Bulldogg kanskje? Jeg er fascinert over historien til Boston Terrieren og bildene av de eldste hundene de avlet på for å etablere rasen. Jeg ser at mange av dem like gjerne kan være Pit Bull og AmStaff, men derfra til å si at disse hundene er en egen rase (Olde Boston Bulldogg)som har overlevd over hundre år uten å registrere noen eksemplarer, ja, det er kanskje å trekke det litt langt. Men forstår Rasehund.no googler masse, og da kan man jo finne nesten hva som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Canis Panther, Chacy Ranior, Chippipaparai, Muchucies og flere der inne har jeg aldri hørt om, er nok flere unntatt puddelblandingene som ikke er godkjente raser der inne, fant blant annet Biewer som jeg vet ikke er en godkjent rase, iallefall ikke i Norge.

Ellers så jeg bare kjapt at det ligger bilde av en Pekingeser på Tibetansk Spaniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe: Eg drøymde i natt at eg bladde gjennom eitt eller anna snuskete hundeblad (ja, ikkje SÅNN snuskete, altså...) fordi de her inne hadde sagt at dei brukte å stele bilete frå internett. Eg tenkte at det jo finst veldig få bilete av Laffen på internett, men eg kunne no sjå. Trur de ikkje eg fann ein 4-siders heime-hos-artikkel om oss og Laffen? Dei hadde til og med intervju med oss, sjølv om eg aldri hadde snakka med dei, ikkje eingong høyrd om dei, før :lol: . Litt sonenpåverka i natt, ja...
  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Rasehund.no er beardisen en vrang hund med sterk vilje. Det er viktig å være meget bestemt i oppdragelsen, hvis ikke vil denne hunden utvikle seg på måter du ikke vil ønske. (Gidder ikke å finne fram den eksakte ordlyden, men dette var innholdet).

Kan man korrigere drittprat noe sted på den siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:teehe: Eg drøymde i natt at eg bladde gjennom eitt eller anna snuskete hundeblad (ja, ikkje SÅNN snuskete, altså...) fordi de her inne hadde sagt at dei brukte å stele bilete frå internett. Eg tenkte at det jo finst veldig få bilete av Laffen på internett, men eg kunne no sjå. Trur de ikkje eg fann ein 4-siders heime-hos-artikkel om oss og Laffen? Dei hadde til og med intervju med oss, sjølv om eg aldri hadde snakka med dei, ikkje eingong høyrd om dei, før :lol: . Litt sonenpåverka i natt, ja...

:lol: :lol: fantastisk! hjemme-hos-artikkel faktisk! :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...