Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasehund.no - stjeling av bilder og tekst


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

Ny melding sendt, de har ennå ikke fjernet bildet av Qui.

Og skjer det ikke noe får jeg sende deg Lola Pagola på dem, du har iaf fått svar, hehe.

Hehe, du får bruke Lolas mail som mal?

Jeg har ved et par anledninger prøvd å få kontakt med dere som driver dette nettstedet, da dere har brukt ett av mine bilder. Dette gjelder bildet av en dalmatinervalp ved en løvetann (nettsiden er lastet ned og lagret.) Bildet er brukt uten min tilatelse og er i strid med mine eneretter etter åndsverkloven §2

På denne bakgrunn fremmer jeg krav om erstatning etter åndsverklovens bestemmelser, se lovens kapittel 7.Krenkelsen er særlig grov fordi jeg ikke er navngitt som fotograf/opphavsmann til bildet, jfr. åndsverkloven § 3.

Jeg ber med dette om at dere snarlig og senest innen 14 dager fremmer et tilbud om erstatning for krenkelsen.

Mvh. ...

Da får de vel kanskje opp farten i ditt tilfelle også når de risikerer pengekrav. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasehunder.no info:

Domain Information

NORID Handle....: RAS469D-NORID

Domain Name....: rasehund.no

Domain Holder Handle....: DDTO2O-NORID

Registrar Handle....: REG5-NORID

Legal-c Handle....: TOG73P-NORID

Tech-c Handle....: WAR19R-NORID

Name Server Handle....: NSDA68H-NORID

Name Server Handle....: NSDA81H-NORID

Additional information:

Created: 2005-01-21

Last updated: 2012-01-23

NORID Handle....: DDTO2O-NORID

Type...: organization

Name...: DIN DATALØSNING Tor Ole Grønvoll

Id Type....: organization_number

Id Number....: 976983963

Registrar Handle....: REG5-NORID

Post Address....: Røedsåsen 28

Postal Code....: NO-3480

Postal Area....: FILTVET

Country....: NO

Phone Number....: +47.32794260

Additional information:

Created: 2010-10-01

Last updated: 2010-10-01

Epost: post@firmawebben.no

Send regningene dit, evt send mail direkte til den som er opplistet som ansvarlig :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte selvsagt inn og sjekke briarden, men det som stod der var vel i grunnen helt ok - ikke noe å henge seg opp i iallefall :). Ingen bilder jeg kjente igjen heller, eller - jo, et par, tre stk kanskje, men ingen av mine vaffal. Det morsomste var jo dette da:

"Briarden er en av de to beste tingene fra Brierregionen, det andre er brieosten." :lol:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått svar.

"Hei

Bildene vi har på våre sider får vi enten tilsendt, hentet fra nettsider til oppdrettere som har gitt samtykke til dette eller hentet fra nettsteder som tillater dette. Vi bestreber oss på å ikke benytte beskyttet materiale, men erfarer at dette ikke alltid er like enkelt.

Vi ønsker gjerne å kreditere bildene dine og håper å kunne fortsette å bruke de. Send oss det du ønsker skal stå som kommentar så legger vi det til.

Ønsker du at vi fjerner bildene gjøres det med en gang vi får svar fra deg om hvilke bilder det gjelder, det står et tall på venstre side av bildegalleriet som vi trenger for å vite hvilke bilder det gjelder."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omtrent samme svar jeg da jeg gjorde de oppmerksomme på at mange av bildene har de tatt:

Bildene vi har på våre sider får vi enten tilsendt, hentet fra nettsider til

oppdrettere som har gitt samtykke til dette eller hentet fra nettsteder som

tillater dette. Vi bestreber oss på å ikke benytte beskyttet materiale, men

erfarer at dette ikke alltid er like enkelt.

Vi sletter selvfølgelig bildene dine, men vi må vite hvilke det gjelder. Det

står et tall på venstre side av bildegalleriet som vi trenger for å gjøre

dette.

Ønsker deg en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen xx

Rasehund.no er et nettsted som drives frivillig og uten reklame. Det er lagt ned et enormt arbeide for å forsøke å nå målsettingen til nettstedet: å hjelpe til med at rett hund kan komme til rett hjem.

Fra å være et lite nettsted med relativt begrenset informasjon, har det vokst til et nettsted som er svært godt brukt.

Selvfølgelig finnes det feil på raseinformasjon, og vi har gjort mange feil underveis. Vi ønsker å rette disse og setter stor pris på korreksjoner, da vi bare kan bli enda bedre.

Vi vil etter hvert også kontakte flere raseklubber for å forbedre informasjonen om hundene.

Vi kan ikke se at du har sendt e-post til kontakt@rasehund.no tidligere, så om vi har kommet til å overse dette beklager vi. Vi forsøker å følge opp innkomne e-poster så raskt vi kan.

Har du tenkt på om du vil at vi kan beholde bildet ditt eller om du vil vi skal slette dette?

---

jeg får litt medlidenhet med dem jeg :lol: kanskje de skal få bruke bildet mitt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Fikk tilbakemelding, jeg har jo hatt en liten © stående på siden min før (tror ikke jeg har det på den nye nå).

Men uansett så skrev jeg og sa dette var mine ord og noe jeg har skrevet. De anntok at det var historikk som var hentet fra rasebøker de har nå tatt det bort.

Spurte også om de kunne ta bort kennelen min for jeg vil ikke stå oppført der med ingen muligehet til å endre informasjon eller nettadresse. Det har de ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Om de vil liste opp kenneler tror jeg kanskje det er fritt vilt? Eller tar jeg feil?

Det vet jeg ikke, men de har jo ført opp min hjemmeadresse som er feil, min nettadresse som er feil. men mitt TLF står der. Jeg ønsker ikke ha det der, ergo jeg kan ønske at de skal fjerne det eller i det minst oppdatere med korrekt informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...