Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere som har hunder som er frossenpinner?


Nettan
 Share

Recommended Posts

Er det andre her som har frossenpinne hunder?

Theo syntes det var veldig kaldt i sol veggen med minst +15 grader.

Jeg lå i bikini, mens han lå under teppet...Hehe :lol:

Han krabber under dyna da jeg setter opp vinduet for å lufte litt, og det er +10 grader ute. Hva skal man gjøre med frossenpinner liksom... Bra han har dundyne :D

post-10773-0-64883800-1336677088_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra elsker varme. Selv med den tjukke pelsen hun har digger hun å ligge i sola, på badgulvet hvor det er varmekabler og krøller seg sammen i saccosekken, noe som er veldig varmt og klamt.

Men selv om hun liker varme er hun ikke noe pinglehund. Gå tur i øspøs regnevær, og å vasse i sølepytter og gjørmehøl er helt toppers :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chien er slik, kan være 15-20 grader ute og han står å skraper på meg for han vil inn i jakka mi. Må være noe han har lært hos forrige eier, tok lang tid før jeg fatta hva han ville når han sutra og skrapte på meg..åpner jeg jakka så hopper han rett inni og er dritfornøyd. Finner han et teppe så er det rett under. På vinteren når vi fyrer, så ligger hn under vedovnen til det nesten ryker av pelsen hans hehe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theo synes fortsatt det er kaldt ute enda vist det ikke er så og si helt vind stille...

Han er med ut vist det regner, men synes ikke det er topp... Så lenge vi beveger oss ganske fort kan det til nød gå ann...

Kan ikke annet enn å le av han da vi ventet på trikken for noen uker siden. Den var forsinket, og han sto å huttrett. Sa til han: vil du ha jakke? Å han ble helt spinnvill av glede.

Folk rundt oss fliret. Å det er ikke første gangen...

Tror han trenger en tynn genser til kalde vind fulle sommer dager...

Han elsker å ligge i solen å steike, så må passe godt på han. Men han blir aldri i pelsen, enda han ligger der i evigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er veldig prinsesse når det er kaldt eller vått. Hun går gjerne litt skrått når det regner sånn at hun ikke spruter på magen :ahappy: Hun går også omveier rundt våt asfalt. Noen ganger kan hun finne på å vekke meg om natta sånn at hun får ligget under dyna hvis det er kaldt.

Den hunden har flere pledd enn jeg har sko og en dyrere garderobe. :whistle: Kvalitetsklær er dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med greyhounden går det overraskende bra. han fryser ikke så mye som jeg skulle tro. Kun hvis det blåser endel i kulden, så skjelver han som et aspeløv. Men sånn generellt fryser han ikke så mye. Han blir gjerne overopphetet på tur, så det er ofte ligging i snøen eller i havet. Begge dobberne mine var veldig frossenpinner. De likte ikke kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn surt og kjipt på siden, men hvordan er det for en hund som vil ha 18+ grader å leve i Norge året rundt? :P

Kjipt. Neida, min elsker ihvertfall å være ute så lenge det ikke regner sidelengs :) Snø er også kjempegøy, frem til han blir kald på magen og puselankene sine. Å være varmeelskende er ikke det samme som å lide når det ikke er sydentemperaturer, tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte mer på de som skjelver og viser konstant at de er kalde selv om det er over 15 (ref. at de vil inn i jakka uansett og alltid ligge under teppe osv). F. eks Ponni til Mushi over her, hun er jo naken og jeg har vært sammen med henne en del før og selv om jeg ser at hun ikke er storfornøyd når det er snø og regn, så ser jeg også at hun kan være komfortabel i mer normale temperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er veldig prinsesse når det er kaldt eller vått. Hun går gjerne litt skrått når det regner sånn at hun ikke spruter på magen :ahappy: Hun går også omveier rundt våt asfalt. Noen ganger kan hun finne på å vekke meg om natta sånn at hun får ligget under dyna hvis det er kaldt.

Den hunden har flere pledd enn jeg har sko og en dyrere garderobe. :whistle: Kvalitetsklær er dyrt!

Theo hopper over vannpytter, de tråkker man ikke i altså...Han kalrer seg ganske bra så lenge det ikke er noe vind. Vind er krise. Regn går bra så lenge vi går veldig fort eller jogger, men han stopper ofte for å riste seg. Å er bare med fordi han må være med, hadde han fått velge hadde han vel latt være... Å han blir fort kald på potene, så han trenger gode potesko...

Theo sin garderobe begynner også å bli ganske stor... Å mer blir det vel :thumbs: Men sko samlingen min er det lenge til han slår altså :whistle:

Han er vel ikke vandt til å være så mye ute som han er nå, og ikke da det regner eller er vinter. Tror han har levd mye inne liv før jeg fikk han...

Med greyhounden går det overraskende bra. han fryser ikke så mye som jeg skulle tro. Kun hvis det blåser endel i kulden, så skjelver han som et aspeløv. Men sånn generellt fryser han ikke så mye. Han blir gjerne overopphetet på tur, så det er ofte ligging i snøen eller i havet. Begge dobberne mine var veldig frossenpinner. De likte ikke kulde.

Må si jeg ble overrasket over hvor frossen Theo er. Trodde han tålte litt mer gitt...Men går greit så lenge han får klær på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper ligger og under dynen hver natt: Hvis jeg ikke åpner opp for ham blir han stående og se på meg, og dytter opp dynen med snuten. Han gir seg ikke før han får ligge der. Det er veldig koselig da, og jeg vil ha det slik. Men om sommeren er det helt grusomt varmt, fordi han er som en stekeovn. Men under dynen, det skal han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte mer på de som skjelver og viser konstant at de er kalde selv om det er over 15 (ref. at de vil inn i jakka uansett og alltid ligge under teppe osv). F. eks Ponni til Mushi over her, hun er jo naken og jeg har vært sammen med henne en del før og selv om jeg ser at hun ikke er storfornøyd når det er snø og regn, så ser jeg også at hun kan være komfortabel i mer normale temperaturer.

Mye regn og slaps er håpløst. Da kan vi gå max 15 minutter tur. Er hun våt fryser hun noe vilt. Hvis det er mye snø får hun på "ballong"sokker på beina. Jeg har en fleecepysj som jeg tar den vanntette fleecedressen til Hurtta over, da klarer hun lange turer selv om det er ti minus. Blir det mer enn femten minus funker det ikke å gå tur mer enn ett kvarter siden hun blir ekstremt rød og øm i skrittet. Er heldigvis ikke så kaldt ofte her på østlandet!

Vanligvis har hun bare på en hjemmelaget fleecegenser når vi er på tur. Er det sånn at jeg kan ha på en lett vårjakke trenger hun ikke klær. :) Det er jo som regel ikke noe problem åtte måneder av året, det er fra november og ut februar som er litt stress fordi hun må ha på så mye klær. Er som å ha med deg en unge ut noen ganger føler jeg :P Vi er jo på skiturer, fjellturer og joggeturer som andre hunder, bare at været er penere når vi er ute ;) Går over en time med henne hver dag hvis det ikke regner veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper ligger og under dynen hver natt: Hvis jeg ikke åpner opp for ham blir han stående og se på meg, og dytter opp dynen med snuten. Han gir seg ikke før han får ligge der. Det er veldig koselig da, og jeg vil ha det slik. Men om sommeren er det helt grusomt varmt, fordi han er som en stekeovn. Men under dynen, det skal han.

Akkurat sånn gjør Theo også...Han klarer fint å gjøre det selv, men ser helst at jeg gjør det for han...Hehe :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hunden min var valp sluttet hun helt å spise. Etter nesten to uker så hun helt underernært ut og jeg hadde prøvd alt. Jeg så at hun spiste godt hos andre og fant tilslutt problemet. Valpen var ti uker og det var midt i februar. Matskålen sto for nærme utgangsdøra! :lol: Gav henne mat i stua og problemet var løst!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn surt og kjipt på siden, men hvordan er det for en hund som vil ha 18+ grader å leve i Norge året rundt? :P

Jeg synes det er helt forferdelig og det var en av grunnene til at jeg ville ha en shiba. Boris er en frossenpinn som sover under dyna hver natt. Jeg synes det er mye stress å måtte kle på han store deler av året. Og til og med når han er bra påkledd, så tåler han ikke å stå stille fra 5 grader og nedover. Jeg synes det er kjipt og ikke kunne ha med hunden min når jeg skal ut i naturen pga været. Det er jo litt derfor jeg vil ha hund, for å dra på turer og tilbringe tid ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...