Gå til innhold
Hundesonen.no

Ble frastjålet bilen mens hun trente hundene


borderen
 Share

Recommended Posts

Vi snakka faktisk om det på trening på torsdag, hvor lite forsiktige vi hundeeiere er med eiendelene våre når vi er på trening. Det er - som her - ikke uvanlig at bilen står åpen, med nøklene lett tilgjengelig, gjerne med lommebok og andre verdier liggende lett synlig. Det er en litt naiv holdning til dette med å sikre bil og lommebok, rett og slett.

Flaks i all uflaksen at hun hadde begge hundene ute når bilen ble stjålet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Etter at jeg kjørte i hjemmetjenesten i flere år så er bilen altid låst selv om bakluka står åpen. Da vil det i hvertfall ta tid å stjele bilen. Først ut med en hund så ut med et bur så skjære ned skille mellom baksete og bagasjerom. Altså den som vil stjele bilen er av den typen som virkelig kan det for da tar den døra.

Håper jeg aldir får frastjålet bilen for det er altid tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt av tyven, men jeg skjønner meg ikke på folk som lar nøkler stå i / ligge i bilen. Samme med de som blir frastjålet bilen fordi de "bare" skal inn å betale for bensinen mens bilen står og går.

Mennesker er frekke og tar andres eiendom. Da er det greit å være føre var og ikke invitere tyven til å stjele bilen sin..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har med bil på hundetrening (det er bare i Trøndelag, og mamma&pappas bil), er det ikke alltid jeg låser jeg, heller. Ikke hvis jeg er rett i nærheten i alle fall. Som oftest skal jeg inn og ut litt med hunden, hente noe utstyr e.l. og det er greit å ha den åpen. Men jeg tar alltid med meg bilnøkkelen! (Først og fremst fordi jeg er redd for at bilen skal leve sitt eget liv og plutselig låse seg selv mens nøkkelen ligger i bilen. :icon_redface: Særlig den nyeste til mamma og pappa kan være litt selvstendig på akkurat det der med å låse seg.)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har med bil på hundetrening (det er bare i Trøndelag, og mamma&pappas bil), er det ikke alltid jeg låser jeg, heller. Ikke hvis jeg er rett i nærheten i alle fall. Som oftest skal jeg inn og ut litt med hunden, hente noe utstyr e.l. og det er greit å ha den åpen. Men jeg tar alltid med meg bilnøkkelen! (Først og fremst fordi jeg er redd for at bilen skal leve sitt eget liv og plutselig låse seg selv mens nøkkelen ligger i bilen. :icon_redface: Særlig den nyeste til mamma og pappa kan være litt selvstendig på akkurat det der med å låse seg.)

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låser alltid bilen jeg, etter at jeg har åpna bakluka (skal de inn i selve bilen da, må de fjerne to bur, en kasse med hundeutstyr samt skru ned et gitter :P ). Nøklene legger jeg på en lur plass i bilen, og jeg legger lommeboka sånn at den ikke ligger lett synlig. Selv om vi er og trener hund, selv om jeg er rett i nærheten, selv om jeg har et vrak av en bil. For sikkerhets skyld (jeg er for lat til å gå hjem :aww: ). Folk er ikke redelige, hadde de vært det ville vi neppe hatt behov for politi, og vi ville heller ikke hatt et politi som må nedprioritere saker fordi de ikke rekker over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg savner tilværelsen på landet jeg der bilen aldri var låst, nøklene sto alltid i tenninga pengboka lå gjerne i bilen og nøklene sto i døra på huset. Og alt var alltid der det skulle. jeg er skikkelig rævva på og låse bil og leilighet det er blitt en (u)vane. Man vet jo at folk stjeler, men det er forjevlig uansett. Det skulle jo strengt tatt ikke vært nødvendig, spesielt ikke innen syns feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Når jeg har med bil på hundetrening (det er bare i Trøndelag, og mamma&pappas bil), er det ikke alltid jeg låser jeg, heller. Ikke hvis jeg er rett i nærheten i alle fall. Som oftest skal jeg inn og ut litt med hunden, hente noe utstyr e.l. og det er greit å ha den åpen. Men jeg tar alltid med meg bilnøkkelen! (Først og fremst fordi jeg er redd for at bilen skal leve sitt eget liv og plutselig låse seg selv mens nøkkelen ligger i bilen. :icon_redface: Særlig den nyeste til mamma og pappa kan være litt selvstendig på akkurat det der med å låse seg.)

*fnise*

Sånn tenker jeg også - går aldri fra bilen med nøklene ett sted jeg ikke får tak i dem - plutselig blir den værsjuk og gjør som den selv vil og å gå hjem er ikke noe tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...