Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket for?


idaa
 Share

Recommended Posts

Hvilket hundefor får deres hunder ? Jeg har en papillon på ett år som får proplan, Men vi har fått en liten valp til som får eukanuba valpe for .. Men jeg er usikker på hva jeg skal gi dem vidre, er jo greit dem får samme for type.. Jeg har bare brukt proplan.. Noen som har noen erfaringer dem vill dele ang bra for ? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hundefor får deres hunder ?

Jeg har nylig skiftet fra Hill's hundefôr til Orijen hundefôr, siden Orijen skal være et mye mer naturlig produkt for hunder. Mer kjøtt, ikke noe korn (mel) som i de fleste andre hundefôrtyper der det brukes som fyllstoff i maten. Hunder har ikke bruk for korn i maten, derfor byttet jeg, da jeg har hørt mye positivt om Orijen. Jeg har også hørt at noen hunder går litt ned i vekt av det, men det er ingen ulempe om det skulle skje med min hund, hehe.... :P

Har brukt det for kort tid til å si noe særlig om det ennå, kun 3 uker, så jeg har ingen langtidsvirkning-erfaring å skrive om. Men så langt har det iallefall vært fint for magen og fordøyelsen til hunden. Ingen problemer med løs mage e.l. pga skiftet av fôr, avføringen er fast og fin og slik den skal være. Og ikke noe gass i magen ...gudskjelov :- )

Og hadde jeg hatt to hunder i hus (har èn nå), så hadde de definitivt fått samme type og merke hundefôr. Det forenkler ting litt :) Så når jeg får nr to i hus, så blir det Orijen på den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Her forer jeg dem på Vom og hundemat og Border Collien får Kobuk i til et måltid. Dette fordi hun er sær og sønn og hun skal jo en gang i tiden flytte ut og da er det greit at hun et\r vandt til tørforet. Altså sær i forhold til det er jeg jo vandt til å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil fore på tørrfor er det individuelt hviket som er "best". Hunden skal ha lite avføring, blank pels, lite lukt, ikke flass, god apetitt og normalt godt immunforsvar om den fores riktig:-) Selv har jeg alltid havnet tilbake på Pro Plan Laks, selvom jeg har prøvd de forskjellige merkene på alle hundene jeg har hatt.

Nå spiser de kun rått. Ikke 100% fornøyd med Vom og Hundemat, så jeg varierer litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da har jeg litt og lese om :-) Skal til dyrlegen til fredag så skal høre litt der også hva dem anbefaler :-)

Nå kan det hende at din dyrlege er annerledes, men de dyrlegene jeg har brukt anbefaler produktene de selger. De har ikke nødvendigvis så mye peiling på ernæring. Vi har hund med allergier, men v&h har de aldri nevnt for oss en gang. Heldigvis så har jeg hundesonen og fant ut av det på egen hånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...