Gå til innhold
Hundesonen.no

Pippin&Symras oppussingsprosjekt


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om det ikke blir en blogg med det første, så kan jeg vel i alle fall lage en tråd. (Og hva har dette på et hundeforum å gjøre? Hallooo, det handler om hvordan Pippin og Symra skal bo i fremtiden!).

Sjefssnekkeren var innom i dag. Han kom med en del materialer, men hadde ikke fått kjøpt taklist. Jeg viste han bildet fra deg Sara (litt lenger opp i denne tråden), og han sa at det var akkurat den d

De var litt sånn da de kom i dag:

Posted Images

Sjefssnekkeren var innom i dag. Han kom med en del materialer, men hadde ikke fått kjøpt taklist. Jeg viste han bildet fra deg Sara (litt lenger opp i denne tråden), og han sa at det var akkurat den der han tenkte å kjøpe. :)

Her er gulvet akkurat nå. Nesten ferdig altså. Og sånn ser peisen ut. Den skal fikses litt og få et strøk murmaling, og selve innsatsen skal shines opp med ovnsverte. Senere skal den pusses så den blir glatt i stedet for mursteinsmessig. Foran peisen skal jeg legge en skiferstein, den trenger ny plate oppå og på siden også. På begge sidene av peisen kommer bokhyller, og godstolen min skal stå til venstre, der ser man peisilden best. I den stolen skal det leses og drikkes rødvin!

Gulvpeisestue002.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det båtbildet av faren din er kjempelekkert. Kanskje jeg skulle ramme inn noen av trykkene hans. Og den vepsen var kul! Du har ikke falt langt fra stammen! Det ville vært en yppelig gratulerer-med-ny-peisestue-gave! :innocent:

Edit: Dali er kongen, Bananen! Jeg hadde en stooor bok med Dalibilder en gang. Hvor har den boka blitt av egentlig?!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du malt det?? :o

Det var et fantastisk fint bilde synes jeg! :)

Åh så koselig sagt! :icon_redface: Men det er langt fra ferdig, jeg startet i går og pleier å bruke et par uker eller så på et bilde. Men jeg har masse planer med det. Må bare finne et stykke grovt tøy først, for å lage tekstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ga de opp malingssprøyten og stilte med ung polakk + malingsrulle i stedet! Taket på peisestua har fått et strøk maling. Det er for mørkt til å ta bilde der nå, dere skal få se når strøk nummer to er ferdig i morgen. I formiddag har to snekkere revet av ytterkledningen på en del av veggen mot fjorden, samt fjernet rekkverket på verandaen i andre etasje. Jeg er veldig glad for at hundene ikke var alene hjemme da, det må jo ha vært litt skremmende. Sjefssnekkeren har montert baderomsplater på en vegg i gangen. Det er en murvegg som er veldig vanskelig å drenere skikkelig fra utsiden, derfor baderomsplate for å holde all fukt ute. To andre vegger har blitt lektet ut og er klare for glava.

Gulvet i gangen skal flislegges, og jeg har bestemt meg for å ha varmekabler der. Det er veldig greit med gulv som tørker av seg selv når man bor sammen to hårballer.

Ellers har sjefssnekkeren og jeg hatt en lang prat om hovedtaket i dag. Det blir litt dyrere enn jeg hadde håpet, men innenfor smertegrensen, og jeg føler meg veldig trygg på at det blir et solid og vakkert tak som kommer til å holde resten av min levetid. Det er verdt en liten investering! Når et gammelt hus har nytt tak, nye vinduer og verandadører, ny ytterkledning og fått fjernet råtetendenser så har man kommet langt!

Jeg begynner å merke slitasjen av å bo oppi en haug med rot og skitt nå, men det er ikke så veldig lenge til de er ferdige inne, og bare det å kunne flytte inn på en flott, nyoppusset peisestue kommer til å føles som en stor lettelse. Så får de bare hamre og sage utvendig utover våren, det tåler vi.

25april001.jpg

Du verden så vakkert. Men bare vent dere! De store vinduene på spisestua er litt dumme, men de er såpass nye at jeg ikke bytter dem ut nå. Men jeg har en liten plan. Man kan jo snekre en .... hva skal man kalle det? Et eller annet så de blir litt sånn:

sprosser2.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint! Skal du ha nytt rekkverk på begge verandaene?

Jepp. De har revet ned det oppe og en del av det nede så jeg må ha noe nytt.

Ååå gleder meg til å sitte på verandaen i sommer, og bare nyyyte det fine huset og den herlige utsikta fra verandaen!

*Snipe Pippinbilde*

Pippin ser ut som han nyter utsikten fra øververandaen, men egentlig står han bare og sjekker at cavalieren nedi veien holder seg på matta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige tilbakemeldinger alle sammen!

Jeg er så spent på hvordan fargen Sommersne blir. Gleder meg til å se bilde :) Tenker den kommer til sin rett når listene blir hvite.

Sommersne er veldig lys, nesten hvit gråbeige. Blir det for lyst så feier jeg over med en litt mørkere farge senere. Sens maling er luktfri og tørker raskt, så det er liksom ikke noe pes.

Nå har jeg gitt beskjed til sjefssnekkeren at jeg vil ha varmekabler i gangen. Han skulle kjøpe det i dag og skaffe elektriker, så han sa at jeg ikke måtte si det før jeg var sikker.

Åh så koselig sagt! :icon_redface: Men det er langt fra ferdig, jeg startet i går og pleier å bruke et par uker eller så på et bilde. Men jeg har masse planer med det. Må bare finne et stykke grovt tøy først, for å lage tekstur.

Å var det derfor du ville låne en duk av meg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...