Gå til innhold
Hundesonen.no

Pippin&Symras oppussingsprosjekt


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om det ikke blir en blogg med det første, så kan jeg vel i alle fall lage en tråd. (Og hva har dette på et hundeforum å gjøre? Hallooo, det handler om hvordan Pippin og Symra skal bo i fremtiden!).

Sjefssnekkeren var innom i dag. Han kom med en del materialer, men hadde ikke fått kjøpt taklist. Jeg viste han bildet fra deg Sara (litt lenger opp i denne tråden), og han sa at det var akkurat den d

De var litt sånn da de kom i dag:

Posted Images

Bordet ser ut som det stikker seg ut på det bildet, men det gled altså veldig fint inn blant lyse vegger, hvitt tak og lister og snart hvitmalt peis. Jeg har et par lyse fleecetepper i sofaen nå, det blir nok løsningen sånn til hverdags.

I morgen kommer en snekker og en elektriker. Varmekablene i gulvet uti gangen skal settes i gang, termostat skal monteres og så skal vel snekkeren gjøre ferdig listing og kanskje maling der. Det er veldig lite arbeid igjen uti gangen nå, men de utnytter finværet til å jobbe utvending så det går litt tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var stuen så å si helt ferdig og her har dere resultatet:

d868ab65.jpg8997a7c2.jpg

576d6770.jpgd86eb624.jpg

eda93923.jpg

5e3d341e.jpg

Fint ja? :D :D :D

Det som gjenstår er vel bare å male peisen hvit og finne et stort fint bilde for å henge over sofaen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med resultatet, både på stua, i gangen og på det som er ferdig utvendig. Oppussing er spennende, dyrt, nervepirrende, irriterende, gøy, strevsomt og veldig ålreit å bli ferdig med! Nå venter jeg på anbud på hovedtaket fra to firmaer. Begge har visst tatt ferie mens jeg har sittet og ventet, men bare jeg kan få et anbud jeg kan leve med og resultatet blir bra så skal jeg ikke klage.

Sara har vært veldig hjelpsom hele tiden!

Edit: Gustaviansk blå ble bare helt riktig farge, Tonje! :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har vi gått løs på en liten gang som forbinder de to stuene og har dør til kjøkkenet. "Joda, vi tar den også, kom igjen nå gamla", sa Sara. Først flyttet vi ut den gamle skjenken, den hører til på spisestua. Så brøt vi opp gulvet, og til vår store glede fant vi et fint tregulv under! Det trenger bare litt grønnsåpeskrubbing og en omgang gulvolje så er det klart! Så gikk Sara i gang med å male det gamle trepanelet på veggene. Sens "sommersne", samme farge som på peisestua. Vi kommer til å trenge hjelp med vinduskarm og lister, å sage til hjørner på lister med profil krever sin fagmann. Så skal vi male en gammel kommode hvit og utstyre den med noen fine knotter. Den passer fint ved siden av vinduet. Kanskje en hundekurv ved siden av kommoden? I kommoden blir det plass til duker, stearinlys etc.

Kjkkengangen.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...