Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er du villlig å betale?


IdaC
 Share

Recommended Posts

Jeg stiller jo nesten aldri hundene mine selv :icon_redface: men spør venner og bekjente, jeg er mer enn gjerne behjelpelig med å ta med meg handleren min til utstilling osv også :)

minner meg på at jeg skulle sende julekort til de som har handlet hundene mine men jeg glemte fordi julekortene er MIA etter flyttingen :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

klarer ikke helt å dy meg, men tror du h*n fører regnskap og betaler skatt? :whistle:

Det sa jeg ikke, men OM de er proff så skal/bør de faktisk det :P

(men jeg tviler på det selv også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eksakt er det man betaler for når man leier inn en proff handler? Jeg klarer liksom ikke helt å se for meg at 3 runder i en utstillingsring er verdt å betale 1700 kr for, da må det være noen garantier som cert, BIR/BIM-plassering eller lignende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eksakt er det man betaler for når man leier inn en proff handler? Jeg klarer liksom ikke helt å se for meg at 3 runder i en utstillingsring er verdt å betale 1700 kr for, da må det være noen garantier som cert, BIR/BIM-plassering eller lignende da.

Kan noen garantere Cert og BIR? da må det nok være noe hukuspokkus, mener jeg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen trenger en ekstra handler, jeg er på plassen og det ikke kræsjer med noen av mine hunder når jeg skal i ringen med de. Gjør jeg det gratis, det er jo morro! :D

Dersom jeg skal være med for å stille, bli spandert på en kaffe, muligens en vaffel. Så er jeg med ass! :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen garantere Cert og BIR? da må det nok være noe hukuspokkus, mener jeg,

Det var liksom litt av poenget det da. Hva betaler man 1700 kr for, når man ikke har noen større garantier for at det vil gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var liksom litt av poenget det da. Hva betaler man 1700 kr for, når man ikke har noen større garantier for at det vil gå bra?

Det er jo en del trynedommer ute å går... :rofl:

Men nei, man har jo ingen garanti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke betalt noen for at de skulle stille hunden. Jeg stiller selv, og hvis noen hadde spurt meg om handling, hadde jeg gjort det gratis hvis det passet seg sånn tidsmessig. Jeg er dog ingen proff handler da. Hadde jeg møtt noen proffe som fikk Nitro til på en veldig bra måte, og jeg skulle delta på en megstor utstilling så kunne jeg nok vurdert å betalt litt. (mest fordi jeg nok hadde vært for nervøs til å stilt bra nok :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilken proffhandlerskole de har gått :aww:

Nei, jeg vil ikke betale noen for å gå med noen av mine hunder. Gleden er jo å oppnå superresultater selv :innocent:

Jeg gjør det gratis for andre (but off course!). Gjør det så lenge det ikke kolliderer med egne, for de er de viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok vært villig til å betale noen for å stille Kovu hvis de faktisk greide å få ham til å løpe og stå bra. Han står som ei ku og løper som en tulling. :P Heldigvis har Kaja sagt seg villig til å stille ham, og hvis hun er flink får hun et klikk og en godbit. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt overbevist om at mange kunne ha vist Symra på en bedre måte enn jeg kan, og at det ville gitt bedre resultater enn jeg får til. Jeg tror jeg kunne vært villig til å betale noen hundrelapper for å prøve det en gang. Selvfølgelig kan det godt bli en blåsløyfe også, men sånn er gamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe offence, men selv om man aldri kan gi garantier må det jo være litt småkleint å ta 1700 spenn for så å få ei blåsløyfe?

(Under den forutsetning at du stiller en jevnt over godt premiert hund)

Jeg hadde i hvertfall hatt problemer med å ta den betalingen for et slikt resultat :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri funnet på å ta betalt for å stille hund, siden jeg vet jeg ikker er særlig flink til det. Jeg stiller ofte min søster sine hunder, hun har aldri TENKT på det engang, men ett par ganger når vi har vært på utstillinger hvor jeg har vunnet CK og det er fine premier å hente, så har jeg stukket av med premien.. :whistle: Blandt annet tre telysholdere fra hadeland glassverk, men penger nei.

Jeg har også hjulpet oppdretteren min i å stille hund, jeg ser egentlig mer på det som en "ære" at hun slipper meg inn i ringen med hundene sine, jeg syns bare det er knallgøy og storkoser meg. Har skjedd at hun har spantet en drink eller likn på kveldstid, men har egentlig aldri tenkt særlig over det som betaling :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vissletivissvass at jeg noengang skulle hatt en av min(e) hund(er) på utstilling, tror jeg sannelig jeg hadde foretrukket å leie en person som handler, nervøs som jeg er for forsamlinger og sånn. Hadde glatt betalt 500 kr hvis rette, presentable personen hadde sagt ja. Men høyere enn fem hundre spenn tror jeg ikke jeg hadde gått. Evt et par flasker god rød- eller hvitvin som takk.

Nå har jeg bare èn hund pr i dag, og den er ikke utstillingsmateriale pga skjønnhetsfeil i flekktegninger. Ikke tror jeg hun hadde trivdes særlig godt i en utstillingssammenheng heller. Men min neste hund kanskje...? Det vet jeg jo ikke ennå.

Men som sagt; hadde gjerne betalt et presentabelt menneske for å ta handlerjobben for meg, sånn at jeg slapp den nervøsiteten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det slår meg at jeg kunne finansiert utstillingene mine ved å ta betalt for å handle andres hunder *ler*

...men nei, jeg stiller hunder for venner og kjente fordi jeg synes det er gøy, og får vi gode resultater så er det en bonus. (og det får jeg jo ganske ofte på de jeg stiller, ene tispen jeg har handlet i det siste har vel kun fått premiering når jeg har stilt henne). Nei, stiller om det passer og folk spør - bare hyggelig å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...