Gå til innhold
Hundesonen.no

allehunderaser.com! ?


Inu
 Share

Recommended Posts

Har dere sett på rasebeskrivelsene til deres raser på denne siden.

Man vet liksom ikke om man skal le eller gråte.

Og jeg klarer ikke å finne ut hvem som står bak siden heller. Disse folka burde virkelig fått en oppstrammer, for dette er veldig dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googla den siden isted for å se om jeg klarte å finne fram til en eller annen form for kontaktperson (noe jeg ikke gjorde), men jeg fant denne fine tråden: http://hundesonen.no/forum/topic/56547-wwwallehunderasercom/ fra i fjor. Var visst ganske mange som var lettere amused med de elendige beskrivelsene.. shiba den dummeste rasen meg i rompa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke så mye om japsen egentlig...

Står egentlig mest "Finn d ut sjøl" hehe

Like greit ettersom jeg skjønner :P

Japansk spisshund har dens opphav fra Japan.

Hundene kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor fremmede mennesker. Normalt ikke aggresiv mot andre hunder.

Japansk spisshund og kennelklubber: Japansk spisshund er inbefattet i grupperingen til F.C.I.. De er plassert i seksjon «aisatiske spisshunder og relaterte hunderaser» (5.5) i gruppen «spisshunder». F.C.I. symbol for japansk spisshund er 262 og den ble lagt til FCI registeret 1987-01-01. United Kennel Club klassifiserer rasehunden som «nordlig raser». Canadian Kennel Club har gruppert rasehunden som «ikke-sportslig».

Annen info om rasehunden: Rasehunden er passe godt likt og nokså lettvindt å oppdage for salg.

Hunderase standard: Nøyaktige norske standarder ligger i den virkelige rasebeskrivelse. Snakk med flere hunde-eiere og/eller kennelklubben av japansk spisshund for edruelig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dachshund er visstnok EN rase som har forskjellige navn, som f.eks. standard dachs, miniatyrdachs og kanindachs. De er prima til jakt, men medium på alt annet: medium intelligens, medium røyting, medium omfattende å trene, medium energi og krever medium utholdenhetstrening. Veldig beskrivende... Pelsen på en dachshund er forresten halvlang. Strihåret, langhåret, korthåret, hva er det???

"Dessverre kan en betydelig andel få problemer med helsen. Hudsykdommer er utbredt hos hunderasen. Mange får problemer med øynene. Problemer med ryggraden er vanlig. Hjertefeil og hjertesykdom er en hyppig sykdom hos denne rase. Diabetes er et problem hos rasen. Det har også blitt registrert en rekke andre helseproblemer hos hunderasen." What? Alle andre steder jeg har lest om dachs og helse står det at de generelt har få helseproblemer. At de kan få problemer med ryggen stemmer.

"Hundene kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor utenforstående. Som regel vennlig ovenfor andre hunder. Hundene kan være bra for eldre barn. Tendenser til å oppføre seg som et rovdyr er i aller høyeste grad tilstede i denne hunden." De to siste setningene passet godt sammen hehe... Min elsker forresten alle fremmede. Ikke varsom og på vakt. Har lest (på mer seriøse sider) at de strihårete ofte er mer utadvendte enn korthårete og langhårete. Men jeg vil tro det er ganske individuelt, regner med at det finnes mange korthårete og langhårete som ikke er på vakt overfor fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Coton De Tulear er ikke tidkrevende å oppdra, og man trenger ikke nødvendigvis ha hundeerfaring for å anskaffe en hund av denne hund. Coton De Tulear er en ekstremt følsom hund og nøye planlagt klikkertrening er derfor vesentlig."

Jadaa x)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette var jo faktisk litt underholdende :D

Engelsk springer spaniel:

"Hunder av denne hund har en utpreget tendens til å tygge over alt den kommer over"

Kooiker:

"Kooikerhondje er en ypperlig hunderase til jakt. Spaniel hunder er typisk ypperlig til jakt. Bruksområdet er fuglejakt, noenlunde det samme som for settere."

"Bena er typisk normalt lange. Kooikerhondje har en ganske vanlig bygd kropp. Halen er av middels lengde og hengende. Den har en ganske middels lengde på snuten."

:shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt klipp og lim på shibaen:

"Shiba Inu er de minst smarte rasehunder. Krav til mental stimulering vil være minimal i forhold til rasehunder som er mer smart." Altså, han er kanskje ikke like ivrig på trening som mange av hundene på youtube, men med rette belønninga kan denne hunden flytte fjell! Og var det ikke en trommende shiba som vant noe juicy greier nå nettopp på crufts?

"Disse hundene har ingen overdrevne predatoriske instinkter i kontrast til andre rasehunder. Disse hundene har ingen plagsomme tendenser til å nippe eller bite i lek, tygger ikke på ting, og lar som regel sko og annet stå i fred" Fortell det til de x-antall doruller Kuma har sortert fint utover stugulvet mitt.

"Shiba Inu har en til en viss grad vanlig bygd kropp"... til en viss grad?

"Shiba Inu utseendemessig litt lik en god del på en ulv." Senest i går var det en godt voksen ungarsk dame som gjemte seg bak venninnen sin, pekte på Kuma og sa "ulv" med frykt i stemmen. Venninnen ristet på hodet og sa "nei, det er en rev". Så ja, om du verken har sett en rev eller en ulv før så er den litt lik en god del på ulv.

Slenge inn en liiiiiten ting om akita siden de er så nært beslekta:

"Akita Inu er en av de dummeste hunderaser. Hunder med lav IQ har typisk utfordringer med å lære.

En positiv ting med akita inu er at den ikke røyter." Så vet dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parson:

Hundene kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor ikke-familiemedlemmer. Er av natur veldig aggresiv mot andre hunder.

LITT feilinformasjon kanskje :cry: :angry:

Sånne sider kan være laget kun for å tjene penger på googleannonser osv. Det står jo bare tull der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her var det masse god underholdning!

Her er noen gullkorn om eurasier:

"Eurasier har alminnelige stående ører. Bena er vanligvis normalt lange. Eurasier har en passe vanlig bygning."

Og ikke minst: "Høst inn råd fra erfarne hundeeksperter og/eller oppdrettere av eurasier for å få alle fakta på bordet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har hatt mange gode latteranfall fra denne siden ;)

om SH

"Siberian Husky er en enormt klok rase. Mental stimulering er avgjørende for trivselen."

hmmm... smarte er de nok,men dette høres ikke ut som en SH for meg.

men "Siberian Husky passer best for erfarne, da den kan være innviklet å dressere."

enormt smart, trenger mye mental stimulering OG "innviklet" å dressere.... høres ikke noe særlig ut igrunn :P

"Siberian Husky er en rase som har utfordringer knyttet til hoftedysplasi."

Dette sier de forsåvidt også på Dogs101 serien, og det blir jo bare dumt å si noe slik om den rasen som har aller MINST HD av alle raser med mer enn ca. 100 resultater reg. i OFA siden 1974!

"Rasen er populær og lett å oppdage i rubrikkannonser. Andre betegnelser på rasen er Chukcha, Chuksha, Keshia, Sibe, Siberian, Husky."

eeeh??? hva???

rubrikkannonser, jada lett å finne på Finn. Greit nok. Men de rasenavnene... Chukchi, ja kanskje (men det står jo ikke der). Det er jo i alle fall folkeslaget i Sibir (Tsjukstjer folket/folket fra Tsjukotka på norsk) som hadde hundene som har blitt til Siberian Husky. men Keshia? aldri hørt. og Husky er da strengt satt alle "polarhunder som trekker"

"Søk erfaringer fra erfarne kjennere og/eller hundedommere av siberian husky fordi de kjenner rasen best."

tror nok det er en fordel å ikke stole på denne siden i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste hunderaser: Studier har avdekket at afghansk mynde er den minst intelligente hunderasen av alle hunder. Rasene Basenji, engelsk bulldog og chow chow skårer også svært lavt på intelligenstester.

Lurer veldig på hvilke intelligenstester dette er!

Men må si meg fornøyd med at jeg har en rase som "er de raser med høyest IQ". Ikke at jeg har lagt så godt merke til akkurat det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, for lenge siden, og den er fremdeles like idiotisk.

Klippa litt fra terv: "er meget lettlært og overhode ikke tidkrevende å dressere. Dette er en fin førstegangshund. Tervuren er en meget fintfølende hund og nøye planlagt trening er derfor en nødvendighet".

Ellers har den predatoregenskapene i behold, er en fremragende gjeter, bjeffer mye, er en av de med høyest IQ, og mange har masse helseproblemer.

:thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på den siden i går faktisk, da jeg lette etter bilder av drømmerasene mine, fikk meg en god latter! :D

--

"Staffordshireterrier er en fantastisk vakthund hunderase."

Ja, med fare for å bli kost i hjel.. :rofl:

--

Og så over til Dogo/Presa, som jeg fant under "hunderaser - kamphund raser":

"Disse hundene kan bjeffe mye, men er ikke blant verstingene." - bikkja mi bjeffer aldri. Heller ikke noen av de 16 dogoene/presaene blant venner og bekjente bjeffer. Det begrenser seg til ETT boff når noen kommer inn ytterdøra.

"Hunden har små hengende men ofte beskjærte ører." - Er ikke mye smått med de ørene. Og "beskjærte" du gitt. :icecream:

Videre står det at "Hale, snute og pels er kort", hvorav bare pels-delen stemmer.

Og avsluttes stort med "Kontakt noen hunde-eiere og kennelklubben av dogo canario for hele sannheten." :lol:

--

Og Gull Terr er visstnok "en kolossal hund". Hvis de mener det størrelsesmessig så er de på villspor hvertfall! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg døør! :lol:

Forresten. Dette er herved mitt svar på alle Tollerrelaterte spørsmål: "Nova Scotia Duck Tolling Retriever er de raser med høyest IQ."

skulle akuratt til å poste den :P det stemmer værtfall ikke med min , han er dummere enn et brød :Pdet står også at halen er kort... den er lang nok til å rive ned alle planter hjemme :P

Endret av iloveNicoandOdin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat om tolleren som jeg fant blant "hundevennlige raser" :lol: :

" Hunderasen er heller ettertraktede og nokså enkel å oppdage hos oppdrettere" Så fint. Litt dumt å reise til oppdretter og bare finne katta, liksom :lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Er det lov å dra opp denne? Snublet nemlig nettopp over denne nettsiden selv, har ikke sett den før nå. Har tydeligvis gått glipp av noe :P

"Lundehund er en fantastisk hunderase til jakt. Sporhunder er jakthunder som hovedsaklig benytter luktesansen når de er med på jakt. En sporhund assisterer jegeren med å spore opp byttet."

Hva i alle dager..? Hvor får de denne informasjonen fra? Og har noen lykkes i å spore opp en kontaktperson? Jeg kjenner det klør godt i fingrene etter å gi noen tilbakemeldinger på det rælet her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helseproblem hos puddel: Beklageligvis kan noen få vanskeligheter med helsen. Rasehundens fysiske trekk: Pelsen på puddel er halvlang. Hundene kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor ikke-familiemedlemmer. Som regel vennlig ovenfor andre hunder. Hundene kan under oppsyn passe sammen med litt større barn. Dette dyret har sine predatoregenskaper i behold. Haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...