Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnmarksløpet 2012


Ane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Likte den historien! Det krever mye å bare fullføre ett sånt løp, så jeg synes egentlig alle som kommer i mål fortjener litt heder og ære.

Jeg var elev(sammen med Heidi) på hundekjøringslinja til Harald på Øytun Folkehøyskole i 09-10, og var frivillig under hele FL2010! Og ja, det er en sinnsyk opplevelse Ledet alle spanna fram til star

Helsikken så spennende dette er blitt! Det at Inger-Marie ventet så lenge med å ta ut hvilen er drøyt! Kult at hun fikk det til. Ser ut som hun kom seg greit over med fin fart også. Virker som det var

Kjempebra!

Og nå har Sørlie tatt 1.plassen, noe jeg nesten forventet av ham. Så nå får vi se om han holder seg der resten av løpet eller om noen sniker seg forbi. Og han har fortsatt 14 hunder inn i Kirkenes.

Og akkurat nå så jeg at Inger-Marie har dratt ut fra Kirkenes som nr. 1. Hun tok ikke langlang pause, kom inn etter Sørlie, men dro før. Dette er spennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Kjempebra!

Og nå har Sørlie tatt 1.plassen, noe jeg nesten forventet av ham. Så nå får vi se om han holder seg der resten av løpet eller om noen sniker seg forbi. Og han har fortsatt 14 hunder inn i Kirkenes.

Og akkurat nå så jeg at Inger-Marie har dratt ut fra Kirkenes som nr. 1. Hun tok ikke langlang pause, kom inn etter Sørlie, men dro før. Dette er spennende! :D

Du kunne ikke si noe om hvem som ledet før alle har tatt 16-timershvilen da :P Inger Marie Haaland og Arne Kalstrøm var før Sørlie ut fra Kirkenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er fortsatt spennenede! Krysser fingrene for at resterende SH-spann (ed: det ene er både AH og SH i) kommer til mål. og jammen, de to SH-spannene som startet Iditarod er fortsatt med!

Endret av Meg
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er fortsatt spennenede! Krysser fingrene for at resterende SH-spann kommer til mål. og jammen, de to SH-spannene som startet Iditarod er fortsatt med!

Sigrig Ekran har nettopp kommet inn til Elim i Iditarod, ligger på 10. plass

Karen Ramstead og Han Debruin er i Kaltag (4 sjekkpunkt bak) de har 346 miles til Nome og har henholdsvis 14 og 12 hunder igjen i spannet. Ligger på 47. og 48. plass av 57 som fortsatt kjører.

9 kjørere har så langt brutt, alle bortsett fra en på sjekkpunkt før Kaltag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald tok Robert igjen i sporet, og kom nesten inn sammen til Neiden2. Robert kom inn 6 minutter før Harald. Harald har kjørt denne etappen på 11:15, mens Robert har brukt 11:50. Inger-Marie som kom inn tidligere idag brukte 10:28.

Inger-Marie tar nok nå 16 timers hvilen sin, mens både Harald og Robert tok den i Kirkenes i natt.

Heia Harald! :jump:http://farm8.staticflickr.com/7038/6833640562_dcf76f8a7c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsikken så spennende dette er blitt! Det at Inger-Marie ventet så lenge med å ta ut hvilen er drøyt! Kult at hun fikk det til. Ser ut som hun kom seg greit over med fin fart også. Virker som det var smart ettersom de andre har slitt med vind og snø i natt.

Nå har Inger-Marie noen timer igjen ( hun reiser vel ut rundt 1 i natt?? ) og så har hun et friskt og uthvilt spann. Tidligere i løpet har hun jo kjørt på gode tider, så hun blir nok vanskelig for de andreå slå. Utrolig kult! Digger den dama der :D

Også et det jo veldig morsomt med Harald da! Han kjørte raskere enn Robert selv med ferre hunder, så blir spennede å se hvordan dette går videre!

Kom igjen Harald!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen på sonen til å passe hundene du! :ball:

Ser ut til at Harald setter ut en unghund i Neiden2. Han kom inn med Anatsji på sleden.

Veit du hva som er galt med Anatsji? Jeg har ikke sett han siden sist hørst, men han er da en kraftkar med litt vekt. Herligste Anatsjivalpen vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Trine Lyrek nettopp kommet inn til Neiden2. Ble skrevet inn klokka 20:21, og har brukt 11:36t.

Og jeg må si at Katy virker som en utrolig glad og blid person! Jeg som egentlig er kresen på folk, og sjeldent liker noen virkelig godt, synes hun virker kjempe gøy! :w00t: Jeg blir bare i godt humør av å se og høre henne snakke. Tror det kan være en grunn til hvorfor hundene går så godt jeg! Har nok en innvirkning på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespennende å følge med dette, dumt at det hakket så på nrk sendinga.

Men noen spørsmål: De sier de snacker bikkjene, hva slags snack er det snakk om??

Og ser jo at de fleste reklamerer for vogh, men er jo flere med Labb osv- er det forskjellige tørrfor de forer med. Og forer noen med Labb? ( ja jeg er litt negativ til det foret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempespennende å følge med dette, dumt at det hakket så på nrk sendinga.

Men noen spørsmål: De sier de snacker bikkjene, hva slags snack er det snakk om??

Og ser jo at de fleste reklamerer for vogh, men er jo flere med Labb osv- er det forskjellige tørrfor de forer med. Og forer noen med Labb? ( ja jeg er litt negativ til det foret)

Snack er kjøtt de får underveis. Ofte kan det være reint fett også.

Joda, noen forer med Labb. Jeg kjenner selv en hundekjører som har fora på det i mange år, og har gode erfaringer med å bruke det på sine bikkjer. Selv er jeg ikke veldig glad i det foret, men det er flere som fungerer på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen spørsmål: De sier de snacker bikkjene, hva slags snack er det snakk om??

http://www.finnmarks...id=5712&lang=no :)

Var ute en tur med dyret. Så nå er det kommet inn enda tre til Neiden2. Kjetil Reitan kom inn klokken 20:35, Arne Karlstrøm klokken 20:55, og Magne Storstein klokken 21:28. De har brukt forholdsvis 11:55, 14:46, og 11:36t. Noe sier meg at Arne må ha hatt en parkering, eller andre problemer med den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har alle fulgt med, ettersom det er en fra dalen her hvor vi bor dom er med og som sambo og co. kjenner.Det var han som vant "lille" løpet.

Det var en kvinne som vant 500, men mener du han som fikk NM gull?

Da var Kjell Brennodden også kommet inn i Neiden2! Han har også brukt lang tid, 15:15t.

Harald har nå kjørt ut som første mann fra Neiden2! Og en scooter tråkker løype for han.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kvinne som vant 500, men mener du han som fikk NM gull?

Da var Kjell Brennodden også kommet inn i Neiden2! Han har også brukt lang tid, 15:15t.

Harald har nå kjørt ut som første mann fra Neiden2! Og en scooter tråkker løype for han.

slik var det ja, han er fra salten trekkhundklubb. :) Leif tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...