Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnmarksløpet 2012


Ane
 Share

Recommended Posts

Fant ingen tråd for FL 2012 jeg, så jeg laga en her!

Resultatservice: http://finnmarkslope...?lang=no&rid=48

GPS 1000km: http://finnmarkslope...ceId=48&lang=no

Ser ikke så mye snakk om det her inne, men det er vel noen som følger med? Jeg følger hvert fall veldig veldig mye med, og det er jo ekstra gøy når det er læreren min fra hundekjørerlinjen i Alta, Harald Tunheim som leder :bananas:

Harald Tunheim kjørte altså først ut fra Levajok1 i dag tidlig klokken 08:36, med Arne Liakleiv rett bak, som dro rett igjennom og sjekka ut klokken 08:43. Neste sjekkpunkt er Tana, og det er 110km dit. Det forventes at dem er fremme der i 17-18 tiden i ettermiddag. Tana er også et populært sjekkpunkt å ta 16timers hvilen, men Harald har pleid å ta denne i Neiden1, som de fleste av de i toppen de siste årene.

Heia Harald! Du fortjener dette :w00t: Og deretter kan Arne, Nina og Jo Are(kjørte med 50% vorstehhund i 2010!) også gjøre det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Likte den historien! Det krever mye å bare fullføre ett sånt løp, så jeg synes egentlig alle som kommer i mål fortjener litt heder og ære.

Jeg var elev(sammen med Heidi) på hundekjøringslinja til Harald på Øytun Folkehøyskole i 09-10, og var frivillig under hele FL2010! Og ja, det er en sinnsyk opplevelse Ledet alle spanna fram til star

Helsikken så spennende dette er blitt! Det at Inger-Marie ventet så lenge med å ta ut hvilen er drøyt! Kult at hun fikk det til. Ser ut som hun kom seg greit over med fin fart også. Virker som det var

De begynte tv-sendingene i går kveld. Det går hver kveld på Nrk1.

Jeg følger ivrig med på nettet og på tv. Av favorittene heier jeg på Ingrid Haaland, ellers har jeg stor sans for både Lars Monsen og Nina Skramstad. Heier også litt ekstra på debutanten Bjørn P. Kaltenborn som er en veldig sympatisk og flink mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendingene(er bare en til nå) ligges ut på NRK Nettv hver dag, så der kan de sees, om du ikke får sett dem.

FL 2012 sendinger:

Det går klokken 20:30 på NRK1 idag.

Det er litt forskjellige tider, imorgen sendes det 22:30 på NRK1.

Tirsdag; 20:15.

Onsdag: 23:25

Torsdag: 22:30

Fredag: 23:25

De begynte tv-sendingene i går kveld. Det går hver kveld på Nrk1.

Jeg følger ivrig med på nettet og på tv. Av favorittene heier jeg på Ingrid Haaland, ellers har jeg stor sans for både Lars Monsen og Nina Skramstad. Heier også litt ekstra på debutanten Bjørn P. Kaltenborn som er en veldig sympatisk og flink mann.

Inger-Marie Haaland mener du? :) Jeg ledet Lars Monsen ut fra Varangerbotn i 2010, og han var nok en av de sureste jeg møtte den uken!

Ånei ånei... da gikk æ glipp av første sending, og da også starten... :gaah:

Men får følge med i dag da.. Takker

Ligger inne på NRK Nettv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 5 av kjørerne i 500klassen ankommet Karasjok :) Og 5 kjørere har brutt i klassen.

I 1000klassen forventes ankomsten til Harald å være 18:05 inn i Tana. Deretter forventes Trine Lyrek å være i Tana 18:29. 2 stk. har brutt i 1000klassen.

Spennende :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald er observert på Tanaelva, og er ventet inn på sjekkpunktet ved Tana bru snart! :jump:

SH spann: 500: Keijo Korpola, Johanne Sundby, Leif Herleiksplass, Kari Eldby og Yvonne Rinne (mulig hun måtte låne et par AH?).

1000: Marius Moholdt og Sigmund Alhaug

Heier ekstra på disse :)

Sigmund Alhaug er jo å fikser hånden sin i Kirkenes! Men sønnen passer på hundene, som ligger å sover :) Han ble bitt av to hannhunder som begynte å sloss om en løpetispe på fjellet. http://finnmarkslope...id=5542&lang=no

Gøy med rasespann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjører fort. Spennende å se om han klarer å fortsette sånn.

Ja! Han er jo veldig erfaren(16 FL, og 3 Iditarod), så jeg går ut ifra han ikke kjører dem for hardt. Men jeg må jo si jeg er veldig redd for at han kjører for fort nå!

Jeg og Heidi(HundeHeidi) drar kanskje opp torsdag for å få med oss målgangen :w00t: :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Han er jo veldig erfaren(16 FL, og 3 Iditarod), så jeg går ut ifra han ikke kjører dem for hardt. Men jeg må jo si jeg er veldig redd for at han kjører for fort nå!

Jeg og Heidi(HundeHeidi) drar kanskje opp torsdag for å få med oss målgangen :w00t: :w00t:

Han vet vel hva han driver med, ja. Men det er aldri lett å vite hvordan spennet reagerer over tid, det er jo noe av det som gjør det så spennende også.

Så morsomt, håper dere får det til :). Sikkert en kjempeopplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet vel hva han driver med, ja. Men det er aldri lett å vite hvordan spennet reagerer over tid, det er jo noe av det som gjør det så spennende også.

Så morsomt, håper dere får det til :). Sikkert en kjempeopplevelse.

Jeg var elev(sammen med Heidi) på hundekjøringslinja til Harald på Øytun Folkehøyskole i 09-10, og var frivillig under hele FL2010! Og ja, det er en sinnsyk opplevelse :) Ledet alle spanna fram til start. Jeg leda Nina Skramstad, Sigrid og Lars Monsen av de mest kjente :D Også var vi(jeg og Heidi var sammen hele veien) på Skoganvarre, Levajok1, Varangerbotn, og Levajok2 :)

Anbefaler alle som kan stille som frivillig en gang, å gjøre det! Helt sinnsyk stemning, og jeg får tårer i øynene og gåsehud av tvsendingene til NRK enda :cry::heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald er inne i Tana! Ankom klokken 17:38. Forventa tid inne var 18:05, så han kjører fort!

"Frontkjører Harald Tunheim har meldt om løypetrasse med snert. Den svinger seg rundt røyser og trær, og gir han en følelse av rollercoaster med hundespann. Det er ingen fare, bare utfordrende i forhold til rytme og flyt i kjøringa.

Ellers har Inger- Marie Haaland kjørt hele etappen uten brems. Hun kjørte borti en stein rett etter avgang Levajok. Dermed har eneste bremsemulighet vært scootermatte. Tøft nok det. Handler og samboer Ralph Johannesen står klar på sjekkpunkt Tana med ny brems og verktøy. Haaland må igang med å mekke slede så fort hun har stelt hunder." http://finnmarkslope...id=5564&lang=no

Harald ut fra Levajok i dag tidlig

ipmkic.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder liksom ikke med noen spesielle i år, men liker Nina Skramstad. Og Harald Tunheim! Og en knapp på Lars Monsen såklart, man må jo det :P Sørlie er også en gjengange å heie på, men nå er det såpass tidlig enda uansett, så jeg tror mye kan endre seg. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald inn til Tana

2m2z2ph.jpg

Kan opplyse om at Harald kjører med Nordlys, Blåbær, Gjende, Helly, Klaus, Kuling, Buodju, Bixit, Brake, Blåveis(satt ut på Levajok), Anatchi, Karlsson, Jotka, Tappeluft. For de veldig interesserte! haha :w00t: Anatsji var i mitt og Heidis kull i Alta, og Karlsson var min tredje hund :)

Harald setter mest sannsynlig igjen en stor hannhund, ved navn Boudji i Tana. Synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og der var Sigmund Alhaug brutt :( Da stod det nok ikke bra til med hånda

Synd! Nei, de frykta brudd..

Kom igjen Harald! :D :D

På tide det kom noen som var like interessert som meg!

Harald har kjørt ut fra Tana! Kjørte ut klokken 20:49 med 12 hunder. Boudji, en svær sterk hannhund er satt igjen i Tana. Harald vil nok som han alltid gjør ta 16timers hvilen i Neiden, hvor han er forventa inn i natt klokken 04:49!

Og i FL500(som jeg helt glemmer) er det store sjanser for kvinnelig svensk vinner! Katy Meier ligger og kjører veldig godt. Men ikke langt bak kommer flere sterke kjørere. Bente, Ole og Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen herlige navn på de hundene:)

Og auda til han med handa, auda.

Heier ikke på Lars Monsen, men gøy han er med. Nina Skramstad derimot:)

Ja, er mange fine og kule navn! Kunne lett brukt dem selv :) Harald har alltid tema på kullene han har. Det er elevene som bestemmer tema og navn, men for å lettere huske hvem som er søsken, så er det tema :) Kuling og Nordlys er for eksempel kullsøsken, som hadde med vær å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...