Gå til innhold
Hundesonen.no

Din jobb-uke.


idaemiliee
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hjemmeværende husmor, og liker virkelig arbeidsdagen min Står opp mellom åtte og ni engang, spiser frokost, kler på meg selv og etåringen og setter hundene i bilen så avgårde til stallen. Slipper

Jobben er livet mitt/vårt (mannen og meg), vi driver gård med mange forskjellige dyr samt grønn omsorg/avlastning. Vi har aldri "fri" som i at vi kan legge bort alt, skru av telefonen eller reise bort

Vi kan jo slenge på at ved siste VGS-reform (når dei gjekk over frå grunnkurs, VK1 og VK2 til VG1, VG2 og VG3) fann dei ut at transportfag måtte liggje under sal og service, sidan dette var eit servic

Skole man-fre. Kan vel ikke akkurat kalle det en jobb, men jeg "jobber" på bårdar fast to dager i uken - pluss de dagene det trengs. Jeg er også ofte igjen på skolen til sent i forbinnelse med produksjoner og slik. Nå i det siste har det vært revyen. Jeg går også mye på teater og jobber for meg selv med karakterer eller monologer. Så, ja, jeg jobber mye.

Slik har livet mitt sett ut om kveldene i det siste:

1393834-9-1330950753738.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 3 (som oftest) dager i uken i Oslo reptilpark.

Jobber da fra 11.00 til ca 18.00 (av og til lenger)

Har ingen god grunn til at jeg kun jobber deltid, men er glad i jobben min og tviholder derfor på den så godt jeg kan selv om det bare er deltid. Ellers vurderes det å få deltid et annet sted slik at jobbdagene er "complete". Men vi får se hva det blir til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg sykmeldt, men vanligvis jobber jeg mandag til fredag. Jeg bestemmer arbeidstid selv, men det må være fornuftig etter når jeg trengs mest. Derfor pleier jeg å jobbe fra 11.00-18.00 hver ukedag. Ved høytider jobber jeg hjemmefra, og da jobber jeg fra 12.00 til 16.00 sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeværende husmor, og liker virkelig arbeidsdagen min :aww:

Står opp mellom åtte og ni engang, spiser frokost, kler på meg selv og etåringen og setter hundene i bilen så avgårde til stallen. Slipper ut og forer hestene, så triller/bærer vesla på tur med hundene alt fra ,en til tre timer (alt etter formen). Så er det hjem igjen, vesla sover formiddagslur mens jeg vasker/bretter klær/rydder/steller hunder. Når hun våkner er som regel mannen kommet hjem fra jobb, vi spiser middag sammen og jeg drar avgårde til stallen igjen for å møkke og ri. Hundene får løpe tullingene på jorde med hestene mens jeg møkker, så blir de satt i bilen mens jeg rir. Så er det hundetrening 3 dager i uken som er på vei hjem. Hjemme som regel etter hundetrening mellom klokken 20-21, da er det støvsuging og vasking av gulv som står på planen før "arbeidsdagen" min er slutt og jeg setter meg på sonenchatten :lol:

Veldig dårlig betalt jobb egentlig, men kunne ikke tenke meg å hatt det annerledes nå om dagen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer i en spesialklasse for barn med autisme og min arbeidsdag starter 08 15 hver dag (som regel er jeg på plass mellom 07 30 og 08 00 for å ta en kopp kaffe, sette opp dagsplaner, sludre litt med assistenter og elever som er på morgenåpning). Slutter klokka: 15 30, 14 45, 16 00, 16 00 og 12 15.

Jeg står opp klokka 05 30 hver dag og går hjemmefra klokka 06 30 - 06 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 12-18

Tirsdag: 10-18

Onsdag: 10-16

Torsdag: 10-18

Fredag: 10-18 / 10-16

Lørdag: 10-15 / Ikke

(Jobber annenhver lørdag, og slutter 16/18 annenhver fredag).

Begynner tolv mandag fordi jeg vil sove :P

Jobber i dyrebutikk, men er lærling. Er som en ansatt, bare at jeg får drittdårlig betalt. Heldigvis så tjener samboeren mer enn det tredobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i kommunen med blant annet utredning av barn. Stillingen min er 40%, så skal jobbe omtrent 15 timer i uka, men jeg styrer det i veldig stor grad selv :P Har jeg utredning pleier jeg å starte rundt 9, og med skriving og ting etterpå pleier jeg å være ferdig mellom 15 og 16, spørs litt hvor lenge jeg sitter. Har jeg "bare" skriving pluss endel andre ting starter jeg når jeg gidder (en eller annen gang mellom 8 og 12, stort sett), og sitter så lenge jeg orker, da blir det stort sett til mellom 17 og 19 engang. Jeg har lov til å jobbe når jeg vil mellom 0800 og 2000, fleksitid er helt greit :D Ellers skriver jeg hovedoppgave de resterende ukedagene.

Fra høsten av kommer jeg dog til å ha mer "ordentlig" arbeidsuke, med 7-8 timer jobbing 4 dager i uka, og en studiedag. Eventuelt 5 kortere dager, jeg skal legge det opp litt selv, men det skal blir 28 timer i uka (hovedpraksis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærer på ungdomsskole, og starter undervisning mellom 08.00 og 09.45. Underviser da frem til 11.15-14.30. Er som regel på jobb mellom 07.45 og 15.00, og gjør resten av jobben hjemmefra. På vinteren drar jeg som regel hjem så tidlig som mulig så jeg får gått tur med jentene mens det fremdeles er lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er avløser! :)

Starter til vanlig kl 0600 og jobber frem til 0800. etter det er det hjem til eget sauefjøs å fòre sauene og hestene.

Kl 1630 er det melking igjen frem til kl 1800 ca. :)

MEN nå er det melke pause så da starter jeg når jeg vill med fòring som oftes ender med rundt 08 - 0900 om morgen og det tar ca 3 kvarter å gjøre det såh ganske gode arbeids uker en stund fremover! :):):) masse tid til min voff og knegge dyr! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i 100% stilling som naturforvalter i Statens vegvesen, og har fleksitid. Jeg står opp 05:30 og reiser hjemmefra litt over 6 på morgenen og starter som regel på jobb litt før kl 07:00 og avslutter gjerne dagen rundt 14:30 eller 15:15 - alt etter hvilke buss jeg tar hjem. Svært ofte har jeg 2-3 dager i uka der jeg er ute på reise, og da får jeg fleksitid for reisingen til og fra der jeg skal. Jeg har dermed ikke sånn veldig fastsatt arbeidsdag, den varierer mye avhengig av hvilke prosjekter som er aktive til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varebestiller i byggevarehandelen. Har 100% stilling, men er i 20% ulønnet foreldrepermisjon.

Har såkalt kjernetid som rett og slett betyr at jeg bør jobbe på dagtid fordi det er da leverandørene er oppe. Jobber stort sett enten fra 08-14 el 09-15, alt etter når kidden våkner.

Velger selv om jeg vil jobbe helger etc, trenger jeg ekstra cash ( som nå) jobber jeg ekstra når faren har han. Skal feks jobbe annenhver helg i hele mars og jobber fulle dager under ukesamværet.

Herregud, jeg har det fritt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer for minoritetsspråklige elever mellom 16 og 20 år som skal ta grunnskoleeksamen. Har 100% stilling, men har 20% sykemelding for tiden. Drar hjemmefra mellom 08:00 og 09:00, er ferdig på jobb mellom 14:00 og 16:00. Har periodevis endel retting etc som må gjøres på ettermiddagstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektleder i reklamebransjen, jobber mandag-fredag 08-16 :) Innimellom har vi så hektiske perioder at jeg fort kan jobbe 0700-2400, men det er heldigvis ikke så ofte. Relativt mye vanligere at jeg jobber en time eller to overtid, da enten på kontoret eller at jeg bare jobber hjemmefra senere på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er avløser! :)

Starter til vanlig kl 0600 og jobber frem til 0800. etter det er det hjem til eget sauefjøs å fòre sauene og hestene.

Kl 1630 er det melking igjen frem til kl 1800 ca. :)

MEN nå er det melke pause så da starter jeg når jeg vill med fòring som oftes ender med rundt 08 - 0900 om morgen og det tar ca 3 kvarter å gjøre det såh ganske gode arbeids uker en stund fremover! :):) :) masse tid til min voff og knegge dyr! ^^

Det hørtes jo forsåvidt veldig fint ut å ha så mye fritid, men er det noen lønn å klare seg på når det blir så få arbeidstimer i løpet av en dag?

Jeg er slave hos Statens Lånekasse - dvs student. Forelesningstider varierer fra semester til semester, men total arbeidstid bør jo bli noe av det samme uansett. Dette semesteret har jeg forelesninger fra 9-16 på tirsdager og 10-12+14-16 på torsdager (men har forelesningsfri en del torsdager, da). De dagene jeg ikke har undervisning må jeg få gjort unna det andre jeg trenger å gjøre av skolearbeid - lese, gjøre oppgaver, se videoforelesninger, jobbe med semesteroppgave, ha kollokvier også videre. Hvor lang tid det tar, varierer etter hvor mye jeg bør få gjort hver uke og hva som skjer av andre ting utenom (jeg har fleksibiliteten til å ta meg et par dager fri en uke om jeg trenger det, liksom). Som oftest jobber jeg 2-3 timer med skole hver dag - noen ganger mer, noen ganger mindre. Ganske slækk tilværelse, med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo forsåvidt veldig fint ut å ha så mye fritid, men er det noen lønn å klare seg på når det blir så få arbeidstimer i løpet av en dag?

Jeg er slave hos Statens Lånekasse - dvs student. Forelesningstider varierer fra semester til semester, men total arbeidstid bør jo bli noe av det samme uansett. Dette semesteret har jeg forelesninger fra 9-16 på tirsdager og 10-12+14-16 på torsdager (men har forelesningsfri en del torsdager, da). De dagene jeg ikke har undervisning må jeg få gjort unna det andre jeg trenger å gjøre av skolearbeid - lese, gjøre oppgaver, se videoforelesninger, jobbe med semesteroppgave, ha kollokvier også videre. Hvor lang tid det tar, varierer etter hvor mye jeg bør få gjort hver uke og hva som skjer av andre ting utenom (jeg har fleksibiliteten til å ta meg et par dager fri en uke om jeg trenger det, liksom). Som oftest jobber jeg 2-3 timer med skole hver dag - noen ganger mer, noen ganger mindre. Ganske slækk tilværelse, med andre ord. :)

hehe ja det er veldig fint..hadde jeg ikke bodd sammen med en arbeidene samboer så hadde det blitt tynt ja, jeg tjener ca 10 000 i mnd...:) Men med 2 inntekter så er det passe for meg! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...