Zera Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Jeg leste triologiene: Age of the five, av Trudi Canavan og The Night Angel triology av Brent Weeks i sommer (på engelsk), og syns de var bra Begge er vel sunday times bestsellers, og kan kjøpes i pocket format på bokhandel for 99 kr pr bok Første bok i Age of the five heter: Priestess of the white Første bok i The Night Angel Triology heter: The Way of Shadows. Løp og kjøp Siter
potifa Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Derav min "tryggest å bestille selv" Går også ann å bestille fra play.com som også er fraktfritt og ofte har bøker bittelitt billigere enn amazon. Siter
Aya Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Mine favoritt-elsker-så-det-gjør-vondt-i-hjertet-bøker: - His dark materials - Pullman (ååh, de er så bra, så bra! Og tematikken er fantastisk!) - Harry Potter of course - The host - Stephanie Meyer - samme forfatter som av twilight, men The host er mye bedre synes jeg. - The hunger games - fantastiske, fantastiske - og premiere på første film i mars. Skynde dere å lese den første boken før det! 1 Siter
Guest 2ne Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 De Fire og han som gjør galt verre Av: Hans Frederik Follestad De bøkene likte jeg og! Overraskende god norsk fantasy! The Hunger Games bør leses, ihvertfall den første boka A song of Fire and Ice-serien også, da har man lesestoff en stund fremover også, det er vel 5 bøker på rundt tusen sider hver seg. Siter
Tonje Skrevet 1. Mars 2012 Rapporter Skrevet 1. Mars 2012 Noen forslag til ei som elsker HP og twilight, men ikke fikk teken på Den mørke materien? Gjerne med litt kjærlighet også Siter
Aya Skrevet 2. Mars 2012 Rapporter Skrevet 2. Mars 2012 Noen forslag til ei som elsker HP og twilight, men ikke fikk teken på Den mørke materien? Gjerne med litt kjærlighet også Lest The host? Fine boken! 1 Siter
potifa Skrevet 2. Mars 2012 Rapporter Skrevet 2. Mars 2012 Noen forslag til ei som elsker HP og twilight, men ikke fikk teken på Den mørke materien? Gjerne med litt kjærlighet også Fikk heller ikke teken på His Dark Materials, men THE HUNGER GAMES!! Bøkene fortjener store bokstaver! Litt kjærlighet er det også 2 Siter
simira Skrevet 2. Mars 2012 Rapporter Skrevet 2. Mars 2012 Noen forslag til ei som elsker HP og twilight, men ikke fikk teken på Den mørke materien? Gjerne med litt kjærlighet også The elven lords er veldig bra. 1 Siter
Poter Skrevet 2. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Mars 2012 Såklart de ikke kan lage film 2 og 3 etter det Gyldne Kompasset, for dere som har lest bøkene og historien som ligger til bunn for alt som skjer så ville det jo sikkert skapt HYSTERI i kristne amerika å gi ut en sånn film.. Ja, jeg tenkte på det! At det var nok mer enn økonomiske grunner til at det ikke ble laget flere filmer av den Selv er jeg jo kristen, men jeg måtte mest bare le av det hele og synes at det var litt interessant å lese en sånn beskrivelse av Gud Men kristenamerika er jo noe for seg selv! Siter
Bellare Skrevet 2. Mars 2012 Rapporter Skrevet 2. Mars 2012 Percy Jackson serien. Har jo allerede komt ut ein film av bok 1, men dei held vist på med film nr. 2 også no Siter
Wednesday Skrevet 3. Mars 2012 Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 The Hunger Games bør leses, ihvertfall den første boka Ja, den første boka er jo fantastisk! Den andre boka er grei. Men den siste... eh... like jeg ikke så godt Siter
Aya Skrevet 3. Mars 2012 Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 Jeg liker alle tre HG-bøkene, men den første er klart best ja! 1 Siter
lindafroya Skrevet 3. Mars 2012 Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 Mine favoritt-elsker-så-det-gjør-vondt-i-hjertet-bøker: - His dark materials - Pullman (ååh, de er så bra, så bra! Og tematikken er fantastisk!) - Harry Potter of course - The host - Stephanie Meyer - samme forfatter som av twilight, men The host er mye bedre synes jeg. - The hunger games - fantastiske, fantastiske - og premiere på første film i mars. Skynde dere å lese den første boken før det! Har ikke lest the Host, men utover det er vi ekstremt enige. Etter sisteboka i the Hunger games, så satt jeg i flere timer og bare var overveldet. Den beste boka jeg har lest siden Harry Potter. Vanvittig fantastisk. Utover det er serien om Eragon, og da spesielt andre og tredjeboka noe så utavdenne verden magisk. Ubeskrivelig spesielt beskrevet det forholdet som oppstår med naturen og ja- uten å spoile for mye helt klart noe av det mest fargerike og .. nesten dyrebare jeg har lest. Song of Ice and Fire derimot syntes jeg var tunglest og til tider ekstremt kjedelig serie, kom bare halvveis ut i andreboka før jeg ga opp. 1 Siter
lindafroya Skrevet 3. Mars 2012 Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 Jeg liker alle tre HG-bøkene, men den første er klart best ja! Hehe, så enig og uenig kan man bli Førsteboka er jo nesten en helt annen type bok enn sisteboka. Mer.. mainstream vil jeg si. Sisteboka er i en klasse for seg selv. Spektakulær, dystopisk, spennende.. the list goes on. 1 Siter
lindafroya Skrevet 3. Mars 2012 Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 Ja, jeg tenkte på det! At det var nok mer enn økonomiske grunner til at det ikke ble laget flere filmer av den Selv er jeg jo kristen, men jeg måtte mest bare le av det hele og synes at det var litt interessant å lese en sånn beskrivelse av Gud Men kristenamerika er jo noe for seg selv! Hehe, jeg husker det var oppstandelse helt ned i Italia-roma, og at paven hadde uttalt seg om filmen. Så jeg regner med han fikk betalt noen til å ikke lage oppfølgeren xD er det mulig. Filmen hadde jo feil slutt og alt! Siter
Aya Skrevet 3. Mars 2012 Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 Hehe, så enig og uenig kan man bli Førsteboka er jo nesten en helt annen type bok enn sisteboka. Mer.. mainstream vil jeg si. Sisteboka er i en klasse for seg selv. Spektakulær, dystopisk, spennende.. the list goes on. DET er jeg enig i! Dessuten er det noen utrolig spennende menneskelige relasjoner i treeren som jeg liker veldig godt! Synes forfatteren har gjort noen modige grep. Litt feil å si at eneren er den beste, for det synes jeg egentlig ikke (jeg synes de er best sammen ... i rekkefølge ... de hører jo sammen!), men med "best" mente jeg egentlig den som fenget meg aller mest. Toeren og treeren er litt "tyngre" på en måte, selv om det er fantastiske bøker føler jeg nok de er hakket mindre pageturnere enn eneren. EDIT: Glemte! Jeg har også lest alle Eragonbøkene, og jeg elsker den verdenen de utspiller seg i, elsker egentlig alt i de - annet enn at det er noe, ett eller annet med språket og skrivemåten, som jeg ikke helt klarer å like. Kan ikke helt sette fingeren på det, men det er akkurat som jeg synes det blir litt for pretensiøst. Der hvor et lignende språk er helt naturlig i Tolkien, føles det bittelitt påtatt i Eragon. Synes jeg! Men jeg har noen sånne greier i forhold til språk, og det er få bøker jeg virkelig elsker språket i ... Men du burde lese The host, siden vi er så like i smaken ellers! 1 Siter
simira Skrevet 3. Mars 2012 Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 Men av hva jeg kan lese så er ikke The Hunger Games i kategorien jeg vil kalle fantasy? Fiction, ja, men fantasy er noe helt annet for meg som er vokst opp med Tolkien, Dungeons&Dragons og Neil Gaiman... Siter
Aya Skrevet 3. Mars 2012 Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 Enig Simira. Men de er så bra at de fortjener å bli nevnt på en hvilken som helst liste! Det er helt seriøst de beste bøkene jeg har lest etter HP-serien - de eneste bøkene som har gitt meg samme "ååh-jeg-elsker-denne-historien-så-jeg-får-vondt-i-hjertet"-følelsen. 2 Siter
Poter Skrevet 3. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Mars 2012 Har tenkt å bestille meg noen bøker fra nett, men var i byen i dag og måtte innom en bokhandel og da kom første boka i The Hunger Games med meg hjem + The Power of Six (oppfølgeren til I am Number Four) 1 Siter
Malamuten Skrevet 4. Mars 2012 Rapporter Skrevet 4. Mars 2012 Ser det blir mye lesing frammover Anbefaler alle som er glad i og lese og lage seg profil på bokelskere.no der er det lett og finne omtaler samt man kan skrive navnet på en bok man synes er bra og få liste over andre lignende bøker og gå inn og se hva andre folk leser. Siter
JailyTina Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 *klippe* Disse tre er gode forfattere som har skrevet mye til Forgotten realms, en fantasyverden for rollespill: R.A. Salvatore Ed Greenwood Elaine Cunningham (regner med at du leser på engelsk ja) Støtter den fult ut! Og en trenger ikke å være D&D geek for å skjønne det heller. Jeg er hekta på serien om Drizzt Do'Urden av Salvatore og har vel lest alle bøkene hvertfall 3 ganger. "The Cleric Quintet" er også god. Utover det syns jeg også "The Riftwar Saga" av Raymond E. Feist er god! (Del av en laaang serie forøvrig.) Siter
simira Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Men av hva jeg kan lese så er ikke The Hunger Games i kategorien jeg vil kalle fantasy? Fiction, ja, men fantasy er noe helt annet for meg som er vokst opp med Tolkien, Dungeons&Dragons og Neil Gaiman... Enig Simira. Men de er så bra at de fortjener å bli nevnt på en hvilken som helst liste! Det er helt seriøst de beste bøkene jeg har lest etter HP-serien - de eneste bøkene som har gitt meg samme "ååh-jeg-elsker-denne-historien-så-jeg-får-vondt-i-hjertet"-følelsen. Nå er i jeg midt i tredje boken. Jeg synes forsåvidt ikke den andre boken var noe dårligere enn den første. Bøkene var gode de, men folk som har lest litt fantasy og sf-bøker, og kanskje sett filmen Battle Royale, så var den ikke banebrytende på noen måte. Men akkurat når jeg har anbefalt bøkene videre et par ganger så kom denne i dag: http://www.aftenposten.no/kultur/Barn-dreper-barn-i-ny-suksess-6786198.html Jeg er spent på å se mer, ettersom jeg akkurat i dag har laget en rollespill-character godt inspirert av Katniss og serien. Støtter den fult ut! Og en trenger ikke å være D&D geek for å skjønne det heller. Jeg er hekta på serien om Drizzt Do'Urden av Salvatore og har vel lest alle bøkene hvertfall 3 ganger. "The Cleric Quintet" er også god. Alle??? Alle 11 trilogiene? Har kommet halvveis i Paths of Darkness jeg, men da var jeg litt lei etter en lengre periode med Salvatore, så boken har blitt liggende en god stund... Siter
Guest Jonna Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 The kingkiller chronicles er utrolig bra, men desverre ikke ferdig enda. Bøkene som er gitt ut heter: The Name of the wind og A Wise Mans Fear. Neste forventes utgitt mai 2013. Siter
Poter Skrevet 18. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Mars 2012 Er på tredje boken i The Hunger Games nå og gleder meg til kinopremieren neste helg! Siter
JailyTina Skrevet 19. Mars 2012 Rapporter Skrevet 19. Mars 2012 *klippe* Alle??? Alle 11 trilogiene? Har kommet halvveis i Paths of Darkness jeg, men da var jeg litt lei etter en lengre periode med Salvatore, så boken har blitt liggende en god stund... Har ikke fått tak i den siste trilogien enda så nei, bare de 10 første. Hva kan jeg si? Jeg liker å lese, og Drizzt-bøkene er bare herlige. (Skal innrømme at The Hunter's Blade trilogien har jeg bare lest to ganger da den ikke fenger like godt som de andre i mine øyne.) Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.