Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår fosterhund


Ara
 Share

Recommended Posts

FINE vofsen, og så tøff i ny rosa sele! Hun ser også en del mer avslappet ut enn de første bildene du tok av henne. :)

Det merket jeg meg også når jeg leste igjennom tråden nå. På de første bildene ser hun skikkelig bekymret ut, mens fra skogen-bildet og nedover ser hun ut som en vanlig, glad hund.

Så flott at du skriver dagbok her, Ara. Jeg ble skikkelig glad av å lese denne tråden, håper det fortsetter i den retningen, hun virker som en kjempeflott hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag var Chingu hos veterinæren. De var helt fantastiske med henne altså Masserte henne for å få henne til å slappe av, tok seg god tid og ga godbiter og ros. Gjorde det til en fin opplevelse for hen

Idag når vi var i skogen kom halen frem , og vært oppe siden Noen må ha trent lydighet med henne en eller anna gang, for hun er utrolig lydig. Setter seg nesten før man rekker si det, er hun løs så k

Chingu er så mye bedre, går så greit Hun leker tilogmed med Oscar nå. Enda fryktelig redd store fremmede hunder, men det skal vi jobbe med. Hun har nesten aldri halen mellom beina lengre. Begynner å

Jeg har prøvd å bruke litt drakamp for å få henne over på andre tanker ute. Hun elsker det, fortsatt på vakt og nervøs når vi bare sitter stille utenfor. Men de par første dagene så krøyp hun langs asfalten, nesten klorte seg fast. Så er jo forbedring. Filma henne litt idag, hun lager masse lyd når vi leker sånn da hehe. Ser jo som sagt hun er nervøs enda, men bare på få dager har det gått fra å krype til å faktisk tørre leke litt :) Dette er jo ikke på tur, vi bare sitter utenfor og hun er da veldig på vakt for lyder . Jeg ser hun løfter pelsen bakpå rompa en del når vi er ute slik, er det pga nervøsitet? bare sett hunder løfte i nakken og ryggen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var Chingu hos veterinæren. De var helt fantastiske med henne altså :) Masserte henne for å få henne til å slappe av, tok seg god tid og ga godbiter og ros. Gjorde det til en fin opplevelse for henne. Hun var heldigvis ikke drektig puhh hehe. Fikk vaksine og ellers en grundig sjekk. Hun er frisk og fin, eneste noe orm i magen men det fikser jo en ormekur :)

Hun har knytta seg så ekstremt til meg, alle sier vi bør beholde henne. Tilogmed veterinæren haha. Hun er jo ikke noe problem å ha i hus, er en del jobb med henne da. Men hun kommer seg jo litt for hver dag, så ser nå ut som hun blir her hos oss. Vi er allerede blitt så glad i henne og hun i oss, jeg syns det blir slemt å sende henne videre. Hun føler endelig trygghet og slemt å la henne begynne helt på nytt et anna sted, kanskje hos noen som ikke er like tolmodige og forståelsesfulle med henne. 4 hunder blir jo litt, men de andre 3 er ikke akuratt veldig krevende. Jeg har ikke barn eller jobb, så tid har jeg nok av. Så tror dette skal gå fint jeg :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innrømme at min første tanke når jeg leste denne tråden var at "Der blir hun boende." :rofl: Vet at hun får det helt fantastisk hos dere, så gratulerer med nytt familiemedlem! Gleder meg til å høre om utviklingen hennes og se flere bilder fremover :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Tenkte tanken litt selv, iallefall at jeg håpet at du hadde mulighet til å beholde henne selv, så hadde det vært helt perfekt for henne. :) Være rundt andre trygge hunder, og ikke minst deg som hun har knyttet seg til, og som er flink til å jobbe med hennes svakheter.

Absolutt en gledelig nyhet, du gjør en flott jobb og håper bare på mer og mer fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Jeg hadde faktisk innstilt meg veldig på at hun ikke skulle bo her. Har jo en 5 mnd gammel valp i hus, og tenkte jeg kan ikke få enda en tispe her med tanke på når han blir kjønnsmoden. Jaja har heldigvis en bror som har lovt å stille opp å ha Oscar hos seg de dagene tispene står. Så da løste vi det problemet også hehe. Kommer ikke til å like å sende Oscar bort da, gromgutten til mor hehe. Men bedre det enn at han må stresse rundt her med løpetisper i hus. Han elsker min bror da og omvendt så går nok bra :)

Planen videre med Chingu nå er å behandle frykten hennes som om hun var en valp, fortsette som jeg har gjort nå å sosialisere. Så tenkte jeg siden hun er så utrolig kjapp til å lære ting og liker det. Så jobbe med klikkertrening og litt enkle triks osv, så får hun følelsen av å mestre ting, og får vel da mer selvtillit også. Iallefall slik jeg har tenkt. Hun er jo allerede elsket av halve slekta, og alle ble så glade da vi sa hun fikk bli her. Så det skal ialfall ikke stå på kosen hehe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chingu er så mye bedre, går så greit :) Hun leker tilogmed med Oscar nå. Enda fryktelig redd store fremmede hunder, men det skal vi jobbe med. Hun har nesten aldri halen mellom beina lengre. Begynner å komme ut av skallet sitt. Leker, løper, spretter og bjeffer og ja oppfører seg som en glad hund, ikke et krypende livredd vesen. Så vi er sååå glade :) Hun kommer å henter støtte fra meg en del når vi er ute, men bare jeg sier hun er flink så er det bra igjen liksom. Imorgen skal vi opp i klubben å titte på rally lydighets trening meg og henne, hun er så smart så tenker noe lydighets greier må være bra. Hun blir jo såå stolt når jeg skryter av henne, så tror hun kan få bedre selvtillit om hun mestrer ting. Jeg er ikke så flink til dette lydighets greiene, men engang må man jo lære. Jeg er mer ut i skauen og gå spor jente. Men Chingu virker så ivrig på lydighets trening at jeg får prøve å bli det også hehe.

Når Chingu får løpe og leke med pinner/ball, så ser hun ut som halvt kenguru. For noen rare hopp og sprett altså hehe..i hjørnet på dette bildet ser dere og hode på min venninnes ulvehundvalp. Chingu tørte leke mens den gikk rundt idag, sist gang satt hun bare på benken, så kommer seg :)

DSC_0327.jpg

DSC_0147.jpg

se gal ut hehe

DSC_0326.jpg

og se her, oscar som hun var så redd at hun krøyp langs bakken når han kom, nå leker hun med ham :)

DSC_0157.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chingu har fått midje, ser nå veldig fin ut syns jeg. Hun var vel rund da hun kom hit, trodde jo hun var drektig hehe. Gått ned fra 16 til 14 kg.

Image1-31.jpg

Fikk jo beskjed hun var bc/norsk buhund mix. Men alle som ser henne sier de syns hun har kinesisk nakenhund og eller en liten mynde type i seg, hva syns dere? Jeg ser det ikke, men mange hundefolk mener nå det hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo beskjed hun var bc/norsk buhund mix. Men alle som ser henne sier de syns hun har kinesisk nakenhund og eller en liten mynde type i seg, hva syns dere? Jeg ser det ikke, men mange hundefolk mener nå det hehe.

Tja, kan bli mye rart når man blander. Tipsy er de vel veldig sikre på hva er, blanding av schæfer, dobbermann og pincher. Men ved første øyekast tror alle at hun er en kelpie-blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...