Gå til innhold
Hundesonen.no

Vår fosterhund


Ara
 Share

Recommended Posts

Vi har fått hjem en hund vi skal finne nytt hjem til. Ei lita søt tispe som minner meg litt om en kelpie kanskje, men som visstnok er blanda av border collie, golden retriever og buhund. Hun trenger å jobbes en del med, men ser stort potensiale i henne. Hun er veldig søt med sine store ører. Snart 3 år gammel og akuratt liten nok for litt fangkos :) så er hun faktisk veldig lydig.

Ikke fått tatt særlig med bilder av henne, men et par ikveld. Skal få tatt flere :) Litt forskremt blikk på disse bildene da, litt nervøs av seg foreløpig.

Image1-26.jpg

Image3-16.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag var Chingu hos veterinæren. De var helt fantastiske med henne altså Masserte henne for å få henne til å slappe av, tok seg god tid og ga godbiter og ros. Gjorde det til en fin opplevelse for hen

Idag når vi var i skogen kom halen frem , og vært oppe siden Noen må ha trent lydighet med henne en eller anna gang, for hun er utrolig lydig. Setter seg nesten før man rekker si det, er hun løs så k

Chingu er så mye bedre, går så greit Hun leker tilogmed med Oscar nå. Enda fryktelig redd store fremmede hunder, men det skal vi jobbe med. Hun har nesten aldri halen mellom beina lengre. Begynner å

Ja skal gjøre vårt beste. Har allerede fått et par interreserte, men hun går ikke til den første og beste ,hun har sine problemer. Vi skal være nøye med at hun får et godt og varig hjem, som har litt tolmodighet og gidder jobbe litt videre med henne. Bare snill, men ganske nervøs av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er virkelig herlig, er helt forelska i henne. Men hun har veldig mye frykt i seg, store hunder gjør henne panisk. Slik hun vil løpe å gjemme seg, høye lyder får henne nervøs. Hun går med halen konstant mellom beina. Aldri blitt sosialisert eller noe. Hun er redd Oscar her, men etter en tur jeg tok med de to idag. Klarte hun til slutt å gå ved siden av ham uten å prøve komme seg vekk. Så ikveld når han kommer mot henne så snur hun hodet sitt vekk og slikker seg intenst rundt munnen. Så hun demper godt. Men fremgang fra å være helt panisk da :) Utrolig hva en god tur kan gjøre .

Hun er redd de fleste folk, untatt meg foreløpig. Hun trenger masse jobb, må få bygget opp selvtilliten sin. Men er ikke noe vondt i henne, hun er ei veldig snill lita frøken. Jeg hadde henne alene på et jorde ikveld, kasta litt ball med henne. Da kom halen frem og hun løp som en vind, fanga ballen og hoppa rundt med den, det var så godt å se :) Men når det kom andre folk, så hoppa hun oppå en benk og halen kom mellom beina igjen, så trist å se. Men jeg tror dette skal gå , hun ser liksom ut som hun så gjerne vil, hun bare tørr ikke helt. Hun snuser mot folk om de kommer bort og tar hånda mot henne, men hun tørr ikke ta godbiter eller noe fra dem. Men jeg tørr vedde på at med litt tid og tolmodighet vil hun blomstre opp. For er en leken artig liten sjel der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er virkelig vakker!

Trist å høre hun sliter slik med nervøsitet, håper det blir fremgang i henne og at hun blir trygg nok til å få seg det perfekte og trygge hjem som passer akkurat henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nye bilder av henne jeg tok idag. Hun er så kul med de giga øra sine hehe. Hun skal få nytt halsbånd imorgen, passa ikke helt naglebåndet hun kom med hehe.

Hun liker veldig godt hunder mindre enn seg selv, gikk mye å snuste på denne bichonen.

Image2-23.jpg

De øra altså hehe

Image4-14.jpg

Image3-17.jpg

DSC_0188.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er virkelig herlig, er helt forelska i henne. Men hun har veldig mye frykt i seg, store hunder gjør henne panisk. Slik hun vil løpe å gjemme seg, høye lyder får henne nervøs. Hun går med halen konstant mellom beina. Aldri blitt sosialisert eller noe. Hun er redd Oscar her, men etter en tur jeg tok med de to idag. Klarte hun til slutt å gå ved siden av ham uten å prøve komme seg vekk. Så ikveld når han kommer mot henne så snur hun hodet sitt vekk og slikker seg intenst rundt munnen. Så hun demper godt. Men fremgang fra å være helt panisk da :) Utrolig hva en god tur kan gjøre .

Hun er redd de fleste folk, untatt meg foreløpig. Hun trenger masse jobb, må få bygget opp selvtilliten sin. Men er ikke noe vondt i henne, hun er ei veldig snill lita frøken. Jeg hadde henne alene på et jorde ikveld, kasta litt ball med henne. Da kom halen frem og hun løp som en vind, fanga ballen og hoppa rundt med den, det var så godt å se :) Men når det kom andre folk, så hoppa hun oppå en benk og halen kom mellom beina igjen, så trist å se. Men jeg tror dette skal gå , hun ser liksom ut som hun så gjerne vil, hun bare tørr ikke helt. Hun snuser mot folk om de kommer bort og tar hånda mot henne, men hun tørr ikke ta godbiter eller noe fra dem. Men jeg tørr vedde på at med litt tid og tolmodighet vil hun blomstre opp. For er en leken artig liten sjel der inne :)

Hun høres helt herlig ut! :wub: Sikker på at dere får fort orden på det der ja! Keep us posted da, med bilder og hvordan ting går? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vi håper på. For han er jo bare snill, så hun vil jo fatte etterhvert at han ikke vil gjøre henne noe. Når jeg gikk ut idag gikk jeg ned gata her og ut mot veien, man må passere jernbanespor for å komme ut fra gata her. Og selvfølgelig lukka bommen seg, da kommer det høye pipelyder og så kom jo toget. Vi sto like ved en garasje, og hun klorte seg fast i asfalten og prøvde komme seg inn i garasjen. Jeg bare sto der helt rolig å lata som ingenting, er det rett? jeg ble litt usikker på hva som er det riktige å gjøre når en hund er så full av panikk hun nok trodde hun skulle dø når toget kom. Når det hadde kjørt forbi så gikk jeg bare over, og hun var skvetten de neste fem minutta , Så begynte hun å slappe av igjen. Vi møter ofte på toget her, så greit å vite hva som er rett å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja det vi håper på. For han er jo bare snill, så hun vil jo fatte etterhvert at han ikke vil gjøre henne noe. Når jeg gikk ut idag gikk jeg ned gata her og ut mot veien, man må passere jernbanespor for å komme ut fra gata her. Og selvfølgelig lukka bommen seg, da kommer det høye pipelyder og så kom jo toget. Vi sto like ved en garasje, og hun klorte seg fast i asfalten og prøvde komme seg inn i garasjen. Jeg bare sto der helt rolig å lata som ingenting, er det rett? jeg ble litt usikker på hva som er det riktige å gjøre når en hund er så full av panikk hun nok trodde hun skulle dø når toget kom. Når det hadde kjørt forbi så gikk jeg bare over, og hun var skvetten de neste fem minutta , Så begynte hun å slappe av igjen. Vi møter ofte på toget her, så greit å vite hva som er rett å gjøre.

Det høres jo ut som en hund som har store problemer i hverdagen, og helt alvorlig - er det rettferdig ovenfor den stakkars hunden at hun i tillegg skal måtte flytte fra hjem til hjem?

Joda, nobelt å ville redde verden - men noen ganger så må man faktisk sette hundens ve og vel foran sine egne edle motiver og tenke seg godt om - det er ikke alltid det er snillt mot hunden å "redde" alt som kan krype og gå.

Bare mine tanker - sett fra ett dyrevelferdsperspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fantastisk at hun får en sjanse jeg, selv om hun er litt nervøs og sånt av seg. Skjønner ikke hvorfor dette med avliving er noe som faller folk så lett?! Har man en helt frisk hund som kan fungere perfekt i en eller annen sitt liv, kan den vel få en sjanse - selv om den ikke er overbegeistret for høye lyder, unger, menn eller andre ting?!

Nei TUSEN poeng til deg for at du gir henne en sjanse, Ara :console:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med belgerpia at i noen tilfeller så får kanskje slike hunder det best om de får slippe. Grunnen til jeg ikke syns det med Chingus er at hun allerede viser gode forbedringer. Hun hadde ikke halen mellom beina på tur idag, hun logra og hoppa opp etter beina på min samboer når han sto opp idag. Virker bare som hun trenger forstå at folk kan være snille og til å stole på. Jeg tror med litt tid at hun kommer til å blomstre opp. Hvis ikke hadde jeg ikke utsatt henne for det. Akuratt det med toget var jo ikke greit da, men så redd har hun ikke vært andre ting. Er vanskelig å forklare akuratt hvordan hun er og, men hadde dere sett henne og hvordan forbedringene har kommet bare på et par dager, så hadde ikke dere heller tenkt avlivning tror jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag når vi var i skogen kom halen frem , og vært oppe siden :) Noen må ha trent lydighet med henne en eller anna gang, for hun er utrolig lydig. Setter seg nesten før man rekker si det, er hun løs så kommer hun på sekundet om jeg roper. Hun så ut som hun var i sitt ess i skogen, gikk rundt å snusa og halen kom som sagt frem og hun logra og spratt rundt. Var herlig å se :) Veldig leken også, baller og pinner osv er kjempegøy. Det er jo bra, med tanke på trening med forstyrrelser som folk og hunder etterhvert.

DSC_0093.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0017-1.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en fantastisk dag idag. Mi søster lurte på om vi ikke skulle ta med oss noen pølser osv og lage et lite bål, ha med unger og hunder. Tok med Chingu, vi har droppa s'en på slutten, lettere å bare si Chingu. Og Oscar, ei venninne kom også med oss, med sine hunder. Chingu satt bare på en benk når de store hundene lekte. Men når vi bandt dem, så føyk hun rundt å lekte, var helt vill og gal. Var så moro å se :) Hun har og begynt å være rolig rundt Oscar nå jippi :) Men å ha med Oscar og unger som hadde pølser på pinner var jo ikke bare bare, plutselig var nemlig pølsa vekk og ungene satt igjen med bare pinnene haha.

Fin med sin nye rosa sele syns jeg :)

DSC_0092.jpg

DSC_0130-1.jpg

DSC_0136.jpg

DSC_0138.jpg

DSC_0140.jpg

DSC_0184.jpg

DSC_0191.jpg

DSC_0196-1.jpg

DSC_0232.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et bilde av føttene hennes idag. Er de bak der som henger å dingler. Hun har lange klør da, men veldig var for potene sine, så tørr ikke stresse henne med kloklipp helt enda.

DSC_0177.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...