Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på slankekur. (Alltid sulten)


Rocket
 Share

Recommended Posts

Bikkjedyret til min mor går nå på slankefor og han har nå fått dette i noen uker uten noen forandring. Forklaringen på det er: Når han fikk den mengden för som er oppgitt på posen var han alltid sulten, derfor gikk min mor opp på mengden. I tillegg får han matrester osv når det passer seg slik, og gjerne en desj kattemat her og der + godbit søk/kong/ol.

Så mitt spørsmål er følgende: Hva kan min mor gi i tillegg til den mengden for han skal ha ifølge posen for å gjøre ham mett, uten at han får så mye ekstra næring at det gjør noe fra det?

Kokte grønnsaker? Ris?

Föret han nå får er: Specific CRD-1 Weight Reduction

V&H, NP osv tror jeg ikke er et alternativ da dette blir for mye styr/dill for min mor. Når jeg bodde hjemme fikk han derimot 50/50 tørrfor/V&H i perioder.

Grunnen til overvekt er i dette tilfelle for lite aktivitet ift formengde. Bikkja er jo så fiiiiin og må jo få nok mat må vite :rolleyes2: (Har hatt utallige diskusjoner om aktivitet ift förmengde tidligere, men det synker bare ikke inn)

i_wonder____by_iceryder-d3fyha5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, veldig trist. Ser heldigvis ut til å gå veldig bra tross prognosene! Er ferdig med sin 7ende cellegift kur og har nå en liten pause for å bygge opp skjellettet litt før neste kur. Siste CT/MR bild

Kan jo oppdatere her Vi er nede på 16kg, men mangler en del muskler. Har avsluttet slanking og driver nå å finne en balangsegang på hvor mye mat han skal få uten å gå opp og fremdeles få til muskelby

Posted Images

Kokte eller rå grønnsaker, null kalorier og greit vomfyll. Jeg slanket doberen når jeg fikk henne, begynte med samme for som det dere har, men gikk raskt over til vanlig mat i mindre mengder og vomfyll av grønnsaker (ikke ris/pasta, det har høyt karboinnhold), jeg synes det funket bedre. Jeg brukte (og bruker) V&H, også moste jeg opp grønnsaker i blenderen i store porsjoner (nok til tre og tre dager). Funker like greit sammen med oppbløtt tørrfor.

Men det du må prøve å få din mor til å forstå er at de aller fleste hunder blir aldri mette! Aldri! Min dober er skrubbsulten hele livet hun, det er det som gjør at hun er trenbar for eksempel... Vi har laget de sånn, og det må vi bare leve med. Forer vi de til de blir mette, så sprekker de av fedme. Så hun må bare slutte å synes synd på. Rett og slett. Noe annet er det ikke å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke lightfôr. Om man ønsker å slanke en hund skal man ikke kutte ned på proteiner og fett i kosten, det er det viktigste for en hund, og sunt fett hjelper også på forbrenningen.

Det man skal derimot er å kutte heller ned eller helt ut karbohydrater, dette er "verstingen" for en overvektig hund. Da er selvsagt VogH noe å anbefale, men det finnes også tørrfôr som Orijen som ikke har tilsatt kornprodukter og mye karbo.

Er mange hunder som ikke klarer å regulere matinntaket selv etter behov, har en slik hund selv som ikke føler han får nok enda han får det, her gjelder det bare å være streng. Reduserer man matmengden ekstremt gradvis, vil sannsynligvis ikke hunden merke forskjell heller.

Et tips til hunder som er veldig matvrak, er å gi tyggeben (f.eks tørkede sener eller kalkunnakker) som hunden bruker veldig lang tid på å spise opp istedet som et måltid nr. 2, eller gi et dypfrossent kjøttstykke som hunden bruker tid på. Det fungerer bedre enn å gi et måltid som er borte iløpet av sekunder.

"Må" hun absolutt gi middagsrester, kan du si at det eneste av slike rester han har godt av, er rent kjøtt og litt grønnsaker isåfall, og de dagene han får noe atpåtil sin egen mat, er man nødt til å justere mengden tørt, slik at det ikke overstiger matinntaket.

Så kan du prøve å formidle til din mor å være i litt mer aktivitet med hunden enn de er vant til nå, behøver ikke være snakk om maratonløp akkurat, men rett og slett å være mer i aktivitet, forlenge turene litt eller rett og slett gå litt flere turer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils din mor og si at han vil dø om hun ikke skjerper seg. En død hund, er ingen fin hund. Om hun vil gi ham middagsrester, så kan hun putte litt rent kjøtt eller fisk i maten hans. (Det går fint an å skylle sausen av kjøttet. Hunder bryr seg ikke om sånt) Mål opp dagens rasjon med mat om morgenen og fordel den gjerne på flere måltider. Fyller hun en kong med tørrfôr i løpet av dagen, blir det mindre til måltidet. Får han kjøtt/fisk eller annet tillegg i løpet av dagen, skal hun gi tilsvarende mindre tørrfôr. Skyll av tallerkener, rydd bort middagsrester etc, umiddelbart etter middag. Da blir det ikke så fristende å la bikkja får rester (snakker av erfaring, ja). V&H er jo ikke slankefôr, men et godt fullfôr. Selv jeg gidder å tine en pølse med det annen hver dag og blande i tørrfôret. (De tre hundene her får 1/6 pølse hver i tørrfôret pr. dag). Hvis hun vil at hunden skal få det beste den vet og samtidig få i seg noe som er bra for den, er V&H lurt å gidde. Vil hun dille mer, kan hun koke litt gulrøtter og brokkoli og mose i maten. Da får han mer mat, uten å bli feitere.

Viktigere enn alt matmaset, er å røre på seg. Skamme seg den som ikke gidder å mosjonere hunden sin. Litt hodebry på veien, er heller ikke å forakte. Hunden (beagle?) trenger mye mosjon. Det er en jakthund og er avlet for å bruke kroppen. Jo mer mosjon hunden får, jo mer godbiter og dill kan hun tillate seg å gi hunden.

Lykke til :)

Edit: Helt enig i at slankefôr er tull. Mindre mat og mer mosjon er nøkkelen til all slanking.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også si til henne at når hunden går og småspiser hele tia, er magesyra også aktiv hele tia, dvs at det øker sultfølelsen. To-tre måltider dagen til forholdsvis faste tider, og magesyren får jobbe seg opp og ned i jevn rytme, dette hjelper på å døyve sultfølelsen hans.

Grønnsaker er ypperlig magefyll, men så lenge magesekken får være stor, vil heller ikke metthetsfølelsen komme like lett som når magesekken får krympe ved å gi kun tilmålt mengde fôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :)

Tror rett å slett jeg gir henne link til tråden jeg, så kan hun lese at jeg ikke er alene om å mene at han er for rund.

Vet forøvrig i grunn at lightfor/slankefor er litt tull, men det funker jo om det blir gjort riktig, og for de som ikke gidder å dille med råforing osv er det jo et greit alternativ. Er jo som det ble sakt i en annen tråd ikke alle som er like hundeintresserte som oss her inne som da bruker slike för.

Ida: Hunden er en beagle ja, og det at det er en jakthund har jeg påpekt ganske mange ganger. I tillegg går han da i bånd pga manglende innkalling + jaktinnstinkt, og trenger da i grunn noe lengre turer for å få aktivisert seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bikkjen min er alltid sulten, har alltid vært det og kommer til å være det til den dagen hun er så syk at det er best å la henne slippe. Mange hunder som fremstår som sultne, så lenge de ikke får spist seg sprengmette, mange folk som er sånn også faktisk. Det er bare en ting å gjøre med sånt, man må være knallhard og ikke tenke med hjertet eller magen, men med hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det tipset som har berget doberen her. Hun er nemlig verst rett etter at hun har spist, da er hun nesten desperat av sult. Så å gi henne foret (om det er tørt eller rått) sånn rett i skåla går ikke, da er det oppspist på to sekunder, og så går hun rundt i frenzy i ti minutter. Så jeg rører ut foret i godt med vann, sånn at hun bruker tid på å lepje foret i seg. Det hjelper.

Hvis dere lar slankeforet ligge i vann ser dere hvordan det eser til usannsynlig volum. Det er helt sprøtt! Og det er dette som skal gi hunden metthetsfølelse - at vomma føles fylt. Som flere nevner, det fungerer litt mot sin hensikt, når hensikten er å venne hunden til å få i seg mindre mengder mat... Men mor di kan jo kanskje bløtlegge dagsrasjonen, så hun får et visuelt bilde av hvor mye volum mat hunden faktisk får i seg - bare på rasjonen- så ser hun kanskje at det ikke er nødvendig å gi ekstra goodies?

Noen i slekta vår dreiv å overfora retrieveren sin. Brødskive med leverpostei til frokost hver dag og sånn. Så anbefalte vi de å i hvert fall slutte med selve brødskiva, og heller bare gi leverposteien oppi litt av foret til frokost. Ja, også trimme litt mer. Veldig enkelt tiltak - og bikkja gikk da sannelig ned et par kilo i løpet av den neste perioden. Så det er ikke så mye som skal til alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for å bruke et lite eksempel her:

Hvis du går bort til en venn og spør om å få en hundrelapp, og han/hun gir deg en hundrelapp uten å blunke, ja hva gjør du da?

Jo, du går gjerne tilbake og spør om du kan få en hundrelapp til. Og når han/hun gir deg en hundrelapp til, ja hva gjør du?

Jo, du går tilbake og spør om enda en hundrelapp, og det samme gjentar seg. Og gjentar seg. Igjen og igjen.

Det virker jo som om det samme skjer her. Det er ikke nødvendigvis det at hunden alltid er skrubbsulten, men han har lært seg at spør han om mat, så får han mat... Han har rett og slett trent moren din til å gi ham mat når han har lyst på...

Her er det bare å være beinhard. Går han ikke ned i vekt, ja, da må han få mindre mat. Han sulter jo helt tydelig ikke ihjel her. ;)

Hva med å vise moren din bilde av en slank beagle for å vise hvordan han egentlig skal se ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en stund å gå over til varianten å bytte ut slanke/light maten til Chicka med vanlig voksen fôr og heller gi mindre, det gikk ikke, hun la på seg av det.

Mulig hun/jeg er rar, men for oss så fungerer det bedre å gi hun kun light mat (profine), også får hun rått kjøtt, egg, grønnsaker eller fisk i middagen sin ca 4 ganger i uka (+-), så jeg har slått meg til ro med det siden det fungerer topp for Chicka både energimessig og hun ser flott ut med denne maten.

Chicka får mat 3 ganger om dagen og hun får tørrför kuler som godbiter når vi trener til vanlig, noen ganger bytter vi litt på, da går det i frolic, kylling pølser eller kokt skinke biter (pålegg).

Vi går MYE turer og hun er veldig aktiv til å være 10år, men som sagt, jeg må passe på vekten hennes som en hauk, slitsomt, men har blitt vant med det :hmm:

Hadde jeg hatt en hund som maser om mat heletiden så hadde jeg blandet inn grønnsaker i maten og/eller gitt han grønnsaker som godbiter, her i huset er gulrøtter, blomkål, broccoli og sukkererter det beste i hele verden og heldigvis så fiser hun ikke av det :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har nettopp gått ned 20 % av sin kroppsvekt uten noe dramatikk eller vill sult...

Det jeg gjorde var at jeg vorer på V&H, jeg regnet ut hvor mye hun egentlig skulle ha, så ga jeg en del mindre enn dette... denne dosen med mat får hun hver dag, hvis hun får noe godis eller annet så trekker jeg ifra på foret.

JEg kjøpte noe som heter "slow down" bolle på ebay, den kostet 20 kr eller noe...det er en bolle som gjør at hundene bruker mye lenger tid på å spise maten sin, i tillegg blannet jeg V&H med en god del lunkent vann, som da også fungerte som magefyll, også ga jeg rå gullerot!

Det er ivertfall vår oppskrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du må prøve å få din mor til å forstå er at de aller fleste hunder blir aldri mette! Aldri! Min dober er skrubbsulten hele livet hun, det er det som gjør at hun er trenbar for eksempel... Vi har laget de sånn, og det må vi bare leve med. Forer vi de til de blir mette, så sprekker de av fedme. Så hun må bare slutte å synes synd på. Rett og slett. Noe annet er det ikke å gjøre :)

Signeres. Mine to er matvrak av dimensjoner. Hvert eneste måltid oppfører de seg som om de ikke har fått mat på en evighet. Jeg vet at de får nok, det er ikke vanskelig å se på kroppsfasong og energinivå det, så denne ulvehungeren sitter i hodet ;)

Gi fornuftig mengde mat, mosjoner litt mer, og ignorer at hunden virker som den er sulten, så går dette fint tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for å bruke et lite eksempel her:

Hvis du går bort til en venn og spør om å få en hundrelapp, og han/hun gir deg en hundrelapp uten å blunke, ja hva gjør du da?

Jo, du går gjerne tilbake og spør om du kan få en hundrelapp til. Og når han/hun gir deg en hundrelapp til, ja hva gjør du?

Jo, du går tilbake og spør om enda en hundrelapp, og det samme gjentar seg. Og gjentar seg. Igjen og igjen.

Det virker jo som om det samme skjer her. Det er ikke nødvendigvis det at hunden alltid er skrubbsulten, men han har lært seg at spør han om mat, så får han mat... Han har rett og slett trent moren din til å gi ham mat når han har lyst på...

Her er det bare å være beinhard. Går han ikke ned i vekt, ja, da må han få mindre mat. Han sulter jo helt tydelig ikke ihjel her. ;)

Hva med å vise moren din bilde av en slank beagle for å vise hvordan han egentlig skal se ut?

Bilde av slank Beagle er vist til og med bilde av bikkjedyret når han var i passelig hold, men har ikke fungert det helder i grunn.

1433_45747470422_679970422_1650415_5730_n.jpg

Min hund har nettopp gått ned 20 % av sin kroppsvekt uten noe dramatikk eller vill sult...

Det jeg gjorde var at jeg vorer på V&H, jeg regnet ut hvor mye hun egentlig skulle ha, så ga jeg en del mindre enn dette... denne dosen med mat får hun hver dag, hvis hun får noe godis eller annet så trekker jeg ifra på foret.

JEg kjøpte noe som heter "slow down" bolle på ebay, den kostet 20 kr eller noe...det er en bolle som gjør at hundene bruker mye lenger tid på å spise maten sin, i tillegg blannet jeg V&H med en god del lunkent vann, som da også fungerte som magefyll, også ga jeg rå gullerot!

Det er ivertfall vår oppskrift :)

Slow down bolle tror jeg ikke trengs, han spiser på en skikkelig sær måte den hunden xD Begynder med å plukke med seg en og en förkule å spise den, så senere spiser han direkte fra matfatet :P

Jeg prøvde en stund å gå over til varianten å bytte ut slanke/light maten til Chicka med vanlig voksen fôr og heller gi mindre, det gikk ikke, hun la på seg av det.

Mulig hun/jeg er rar, men for oss så fungerer det bedre å gi hun kun light mat (profine), også får hun rått kjøtt, egg, grønnsaker eller fisk i middagen sin ca 4 ganger i uka (+-), så jeg har slått meg til ro med det siden det fungerer topp for Chicka både energimessig og hun ser flott ut med denne maten.

Chicka får mat 3 ganger om dagen og hun får tørrför kuler som godbiter når vi trener til vanlig, noen ganger bytter vi litt på, da går det i frolic, kylling pølser eller kokt skinke biter (pålegg).

Vi går MYE turer og hun er veldig aktiv til å være 10år, men som sagt, jeg må passe på vekten hennes som en hauk, slitsomt, men har blitt vant med det :hmm:

Hadde jeg hatt en hund som maser om mat heletiden så hadde jeg blandet inn grønnsaker i maten og/eller gitt han grønnsaker som godbiter, her i huset er gulrøtter, blomkål, broccoli og sukkererter det beste i hele verden og heldigvis så fiser hun ikke av det :thumbs:

Profine skal tittes på. Takk for at du deler din erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags grønnsaker kan man gi?

Spinat er supert, tomat, gulerot, brokkoli, erter, paprika osv. Bare pass på å koke spesielt erter og brokkoli, noen hunder kan bli oppblåst av det, men det finner man jo fort ut av hvor mye de evt. tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du må prøve å få din mor til å forstå er at de aller fleste hunder blir aldri mette! Aldri! Min dober er skrubbsulten hele livet hun, det er det som gjør at hun er trenbar for eksempel... Vi har laget de sånn, og det må vi bare leve med. Forer vi de til de blir mette, så sprekker de av fedme. Så hun må bare slutte å synes synd på. Rett og slett. Noe annet er det ikke å gjøre :)

Signeres!

Mine to bikkjer blir ALDRI mette!

En gang jeg hadde 20 kg. V&H til tining på badet, så fikk rottweiler'n min opp døra..

Hun hadde klart å spise 5 kg! (hun får ikke mer enn ca 550 gr. pr dag) Men hun hadde da kastet opp 3-4 ganger, men allikevel fortsatt å spise.

Hun var latterlig rund over buken da jeg kom hjem kan du si, men ett par dager med slanking fikk henne ned igjen.

Men hun hadde igjen kun fylt opp vommen og hadde ikke lagt på seg noe særlig ellers i kroppen da ;)

Beste er om man klarer å kutte ned på matmengden så man får krympet magesekken litt også, så man kanskje får dempet den værste sultfølelsen, men til å begynne med, så kan man jo tilsette gulerøtter o.l for å bare fylle på litt ekstra i magen..

MEN mett blir han nok ikke uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måltider om dagen, ikke mer, ikke mindre- og hunden spiser etter man selv har spist seg ferdig og kastet det som måtte være igjen av middagen. Hun må ikke falle for den fella og tilegne hunden menneskelige egenskaper der hun tror at hunden sulter og at det er synd i den- det er det ikke! De to måltidene skal bestå av skikkelig mat i korrekt mengde, V&H for eksempel, og hun må øke på mosjonen. Som "mellommåltid" kan man gi et tyggeben.

Det er kjempefarlig for hunder å være overvektige og få allslags middagsrester med salt og tilsetninger. Hunden er et rovdyr som i naturlige omgivelser ville spist alt den kom over- men da hadde også aktivitetsnivået og forbrenningen vært deretter. Man kan ikke tillate kjæledyr med lav-aktivitets livsstil å spise så mye den ønsker, da blir den tjukk og får helseproblemer, i verste tilfelle fører dette til død. Dessverre måtte en bekjent av meg avlive hunden sin for noen uker siden, han var tjukk og hadde akutt nyresvikt, han hadde blitt fòret på middagsrester mesteparten av livet og man kan vel takke middagsrestene og manglende mosjon for at det endte slik. Han hadde også tannproblemer og hjertefeil, for ikke å snakke om tarmkreft under sterk utvikling. Skikkelig tragisk, men det er engang sånn det fungerer, hunder er ikke avfallskværner..

Vil hun gjøre hunden glad så kan hun heller øke på aktivitet og lek, det vil de fleste hunder sette veldig stor pris på, og i denne sammenheng er det vel det snilleste hun kan gjøre for hunden sin som trenger at eier tar ansvar og hjelper han til optimal vekt og helse. Og det er jo veldig sunt for mennesker også å forlenge turene med 10-20 minutter om dagen!

Ønsker henne masse lykke til med sin nydelige Beagle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg skal aldri, aldri igjen si at "jamen det er jo bare å gi hunden mindre mat og mer mosjon, og være harde når den legger hodet på skrå mot deg og bønnfaller om mer mat"! Odin ble god og rund etter kastreringen, og mamma og pappa greide faktisk å slanke ham 2 kg mens de passet ham i vinter. Nå har han fått tilbake en av dem, og det skjærer meg dypt i hjerterota å gi ham stadig mindre mat, men skal prøve det tipset med å bløte opp fôret og tilsette grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal aldri, aldri igjen si at "jamen det er jo bare å gi hunden mindre mat og mer mosjon, og være harde når den legger hodet på skrå mot deg og bønnfaller om mer mat"! Odin ble god og rund etter kastreringen, og mamma og pappa greide faktisk å slanke ham 2 kg mens de passet ham i vinter. Nå har han fått tilbake en av dem, og det skjærer meg dypt i hjerterota å gi ham stadig mindre mat, men skal prøve det tipset med å bløte opp fôret og tilsette grønnsaker.

Jeg skjønner det, og jeg får vondt når jeg ser at doberen min er så desperat etter mer mat. Men jeg ser på hunden at hun er i godt hold, og jeg vet at hun hadde spist som den rottweileren før i tråden her om hun kunne spist seg "mett" - hun hadde dødd altså!

Men for å si det sånn (fra det menneskelige perspektivet): Jeg selv sliter med overvekt og jeg skulle ønske noen kunne ta seg av meg og regulere mitt inntak på samme måte som jeg gjør doberens. Jeg er sulten hele døgnet. Men blir ikke mindre sulten av å ha fett rundt innvollene. Bare i dårligere form. :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er grusomt å være så streng. Men vet du, det var så herlig da tispa mi hadde tatt av seg 4 kg nå nylig.

En måned med litt mer mosjon og slankefôr og vips så gikk boxertispa mi ned fra 32 til 28 kg.

Jeg har vært stålstreng. Hun har gått på Hills sitt slankefôr som jeg har vært kjempefornøyd med Nå skal hun over på vanlig fôr igjen fordi hun kan ikke bli lettere enn hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Personlig har jeg også en hund som veldig lett legger på seg, og blir ikke ordentlig mett føler han selv av mengden han får av meg. Altså, hadde det vært opp til han selv, hadde han spist så han kastet opp, det er jeg sikker på.

Passer min mor han bare en helg, så både kjennes det OG synes godt på han når han kommer hjem allerede. Hun gir han kun mat som han skal ha, men mer enn jeg gir. Siden det er jo så synd på han som får så lite..

Synes ikke det er noe ille overhodet at han får så "lite" selv, for jeg vet jo ekstremt godt at det er akkurat passe mengde for han.

Han får jo ikke for lite mat når han er i akkurat passe form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker for flere svar :)

Nå er jeg hjemme en liten tur og har idag kjøpt et par 500g pølser v&h og delt disse opp i ca 125g biter. Planen er å kjøpe flere en annen dag og dele opp i ca like store biter slik at det blir enkelt for mamsen å fore et måltid v&h om dagen. Det blir da biter på henholdsvis 200g og 100g. Det blir da 50/50 slankefor/v&h ca til å begynde med. (han sal vel ha ca 400g dagen dersom han skal ned på 20kg om han hadde blitt fulforet på v&h)

Veide forøvrig dyret her om dagen, han veier 23kg ifølge vekta her(ikke helt sikker på om den er presis) og tipper han skal ligge på rundt 20kg som slank, muligens helt nede på 18kg.Ikke 100% sikker der da 18kg var optimalt når han var ung og ikke fulstendig utviklet ift musklatur osv.

Pusher på ift tur og i dag har han vært ute i over en time(ca 1,5) om jeg skal regne på hva jeg pleide å bruke på den ruta hun har gått i dag. Dessverre vært dårlig med tur de 2 foregående dagene. (15min ene dagen, ingenting andre)

Skal se om jeg ikke får tatt og lakt ut et bilde av hvordan han er nå iløpet av nermeste dagene.

Vi forøvrig gjerne ha litt hjelp ift til å skrive opp en "foringstabell", må jo selvfølgelig gå etter hold på hunden også (tenker å finne tak i et slikt bilde"plakat" som viser rett hold, feit og for tynn hund, har sett det på en dyrebutikk, og henge opp).

(dette blir veeeldig presist da, regntet utifra ønsket vekt 20kg.)

100% tørt = 165g (Specific Weigth reduction CRD-1)

100% V&H = 400g (2% av 20kg)

50/50% - 200g V&H og 82,5g tørt

75/25% - 300g V&H og 41,25g tørt

62,5/37,5% - 250g V&H og 60g tørt? ca

Gram i tørrfor vil jo selvfølgelig variere utifra hvilket for han får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...