Gå til innhold
Hundesonen.no

Vebema C-kull Rottweiler


Bøllefrøken
 Share

Recommended Posts

Da er det vel på tide at de små nurkene mine får sin egen tråd? Valpisene ble født 22.02.12 og er etter Last Legend's Chain Reaction "Pax"

th_Pax.jpg

og Bøllefrøken Bang Av Vebema "Bølla".

th_Bolla25aar.jpg

Foreldrene er selvsagt begge HD:A, AD:A og øyelyst fri. De har bestått FA og har fått excellent på utstilling. Kombinasjonen oppfyller NRKs kriterier.

th_Fodsel-1.jpg

Fødselen er i gang!

Fødselen tok nesten 8 timer, og gikk veldig greit. Dessverre var en tispe dødfødt, men jeg regner med at hun hadde vært død et par dager siden hun veide en god del mindre enn søskene sine. I kassa ligger det nå 3 hanner og 5 tisper, flott fordeling :heart: Valpene hang fort fast i melkebaren og får i allefall nok melk. Bølla fikk melk allerede for 14 dager siden, så hun har nok hatt litt melkespreng! Jeg kontrollveide valpene når de var ett døgn gamle og da hadde alle lagt på seg i ovekant av 10% av fødselsvekten sin :banana:

Så litt bilder av vidundrene:

th_Nyfodt5.jpgth_Nyfodt4.jpg

th_Nyfodt.jpgth_Nyfodt3.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har valpisene allerede blitt 1 uke. De har lagt veldig godt på seg, de fleste har mer enn fordoblet fødselsvekten sin. Det er enda stille og rolig i kassa, men tidligere i dag var det litt leven siden de allerede har begynt å høre og flere likte sin egen stemme... så jeg regner med at jeg får holde ut med litt mer bråk i uka som kommer :w00t: De har også fått hilse på de andre hundene mine og oppdaget at tante Moas melkebar var helt tom :icon_confused: Heldigvis har mamma Bølla mer enn nok :thumbsup:

Satser på at bildene blir litt større i dag :)

1uke.jpg

1uke3.jpg

1uke14.jpg

1uke27.jpg

1uke40.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen!

Nå har valpen blitt 2 uker allerede, så da er det vel på tide med nye bilder av gjengen min :wub:

2uker.jpg

Bølla har enda godt med melk, så nå veier de fra 1200g til 1500g :ahappy:

2uker10.jpg

Her er de 3 hannene :heart:

2uker21.jpg

og de 5 tispene :heart: Det var IKKE greit å sitte stille, men jeg fikk i allefall bilde med alle :thumbs:

2uker35.jpg

Litt enklere når de sover!

2uker32.jpg

I går fikk de ormekur for første gang, og det var ikke godt :barfy:

De har så smått begynt å forsøke å leke litt med hverandre, så nå begynner det å bli veldig gøy å følge med i kassa :jump:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gud, vær snill med meg og si at alle disse fantastiske valpene allerede er bortbestilt, ikke innehar noen bruksegenskaper i det hele tatt og at all min valpesyke vil gå over fort!

Fantastisk så nyyyydelige de er :D

Vakre små troll....

Navnene på foreldredyrene er utrolig kule, og i fare for å virke helt fjern så er det alene nesten grunn til å velge dette kullet ;)

Men sånn helt seriøst, hva er ønskene/forhåpningene til denne parringen? Hvilke ting har dere lagt vekt på og hva håper dere å få? :)

Gratulerer med bebiser forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gud, vær snill med meg og si at alle disse fantastiske valpene allerede er bortbestilt, ikke innehar noen bruksegenskaper i det hele tatt og at all min valpesyke vil gå over fort!

Fantastisk så nyyyydelige de er :D

Vakre små troll...

Navnene på foreldredyrene er utrolig kule, og i fare for å virke helt fjern så er det alene nesten grunn til å velge dette kullet ;)

Men sånn helt seriøst, hva er ønskene/forhåpningene til denne parringen? Hvilke ting har dere lagt vekt på og hva håper dere å få? :)

Gratulerer med bebiser forresten! :)

Jeg kan dessverre ikke si at alle er bortbestilt, for det hadde vært en stor løgn :P Og jeg håper da virkelig at de innehar litt bruksegenskaper :whistle:

Det jeg ønsker å oppdrette hunder med stor arbeidslyset og utholdenhet, hunder med god av- og påknapp. For meg er det viktig at rottweileren forblir en hund som kan brukes til "hva som helst", samtidig som den skal være en god familiehund. Selvsagt håper jeg at valpene skal ha disse egenskapene :innocent:

Moren er en egenoppdrettet hund, så morslinjen hennes er jeg godt kjent med og veldig glad i. Bølla har god konsentrasjon og er utholdene når vi jobber. Det mest negative med henne er at hun kunne vært mer sosial, og derfor var det viktig for meg å velge en hanne som er veldig sosial. Pax virker som en veldig god match. Jeg har god kontakt med oppdretter og eier, samt at eieren til Bøllas bror trener sammen med han, så jeg mener at jeg har fått et riktig inntrykk av han. Pax er en veldig sosial hund, med mye motor. Ingen av foreldrene har samkjønnsaggresjon, eller noen problemer med andre hunder, noe jeg ser på som et stort pluss :D

Dessverre har jeg ikke konkurrert noe offisielt med Bølla grunnet livssituasjon de to siste årene, men jeg håper å rette på dette i løpet av sesongen! Hun trenes fortrinnsvis i lydighet og blodspor :) Av offisielle resultater har Pax bestått NKKs kåringsprøve og trenes innen lydighet og bruks.

Eksteriørmessig syns jeg Bølla og Pax utfyller hverandre veldig bra, så jeg har også forhåpninger om at valpene kan gjøre det bra på utstilling. De blir ikke av den groveste sorten, men forhåpentligvis velkonstruerte individer som fungerer til å brukes og vises :lol: Det er jo enda litt tidlig å si noe om utseende til valpene, men de har i allefall fantastiske farger og det ser ut som de får pene hoder :wub:

Bare hyggelig med spørsmål, så spør gjerne mer! Dersom du er interessert i satmtavle finnes den på hjemmesiden vår ;) Og takk for gratulasjoner :flowers:

Må bare slenge med at bilde (av såder kvalitet) av tante Moa som har fått tilgang til kassen :heart:

Moaogvalpene4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det svaret mange ganger og virkelig lett etter ting jeg ikke liker, men det var jammen ikke lett ;)

Utrolig fine er de, og det høres ut som en god plan bak parringen :)

Men jeg tror nok ikke jeg kan vurdere en lillesøster til Kaysa enda, har så altfor lite ferie til å kunne ha en valp i år.. :( Blir spennende å høre hvordan valpene blir framover, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på etterskudd, men er vel på tide å legge ut bilder av valpisene som har blitt 3 uker :ahappy:

Hannenakke.jpg

Hanne mrk. nakke

Tisperygg2.jpg

Tispe mrk. rygg

Tispehf.jpg

Tispe mrk. rygg

Hannehode4.jpg

Hanne mrk. hode

Tispenakke.jpg

Tispe mrk. nakke

Tispehode7.jpg

Tispe mrk. hode

Hannerygg6.jpg

Hanne mrk. rygg

Tispere3.jpg

Tispe mrk. øre

Valpene har nå fått tenner og begynt å spise fast føde, som de syns smaker nydelig ;) De tilbringer dagene på stuegulvet der de blir vant til huslige lyder og har goe plass å leke på.

Torsdag var Jankaa på besøk og siden det var fin vær fikk valpene sin første tur ut :dog_running: Valpene syns det var veldig spennende og sikkert litt skummelt... verden er stoooor :lol:

utefrstegang.jpg

utefrstegang6.jpg

utefrstegang20.jpg

utefrstegang30.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...