Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster dog show - hvem ble BIR i din rase?


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Ja, mer hanekam gjør seg :). Ja, altså - det er NOE med fronten der som forstyrrer meg, men jeg greier ikke å si annet enn at den er veldig framskutt.

Tror Mozza har samme fronten når jeg tenker meg om, men hun er så " løs" og smal i tillegg at jeg ikke har tenkt særlig over det. Jo, hun er veldig " rett opp" på en måte. Liker ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg synes det er forferdelig at en slik rase vinner hele sjiten... stygt å si kanskje, men grøss. Dalmatineren gjorde seg forøvrig bedre live en på bilde.

BIR berner ble Alpenspirit's Who's On First "Abbot". En veldig pen hanne, som er sønn av vakre Dillon som oppdretteren min akkurat har inseminert ene tispa si med.

Føler meg kallet til å legge ut italieneren, GCH Everafter's Best Bet Yet, som i USA er i gruppen 'Toy'. Syntes den var veldig fin, kraftig til italiener å være. Tror de generelt er større 'over there

Posted Images

breedj.jpg

Et annet:

reo2.jpg

Synes personlig ikke denne hunden er veldig rasetypisk, spisst og veldig kort snuteparti, og foretrekker bølgete og noe tykkere hårlag, og ser feminin ut synes jeg for å være en hanne.

Red:

For sammenlikning:

1326321207.jpg

DENNE er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet:

reo2.jpg

Synes personlig ikke denne hunden er veldig rasetypisk, spisst og veldig kort snuteparti, og foretrekker bølgete og noe tykkere hårlag, og ser feminin ut synes jeg for å være en hanne.

Red:

For sammenlikning:

1326321207.jpg

DENNE er flott!

Jeg ser overhodet ikke noen forskjell på pelsen på den amerikanske og den du viser bilde av her? Hvordan kan du SE at den skulle hatt tykkere hårlag feks? Og bølger i pelsen? Det har da ikke den norske heller? Men snutepartiet er jeg enig i - det ser dårlig ut på den amerikanske.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser overhodet ikke noen forskjell på pelsen på den amerikanske og den du viser bilde av her? Hvordan kan du SE at den skulle hatt tykkere hårlag feks? Og bølger i pelsen? Det har da ikke den norske heller? Men snutepartiet er jeg enig i - det ser dårlig ut på den amerikanske.

Nei, har ikke peiling på utstilling, derfor jeg kun skrev min personlige mening.

Og synes hårlaget selv ser forskjellig ut, den første ser ut til å ha veldig glatt og "tynt" hårlag, men den på nr. 2 har ikke mye bølger selv, synes det er ekstra flott om det hadde vært litt mer - noe det også står i standarden at er foretrukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er i hound ja :) Samme oppdretter vant forresten rasen i fjor også.

Bilde av elgbikkja i BIG (ble 4BIG):

HP28320103.jpg

Trur den første gangen den kennelen hadde en BIG-elghund var på 70-tallet...

Jupp: 1970 - Ch Vin Melca's Vagabond

Den så veldig stor ut..

BIR irsk setter:

ch+shadagee+caught+red+handed+1.jpg

emily1.jpg

Jeg skjønner ikke greien med barbering på hals og ører jeg da men...

Begynner å se ut som en afghaner med den pelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker liten sak ja - ser veldig balansert og fin ut - og terrierne skal vel være steile i fronten, skal de ikke det?

Jeg liker denne "typen" veldig godt. Stødig i kroppen, uten å være tung. Mjo, om de skal være steile...Parson skal jo ha godt tilbakelagte skuldre. Jeg synes denne har bittelitt(!) fremskutte skuldre. Jeg synes denne hunden er knallfin, men når man først sitter å pirker :lol:

Hunden heter visst Heidi *knis*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to ER i gruppe 1, de :). Ellers mener jeg man forsøkte å plassere amerikansk akita i gruppe 2 en periode, men så ble de flyttet til gruppe 5.

Jeg skreiv feil! :lol: Jeg mente at de burde vært i gruppe 5 og har endra nå! :) Mens rasen het Great Japanese Dog var den i gruppe to, mens den er er tilbake i gruppe 5 nå, ja.

Er forøvrig enig med deg i kommentaren din om skillet mellom akita og am. akita. I gamle hundebøker fra 70-tallet osv, er hodet veldig am. akita, mens kroppen er japansk akita. Men de så jo opprinnelig ut som den japanske akitaen, inntil disse blei blanda inn:

Lolita_utstilling.jpg

schaefer.jpg

Osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv feil! :lol: Jeg mente at de burde vært i gruppe 5 og har endra nå! :) Mens rasen het Great Japanese Dog var den i gruppe to, mens den er er tilbake i gruppe 5 nå, ja.

Great Japanese Dog var det de ble kalt ja, remember now :D.

Er forøvrig enig med deg i kommentaren din om skillet mellom akita og am. akita. I gamle hundebøker fra 70-tallet osv, er hodet veldig am. akita, mens kroppen er japansk akita. Men de så jo opprinnelig ut som den japanske akitaen, inntil disse blei blanda inn:

Lolita_utstilling.jpg

schaefer.jpg

Jøss, har de blanda inn nuffe? Og schäfer? Jøjje meg :lol:

Men jeg må vel innrømme at jeg synes hodet på amerikansk akita ser sunnere ut enn på akita - jeg ser en fare med at de kan få for skråstile og dyptliggende øyne? Mulig det er bare jeg som får det inntrykket altså :D

Jeg liker denne "typen" veldig godt. Stødig i kroppen, uten å være tung. Mjo, om de skal være steile...Parson skal jo ha godt tilbakelagte skuldre. Jeg synes denne har bittelitt(!) fremskutte skuldre. Jeg synes denne hunden er knallfin, men når man først sitter å pirker :lol:

Hunden heter visst Heidi *knis*

Jamen klart man skal pirke - det er jo sånn man lærer seg vøtt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest noen kritiske ytringer om denne hunden som bekrefter hva jeg selv tenkte: merkelig front og korte bein. Hva tenker andre?

Klarer ikke helt å se de korte bena (men så er ikke dette min rase så så hardt har jeg ikke studert den :P )

Men når det kommer til brystet og ser det nesten ut som brystspissen er "for lang" og at den ikke har noe kjøtt som fyller ut resten. Om det var forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om flattene over der er mindre enn de vi har her? Pøbel er jo ganske stor og kraftig i forhold, og han er mye yngre (denne er vel straks 8 år).

Og så ser det ut som både denne og den fra i fjor har tydeligere stopp enn det vi vanligvis ser her? Jeg liker stopp, så jeg synes de ser fine ut, jeg. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ser det ut som både denne og den fra i fjor har tydeligere stopp enn det vi vanligvis ser her? Jeg liker stopp, så jeg synes de ser fine ut, jeg. :)

*nikke* Jeg liker også tydligere stopp enn det mange ikke har. :) Men det virker som om det har kommet mer og mer av det også? Mer stopp, altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg kallet til å legge ut italieneren, GCH Everafter's Best Bet Yet, som i USA er i gruppen 'Toy'. Syntes den var veldig fin, kraftig til italiener å være. Tror de generelt er større 'over there' enn i Europa.

Italiener? Tenkte whippet jeg? Den var flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å se de korte bena (men så er ikke dette min rase så så hardt har jeg ikke studert den :P )

Men når det kommer til brystet og ser det nesten ut som brystspissen er "for lang" og at den ikke har noe kjøtt som fyller ut resten. Om det var forståelig?

De korte beina kan vel diskuteres (og det diskuteres ofte blant salukifolk på FB i hvert fall). Hvor lang skal salukibein være? Noen sier hunder skal være litt lengre enn høy, noen sier kvadratisk, like høy som lang, mens andre igjen sier at hunden skal være høyere enn lang, slik som azawakh. FCI sier vel det første, men noen er bekymret for at salukien skal bli lengre i kroppen i forhold til høy.

Fronten forstår jeg bare ikke helt. Det brystbeinet ser jo helt kleint ut. Det er mulig det er dette som gjør at vi lures litt til å tro at hunden er kort i beina, at den rett og slett ser lengre ut i kroppen enn den er pga. brystbeinet som stikker ut. Jeg aner ikke helt hvordan et salukibryst skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg kan ikke annet enn å le av pelsen til setterne altså..! Og synes det er en smule idiotiskt å ha pelsen sånn..

Ellers er det mange fine og mange stygge representanter fra forskjellige raser her ser jeg. Men det er veldig fascinerende å se de store forskjellene som finnes! Tispa i SH synes jeg ikke var så verst. Liker at de er litt innsunket i bukpartiet og at bryst og buk ikke går i ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...