Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 11.-12. februar 2012


SFX
 Share

Recommended Posts

Arla fikk ex,ck,cert,beste tispe og bir :bananas:

Kritikken lød som følger :

13 mnd særdeles typisk hode og uttrykk,omvendt saksebitt,korr ekstremiteter for en lundehund,korr sporer foran og bak,herlig pels og for en lundehund et særdeles godt temperament :-)blank.gif

Gratulerer ! Velfortjent!

Gratulerer Monica, for en herlig kritikk!

Takk for alle andre gratulasjoner også!

Når "flokken" her hjemme skulle stå opp for å komme seg på utstilling ble det snart klart at det ikke ble aktuelt.

To syke unger. En med 40 i feber, den andre med 38.

Med spesialdommer (basenji-oppdretter fra Frankerike) i dag (jeg skulle stille Rio også i dag- og han gav Rio excellent 1 i frankerike) hadde jeg gledet meg til å stille både Rio og Kamar for han, men den gang ei.

Etter litt brainstorming har vi allikevel ordnet det slik at Kamar skal få vise fram potene sine i dag. Naboen min (som har Tara) tok han med seg, også har jeg en annen handler klar der nede.

Så får vi se hvordan han takler å være uten hverken mamman sin eller oppdretter-mamman sin!

Jeg venter iallefall speeent på oppdateringer. De har oppmøte kl 11.30, men tror det er en stund før de kommer inn enda.

Vi krysser fingre!

Lykke til alle andre som skal i dag!

Å, kunne hun ikke tatt med Rio og? Jeg var spent på ham jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! Kamaren slo til og ble Best In Show, første pla

I dag har vært en veldig fin dag - Foenix ble BIR valp! Hele to bernere påmeldt, men med knallkritikk og masse lovord fra dommeren i flere omganger verdsetter jeg dagens rosett veldig høyt. BIS-fin

Kamar er vakker han! Dagens vakreste faktisk- helt subjektivt! Kritikk: "8 mnd. Endelig en basenji som ikke er for stor! Herlig hode, smukk hals, sterk rygg, korr. hale, utm. kropp, velvinklet &a

Posted Images

Kamar ble BIR i dag også. Ikke noen veeeldig stor overraskelse, med tanke på at han er eneste Basenjivalp, men det hele hadde gått veldig greit- selv uten noen mamma'er tilstede, og Kamar'en hadde oppført seg veldig fint.

Dommeren likte han, og sa han hadde mange supre detaljer og ingen store feil, men at han gjerne skulle hatt litt mer av han, han ble litt liten for han.

Det var jo det dommeren likte best i går, så de er dypt uenige... he he.

Jeg m¨å si a jeg også gjerne vil ha "Litt mer" av Kamar, for han ER liten, men samtidig er han jo ikke mer enn 8 mnd og langt fra ferdig enda, selvom han aldri vil bli noen stor hannhund.

Ny dommer i BIS'et i dag :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte som sagt bli hjemme (drar ikke med meg to febersyke unger på utstilling). Naboen hadde plass til en hund, og da syntes jeg det var greiest med Kamar, da vi fortsatt holder på å tilvenne Rio sitt nye liv i Norge. Jeg har mest lyst til å stille han selv nå i starten, så han fikk bli hjemme og kose sammen med oss :)

....

Venter på gruppe/ BIS resulater! Har egentlig liten tro på BIS-plassering to dager på rad, men spennende er det læll!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!

Nå tikket det akkuratt inn en bilde-melding fra ukjent nummer med bilde av en veldig flink liten pike (type 10 år?) som stiller Kamar veldig pent og med en pokal foran seg. (Klarer ikke å få den over på dataen)

Huh, har Kamaren dratt med seg et barn inn i barn/hund? :lol:

Edit: Der ringte forklaringen. Kamar hadde sjamert et barn som veldig gjerne ville konkurrere i barn/hund. Det syntes Kamar var helt greit- og de vant! Jenta hadde aldri vunnet før, så hun var strålende fornøyd :D

Moro!

I BIS'en var det rasedommer som dømte. Han plukket bare ut 2 fra gruppe 5, og Kamar var ikke en av de. Trodde det var en annen BIS dommer, jeg. Men jeg vet at denne dommeren synes Kamar blir for liten, så hadde ikke ventet noe med han som gruppe/bis dommer.

Jeg er strålende fornøyd allikevel jeg!

Ja, også fikk jeg SMS fra "Otto" i danmark som var blitt BIR på en Int. utstilling der :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stolt av "barnebarnet" Linus, fetter til Mocca, som på sin første utstilling som voksen tok cert og BIM :D En fin-fin start på voksen karrieren det :) Jeg er sikker på at mormor Bess sitter på sin rosa sky i himmelen og er veldig stolt av vakker-gutten.

Grattis til alle andre og en spesiell til Kamar for BIS-valp igår, fantastisk :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I BIS'en var det rasedommer som dømte. Han plukket bare ut 2 fra gruppe 5, og Kamar var ikke en av de. Trodde det var en annen BIS dommer, jeg. Men jeg vet at denne dommeren synes Kamar blir for liten, så hadde ikke ventet noe med han som gruppe/bis dommer.

De var utrolig flinke! Og Kamar løp og stod som en gud med den lille jenta :)

I dag har jeg stilt Deilig, som ble BIR! I gruppen ble hun tatt ut blant de 7 beste, men ble dessverre ikke plassert.

Stilte Oliver i championklasse i dag også, som endte opp med 2BHK.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk for Siri for herlige bilder! Ståbildene kom vel ikke akkuratt til sin rett, men "kose" bildene var herlige! Takk for alle gratulasjoner og hyggelige ord!

Han var ikke HELT enig i at man trengte å stå pent for fotografen akkurat da, han :D.

I dag har jeg stilt Deilig, som ble BIR! I gruppen ble hun tatt ut blant de 7 beste, men ble dessverre ikke plassert. Stilte Oliver i championklasse i dag også, som endte opp med 2BHK.

Grattis med Deilig (selv om det ikker er din hund da *ler*).

Vi stilte jo også i dag, og Willy viste seg nok en gang fra sin fineste side og løp pent, stod pent og oppførte seg pent. Dommeren syntes ikke det var spesielt imponerende, så Willy ble 2. BHK bak en åpenklasse hann som fikk cert og BIR - og med det også fikk sitt championat :). Egentlig var det greit - det sparte meg for en lang reise og masse penger på tur til Tyskland senere i år :D. Samme dommer skulle dømt en utstilling i Tyskland som jeg vurderte å dra på, men det trenger jeg jo ikke å gjøre da liksom :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foenix_birvalp.jpg

I dag har vært en veldig fin dag - Foenix ble BIR valp! Hele to bernere påmeldt, men med knallkritikk og masse lovord fra dommeren i flere omganger verdsetter jeg dagens rosett veldig høyt.

BIS-finalen var like kaotisk, uoversiktlig og urettferdig som jeg forventet, og selv om jeg synes den slitne valpen min gjorde en god figur, var det rett ut for oss også. Jeg fatter ikke at arrangør synes det er greit å spole over gruppefinalene slik - de brukte lenger tid på barn og hund enn på valpe-BIS'et! Mer premier hadde de til B&H også, så det ut som. Og jeg er veldig pro B&H, men jeg er også pro å ta godt vare på rekruttene i valperingen, og om en skal betale nesten like mye for valp som for voksen kan vi da gud bedre meg få en skarve gruppefinale også.

Og nå høres jeg sikkert bare ut som en dårlig taper, men jeg mente dette i går også, uten at jeg var påmeldt.

Anyways, Foenix har gjort en kjempejobb, og fikk denne gyldne kritikken:

Velbalansert helhet. Vakkert feminint hode, mørke øyne, bra bitt, velbårne ører. Meget bra hals og rygglinje. Velvinklet fram og bak. Utmerket kropp og beinstamme. Kraftfulle, frie bevegelser. Bra pels og farger, veltegnet.

Jeg endte med å stille X'en også, til tross for dommerendring, og det gikk overraskende bra - og det ble en fin gjennomkjøring og utstillingsrepetisjonstrening for oss. Hun fikk excellent og ble nummer tre i klassen, dommer holdt tilbake CK'en fordi hun ikke er helt i muskelkondisjon. Han sa han likte henne veldig godt og skulle gjerne satt henne høyere, en får ta med seg det som er positivt. Bevegelsene var heller ikke som de skal være, det så ut som om hun haltet - jeg satser på at bare hun er dritstøl fra en lang tur i går (det er jeg) og at det går seg til om noen dager, og ikke er noe alvorlig. Jeg merker ingen halthet utenom i svingene i ringen, så hun viser ikke smertetegn ellers - hadde jeg sett det før, hadde jeg selvfølgelig ikke stilt henne.

Da jeg kom inn med X'en i ringen, spurte dommer om den var mor til valpen min, og det måtte jeg jo bekrefte at hun var. Da jeg kom for å hente kritikkene deres etterpå, sa dommer at jeg måtte fortsette som jeg gjorde, og beholde den gode typen jeg hadde fått til :icon_redface: Han ønsket oss lykke til videre, og sa han likte valpen min veldig godt.

Det varmet med slike ord, veldig morsomt å få noe utover en standard kritikk når det tross alt var så få påmeldt.

Nuh skal vi feire med Dolly-pizza, også må jeg grave i godteskuffene til jentene, så de kan få noe godt også.

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh, sÅ gøy Stine! Dere ser flotte ut begge to!

Og jeg er forsovet enig. Direkte til BIS er en uting - særlig med SÅ mange med,

Også ble jeg litt snurt- når jeg ble BIS fikk jeg ikke en gang en BIS-rosett! Det var visst en feil, men veldig dårlig læll. Fikk en stoooor pokal, da! :D

Og Siri, nope, jeg viiste at du umulig kunne ha fått brukbare ståbilder, for da var han LEI, det var derfor jeg løftet han opp på armen først, da fikk vi iallefall noen koselige bilder! :)

Hvilket objektiv har du brukt? Super kvalitet på bildene som vanlig!

Edit: Mannen har forøvrig startet med barnearbeid! Sindre årnær i hallen:

424452_10150525237312693_543512692_9233627_477110968_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh, sÅ gøy Stine! Dere ser flotte ut begge to!

Og jeg er forsovet enig. Direkte til BIS er en uting - særlig med SÅ mange med,

Også ble jeg litt snurt- når jeg ble BIS fikk jeg ikke en gang en BIS-rosett! Det var visst en feil, men veldig dårlig læll. Fikk en stoooor pokal, da! :D

Ikke rosett??? Ærlig talt, jeg håper det er en flau forglemmelse.

Jeg er en sånn kjiping som boikotter arrangører jeg ikke liker - det er for eksempel en arrangør som hadde så elendig valpeshow at jeg aldri mer skal stille valp for dem - det var INGEN premie for andre enn de fire som ble plassert i gruppa, og den som vant fikk et pittelite pipedyr. Den som vant BIS valp, fikk TRE griseører. Det er for mange valpeshow på Østlandet til at en trenger å delta på alle, en kan prioritere og gi signal til arrangør om hvem som er vel likt eller ei.

Og takk for fine ord!

BIR-valpen min gnager nå på en politistav, lykkelig uvitende om at jeg nå selvfølgelig elsker henne mye høyere enn i går :D :D :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Siri, nope, jeg viiste at du umulig kunne ha fått brukbare ståbilder, for da var han LEI, det var derfor jeg løftet han opp på armen først, da fikk vi iallefall noen koselige bilder! :). Hvilket objektiv har du brukt? Super kvalitet på bildene som vanlig!

Ja, jeg skjønte egentlig det da du tok ham på armen. Små bebisser blir lei, de :). Jeg brukte 50mm - enkelt og greit. Det er den som funker best innendørs når man ikke har blits eller annet å hjelpe seg med har jeg funnet ut :). Selv ikke f2,8 er egentlig nok for da må jeg så opp med ISO'n og det blir ikke bra altså :).

foenix_birvalp.jpg

I dag har vært en veldig fin dag - Foenix ble BIR valp! Hele to bernere påmeldt, men med knallkritikk og masse lovord fra dommeren i flere omganger verdsetter jeg dagens rosett veldig høyt.

Fine lille Foenix :). Grattis igjen med BIR - og jeg er enig - de kunne godt ha kjørt gruppefinaler - om ikke annet kunne de plassert valpene gruppevis uten å dele ut premie (om man har så dårlig råd....), for det ER stas å kunne skryte av en gruppeplassering med valp.

Nå skal jeg snart gå løs på bernerbilder :D.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine lille Foenix :). Grattis igjen med BIR - og jeg er enig - de kunne godt ha kjørt gruppefinaler - om ikke annet kunne de plassert valpene gruppevis uten å dele ut premie (om man har så dårlig råd....), for det ER stas å kunne skryte av en gruppeplassering med valp.

Nå skal jeg snart gå løs på bernerbilder :D.

Ja, de sparer neppe mye tid på å slå sammen, så lenge dommer skal ha inn en og en gruppe, velge ut to som går videre, få inn neste gruppe, velge to, også videre.

Og selv om rosetter og støvsamlere alltid er velkomment hos oss, ville jeg vært så stolt over å kunne skryte av en gruppeplassering!

Og gleder meg til å se bildene, du får jentene mine til å se så vakre ut!

Og har bare lyst til å si at både Yodel-damen og SFX-Stine har kjempefine klær på seg på seg! :)

Tusen takk!

Grattis folkens! Og så fin kritikk på Phoenix! Det ER noe spesielt når sonen-valpene gjør det bra altså, man blir liksom litt personlig stolt. Som hvis tantunger gjør det bra på skolen etc.. Rart det der :P

Da kan du jo prøve å forestille deg hvor stolt JEG er, som har laget babyen helt selv! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...