Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 11.-12. februar 2012


SFX
 Share

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! Kamaren slo til og ble Best In Show, første pla

I dag har vært en veldig fin dag - Foenix ble BIR valp! Hele to bernere påmeldt, men med knallkritikk og masse lovord fra dommeren i flere omganger verdsetter jeg dagens rosett veldig høyt. BIS-fin

Kamar er vakker han! Dagens vakreste faktisk- helt subjektivt! Kritikk: "8 mnd. Endelig en basenji som ikke er for stor! Herlig hode, smukk hals, sterk rygg, korr. hale, utm. kropp, velvinklet &a

Posted Images

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

  • Like 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey! :bananas: :bananas: :bananas::cool: :cool: :cool::cheer::wub: :wub: :wub: :wub: :wub::punk: :punk: :punk: :punk: :flowers: :flowers: :cowboy::queen: :queen: :queen:

:queen: :queen: King in the castle, king in the castle! :cheerleader:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

Jeg VISSTE den kjøteren var over gjennomsnittet vakker!! :D Hurra, Kamar!! Finingen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

WOOOOW :D GRATULERER :D :D :D :D

Det er jo helt fantastisk :wub::heart::w00t::banana: :banana: :lama::drool::hyper::cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

GRATULERER så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

Best in Show..? Virkelig..???

Du mener ikke at han ble BIR da..? Best i rasen..?

Gratulerer uansett! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

Kjempesupergrattis! For en følelse det må være! a049.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer SÅÅÅ MYE!!! Nydelige lille Kamarbass!! :D

Er det nå jeg skal si at Ikke fikk Very Good og jeg er fornøyd? Hahaha. Han sa jeg hadde en veldig lovende hund som hadde goood tid, men at hun trengte å utvikles mer både her og der. Og det har han absolutt ikke feil i!

Jeg er veldig fornøyd med dagen, og tror jeg fikk meg noen basenjivenner også i samme slengen :ahappy: Må jo prøve å smyge meg inn i miljøet snart...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

Wohooo :D Gratulerer utrolig mye!!

Og Benedicte, så gøy at dommeren likte Ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

Wow! Fantastisk! Men ikke overraskende! Vakre Lanse :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VISSTE den kjøteren var over gjennomsnittet vakker! :D Hurra, Kamar! Finingen!

WOOOOW :D GRATULERER :D :D :D :D

Det er jo helt fantastisk :wub::heart::w00t::banana: :banana: :lama::drool::hyper::cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :thumbs:

GRATULERER så mye!

Best in Show..? Virkelig..???

Du mener ikke at han ble BIR da..? Best i rasen..?

Gratulerer uansett! :thumbs:

Best in show blant alle valpene! :)

Kjempesupergrattis! For en følelse det må være! a049.gif

Gratulerer SÅÅÅ MYE! Nydelige lille Kamarbass! :D

Er det nå jeg skal si at Ikke fikk Very Good og jeg er fornøyd? Hahaha. Han sa jeg hadde en veldig lovende hund som hadde goood tid, men at hun trengte å utvikles mer både her og der. Og det har han absolutt ikke feil i!

Jeg er veldig fornøyd med dagen, og tror jeg fikk meg noen basenjivenner også i samme slengen :ahappy: Må jo prøve å smyge meg inn i miljøet snart...

Gratulerer så masse til søte Ikke!

Wohooo :D Gratulerer utrolig mye!

Og Benedicte, så gøy at dommeren likte Ikke! :)

Wow! Fantastisk! Men ikke overraskende! Vakre Lanse :wub:

Taaakk, alle sammen! :) Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Kamar!

Etter hva jeg husker sto det i annonsen at de ikke skulle ha gruppefinaler for valp, at alle gikk rett i BIS, og da er det jo enda bedre å skille seg ut!

Selv om jeg synes det er umåtelig gjerrig og ufint å droppe gruppefinalene på valp... Det er en av grunnene til at jeg ikke stiller i dag, hvorfor støtte noen økonomisk når de er så gjerrig overfor oss utstillerne?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg synes det er umåtelig gjerrig og ufint å droppe gruppefinalene på valp... Det er en av grunnene til at jeg ikke stiller i dag, hvorfor støtte noen økonomisk når de er så gjerrig overfor oss utstillerne?

Angående det, syns dere det er en OK løsning å øke påmeldingsavgiften og til gjengjeld ikke ta betalt for parkering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det, syns dere det er en OK løsning å øke påmeldingsavgiften og til gjengjeld ikke ta betalt for parkering?

Ja, for så vidt, for det sparer en del kø på morgenen og det krever mindre mannskap.

Men da må det settes en grense - om jeg melder på fem hunder, skal jeg ikke betale hundre kroner ekstra. Så det burde vært for maks to eller tre hunder. Dette ble ikke tydeliggjort på forhånd, og gjorde nok at flere ikke meldte på, eller meldte på færre hunder.

Det er selvfølgelig urettferdig for de som melder på én hund og får parkering til 20 kroner - men parkeringen ER urettferdig. En kan betale 50 kroner og være der 12 timer, og en kan betale 50 kroner og dra etter et kvarter fordi en fikk en good.

Men - om noen hadde turt gratis parkering tror jeg faktisk de ville tjent på det. Det er så mange utstillinger å velge mellom på Østlandet, og da vil slike ting gjøre at en velger å dra dit framfor de som tar mye penger før en i det hele tatt er ved utstillingsringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

:bananas::w00t::jump::banana::drool::hyper::cheer::thumbs::punk::icon_clapping:

Herregud så utrolig gøy! Grattis til den supervakre lille gutten, jeg gleder meg MASSE til bilder! :D:cheerleader:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har ventet leeenge på telefon fra Yodel i dag (nysgjerrig sjel, vettu!), og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si! :lol:

Kamaren slo til og ble Best In Show, første plass, verdens beste lille basselusk! Yeeeeeey! Vi har verdens fineste sak, jeg og Yodel! Han fikk så mye skryt av dommeren som dømte rasen, ga Yodel BIR-rosetten og sa at han skulle ønske han kunne gi ham så mye mer, men det var alt han kunne gi. Åååh, jeg er så glaaad! Yodel får komme med kritikken senere (også hørte jeg at Siri tok bilder!), for nå er hodet mitt fullt av alt, egentlig! :lol:

Gratulere så masse! :)

Gratulere til dere andre også da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det, syns dere det er en OK løsning å øke påmeldingsavgiften og til gjengjeld ikke ta betalt for parkering?

Nei, ikke greit i det hele tatt. Jeg kommer meg sjeldent til utstillinger ved hjelp av bil. Så om det skal være en grunn for å øke påmeldingsavgiften synes jeg det blir veldig urettferdig for oss som ikke kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamar er vakker han! Dagens vakreste faktisk- helt subjektivt!

Kritikk:

"8 mnd. Endelig en basenji som ikke er for stor! Herlig hode, smukk hals, sterk rygg, korr. hale, utm. kropp, velvinklet & særdeles velgående. korr. pels, herlig temperement".

Dommeren gav meg BIR rosetten og sa at "Dette er alt jeg kan gi deg, jeg skulle så gjerne gitt deg mer!" Han lurte på hvilket land han kom fra og gratulerte meg nok en gang da jeg sa at han var fra eget oppdrett.

I BIS'et var det ny dommer (Antonio De Lorenzo) Vi kom inn gruppevis, der han plukket ut den/ de beste fra hver gruppe. I gruppe 5 plukket han ut 4 stk. Vi ble stående til han hadde plukket ut de beste fra alle gruppene.

Deretter løp alle en runde , før han luket ut omtrent halvparten.

Ny runde der halvparten nok en gang ble luket ut.

Om jeg ikke så helt feil nå var vi 10 stk igjen- en fra hver gruppe- som stod igjen til BIS finale der han gikk grundig igjennom hver hund.

Jeg hadde egentlig ikke så innmari store forhåpninger, for Kamar som er særdeles lettstillt ved rett motivasjon (som alltid har vært mat tidligere) fant mitt srore utvalg av mat svært lite fristende, og å få han til å stå var en stor utfordring.

Han løp dog fantastisk! Litt foran meg i flytende trav.

Og det holdt det.... Kamar ble BIS!

Rimelig fornøyd med resten av hundene også! Tara ble BIM, Haki & Kairo (Kairo handlet av Benedicte) Excellent 2 & 3.

I ølen ble taras søster Roxy BIR og NORSK CHAMPION på første forsøk, mens Milles bror Loke (N S u Ch JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress) ble BIM.

For en dag!

Bilder kommer :) Snille Siri tok!

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med BIS :D

Vi hadde også en bra dag i dag :D

Dixon: 1JKK CK 1BHK CERT og BIM

Vitani: 1JKK CK 1BTK CERT og BIR

På kritikken til Vitani står det '' i mine øyne et absolutt ideal av en eurasier'' det er jo utrolig moro.

Han likte Dixon også men han hadde noen småfeil og trengte en del utvikling, men det vet vi jo :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamar er vakker han! Dagens vakreste faktisk- helt subjektivt!

Kritikk:

"8 mnd. Endelig en basenji som ikke er for stor! Herlig hode, smukk hals, sterk rygg, korr. hale, utm. kropp, velvinklet & særdeles velgående. korr. pels, herlig temperement".

Dommeren gav meg BIR rosetten og sa at "Dette er alt jeg kan gi deg, jeg skulle så gjerne gitt deg mer!" Han lurte på hvilket land han kom fra og gratulerte meg nok en gang da jeg sa at han var fra eget oppdrett.

I BIS'et var det ny dommer (Antonio De Lorenzo) Vi kom inn gruppevis, der han plukket ut den/ de beste fra hver gruppe. I gruppe 5 plukket han ut 4 stk. Vi ble stående til han hadde plukket ut de beste fra alle gruppene.

Deretter løp alle en runde , før han luket ut omtrent halvparten.

Ny runde der halvparten nok en gang ble luket ut.

Om jeg ikke så helt feil nå var vi 10 stk igjen- en fra hver gruppe- som stod igjen til BIS finale der han gikk grundig igjennom hver hund.

Jeg hadde egentlig ikke så innmari store forhåpninger, for Kamar som er særdeles lettstillt ved rett motivasjon (som alltid har vært mat tidligere) fant mitt srore utvalg av mat svært lite fristende, og å få han til å stå var en stor utfordring.

Han løp dog fantastisk! Litt foran meg i flytende trav.

Og det holdt det.... Kamar ble BIS!

Rimelig fornøyd med resten av hundene også! Tara ble BIM, Haki & Kairo (Kairo handlet av Benedicte) Excellent 2 & 3.

I ølen ble taras søster Roxy BIR og NORSK CHAMPION på første forsøk, mens Milles bror Loke (N S u Ch JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress) ble BIM.

For en dag!

Bilder kommer :) Snille Siri tok!

Aw :D Herlig! Jeg kjenner stolthetsfølelsen du må føle over å kunne si til dommeren at han var fra eget oppdrett :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...