Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Geosport har salg på PET-rør idag, til de som ønsker :)

http://www.gfh.no/geosport/?ec_store=pet-ror-med-ftf-kork

Vi har tenkt på å lage til en PT etterhvert i vinter langs Kyststien/Kulturstien, så jeg sendte bestilling på et par av disse beholderne, magneter, blyant, loggbok og klistremerker. Veldig fornøyd med servicen til Geosport!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@maysofie Fant du "smartere enn en 5.klassing?"

Ja, herregud! Når jeg bare gadd å løse oppgavene ordentlig og dobbelsjekke koordinatene (som ikke var riktig :lol:) og få med meg hintet så var det jo plankekjøring :lol:

Liker egentlig den typen cacher, spesielt slike som var ved fotballbanene der, vanlig micro/nano bruker jeg ikke vie tiden min til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på skikkelig cachetur! Rundt Torp ligger der en gammel militærbase med egen liten PT, plukket frem sykkelen og bikkjedyret, heiv oss på bussen og toget, og tok turen rundt. Godt og vell 2 mil rundt med leting osv, Keo fikk løpe løs og bestemme tempoet helt som han selv ville. Fant alle vi prøvde på, den som innebar usikker klatring i stige og leiting inni bekmørk bunker stod vi over, den siste i rekka var knust og spredt utover i myra. Vi fant noen fiffige plasseringer som jeg har video av, kommer til å legge de i spoiler da jeg vet flere her har tenkt tanken på denne runden :ahappy:

15035460232_b1678d8938_o.jpg

BILDESPAM
15011544316_e273fb9945_z.jpg

Log My Dog-tagen, potesokker og drasele på plass, mangler bare toget :P

14847991057_8c7555aebe_z.jpg
En liten tur langs veien før vi kom til første stopp og Keo kunne slippes løs :ahappy:

14847879080_fef9e9b594_z.jpg
Mysteriet hadde vi løst før vi dro, så den var et lett funn!

14847790209_397e1b4cfe_z.jpg
Ved hangeren som hadde et morro gjemmested, se spoiler :D

14847875490_f72cb59a22_z.jpg15034162052_46845767d7_z.jpg
Strekke på beina var godt etter båndtvangen, sier turboen...

Keo fant denne etter mye leting:


https://www.flickr.com/photos/100606003@N02/15031478571/in/photostream/

Denne var ved hangeren, morsom!
https://www.flickr.com/photos/100606003@N02/14847884150/in/photostream/


  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så mye å se annet enn selve veiene og området, men noen av cachene var helt inntil rullebanene (bak gjerdet, that is), bakoversveis! Keo var iallefall ikke skeptisk til de bråkete maskinene :lol:

Dakota Norge er Norges nydeligste fly :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg funnet min aller første Travel Bug:

10653764_10203754768203406_2029870846395Kjempekult!

Men så var det litt skummelt også, for nå har jeg jo logget at jeg har den :P

Planen er at den skal videre til ett annet sted i Norge, men jeg skal ikke ut å reise med en gang.

Hvor lang tid ca kan man ha en travel bug før den må videre? Eller er det ingen regel på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et par uker er stort sett greit, skal du holde den lengre uten logging så er det greit å si ifra til TB-eieren. Jeg måtte ha en TB lengre nå i sommer, den var så stor at den rett og slett ikke fikk plass i endel cacher :P Men jeg logget som "besøkt" på de cachene vi var innom, slik at den var i aktivitet allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil to uker er regna som greit å holde på en tb. Den reiser jo fra cache til cache, så du trenger ikke å flytte den mer enn noen km.

et par uker er stort sett greit, skal du holde den lengre uten logging så er det greit å si ifra til TB-eieren. Jeg måtte ha en TB lengre nå i sommer, den var så stor at den rett og slett ikke fikk plass i endel cacher :P Men jeg logget som "besøkt" på de cachene vi var innom, slik at den var i aktivitet allikevel.

Okei, regner med jeg skal klare å få flyttet på den i løpet av ett par uker, så får bare lete etter en passende cache :)

Synes det er veldig spennende å se at den har reist så langt. Startet i nederland i 2011, også har den reist rundt siden da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tradisjonell og multi i august. Jeg har løst en mystery som jeg kan ta, det er en event jeg kan gå på og jeg vet om en Earth cache i Stavanger jeg kan ta, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre noen av delene. Det blir mer stress enn gøy, synes jeg. Er fornøyd med de jeg har. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler 3 stk. Jeg har en tradisjonell, multi og event. Jeg nekter å "tape" denne augustchallengen, så i dag har ikke typen noe valg siden jeg ikke har lappen: han skal bli med på en liten geocache tur :sleep: Planen er å få tatt en mystery, earth og wherigo! Lager planen i skrivende stund!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ganske så priveligert her jeg bor, mange ulike cachetyper på nært hold. Tok en letterbox og multi i dag, earthcache og event i morgen antageligvis :) Har vært en veldig ålreit challenge syns jeg! Den i fjor virka mer stress, jeg startet i september først selv, men fikk jevnlige oppdateringer av noen venner som holdt på :P

Letterbox var innmari artig, ihverfall den jeg tok! Og tok en artig multi også - første steg inneholde en boks med mp3-spiller, og ved å høre på den kunne man finne sluttkoordinatene. Kreativt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hadd bittelitt mer transportmuligheter skulle jeg klart august-challengen. Dvs, om jeg hadde bil/busselskapet ikke nektet å la hund være med.

Har bare tatt tradisjonell og mystery, men burde sikkert si meg fornøyd siden jeg startet med geocaching i august ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler vel stort sett alle :P Må innrømme jeg har misunt mange som bor på litt mer "sentrale" steder denne mnd.
Litt spennende å se hva som blir august challengen, og denne i år var jo veldig variert og godt egnet for de fleste, håper det kommer noe lignende denne senere også, og ikke slik som den i fjor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom mitt første event i går, og med det ble siste suvenir i boks :) Artig augustoppgave, ble tvunget ut av komfortsonen litt :P

Tok en veldig artig multi i helga og, på første steg lå en lapp med et telefonnummer, når jeg ringte det leste en stemme opp koordinatene til neste. Artig løsning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...