Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Jeg ble også ferdig med challengen! :D Dette var min første challenge, syns den var gøy og jeg fikk prøvd nye ting, som Wherigo og EarthCache :) Men det gikk ikke helt etter planen; jeg skulle da de på fredag men det ble aldri noe av fordi det rett og slett ikke var tid allikevel - så vi fullførte en Wherigo, Earthcache og (en ferdig løst) mystery den aller siste dagen i August :lol: Men vi fikk det til og fikk alle souverniers! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

  • 4 weeks later...

En stund siden jeg har geocacha nå, men var på tur med ei veninne i går vo vi plutselig kom på å sjekke om det var noen cacher i området, og jammen lå det ikke mindre 21 stk langs den runden vi skulle gå :D

Men hun skulle rekke jobb, så vi fikk ikke lett opp de hvor hintet var "under en stein" i steinrøysen eller "under en granrot" midt i granskogen, men vi fant vel 4 stk tror jeg. Skal definitivt tilbake hit en dag vi har litt bedre tid! Lysløypa i Oppegård forresten, for de som vil ta mange på en gang :)

I dag har jeg fått med meg et par fra klassen min for å dra til Vestby og cache litt, morro å være i gang igjen, man oppdager jo så mange fine nye steder :D

Edit: er det forresten noen av dere som har lært opp hundene til å søke opp cachen? Noen ganger når jeg _virkelig_ leter meg halvt i hjel uten å finne den hadde det vært så kjekt å bare be Melvin lete den opp.. Hvordan lære inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Finne boksen" :D:heart::sorcerer:

Mi er trent i spesialsøk og blodspor fra før av. Ergo er nesa skrudd på fra før. Ho ser jo at vi blir glade når vi finner det vi leter etter og har nok tatt noe derfra.

Hvis du bytter ut teen som ofte blir brukt når en trener spesialsøk, med biter fra lock&lock bokser så har du et godt grunnlag vil jeg tro

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trent systematisk, men det hender det er han som finner den først, hvis den ligger på bakkenivå dog. Det lukter jo gjerne "ekstra" av mennesker der boksen ligger, så er slik han finner de. Men er jo så gøy å finne selv også :P

Straks ny milepæl her, snart 300 funn! Artig :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at om jeg først finner en cache, men later som om jeg ikke gjør det, ber Melvin søke rett i nærheten og belønner når han oppdager den. Det burde vel funke sånn noenlunde etter et par-tre ganger? :P

Straks ny milepæl her, snart 300 funn! Artig :yes:

WOW! Jeg som ble solt av at jeg snart runder 20 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: er det forresten noen av dere som har lært opp hundene til å søke opp cachen? Noen ganger når jeg _virkelig_ leter meg halvt i hjel uten å finne den hadde det vært så kjekt å bare be Melvin lete den opp.. Hvordan lære inn?

Min er sånn høvelig kjent med feltsøk, så han får ofte søke på nylig funnede cacher, men da som oftest med en utlagt gjenstand i tillegg. Sender han dog bare ut på cacher som skal ligge i ankel til hoftehøyde, men har brent meg på den et par ganger, èn av dem har han faktisk funnet selv om den var på 2m høyde pga 'sporet' opp dit :lol:

Legger ved to videoer av cacher Keo har funnet i spoiler :)

https://www.flickr.com/photos/100606003@N02/14847884150/in/photostream/

Også denne da, på dårlige koordinater og dårlig hint var jeg på vei til å rive av meg håret før jeg sendte Keo ut :lol:

https://www.flickr.com/photos/100606003@N02/15031478571/in/photostream/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt klipp, politiet er ikke ukjent med slike oppdrag :P Var det ikke link til noen oversikt over cacher i USA etc som har blitt destruert pga de trodde de var bomber på den ene gruppa for litt siden?

De har rykket ut tidligere også til cacher i Arendal. Mye nervøse pensjonister som rapporterer mistenkligheter? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den biten med å ikke bli sett da... Bli litt nøyere på det! Vi finner stort sett cacher langt til skogs, da er det ikke like mange som kan se oss...

Samme her,eier bare sånne "ute i gokk" cacher også tror jeg. Legger bare ut sånne som jeg kunne hatt lyst til å gå til selv. Får ikke så mange logger da men det gjør inget :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 5 cacher og to timer i skogen! Fant ut at premiummedlemsskapet mitt hadde gått ut, ikke rart det kom opp så få cacher når jeg var i skogen der i går:P

Kompasser på mobilen min tulla fælt da, pekte i alle retninger hele tiden så jeg måtte se på antall metere igjen til cachen for å navigere meg frem til den, men det fungerte jo det også på et vis :P

Her er noen småsnutter fra turen vår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på cachetur i dag. Ble to cacher, en med en veldig interessant historie fra motstandsbevegelsen og en på en fjelltopp. Dvs liten bergtopp. Var noen helt fantastiske høstfarger på toppen, var verd hele klatringen og regnet!

10479728_10152294982326721_5260928249195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny cachetur i dag (er inne i en steam), men denne var litt mer frustrerende. Prøvde en ny skog da det er en som har lagt ut en serie med masse cacher i èn skog, så her er det rom for å få mange på en dag. Problemet er jo at skogen for det meste er myr og tett barskog, samt at flere av cachene er ganske vanskelige. Lette etter fire, fant to av dem. "Heldigvis" var det flere som ikke hadde funnet disse.

Jeg mener... hvordan finner du en liten cache når hintet er "hull under mose en meter fra stort tre" når du står midt i barskog hvor alle trærne er like store?! Lette sikkert en halvtime i alle musehull og mosedotter uten å finne noe. Og da neste cache hadde hintet "Under stein, under mose" så mistet jeg nesten motet før jeg hadde begynt.

Han hadde en kul, da. Så ut som en stor fuglekasse, men lokket var forseglet og man måtte finne mekaniken for å få ut bunnen. Jeg fant det ut til slutt, men forstår fortsatt ikke hvordan den makaløse maniken fungerer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr, folk som ikke logger at de tar med seg TBer. Vi besøkte en cache idag som skulle inneholde en TB som jeg absolutt kunne tenke meg å fullføre oppdraget til, borte, nada, alle fire som skulle være der var borte.

Jaja, vi fant to stk i Bodø før toget kom da. Den ene var en utstoppet kråke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.geocaching.com/geocache/GC2YX12_ovelse-i-koordinering-trondheim

Geocachere i Oslo og Bergen (og Trondheim) - noen som kunne tenkt seg å bli med på denne? Man må ut og lete på likt, og man trenger informasjon fra de andre plassene for å klare å logge den enkelte cachen i hver by. Hadde vært gøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult, en verdig jubileumscache!

Ja, gjorde ikke noe "ut av" hverken nr 100 eller 200, men når jeg i går innså at jeg kunne få det til å passe med denne som nr 300 i dag måtte jeg nesten bare :D Det er nok ikke den eldste i landet, men er ikke mulig å få de veldig mye eldre, geocaching startet i 2000 en gang :)

Den eldste i Norge er visst en i Bergen fra juni 2001 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjorde ikke noe "ut av" hverken nr 100 eller 200, men når jeg i går innså at jeg kunne få det til å passe med denne som nr 300 i dag måtte jeg nesten bare :D Det er nok ikke den eldste i landet, men er ikke mulig å få de veldig mye eldre, geocaching startet i 2000 en gang :)

Den eldste i Norge er visst en i Bergen fra juni 2001 :)

Tror Kokospaniel har vært innom den :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...