Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Haha så flaut?! Jeg er den eneste av alle som ikke har funnet den :P

http://www.geocaching.com/geocache/GC2QYWV_vingnes-bru

Skylder på at jeg er fersk..

Kan være trærne som tuller med deg om du bruker telefonen kanskje? Liten skal være en boks så den burde være mulig å finne? Under noe inne blandt trærne der? Let 10 m rundt 0 ihvertfall. Under alt det er mulig å gjemme noe under :) Litt høyt kanskje utifra terreng graden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det den som hadde koordinatene på ene siden av brua ?@

Ja det er den samme som vi diskuterte for lenge siden, men uansett hvordan jeg vrir og vender på denne teite oppgaven, så kommer jeg ikke frem til noen koordinater ved en bro. :gaah: Nå gav jeg oppgaven til min mor og hun kom frem til det samme som meg. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være trærne som tuller med deg om du bruker telefonen kanskje? Liten skal være en boks så den burde være mulig å finne? Under noe inne blandt trærne der? Let 10 m rundt 0 ihvertfall. Under alt det er mulig å gjemme noe under :) Litt høyt kanskje utifra terreng graden?

Så vidt jeg forsto fra kommentarene er det under brua i steinmuren (bratt og jævelig). Jeg saumfarte hele muren og området på 20 m rundt fra punkt :P Sendte et par emailer så får vi se, kjører over brua til jobb så jeg MÅ finne den. Merker at jeg ble fort hekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk koordinatene der en av veiene krysser 580 syns jeg å huske. Under den stemmer jo med 2 m opp også. Husker ikke eksakt hvor men det var der en av de andre veiene krysser. Enten overgang eller der de passerer under. Det passer også med parkering på Harald skjolds gate? Eller jeg er dum :D@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk koordinatene der en av veiene krysser 580 syns jeg å huske. Under den stemmer jo med 2 m opp også. Husker ikke eksakt hvor men det var der en av de andre veiene krysser. Enten overgang eller der de passerer under. Det passer også med parkering på Harald skjolds gate? Eller jeg er dum :D@

Tror nok at det er jeg som er dum her. :lol: Jeg kom frem til et koordinat som virker feil i forhold til andres logger, parkeringskoordinatene og hintet. :aww: Litt for mange veier som krysser 580 til at jeg kan gå rundt å lete. :lol: Pluss at 580 er en motorvei og derfor ganske bred. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står fortsatt fast på GC42HJE som jeg klaget over hr for noen måneder siden. Argh! Kommer sikkert til å irritere meg over den til jeg er gammel og grå :lol: Må være noe kjempelogisk jeg bare ikke ser. :gaah:

Hehe. Der er det ikke sikkert at alt er som du tror nei. Har funnet den, si i fra på pm hvis du trenger hjelp. Evt kom på event på Fløien på lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Der er det ikke sikkert at alt er som du tror nei. Har funnet den, si i fra på pm hvis du trenger hjelp. Evt kom på event på Fløien på lørdag :-)

Ja jeg sier absolutt takk til et hint! Mister jo nattesøvnen av dette her. :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått flere hint på mail, hyggelige folk altså :D

Idag skal vi (Ymse, Kua, Krutt og jeg) prøve oss på en som ligger veldig vanskelig til, jeg vet hvor den er da, men det er ganske vanskelig å komme seg dit, må krysse elver og klatre en del. Bare jeg finner den forbanna tlf min. Prøvde å sende ting til Garmin, men det skjedde ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått flere hint på mail, hyggelige folk altså :D

Idag skal vi (Ymse, Kua, Krutt og jeg) prøve oss på en som ligger veldig vanskelig til, jeg vet hvor den er da, men det er ganske vanskelig å komme seg dit, må krysse elver og klatre en del. Bare jeg finner den forbanna tlf min. Prøvde å sende ting til Garmin, men det skjedde ingenting?

Hvis du skal lete etter en spesifikk cache så kan du bare legge inn koordinatene manuelt som et veipunkt/waypoint (alt etter om du har norsk eller engelsk på GPSen).

Ellers kan du laste ned et program slik at du kan laste opp alle cacher innen en viss radius til GPSen, slik at du slipper å legge inn alle cachene du vil lete etter manuelt. Men i første omgang når du bare skal lete etter èn så kan du bare legge inn koordinatene manuelt som et veipunkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal lete etter en spesifikk cache så kan du bare legge inn koordinatene manuelt som et veipunkt/waypoint (alt etter om du har norsk eller engelsk på GPSen).

Ellers kan du laste ned et program slik at du kan laste opp alle cacher innen en viss radius til GPSen, slik at du slipper å legge inn alle cachene du vil lete etter manuelt. Men i første omgang når du bare skal lete etter èn så kan du bare legge inn koordinatene manuelt som et veipunkt. :)

Så smart ! :P

Da er neste steg, hvordan i allverden skriver man ikke koordinater på gps *lete*. Jeg kjenner den "ut og inn" som jaktgps, men dette var nytt :lol:

Edit. fant hvor jeg skriver inn, men oppsettet er jo ikke likt som man får det beskrevet i cachene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette Refer-a-Friend-greierne kommer litt sent! Ikke mindre enn 6stk har begynt med caching (3 er riktig hektet :D) etter sommeren hvor jeg har vimset med telefonen, forbannet meg over at det tar langt tid å lage offline-liste og peik i vildens sky på biltur :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z1nja

Hvordan åpner man profilen? :)

Uhm, husker ikke helt hvordan. Hvis du er på nettsida, så trykk først på navnet ditt øverst i høyre hjørne, litt nedenfor det grønne feltet øverst har du endel valg skrevet i blått, trykk på "dine venner" og se om du kommer frem til noe?

Evt prøv å legg til meg? Jeg får sendt deg melding, men får ikke bli venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, husker ikke helt hvordan. Hvis du er på nettsida, så trykk først på navnet ditt øverst i høyre hjørne, litt nedenfor det grønne feltet øverst har du endel valg skrevet i blått, trykk på "dine venner" og se om du kommer frem til noe?

Evt prøv å legg til meg? Jeg får sendt deg melding, men får ikke bli venn

Fant kke hvordan jeg åpnet for forespørsler, men jeg fikk sendt til deg tror jeg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli fryktelig nysgjerrig på geocaching. :) Kommer sikkert til å teste det ut nå utover høsten :ahappy: Vet det ligger catcher her hvor jeg bor (har funnet noen når jeg har gått tur).

*Endte opp med å lage meg en konto :D Nå må jeg bare få i gang mobilen! (akkurat nå er jeg litt irritert over at jeg solgte GPS'en til exen min)

Endret av Kråka
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...