Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Jeg er glad forrige runden med cacher jeg la ut ligger rett i skogen ved oss, for det ble en del turer for å justere og dobbeltsjekke koordinater osv. Dumme meg glemte å måle selve luftavstanden til neste cache, så det ble for liten avstand på den ene da jeg endelig fikk sendt inn til publisering. Tenkte ikke over det, siden gangavstanden er så lang hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Tror jeg skal legge ut to cacher på den øya jeg ferierer på nå, må måle opp litt avstander og sånn, men tror det skal være plass til to. En må jo ta ferge hit, men det er en vakker plass jeg syns flere skal oppdage. Er det fånyttes tror dere? Det er et gammelt fiskevær, og nydelig turplass. Ligger ikke så unna allfarvei som det kanskje virker som, er såpass at ungene her går på ungdomsskole på en større øy (som har fastlandsforbindelse).

Er ikke om å gjøre å ha flest mulig funn, men kjedelig om ingen tar turen noen gang. Var en cache her før, men den ble arkivert :(

Edit:

Er dog litt i tvil på hvordan jeg skal legge det opp.

En tradisjonell oppå utkikkspunktet tror jeg at jeg må ha, flott utsikt. Også enten en tradisjonell til på en av severdighetene, eller en multi hvor en må innom noen av severdighetene. Men som ikke er for vanskelig. Tenker at to cacher kanskje lokker flere ur hit enn bare en cache.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal legge ut to cacher på den øya jeg ferierer på nå, må måle opp litt avstander og sånn, men tror det skal være plass til to. En må jo ta ferge hit, men det er en vakker plass jeg syns flere skal oppdage. Er det fånyttes tror dere? Det er et gammelt fiskevær, og nydelig turplass. Ligger ikke så unna allfarvei som det kanskje virker som, er såpass at ungene her går på ungdomsskole på en større øy (som har fastlandsforbindelse).

Er ikke om å gjøre å ha flest mulig funn, men kjedelig om ingen tar turen noen gang. Var en cache her før, men den ble arkivert :(

Det hadde jo vært kjempeflott. Eneste du vel må tenke på er at du selv skal kunne komme deg ut for evt vedlikehold og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært kjempeflott. Eneste du vel må tenke på er at du selv skal kunne komme deg ut for evt vedlikehold og slikt.

Ja, jeg har finni ut at jeg alltid er her årlig, og iblant to ganger årlig, og de andre cachene i området er ikke så heftig ofte besøkt, så loggbok og sånn går nok greit.. Blir det krise kan jeg trygle litt goodwill fra cachere i området og krysse fingrene. Skal til Bergen på lørdag, skal få handlet inn litt utstyr der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil hjelpe med koordinater? :)

Dette er fra en Mystery i Mo i Rana (GC4TA3N), oppgaven med morsekode og setninger har jeg løst, men skjønner meg virkelig ikke på koordinatene eller hvordan finne de. Ender opp i Tunisia og Sør-Sudan

:lol:

Cachen burde ligge på 66.

Dette er oppgaven:
HEI VI HAR IKE STJAALET KAESJN BARE FLYTET DEN TIL MEDET PLAS IKE RIKTIG SO MANGE GOMPEBARN SON AT DEN IKE SKULE FORSVINE ILLER BLI ODELAGKT DEN ER NO PAA TRETITRE OG NI KOMA FEM OG TRETEN OG SJU OG FIRE KOMA FEM OG TJUET OG FIRE

HILSEN TO HUSNISSER PAA LYNGHEIM SOM ALTID DELER PAA JOBEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil hjelpe med koordinater? :) Dette er fra en Mystery i Mo i Rana (GC4TA3N), oppgaven med morsekode og setninger har jeg løst, men skjønner meg virkelig ikke på koordinatene eller hvordan finne de. Ender opp i Tunisia og Sør-Sudan :lol:
:innocent:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, da er mystery cachen min publisert, uten en eneste kommentar eller innsigelse!

Hunderelatert quiz - klarer dere spørsmålene? ;)

http://www.geocaching.com/geocache/GC5ACCH_a-dogs-life?guid=28e6473c-f683-4285-95d3-d4fdaff12a7f

Morsomt, jeg har også tenkt litt på å lage en hunde/dyrelatert mysterycache :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er syv stykker som har fått feil svar. Begynte å bli bekymret, så måtte dobbelsjekke at svarene ga de rette tallene som ga de rette koordinatene, og at det lå inne i koordinat-sjekkeren. Og det gjorde det - puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@TullBull er du østlending? Har du tatt earthcachene ved Slemmestad? Er det mulig å ta alle 5 (evt 6) på en ettermiddag?

Er østlending ja, men vet dessverre ikke. Har ikke vært nede på den siden av Oslofjorden, enda. Vurderer det faktisk om et par uker, siden det er et godt utvalg av cachetyper rundt der. Venninna mi og jeg tenkte å prøve oss på en haug forskjellige samme dag i forbindelse med et event :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrasjonen over å være de 11 første dagene i august på en cacheløs øy endte i to utlegg :teehe: Det er en plass jeg er veldig glad i dette, og syns flere burde oppdage plassen :) Er der jevnlig nok til at jeg håper det holder med vedlikehold, tror ihverfall det.

Ingen funn enda, tror det kan ta ihverfall noen dager :P

http://coord.info/GC5AMMH

http://coord.info/GC5AMHD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrasjonen over å være de 11 første dagene i august på en cacheløs øy endte i to utlegg :teehe: Det er en plass jeg er veldig glad i dette, og syns flere burde oppdage plassen :) Er der jevnlig nok til at jeg håper det holder med vedlikehold, tror ihverfall det.

Ingen funn enda, tror det kan ta ihverfall noen dager :P

http://coord.info/GC5AMMH

http://coord.info/GC5AMHD

Tar sakene i egne hender? :lol:

Min som ble publisert den 31. juli er enda ikke funnet :|

Men GPS folkens, hva har dere? Jeg har sett litt på 64(gjerne st) og Oregon 600/650, men vet ikke riktig om jeg vil ha touch eller ikke, kamera eller ikke. Gjør touchen det vanskeligere? Er kameraet noe godt? Fikk prøve en 62s idag og følte at det var en god GPS i grunnen, godt brukervennlig iallefall. Hvordan er de andre ifht å finne frem i programvaren? Er det like greit å bare kjøpe med topo med en gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sakene i egne hender? :lol:

Min som ble publisert den 31. juli er enda ikke funnet :|

Men GPS folkens, hva har dere? Jeg har sett litt på 64(gjerne st) og Oregon 600/650, men vet ikke riktig om jeg vil ha touch eller ikke, kamera eller ikke. Gjør touchen det vanskeligere? Er kameraet noe godt? Fikk prøve en 62s idag og følte at det var en god GPS i grunnen, godt brukervennlig iallefall. Hvordan er de andre ifht å finne frem i programvaren? Er det like greit å bare kjøpe med topo med en gang? :)

Jepp :teehe: Noe geocacherelatert måtte bare skje :P Ikke akkurat biltema på øya, men fikk tak i greie bokser, og gikk endel gaffateip på å sikre de mot sprekker etc :P Får bare håpe folk er greit snille med boksene om de tar turen ut :)

Vi kjøpte Garmin Dakota 20 i starten av sommeren, og er ikke 100% komfortabel med den enda, men det kommer seg og er så langt veldig fornøyd. Prøvd både til tur og til geocaching :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...