Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Jeg kan laste ned en annen app om nødvendig. Hva bruker du? :)

Jeg og bruker den vanlige geocaching-appen til groundspeak, den koster litt da, men jeg er veldig fornøyd med den :) Enkel og grei i bruk, trenger ikke noe mer fancy enn som så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og bruker den vanlige geocaching-appen til groundspeak, den koster litt da, men jeg er veldig fornøyd med den :) Enkel og grei i bruk, trenger ikke noe mer fancy enn som så :)

Da har jeg lastet den ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lastet den ned. :)

Så hvis du har brukerkonto og alt sånn er det vel egentlig bare å søke opp den aktuelle cachen via appen, når du er inne på cachesida på appen har du to store grønne knapper, en heter naviger til geocache, den andre heter "fant den", den fant den-knappen er også en rullegardin (om du bruker pila) hvor du kan velge andre loggtyper, som fant den ikke, skriv notat, trenger tilsyn etc. Klikk deg videre på den valgte loggtypen (fant den-er default), også fyller du ut det som passer. Du må ha med tekst i loggen, men kan velge å legge med bilde, gi favorittpoeng eller å legge igjen/besøke sporbare :) Så kan du velge å sende inn med en gang eller lagre om du vil gjøre mer med loggen senere. F.eks gjør jeg det når jeg er på skikkelig cachetur, da skriver jeg bare et kort notis om hva som var verdt å huske på med akkurat den cachen, også fullfører jeg loggen når jeg er hjemme på stabilt nett. Særlig fordi jeg som oftest bruker offline-lister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sånne fall er det bra å logge med telefon så tben blir logget ut av cachen. Så skriver man bare en lengre logg på pc når man kommer hjem :)

Det er det ikke mye kult å gjøre når man er i utlandet og det koster heftig mye for datatrafikk! Gjorde tabben i Hellas, kostet meg 150 kr for å skrive Skriver logg senere og poste det på tre cacher!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ikke mye kult å gjøre når man er i utlandet og det koster heftig mye for datatrafikk! Gjorde tabben i Hellas, kostet meg 150 kr for å skrive Skriver logg senere og poste det på tre cacher!

skal vel mye til om man ikke er forbi ett eneste sted med wi-fi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man vet man ikke får logget på en uke,så tar man ikke TB med seg? Evt tar man seg råd til den ene loggen. En mnd var veldig kort. Jeg satt akkurat et par missing som ikke har vært i aktivitet siden oktober i fjor. Og da i cacher med mye besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og Mocca vært på vår første cache -tur!

Fant to stykker og hadde det ikke vært så sykt mye mygg tror jeg vi hadde gått lenger :)

Veldig morsomt, og gøy at det ligger sånne rundt der vi normalt går tur, men da ser man jo ikke sånne ting som det.

Men nå har jeg bare gratisversjonen av den appen, men da koster det bare 70 kr en gang når man er premium medlem, ikke sant?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jeg bare gratisversjonen av den appen, men da koster det bare 70 kr en gang når man er premium medlem, ikke sant?

70kr for kjøpet av appen så har du premium i 3mnd, deretter kan du kjøpe nytt premiumabonnement om du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man vet man ikke får logget på en uke,så tar man ikke TB med seg? Evt tar man seg råd til den ene loggen. En mnd var veldig kort. Jeg satt akkurat et par missing som ikke har vært i aktivitet siden oktober i fjor. Og da i cacher med mye besøk.

Hvis den skal ligge i en cache, men ingen har sett den på en mnd i cachen tagger jeg den som missing! Etter en mnd burde man ha fått tid til å logge den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...