Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Ikke nødvendigvis. Kan hende du fikk beskjed om å bruke rullestolatributten. Graderer du høyere enn 1 og mener den kan nåes med rullestol så markerer du for det.

Min er ikke rullestolvennlig, men simpel, fikk beskjedom å bruke 2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Jeg synes egentlig nanoer er morsomme, mest fordi det kan være utfordrende å finne (og logge :P ), men vet mange ikke liker dem.

Det bør være steder med historie eller som er verdt å vise frem mener jeg også :) Jeg har lyst til å lage en type powertrail lokalt her, men det er fordi det rett og slett er en veldig fin runde som har både en hytte, tjern, kirke, viltovergang osv som jeg gjerne vil vise frem til andre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke rullestolvennlig, men simpel, fikk beskjedom å bruke 2 :-)

Det kan godt hende,men du mente T 1,5 skulle være mulig å ta med rullestol. Da skal den i såfall merkes med rullestol atributt. Om ikke skal den ha 1. opp til og med 2 passer for små barn,over 2 ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker nanoer jeg faktisk. De store boksene er jo ofte fulle av ekle mugne gamle logger og leker. :aww:

Jeg er litt delt når det gjelder dette med vanskelighetsgrad. Kjipt å gå langt for å finne en cache for å så ende opp med DNF. Men hodebry på cacher som ligger lett tilgjengelig er bare kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et funn på en nano i skogen som jeg syns var sykt artig. Med hintet "stein" ellernoe :teehe:

Ellers hater jeg cacher som er plassert høyt uten at det er nevnt i hverken beskrivelse eller terrenggrad. Eksempelvis en cache her i Trondheim som er plassert inni et skilt 3 meter over bakken på en trafikkert gangvei, ingenting å klatre på utenom et vaklevorent privat gjerde. Terrenggrad 1,5... Den sto jeg og bannet lenge under, og nei, har ikke fått logget enda, selv om jeg har stått og sett på cachen :P Det er faktisk 2 slike cacher her i Trondheim, som jeg vet jeg ikke får tak i pga høyden. Håper jeg får til å ta de en gang... Samboer har lovt å hjelpe meg, men ikke så ofte vi er i byen lengre :P

Beste kamuflasjen til nå er en uthula stein i en stor steinmur på en skikkelig mugglerutsatt plass, jeg lo godt når jeg fant den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskeligste cachen har jeg ikke funnet enda :P Er et par jeg ikke har funnet ved første forsøk, men har ikke fått vært der igjen. Den ene er bare en 2'er, men mange som må ha flere forsøk der. Den andre er en 5'er, og omtrent de eneste som logger den som funnet skriver dem har fått hint fra andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet noen kule da. Det er en skikkelig kreativ serie i et stort turområde nært hvor jeg bor) Noen av disse er (litt spoiler):

"Big Brother" - et overvåkingskamera festet til et tre midt i skogen

"Kaffepause" - En termos festet på et tre

"Kom ut, lille mus" - en liten beholder dyttet inn i et hull drillet i en stubbe

"Rockwater nano" - et blandebatteri festet til en stein midt i skogen

Den kuleste er "Snipp og Snapp's skattekiste". Her må du nesten helt opp til en av toppene for og finne, men er til gjengjeldt en stor, utskjært trekiste laget av en stor stubbe som inneholder masse stats til barna.

Dette er bare noen fra den runden, veldig mye arbeid som er lagt ned her, men utrolig kreativt og gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noen vanskelige enda. Noen som har ligget rart og morsomt til, men ikke vanskelig! Som oftest har det vært veldig jammen herregud da, når den først er blitt funnet! Men kommer ann på øyet som ser, og hvem som tenker! En kamerat av meg hadde en cache som han lette, lette og lette etter, brukte flere timer for å finne den! Jeg var innom en vinter, men droppet det kjapt siden det var så kaldt ute! Neste sommer var vi på tur, han leter desperat, jeg leser hintet, kikker rundt meg, rusler 20 meter unna nullpunktet, kikker for å se om det kan stemme, stikker hånda mi oppi et sted og vips, der var cachen! Kan tro han var sur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noen vanskelige enda. Noen som har ligget rart og morsomt til, men ikke vanskelig! Som oftest har det vært veldig jammen herregud da, når den først er blitt funnet! Men kommer ann på øyet som ser, og hvem som tenker! En kamerat av meg hadde en cache som han lette, lette og lette etter, brukte flere timer for å finne den! Jeg var innom en vinter, men droppet det kjapt siden det var så kaldt ute! Neste sommer var vi på tur, han leter desperat, jeg leser hintet, kikker rundt meg, rusler 20 meter unna nullpunktet, kikker for å se om det kan stemme, stikker hånda mi oppi et sted og vips, der var cachen! Kan tro han var sur :P

Kjenner til det! Den første cachen jeg lette etter fant jeg ikke. Var der to ganger og lette lenge hver gang, uten resultat. Så går jeg der med ei venninne - hun fant den på et halvt minutt. Det verste var at jeg så hvor hun tok den ut fra - men da jeg for moro skyld skulle se om jeg fant den en annen gang, så fant jeg den fortsatt ikke! (Og det var flere som hadde funnet den på loggen etter det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, har funnet min første FTF! Dvs, sammen med noen andre, da. Fikk mail om at en var lagt ut her just nuh for en god time siden. Den var så nær at jeg MÅTTE bare forsøke, så hev selen på Ozu og fortet meg nedover.

Til min store overraskelse var det ingen andre der, og jeg lette i godt ti minutter uten og finne noe. Jeg satte meg på en benk der for og tenke litt da det kommer en mann i rask trav. "Har du funnet noe?" er det første han spør meg om. Jeg sier nei, og han går i gang med og lete.

Kona hans kommer også (med en storpuddel som Ozu snuste på og lekte litt med) og vi lette alle sammen - mannen fant den først. Jeg tenkte at jeg da fikk andreplass, men de sa at i Rogaland så delte vi da FTFen. Var visst mer på østlandet at første som fant var den eneste som fikk FTF.

Så yay! Første FTF - delt, men dog! :D:D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, har funnet min første FTF! Dvs, sammen med noen andre, da. Fikk mail om at en var lagt ut her just nuh for en god time siden. Den var så nær at jeg MÅTTE bare forsøke, så hev selen på Ozu og fortet meg nedover.

Til min store overraskelse var det ingen andre der, og jeg lette i godt ti minutter uten og finne noe. Jeg satte meg på en benk der for og tenke litt da det kommer en mann i rask trav. "Har du funnet noe?" er det første han spør meg om. Jeg sier nei, og han går i gang med og lete.

Kona hans kommer også (med en storpuddel som Ozu snuste på og lekte litt med) og vi lette alle sammen - mannen fant den først. Jeg tenkte at jeg da fikk andreplass, men de sa at i Rogaland så delte vi da FTFen. Var visst mer på østlandet at første som fant var den eneste som fikk FTF.

Så yay! Første FTF - delt, men dog! :D:D

Grattis :) Lurt å logge FTF inni { } med en gang,så slipper du gå tilbake og redigere alle FTF senere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvorfor må jeg gjøre det?

Fordi da teller systemet den. Er den inni rett klamme så teller den som "FTF" på statistikken din. OM du plutselig syns sånn nerding er gøy så er det så kjedelig å måtte bla tilbake og redigere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fordi da teller systemet den. Er den inni rett klamme så teller den som "FTF" på statistikken din. OM du plutselig syns sånn nerding er gøy så er det så kjedelig å måtte bla tilbake og redigere :) 

Ah, ok. Takk skal du ha! Ja, sånn nerding synes jeg er gøy. :D

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, artig å følge med geocoinen min. Foreløpig har reisen sett slik ut: Norge-Storbritannia-Marokko-Spania-Latvia-Litauen. Hvor går veien videre? :P Visste ikke helt hva jeg skulle sette som mål så jeg endte med å ha som mål å besøke ulike land i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg faktisk funnet coin og travelbug for første gang, begge to skal få være med til Nordland neste uke :D

Ene hintet idag var 'Led Zeppelin' ved en kirke, gikk å nynnet på 'Stairway to Heaven' mens jeg letet, ante ikke hva hintet skulle bety. Jaggu var der ikke ei trapp til ingensteds :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et konkret spørsmål angående dette med og legge ut cacher selv. Jeg skal nå legge ut min første cache, og lurer på følgende:

Jeg har sett at på FTF-sertifikatet så skriver man GC-koden. Men man får vel ikke GC-koden før man har registrert cachen? Skal man da registrere den, skrive koden på FTF-sertifikatet og så legge ut cachen etterpå? For det er vel ikke vits i å legge ut cachen først hvis den ikke blir godkjent?

Men får man selv beskjed om at den er godkjent før den blir publisert? Her i området så er det en gjeng som er kjappe på FTFer, så om jeg må vente med å legge ut cachen til den er publisert, så har jeg ikke mye tid på meg. Kanskje sitter jeg på jobb - det går jo ikke?

Hvordan gjør man akkurat dette rent praktisk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lage cachesiden nesten klar - da får du GC-koden og kan notere på det på der det trengs, så går du ut og gjemmer cachen, også når du kommer hjem kan du legge den til vurdering og publisering :) Er jo fordelaktig å bo i nærheten av cachegjemmestedet da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...