Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Psst... du bør fjerne at TBen er collectible. ;)

Ellers - himmel så søt Lupin er. Svenske lapphunder, altså. :wub::wub:

Ehh, nei? Begge dyra er jo collectible nettopp for at de ikke skal komme i veien for andre coins jeg evt tar med meg! Og de skal kun kunne besøke, og logges, ikke tas med seg :)

Edit: Ahh, måtte søke opp, ser nå at de har forandret hele greia, men ahr ikke noe å si så lenge jeg ikke putter den i samleboksen min ifølge geocaching.com!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, det er nervepirrende å vente på at noen skal finne den første cachen du legger ut! Hadde ikke lyst til å legge ut en veldig enkel en, siden jeg selv synes det er morsommere å finne dem man må lete litt etter.. Men etter tre DNF og rapport fra sambo om at det har vært tre til der for å lete nå, så spørs det om den ble vanskeligere enn tenkt :P

Satte v/t på 2/1,5 etter det anbefalte systemet, men vet GPS'en kan være litt klundrete der siden det ligger nedi et høl uten særlig dekning. Så spent på første som finner den. Sambo ble sendt ned som forsøkskanin, for å sjekke koordinater osv. Han har en anelse om hvordan den ser ut, men ikke hvor den er gjemt..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken er det?

Å gi den grader er vanskelig! Men med 3 DNF ville jeg nok vurdert om det var litt høyere enn de tallene du har :P Min 1/2 ligger jo rett oppi en vei og er kun 2 fordi man ikke kommer dit med rullestol! 1,5 er vel om det ligger rett ved en vei, men må kanskje neddi en liten grøft e.l. man til nøds kan komme seg til med rullestol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whee, noen har lagt ut en hel liten serie med cacher i turområdet rundt vannet som er like ved der jeg bor. Går jo der rett som det er, så da får jeg ny motivasjon for og ta en runde til. Må bare tenke ut når det er færrest folk der, satser på at de fleste har reist bort på ferie nå. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken er det?

Å gi den grader er vanskelig! Men med 3 DNF ville jeg nok vurdert om det var litt høyere enn de tallene du har :P Min 1/2 ligger jo rett oppi en vei og er kun 2 fordi man ikke kommer dit med rullestol! 1,5 er vel om det ligger rett ved en vei, men må kanskje neddi en liten grøft e.l. man til nøds kan komme seg til med rullestol!

en 2er på terreng da er det litt ulendt å ta seg til. 1,5 kan man ikke ta med rullestol. Jeg hadde ihvertfall ikke justert graden før loggene begynner å komme,og se hva de som har tatt endel cacher skriver. . 2/ 1.5 er jo ganske safe. Litt godt gjemt men enkel å ta seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 2er på terreng da er det litt ulendt å ta seg til. 1,5 kan man ikke ta med rullestol. Jeg hadde ihvertfall ikke justert graden før loggene begynner å komme,og se hva de som har tatt endel cacher skriver. . 2/ 1.5 er jo ganske safe. Litt godt gjemt men enkel å ta seg til.

Tenkte siden hun sa st samboeren ble sendt ned! Reviewer sa til meg når jeg la ut den med 2 at 1 var ufattelig lett tilgjenglig, typ bakkeplan, under en nenk e.l, 1 1/2 var liten skråning men tilgjengelig med rullestol o.l, 2 er som min, rett ved bakkeplan, men en liten stivei ned og dermed ikke mulig for rullestol eller barnevogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at 1 er lett tilgjengelig med rullestol, altså ca. i skulderhøyde på asfaltunderlag f.eks., og at 1,5 ikke er tilgjengelig for rullestolbrukere med mindre det er merket at den er det.

Jeg har bare lagt ut én cache, og lurte på om jeg tok litt hardt i da jeg ratet den 2,5 i vanskelighetsgrad. Synes gjerne at folk ikke er så flinke til å ta i bruk skalaen. Det er liksom stort sett bare 1,5 det går i, og jeg synes at det har vært mange forskjellige(med tanke på vanskelighetsgrad) cacher som har gått under den ratingen.

Uansett, cachen min har ingen DNF, men den har kommentarer fra cachere som sier at de prøvde et par ganger før de fant den, at de brukte lang tid på å finne den og også en som hadde forsøkt seg én gang og deretter fått hint fra noen som hadde funnet den før dem. Da tenker jeg at 2,5 ikke er helt på jordet i alle fall, selv om de fleste skriver at de fant den kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes gjerne at folk ikke er så flinke til å ta i bruk skalaen. Det er liksom stort sett bare 1,5 det går i, og jeg synes at det har vært mange forskjellige(med tanke på vanskelighetsgrad) cacher som har gått under den ratingen.

Uansett, cachen min har ingen DNF, men den har kommentarer fra cachere som sier at de prøvde et par ganger før de fant den, at de brukte lang tid på å finne den og også en som hadde forsøkt seg én gang og deretter fått hint fra noen som hadde funnet den før dem. Da tenker jeg at 2,5 ikke er helt på jordet i alle fall, selv om de fleste skriver at de fant den kjapt.

Der er jeg helt enig. Det er et stort gap mellom alle 1,5 og så noen 4,5 og 5. Veldig få cacher med vanskelighetsgrad 2,5-4. Jeg tenker noe av grunnen er sikkert det rating systemet dem anbefaler. Er litt sprik mellom 2 og 3 i beskrivelsen føler jeg :)

Nå har det gått et døgn etter cachen min ble publisert. Den ble funnet av en ivrig nybegynner kl 06 i dag tidlig :P En som ikke fant den i går klarte det i dag, så den har 2 Funnet og 5 DNT. Flere av dem har vært der opptil 3 ganger å leita og dem er ikke nybegynnere akkurat. Den er ikke så vanskelig gjemt altså, og koordinatene er godt innenfor (sambo fant den 2 meter unna nullpunktet med mobilen), men cachen er en hjemmelaget luring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde lyst å legge ut en cache som jeg synes hadde vært morsom å finne selv. Er litt lei plastikkbokser på et helt random sted hehe. Morsommere å finne cacher man har måtte lett litt godt etter. En til som fant den nå, så to favorittpoeng av tre skal jeg være fornøyd med :)

Har maaange ideer til litt forskjellige cacher i nærområdet (som har hatt manko) Får håpe jeg klarer å legge ut i allefall én til i løpet av sommeren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...