Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Jeg planlegger en hunderelatert cache, og i den sammenheng tenkte jeg og kjøpe en coin/TB som har som mål å få besøk av flest mulig hunder - kanskje også med masse bilder.

Vil det være en ok tekst/mål for en slik TB? Eller virker det ekskluderende? (Man kan selvsagt logge den eller ta den med seg uten hund).

Laminer en liten lapp med mission som du kan feste på,så er det ihvertfall en microskopisk sjanse for at folk oppfatter hva den vil,og ikke tar den med seg med mindre de kan hjelpe den :) Er håpløst det der. Noen få har flaks og kommer seg ut av Norge rimlig kjapt,noen ytterst få av disse igjen unngår,eller overlever Tyskland. Men veldig mange havner i lomma på noen som enten glemmer dem eller som logger ørten sider visited for så å droppe i en cache rett ved der den opprinnelig lå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

Jeg fant en geocoin opprinnelig fra Tyskland som hadde vært forsvunnet i to år(sikkert noen som sluttet med geocaching) før den hadde blitt gitt videre til noen som fremdeles drev med geocaching. Den hadde så blitt plassert i en cache på fjellet og hadde ligget der et halvt års tid før jeg plukket den opp. Jeg tok den med meg ut av Norge så nå er den på tur igjen. Tenkte at den hadde vært i Norge lenge nok, spesielt når Norge ikke var et mål. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ordentlig cachetur i dag. Først gikk Ozu og meg 1,5 time og fant tre cacher. Tok en pause hos min mor for en kopp kaffe før jeg deretter hentet ei venninne og vi var ute i tre timer og fant fire nye cacher.

Så i dag har jeg oppnådd: Dagstur på tilsammen syv timer, syv cacher, en ny travel bug, et sertifikat (nr. 23 til å finne cachen!), funnet min cache nr 100 og har 14660 skritt på skrittelleren min. Fornøyd med den dagen. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har folkens gjort det med grunneiere? :)

Foreløbig har jeg lagt cacher i "utmark" som jeg vil tro eies av kommunen, langt fra både private hus, offentlige bygninger, beitemark, fredede områder osv. Så jeg skal være ærlig og si at jeg ikke har spurt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dristet meg til å legge ut en cache hvor familien har hytte i Lofoten, nettopp sendt til kontroll :|

Selv om jeg bare har logget bare ca. 40 på egen konto så har jeg sammen med en venninne funnet vell 300 som et team, området den er plassert er som en første for øya og viser en fantastisk historie og natur jeg føler må deles med verden. Så får vi se da, om det blir en suksess eller total failure :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant mine to første cacher i går, og sto som en dust ett par steder uten å finne noe (skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finne dem nødvendigvis). Er det bare de som er i tett bebygde strøk, eller prøver folk å skjule de veldig uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant mine to første cacher i går, og sto som en dust ett par steder uten å finne noe (skjønner ikke hvordan jeg skal klare å finne dem nødvendigvis). Er det bare de som er i tett bebygde strøk, eller prøver folk å skjule de veldig uansett?

De ligger som regel alltid skjult. Evt ligger de fullt synlig, men er da forkledd på en annen måte (f.eks kan selve cachebeholderen være en pinne, en falsk kongle, en falsk stein osv). Det er litt av moroa, å finne dem. :)

Nå jobber jeg masse med min hunderelaterte mystery cache. Blir spennende dette!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching er farlig :cry:

Neida, her har vi klatra masse i trær og fjell uten problem, så var jeg på en liten tur til bygda for handling og caching, og skal ta en cache som er høyt på et infoskilt. Klatrer opp og henter cachen, hopper ned og logger den. Så skal jeg replassere den, klatrer opp, men når jeg skal hoppe ned lander jeg så jææævlig feil, og tråkker over så det knaser i foten :x

E0A824FA-4B39-4502-94E5-717318862DC9_zps

Rett etterpå, hovnet massivt opp.

Takk og lov for at mugglersamboer (som også er sykepleier som har jobbet mange år på ortopedisk traumeavdeling) var med og så det og fikk lagt på god kompresjon raskt og med laks som nedkjøling.

:cry:

03A7F694-BE3A-499A-9512-945A974E10C6_zps

Dagen etter, her har hevelsen begynt å gå ned igjen.

6807B45A-26C6-48D7-AE46-3ACA76AA0373_zps

3 dager etter. Hevelsen har gått ned enda mer, men har begynt å bli skikkelig fargerikt :P

Kan stabbe og humpe greit på det nå. Men alle de fine fjellturene våre er lagt på is. Pass på hvor dere tråkker folkens :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp mail om at cachen min er publisert, nå gjenstår det å se om hvem som blir FTF!

Rocky Road, GC59T3H :)

Idag har vi vært på Stokmarknes å funnet Hurtigtutacachen der, herregud jeg er glad jeg er sterk i armene ifht kroppsmasse... Dødløft opp på kanten uten å vite at den faktisk var der, terrenggrad 3,5 du liksom. Bilde snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trege de er,om du sendte inn den 27? Jeg venter på en publisering her nede,har en tb som er logget inn i en cache som er sendt til publisering så jeg har plasseringen men ingenting mere foreløpig :) Kan ta litt tid da så det er vel ingen idè å kjøre ut i påvente av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut en liten runde på 7 cacher i skogen her, og det tok bare en times tid før jeg fikk tilbakemelding (var et par ting som måtte fikses). Da det var gjort ble den publisert et par timer etterpå. Sist tok det to dager, så det spørs vel hvilken reviewer den havner i køen til :)

Har planlagt med ei venninne å prøve og ta så mange forskjellige type cacher vi greie, på en dag, om et par uker. Da skal det være et lite event her. Blir nok ikke alle typene (webkamera er 3 timer unna, så tror ikke vi gidder), men 8 forskjellige bør vi klare greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs veldig,Hexa Nomos og Protea er desidert de mest effektive. De to eldste Makuta og Cervis har jeg dårlig erfaring med. Nå fikk jeg en av nybegynnerne på en liten topptur på 4 cacher og h*n har glemt å publisere selve toppen og boksen. De andre tre ligger mest som waypoints på veien fordi det mangler sti og merking,tre bison :( Irriterende. Det er min nr 50 ut og så den gir Ruby :( også. Har tatt 4 suvernirer,venter bare på godkjenning av et par earthcacher. Ellers blir det lagt ut såpass med cacher i forbindelse med eventet her at man kan ta alle på den dagen. Men Letterbox,multi,vanlig og earthcache er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kommer til å få til alle typene, men stresser ikke med det. Har løst oppgaven til en mystery samt en multi (håper jeg), så de ligger klar for meg å ta i løpet av måneden. Tradisjonell er det jo haugevis av. Men resten tror jeg ikke jeg får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke du vestpå? Er ihvertfall earthcacher i Stavanger og en på jærstrendene,husker jeg sjekket til NKK Rogaland i fjor,og på Karmøy er det mye gøy. Men det er kanskje langt til?

Stavanger og jærstrendene er ikke langt borte, men vet ikke hva earthcache er en gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, i går la jeg ut min første mysterycache! Ble litt mer styr enn jeg hadde beregnet, da. Fikk resten av det jeg ventet på i posten i går, så jeg ordnet til det som skulle være oppi cachen, aktiverte en ny hunde-TB og ordnet alt. Hadde sett meg ut et passende sted i skogen, tok med meg Ozu i bilen og kjørte ut. Labbet gjennom skogen og plasserte cachen, labbet tilbake og kjørte hjem. Vel hjemme popper jeg en øl og setter meg til rette ved Geocaching.com for å lage selve siden til publisering.

... og godt ned i ølen finner jeg ut at jeg ikke får lov å legge ut cachen der jeg har plassert den, for den er for nær en annen cache jeg ikke hadde tatt med i beregningen. Ikke kunne jeg kjøre tilbake heller, siden jeg hadde hatt en øl. Damn! Og jeg er en sånn type som da ikke bare løfter på skuldrene og tenker "vel, vel, jeg tar det i morgen." Jeg vil ha det gjort NUH!

Så fikk smisket med samboer og fikk han til å kjøre meg inn. Ozu i bilen igjen og ny labberunde innover i skogen. Fant cachen, fant et bedre sted - som jeg dobbelsjekket var ok - og labbet tilbake igjen. SÅH fikk jeg satt meg ned og publislert alt. Puh!

Spennende å se om den går gjennom, håper alt blir riktig nå. :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...