Gå til innhold
Hundesonen.no

Geocaching


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Det er ikke noe gøy heller når det blir for mange på en trial. Legg ut :) det er veldig enkelt,man får se koordinatene på kart også før man sender til godkjenning så den biten er ikke så vanskelig. Legg inn et bra hint om du er usikker på koordinatene. Jeg har 45 stykker ute :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 821
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cachen min ble publisert 23:15, og FTF ble logget 23:29. Dette på et utkikkspunkt litt inne i skogen. Da var det jo allerede mørkt, og cacheren hadde bedrevet "motbakkeløping" for å nå opp først. Ette

Har registrert meg :-) Jeg lastet ned den KarpeSkrotum linket til over her, har ikke gått ut for å finne noe enda, men ser ut som appen fungerer bra iallefall. Ser at det ligger en cache i parken re

I dag måtte Geita "dø" Moahahaaa. Kuleste FTF 3mil totalt! http://www.geocaching.com/geocache/GC4J5KF_fjellgeita?guid=63e3d00d-ebb7-459e-a420-34c56c1a2309

Posted Images

100 på en dag var jo veldig ambisiøst (en hvert fjortende minutt i løpet av 24 timer!). 26 er slett ikke dårlig da!

I dag har jeg funnet én. I går fant jeg elleve. Har funnet totalt tre trackables som jeg har tenkt å ta med meg til Norge neste uke. Er jo litt gøy å bringe dem et stykke på vei. Har tittet litt på kartet i nærområdet hjemme i Norge. Må jo planlegge hvor de skal flytte, hehe.

Omtrent ni av ti TBer i cachene jeg søkte opp i Norge var listet som forsvunnet. Er det vanlig at de forsvinner så ofte?! Det er jo veldig synd hvis noen stjeler dem.

Jeg har jo blitt premiummedlem først og fremst fordi så mange av cachene her i området var for premiummedlemmer, men da jeg tok en titt i Norge så virket det som om de aller fleste cachene var tilgjengelig for alle. Spørs om jeg gidder å betale for premiummedlemskap til evig tid, hehe.

Jeg er jo superfersk når det gjelder dette, men jeg merker allerede at det blir enklere. Jeg har stort sett lett etter ganske enkle cacher, men de aller første brukte jeg mye lengre tid på å finne. Nå vet jeg jo litt mer hva jeg leter etter. Kjenner at jeg er litt delt når det gjelder vanskelighetsgrad. Morsomt å ha noe å bryne seg på, særlig hvis cachen ligger i nærområdet, men mindre festlig hvis man endelig får kavet seg opp til en fjelltopp etter å ha gått i flere timer for å så ikke finne cachen. :P

Har planer om å legge ut et par cacher selv etter hvert. Vet akkurat hvor de skal være, men det får bli om en stund. Skal først finne en hel haug. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 på en dag var jo veldig ambisiøst (en hvert fjortende minutt i løpet av 24 timer!). 26 er slett ikke dårlig da!

I dag har jeg funnet én. I går fant jeg elleve. Har funnet totalt tre trackables som jeg har tenkt å ta med meg til Norge neste uke. Er jo litt gøy å bringe dem et stykke på vei. Har tittet litt på kartet i nærområdet hjemme i Norge. Må jo planlegge hvor de skal flytte, hehe.

Omtrent ni av ti TBer i cachene jeg søkte opp i Norge var listet som forsvunnet. Er det vanlig at de forsvinner så ofte?! Det er jo veldig synd hvis noen stjeler dem.

Jeg har jo blitt premiummedlem først og fremst fordi så mange av cachene her i området var for premiummedlemmer, men da jeg tok en titt i Norge så virket det som om de aller fleste cachene var tilgjengelig for alle. Spørs om jeg gidder å betale for premiummedlemskap til evig tid, hehe.

Jeg er jo superfersk når det gjelder dette, men jeg merker allerede at det blir enklere. Jeg har stort sett lett etter ganske enkle cacher, men de aller første brukte jeg mye lengre tid på å finne. Nå vet jeg jo litt mer hva jeg leter etter. Kjenner at jeg er litt delt når det gjelder vanskelighetsgrad. Morsomt å ha noe å bryne seg på, særlig hvis cachen ligger i nærområdet, men mindre festlig hvis man endelig får kavet seg opp til en fjelltopp etter å ha gått i flere timer for å så ikke finne cachen. :P

Har planer om å legge ut et par cacher selv etter hvert. Vet akkurat hvor de skal være, men det får bli om en stund. Skal først finne en hel haug. :P

Du burde ikke droppe TBer i Norge om de ikke har en mission her :) Norge er som Tyskland. De som kommr inn kommer ALDRI ut. Og det er ingen overdrivelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke,men de kommer seg aldri herfra ;) Mange går rundt og rundt i de samme fylkene og logger ørten "visitded" logger med samme person uten å droppes idet hele tatt. Logges "visited" i utlandet for så å legges i en cache i Norge flere mnd senere. Veldig kipt syns jeg da. Legg den i et TB hotell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Oioioi! :D Nå ble jeg faktisk veldig glad! Liker at flere sonenfolk driver med geocaching :ahappy: Selv har jeg ikke cachet så mye, har vel 17 stk ellerno, men var på kurs på sandefjord videregående på torsdagen som var, og i og med at jeg har en VELDIG engasjert pappa så har han også kjøpt "log my dog tag" til bikkjene. Så nå har jeg min første sporbare også. Håper på å få blitt med på flere events og slikt etterhvert også, og faktisk bli litt bedre kjent med andre cachere å få litt mer erfaring.

Siden til sporbaren er HER . (Ignorer dårlig engelsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på geocachejakt de to siste dagene. Kombinerte det med løpeturer. Artig måte å oppdage nye områder på. Fant 10 i går og 14 i dag. I dag fant jeg en med terrengrating 4,5/5. Jeg måtte klatre ganske høyt opp i et tre. :P Definitivt ikke en cache for folk med høydeskrekk.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant tre i dag. Hadde egentlig tenkt å ta en hel runde som inneholdt 14 cacher, men når halve runden var på beitemark med sau og sauelort, så var ikke det særlig gøy med Ozu, fluer, lukt og det hele. Så ble en kortere runde enn beregnet. Ble tre cacher, da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg må jo bare innrømme at jeg har blitt litt hektet. :P Ikke det at jeg har gått helt av skaftet når det gjelder cachejakten, men det er jo litt kjekt å legge turen til områder hvor det er mulig å finne en cache eller to. ;) I morgen er det én måned siden jeg laget meg profil på geocaching.com, og hittil har det blitt 73 cacher.

Nå leker jeg med tanken om å legge ut min første cache etter hvert. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Nå har det blitt fler for min del. Rundt 62 tenker jeg. Planlegger noen runder nå, og noen challenger jeg ska ta for å få tatt andre cacher. I tillegg blitt premiummedlem og det åpner jo porten for ganske mange andre cacher. Planlegger også å ta to powertrailer. Den til Vestfold vikings og den til TeamFredrune.

Anbefaler forresten folk (om dere ikke allerede har gjort det) å melde seg inn på cachetur.no, der kan du dele, planlegge turer med andre å finne turforslag. Kjempe praktisk. Ettersom jeg har skjønt så er siden ganske ny, så det kommer vel mer og mer etterhvert :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg ut hvordan man kan ordne det slik at man får email hvis det blir publisert en cache i nærheten av deg. Noen timer senere tikket det jammen meg inn en mail om en ny cache noen kilometer hefra. Fristelsen ble for stor og jeg bestemte meg for å gå på cachejakt. Da jeg kom frem så stod det en bil på stedet med geocachingklistremerker på bakruten. Ivrige geocachere ja, hehe. Jeg tok hundene på en liten luftetur og da jeg kom tilbake stod det fem biler der og jeg bestemte meg for å se etter cachen. Ved nullpunktet fant jeg en gjeng geocachere som ikke hadde funnet cachen enda. Jeg ble med på letingen, og jammen meg så fant jeg den først også. :D Den lå hele 25 meter fra nullpunktet, så den har kanskje blitt lagt ut med mobil? Ikke særlig nøyaktig i alle fall. Min første FTF, juhu! :) 77 cacher har jeg nå, så det blir flere og flere, selv om det ikke går så fort.

Jeg har hittil bare brukt iPhone når jeg har gått på cachejakt, men lurer på om jeg skal investere i en GPS. Har jo lyst til å legge ut cacher etter hvert også, og er litt skeptisk til å gjøre det med mobil. Har jo ikke lyst til å legge ut en cache med villedende koordinater. Hvor mye må man ut med for en grei GPS?

Anbefaler forresten folk (om dere ikke allerede har gjort det) å melde seg inn på cachetur.no, der kan du dele, planlegge turer med andre å finne turforslag. Kjempe praktisk. Ettersom jeg har skjønt så er siden ganske ny, så det kommer vel mer og mer etterhvert :thumbsup:

Nå har jeg meldt meg inn. :) Men ser at det ikke er så mye der enda ja.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en helt ok Gps for 1500kr. På Garmin funker frikart,vet ikke med andre merker. Det er en bra investering,vanntett og lang batteritid.

Høres bra ut! Kanskje jeg kan få meg GPS i bursdagsgave? :ahappy:

Er helt hektet jeg nå. :icon_redface: Har skaffet meg en geocoin skal skal ut i verden på reise, og så har jeg gjort klar to cacher som jeg skal legge ut. :) Er nesten litt spent, hihi. Har ikke lyst til å gjøre noe feil og få kjeft fra erfarne cachere fordi koordinatene er 50m feil eller at cacheplasseringen er helt håpløs. :lol: Har fått låne GPS som jeg skal bruke til utlegging, så jeg satser på at det skal gå bra.

I dag var jeg på en liten cachetur i skogen. Merker at telefonen min gjerne sliter litt når det er snakk om geocaching i tett skog. Strevet lenge med å finne en cache, og valgte til slutt å gi opp. Da jeg skulle til å gå så snuste plutselig Nevø seg frem til boksen. Kanskje jeg får begynne å trene hundene opp til cachejakt? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har tenkt litt på turorientering i det siste, men kanskje geocaching er vel så bra (og mer moderne, hehe)?

EDIT: Hvordan begynner jeg? Jeg tror jeg har registrert bruker hos geocaching.com, men aldri faktisk prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har tenkt litt på turorientering i det siste, men kanskje geocaching er vel så bra (og mer moderne, hehe)?

EDIT: Hvordan begynner jeg? Jeg tror jeg har registrert bruker hos geocaching.com, men aldri faktisk prøvd det.

Syntes denne forklarer og beskriver på en god måte :Dhttp://www.gcinfo.no/?q=node/6 Er en meny på venstresiden med mer info :)

Ellers, mobil og ut i skogen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har tenkt litt på turorientering i det siste, men kanskje geocaching er vel så bra (og mer moderne, hehe)?

EDIT: Hvordan begynner jeg? Jeg tror jeg har registrert bruker hos geocaching.com, men aldri faktisk prøvd det.

Du burde,det er gøy :) Det ligger alltid noen på topper og stier man ikke har vært før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut min første cache. Den ble funnet med kommentar om gode koordinater, så det var jo moro. :) Får se om ikke det blir flere cacher plassert ut etter hvert, men må nesten finne noen gode gjemmesteder først.

Ellers så holder jeg å bli sprø over en mysterycache som jeg sliter med. Den skal visst være ganske enkel, men jeg får bare håpløse koordinater så jeg mistenker at jeg gjør en tullete feil når jeg forsøker å løse den. :gaah:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ergelig når cachen ikke ligger der!

Var det et svar til meg eller sånn generelt?

Mysterycachen jeg klør meg i hodet av ble logget sist forrige uke visstnok, så den skal være der. Sånn ellers så er det kjempeirriterende når cachen er borte. Lette en del etter en cache som jeg bare ikke klarte å finne. Det var ikke rart viste det seg, den hadde nemlig forsvunnet. Sukk. :P

Nå nærmer jeg meg cachefunn nr 100, hurra. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt :lol:

Vi letet i nesten to timer, men fant den slett ikke. Hvorfor blir cachene borte egentlig, hvem tar dem?

Litt avhengig av plassering, men tipper det vanligste er folk som ikke driver med geocaching som tar dem, uvisst av hvilken grunn. Faenskap eller uvitenhet, selv om det ofte står info :P I tillegg kan det være grunneiere hvor det ikke er gitt tillatelse og grunneier ikke vil ha de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...