Shlush Skrevet 31. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 31. Mars 2012 Utifra bildene synes jeg 4 og 6 viste seg godt frem men som du selv sier så blir ikke bildene rettferdig ovenfor valpene. F.eks valp nr 3 står ikke så bra som nr 4. hehe Jeg likte egentlig valp nr 3 godt, men skulle gjerne sett den når den stod "riktig". Lykke til med valget Det kan umulig være lett. Jeg hadde nok slitt selv om det var meg og man blir nok påvirket av personligheten også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 1. April 2012 Rapporter Share Skrevet 1. April 2012 Valp 2, 5 og 6 har mange av de kvalitetene jeg ser etter på mine. Nå er det lenge siden jeg leste SH standaren, men mener huske at det er ganske mye likt med moderate vinkler, ikke for grov-men kraft, kryss og overlinjer. Syns de 3 viser veldig fine overlinjer og kryss, nr 2 "dårligst" av de tre. Nr 5 og 6 ser ut til å stå bedre på bena. Nr 6 kanskje en aaaaning lengre haser/svak i hasene? Vet akkurat hvor lett det er å ta bilder, en av de jeg syns er best hos meg så ut som ett dass på 4 ukers bildet. Fins ikke sammarbeidsvillig når hun havner oppå ett bord Men jeg hadde hatt problemer med å velge mellom de 3 utifra bildene Signerer på de tre, men skulle jeg valgt bare én hadde det blitt nr. 6. God balanse, feminin, men likevel god beinstamme, balansert i vinklene... I det hele tatt veldig tiltalende 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shokata Skrevet 1. April 2012 Rapporter Share Skrevet 1. April 2012 Jeg smelta totalt av fjeset til valp 3, og ga egentlig blaffen i å se etter om den sto bra osv Jeg har nada peiling på hvordan man plukker ut en bra SH-valp De ser nydelige ut hele gjengen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 5. April 2012 Rapporter Share Skrevet 5. April 2012 I dag har jeg vært og kosemost alle valpene og det var spes ei som var koooooooooosete hu sovnet på fanget hun Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 6. April 2012 Rapporter Share Skrevet 6. April 2012 2, 4 og 6 som skilte seg ut eksteriørmessig for meg også. Muligens med 4 og 6 som favoritter. Skal du beholde en selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 6. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. April 2012 Nr 3 og nr 6 Bare fordi jeg syns de hadde så fint uttrykk i fjeset og fin farge. Det er lov det De fleste blir jo familie og fritidshunder og da er jo slike ting viktigere enn bakbeinsvinkler 5 (og 6), ser ut som de står godt og naturlig på bena sine. Ser 5 har hatt flaks med bildene, for hun var den vanskeligste å få til å stå oppreist. hehe. Men 6 står bra på beina. Ja, akkurat det gjør hun. Lurer på hvordan de genene er kommet til? Valpene var aller søteste, alle sammen! 4 og 5 er mine favoritter. Stilige navn! Men vil du ikke ha beskrivende del i samme form? Lunende Fønvind, Svalende Fjellbris, Dansende Dis? Bare en liten nattetanke (Ser for meg godværsdis som danser over myrene) Det er en del grevling rundt her, men ville nå trodd Denali heller jaget de Denali så slik ut som liten valp hun også. Nei, adjektivene blir ikke i lik form hos alle. Jeg tar det som jeg synes passer best uavhening av om det passer i samme form som resten av kullet. Utifra bildene synes jeg 4 og 6 viste seg godt frem men som du selv sier så blir ikke bildene rettferdig ovenfor valpene. F.eks valp nr 3 står ikke så bra som nr 4. hehe Jeg likte egentlig valp nr 3 godt, men skulle gjerne sett den når den stod "riktig". Lykke til med valget Det kan umulig være lett. Jeg hadde nok slitt selv om det var meg og man blir nok påvirket av personligheten også Blir ganske påvirket av personlighetene til tider, det er helt sikkert. Men nå er de relativt like der også. Det er vel største problemet mitt, valpene er for like! Signerer på de tre, men skulle jeg valgt bare én hadde det blitt nr. 6. God balanse, feminin, men likevel god beinstamme, balansert i vinklene... I det hele tatt veldig tiltalende Takk takk Det virker som 6 får flest "stemmer" i denne omgang i alle fall. Det er også noen utenfor forumet her som har foretrukket henne, et par andre nr. 4. Av de to foretrekker jeg nr. 6 pr idag. Men vet ikke hvem jeg beholder før de har blitt minst 7 uker gamle. Jeg smelta totalt av fjeset til valp 3, og ga egentlig blaffen i å se etter om den sto bra osv Jeg har nada peiling på hvordan man plukker ut en bra SH-valp De ser nydelige ut hele gjengen Hun er ei søt jente, men jeg synes jo alle er det da I dag har jeg vært og kosemost alle valpene og det var spes ei som var koooooooooosete hu sovnet på fanget hun Det var nr. 3 2, 4 og 6 som skilte seg ut eksteriørmessig for meg også. Muligens med 4 og 6 som favoritter. Skal du beholde en selv? Ja, jeg skal beholde en selv. Og har samme "lista" som deg. 2,4,6 men jeg tror jeg foretrekker 2 og 6 over 4. Kanskje ikke så lett å se på bildene men 4 er litt rundere i fjes og kropp. Sikkert ikke dumt på utstillinger det altså, men jeg liker de vanligvis litt mindre runde i formen og med litt mer lengder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 7. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. April 2012 Valpene har fått navn presentert her i rekkefølgen valp 1 - valp 6. mer info i bloggen Snøfrost Lune Fønvind "Lune" Snøfrost Gnistrende Iskrystall "Isi" Snøfrost Plaskende Regn "Regn" Snøfrost Isende Rim "Rim" Snøfrost Svale Dis "Dis" Snøfrost Kjølige Fjellbris "Fjellbris" 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 7. April 2012 Rapporter Share Skrevet 7. April 2012 De er kvalmende nyyyyyyyyyyyydelige altså!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 7. April 2012 Rapporter Share Skrevet 7. April 2012 De er kvalmende nyyyyyyyyyyyydelige altså! Dem er dety Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 8. April 2012 Rapporter Share Skrevet 8. April 2012 Åååh. Har sett gjennom utviklingen nå, og synes Regn har utrolig vakre farger og ansiksmaske! Så nydelige hele gjengen, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synnikken Skrevet 8. April 2012 Rapporter Share Skrevet 8. April 2012 Rim er min favoritt utifra uttrykk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 8. April 2012 Rapporter Share Skrevet 8. April 2012 Fine navn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 8. April 2012 Rapporter Share Skrevet 8. April 2012 Rim og Dis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 8. April 2012 Rapporter Share Skrevet 8. April 2012 Dis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eva86 Skrevet 8. April 2012 Rapporter Share Skrevet 8. April 2012 Herregud så søte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 8. April 2012 Rapporter Share Skrevet 8. April 2012 Dis! Herregud at det går ann å bli så søte! En gang skal jeg ha en sånn en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 8. April 2012 Rapporter Share Skrevet 8. April 2012 Så herlige nøster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 9. April 2012 Rapporter Share Skrevet 9. April 2012 Rim og Dis er mine favoritter, de ser så utrolig kvikke ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 9. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. April 2012 Takk skal dere ha alle sammen! Valpene hadde i går sin første tur ut i mørket. Det var litt skummelt i sånn ca. 5 sekunder. Så gikk det over. og i dag har de møtt sitt første regnvær. Det blir man litt guffen og trøtt av. Men det var greit å løpe villmann ute. Og etter tørking så var de like gale igjen De utvikler seg jo så fort! De har nå også hatt besøk av de første valpekjøperne. Og til helgen kommer det flere valpekjøpere for å hilse på. Jeg håper på litt bedre vær! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 9. April 2012 Rapporter Share Skrevet 9. April 2012 De har nå også hatt besøk av de første valpekjøperne. De virker veldig fornøyde utfra rapportene på Facebook. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 9. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. April 2012 De virker veldig fornøyde utfra rapportene på Facebook. Ja, de små falt i smak. Og det er jo bra når de har tenkt å ta med seg en hjem om ca. 3 uker 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 10. April 2012 Rapporter Share Skrevet 10. April 2012 Dis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 11. April 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Nettopp sett på de hvite fine pelsballene til Snøhvit her på forumet. Dagen før de fylte 6 uker så mine slik ut Rim Isi Regn Rim Dis Fjellbris 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 11. April 2012 Rapporter Share Skrevet 11. April 2012 Gud de er søte! Har du blitt noe klokere på hvem du ønsker å beholde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tinkie Skrevet 12. April 2012 Rapporter Share Skrevet 12. April 2012 Hahahaha, å herregud så nydelige! Regn! <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts