Gå til innhold
Hundesonen.no

Årets hit


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Hehe Emilie jeg syns og det er noget søkt at de stiller i MGP. De har enda på denne tiden ikke klart å få noen annen låt enn møkkamann spilt så jeg oppfatter det som ett tappert forsøk på å få ut sin noe snevre "fest på lokalet musikk" til folket. Its all about money.

Det var og ganske vittig å lese all hetsen Terje fikk på FB. Liten tvil hvor den kom fra, mine .02 går til Nordre Vestfold. Veldig preget av "buhu du var skikkelig teit mot Lars Erik så jeg meldte meg inn og ut av gruppa bare for å si det og skal aldri mer høre på Kaizers".

Men når holdt MGP egentlig noen særlig høy standard? Er ikke varemerket at det opplegget der pleier å produsere så mange, virkelige stjerner med dertilhørende hits akkurat. Jada, vi har jo Aleksander Rybak og vi har...Stig van Eijk? Og så har vi nå også Plumbo da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ser ikke noe galt i å si Mokkamann. Madcon kaller jo de i Senkveld for bleikfiser. Det hele går på at Madcon er oppmerksomhet søkende sutre unger. De må tåle en spøk. Gjør de ikke det, så har de vel l

Det jeg har problemer med i denne saken, er det faktum at PLUMBO vant Spellemannsprisen.

Vokalisten i Plumbo får UFORTJENT mye pes. Folk i dagens samfunn har en tendens med å henge seg på resten av røkla. Jeg så ikke NOE tegn på rasisme da den kommentaren kom ut igår. Den som dummet seg m

Guest Kåre Lise

Men når holdt MGP egentlig noen særlig høy standard? Er ikke varemerket at det opplegget der pleier å produsere så mange, virkelige stjerner med dertilhørende hits akkurat. Jada, vi har jo Aleksander Rybak og vi har...Stig van Eijk? Og så har vi nå også Plumbo da.

Nei de sklir nok på mange måter rett inn hehe. Plumbo og Per Sundnes? :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott...

Nå er det sikkert mulig jeg er blitt litt paranoid en sen søndagskveld, men jeg ser du har uthevet 'browniepoints' i sitatet mitt du siterer, og skrevet "Flott..." som svar. Før jeg potensielt får en øl hellt over meg kan jeg informere om at 'brownie points' faktisk er et vanlig uttrykk på engelsk. Se Selv :) (Og passet fint til Kaizer Terjes oppførsel synes nå jeg) Og det er ikke en referanse til rase, så hvis noen av oss skal tenke i de baner så er det nok ikke meg..

hvis av en eller annen årsak du trodde det var ment som noe annet, så eksemplifiserer du egentlig veldig godt hvorfor jeg synes hele denne 'Plumbo skandalen' har utviklet seg til en heksejakt av et sirkus. Jeg har aldri hørt om Plumbo, bortsett fra den som renser toalettet, og når jeg så spøken på nett tv så var det direkte pinlig å se hvordan han virkelig dreit seg ut. Jeg tror de fleste forsto det, og han skjønte det sikkert selv også.... Men er det da greit å helle øl, oppfordre til vold og kalle han rasist? Spøken var så teit at den sannsynlig hadde gjort enorm skade på imaget om det så ikke ble gjort noen big deal ut av. Men Madcon svarte med samme mynt (eller en verre mynt?), Kaizer Terje hellte øl og flere Twitra sinte tilbakemeldinger. Så her skal ikke bare en person som har sagt noe dumt han angrer på 'in the heat of the moment', og sier unnskyld, sparkes imens han er nede, man skal også se mennesker stå fram og offentligjøre sin avsky - koste hva det koste vil. Og merkelig nok skriver ingen Plumbo hatere noe om det? Er det sånn vi bekjemper rasismen i samfunnet spør jeg? Vi er vel alle enige om at Plumbo dreit på draget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sikkert mulig jeg er blitt litt paranoid en sen søndagskveld, men jeg ser du har uthevet 'browniepoints' i sitatet mitt du siterer, og skrevet "Flott..." som svar. Før jeg potensielt får en øl hellt over meg kan jeg informere om at 'brownie points' faktisk er et vanlig uttrykk på engelsk. Se Selv :) (Og passet fint til Kaizer Terjes oppførsel synes nå jeg) Og det er ikke en referanse til rase, så hvis noen av oss skal tenke i de baner så er det nok ikke meg..

Jo da, men det passet seg jo usedvanlig godt inn her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hele situasjonen har vært ordentlig trist. Jeg og noen venninner (hu ene er faktisk hun som spiller dama til møkkamann i musikkvideoen:P ) satt hos meg, kosa oss og heide selvfølgelig på Plumbo.

Vi hoppet i taket av glede da Plumbo vant, men så gikk det fort ned igjen. Det var så fælt å se på, helt tydelig at han forsto at han hadde driti seg ut, i det han sa det.

Kjempetrist at de skal ødelegge den ene store sjangsen dems. Håper virkelig ikke dette ødelegger for karrieren dems... Det var jo bare en skikkelig uheldig og uskyldig vits..

Jeg tror forresten at den kommentaren hans om at de er jo "gutter fra bygda" er jo ikke ment som en unnskyldning at her på byga er vi rasistiske. Jeg tror nå heller han mente at det er en ganske vesentlig overgang å gå fra å være et bygdeband som spiller i bygder rundt om i landet, plutselig får en hit og så er de plutselig vinnere av en av de gjeveste musikkprisene i Norge! Jeg tror de fleste kan bli litt satt ut og gjøre dumme ting i den situasjonen. Spes med et par øl innabords.

Ærlig talt, cut them some slack! Jeg syns det har vært kvalmende å se all mobbinga fra kjendis-Norge. Bare spark de som ligger nede liksom, alle andre gjør det jo :rolleyes2:

Jeg tror også mye av grunnen til at det ble en så big deal ut av det er at Plumbo er ukjente i kjendis-Norge. De var outsiderne, så det er jo så mye lettere å hakke på de vi ikke kjenner fra før av.

Tipper det er mange i Hof som er støle i tommelen og får en veldig høy telefonregning. Dusteri hele greia!

Øøøh, javel? Nå er Plumbo fra Sande da (og vi er stolte av dem!) og om du/dere ikke er klar over det, så kan jeg innformere om at det gikk kun an å stemme en gang. Med andre ord så var alle stemmene Plumbo fikk, velfortjente.

Enten dere liker det eller ikke så fortjente de faktisk prisen. Folk flest stemte på dem, det sier nok!

Gratulerer så mye til Plumbo med en velfortjent pris! :thumbs:

Jeg er sykt trøtt i trynet nå, så unnskylder meg med en gang at jeg har ordlagt meg litt dårlig flere steder :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, cut them some slack! Jeg syns det har vært kvalmende å se all mobbinga fra kjendis-Norge. Bare spark de som ligger nede liksom, alle andre gjør det jo :rolleyes2:

Det er jo ikke noe nytt. "kultur-eliten" som er så utgassa på seg selv (http://en.wikipedia.org/wiki/Smug_Alert!) har nesa godt oppi rævva og er så politisk korrekt at det formelig oser ut av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om verken Plumbo eller sangen og måtte inn på youtube nå for å høre den og for å si det sånn, skjønner jeg hvorfor jeg ikke har hørt om dem før for har den blitt spilt på radioen er det en type musikk jeg skrur fort av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot musikken til Plumbo. Det er helt vanlig norsk kultur musikk! Det går ikke ann å lese denne debatten og gå inn på youtube og høre den for så å si det er en dritt musikk! Vi pleier ikke like sanger etter første klikk!

Første gang jeg hørte Plumbo var helt tilfeldig.. Jeg hadde en skyhøy promille, da Plumbo ble spilt på anlegget la vi fort merke til den. Og den ble spilt om og om igjen etter det. Det tok helt av.. Så sangen/bandet passer vel best som fest musikk og ikke som en musikk for folk som sitter og koser seg med kaffe kopp mens dem sitter på ett hundeforum med fyllesyke ifra gårsdagens lørdagsfest.

Det er en grunn for at sangen vant som beste hit! Men når dere kommer å sier dere aldri har hørt sangen så er det enten løgn (for å fremstille bandet som et nytt amatør band) ellers lurer jeg på om dere har beveget dere ut i det siste? Sett på Tv? Vært på fest eller sosiale sammenkomster i året som gikk? Har dere det så har dere hørt den. Sangen er 2 år gammel og vært på radio en masse ganger.

De andre som vant har dere nok hørt om før, for dem fortalte ikke sjokkerende vitser til favoritt bandet deres Madcon.

Dere som ikke har bodd i Norge på en stund som jeg har lest, har nok ikke hørt sangen nei.. Dere andre bør kanskje oppdatere spillelisten deres litt til neste spelemannsutdeling så har dere hvertfall en grunn til å se den og kanskje en favoritt den gang :) Ikke lett å sitte å tro at Jahn Teigen skal ha årets hits år etter år, vi er ikke på 70 og 80 tallet nå.

Jeg vil gjerne dele en video av hvordan jeg ser ut når jeg hører på Plumbo:

http://www.youtube.c...&v=hi624W4aFU4#!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæ, jeg vil bare dele de høyt gjennomtenkte og intelligente tankene mine ved dere, og bidra positivt på alle aspekter i denne diskusjonen, ved å fortelle dere at Møkkamann er den mest irriterende fengende sangen jeg noen gang har hørt (og ja, jeg har hørt den før)! Jeg hater å "like" den sangen (eller elsker å hate?). Jeg får den på hjernen i 651949,86 timer etter å ha hørt den en gang. Den er verre enn at de spiller julemusikk konstant og over alt, i Riga, til langt ut i januar (altså enda)! Den dreper hjernecellene mine.

Soppen out.

Endret av SoppenCamilla
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når holdt MGP egentlig noen særlig høy standard? Er ikke varemerket at det opplegget der pleier å produsere så mange, virkelige stjerner med dertilhørende hits akkurat. Jada, vi har jo Aleksander Rybak og vi har...Stig van Eijk? Og så har vi nå også Plumbo da.

Nå er du bittelitt historieløs? Vi har hatt mange stjerner som har deltatt i MGP, både nasjonale og internasjonale. Av de norske så har vi bl.a Jahn Teigen, Finn Kalvik, Secret Garden, Anita Skorgan, Dollie-jentene (gudene veit hva de kalte seg sist), Hanne Krogh, Arne Bendiksen, Kirsti Sparboe, Karoline Krüger, Elisabeth Andreasson, Jan Werner, Maria Haukaas Storeng og Wig Wam. Internasjonale stjerner som Celine Dion, Johnny Logan, Katarina & the waves, Abba, Brotherhood of man, Bucks Fuzz, Nicole og Lordi har deltatt i MGP. Det er overraskende mange hits som kommer fra MGP :aww::P

---

Jeg hadde forøvrig hørt om Plumbo før, det er over ett år siden jeg hørte Møkkamann første gangen, og jeg syns sangen er kul, særlig når man er ute eller på vorspiel :P Det er en artig sang som fenger, fenger tydeligvis hos en majoritet av nordmenn siden de faktisk vant prisen i år. Ifjor hadde ikke jeg hørt om Jarle Bernhoft, jeg aner fortsatt ikke hva slags sang(er) han har, men det betyr vel ikke nødvendigvis at det er dritt? Bare fordi jeg ikke har hørt om det, liksom? Syns det blir en noe nedlatende greie her: "vi veit ikke hvem Plumbo er, så sangen må være dårlig".

Javisst, den er harry. Norge er et harry land. Nordmenn er harry (bare se på "Sydentur" eller "Cruiseliv" eller lignende. Piiiiinliiiiiiig). Lev med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøh, javel? Nå er Plumbo fra Sande da (og vi er stolte av dem!) og om du/dere ikke er klar over det, så kan jeg innformere om at det gikk kun an å stemme en gang. Med andre ord så var alle stemmene Plumbo fikk, velfortjente.

Ok! Sorry my bad, men det hjelper dem ikke at de er fra Sande, og ikke Hof.

For ikke mange år siden jobba jeg på en liten pub i distriktet her og da hadde vi "stadig" konserter med dem. Det har ikke akkurat hjulpet på mitt inntrykk av dem.

At du som har en viss "tilknytning" til bandet digger dem og forsvarer dem, er ikke så rart. Men uansett, så syns jeg det er merkelig at denne sangen vant. Jeg har aldri hørt sangen spilt på noen radiokanal. Faktisk er det eneste jeg har hørt av den, en liten (30 sekunder?) reklamesnutt for en ringetone.

Nå er du bittelitt historieløs? Vi har hatt mange stjerner som har deltatt i MGP, både nasjonale og internasjonale. Av de norske så har vi bl.a Jahn Teigen, Finn Kalvik, Secret Garden, Anita Skorgan, Dollie-jentene (gudene veit hva de kalte seg sist), Hanne Krogh, Arne Bendiksen, Kirsti Sparboe, Karoline Krüger, Elisabeth Andreasson, Jan Werner, Maria Haukaas Storeng og Wig Wam. Internasjonale stjerner som Celine Dion, Johnny Logan, Katarina & the waves, Abba, Brotherhood of man, Bucks Fuzz, Nicole og Lordi har deltatt i MGP. Det er overraskende mange hits som kommer fra MGP :aww::P

Du glemte Nora Brokstedt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har de fortjent å vinne selv om de spiller ( etter min mening) møkkamusikk.. Folk liker dem, flotters for dem. Folk liker mye rart jeg ikke skjønner noe av. ( one piece feks :P ) De er fortsatt ikke verre enn Donkey boy, som er fra samme by som meg, men jeg ikke liker lell..

Ikke tror jeg de taper på denne saken heller, heller motsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Uhhh, jeg er rasist. Jeg har døpt hunden min Mocca, PGA brunfargen.

*venter på lynsjing*

Selg eller skyt bikkja - du må i alle fall for guds skyld ikke rope på den i ett område der du kan treffe på Madcon.... selv vurderer jeg å omplassere min MOCCAMASTER - for seriøst, det må jo bare være helt hårreisende å eie en maskin som ikke bare bruker ordet MOCCA i navnet, men master til slutt - det må jo bety noe sånt som slavemester eller noe.... gulp - ikke bra ikke bra ....

Nææææ - jeg har nå sett innslaget på pc, for på lørdagen var jeg på fest og sang Møkkamann opp til mange ganger høyt og falsk i kor med 30 andre - og jeg klarer ikke å se det "fæle" med den spøken. Ikke lurt kanskje, men det var en spøk.... og personlig så synes jeg faktisk at responsen fra "den fornærmede" part var langt værre enn spøken. "***** fittehøl" er faktisk EKSTREMT mye værre... Nå liker ikke jeg Madcon i utgangspunktet, de er oppblåste, og oppskrytt og lager ****** harry musikk man har hørt 100 ganger før med andre artister. Det er bare kleint - og for å si det sånn - responsen på lørdagens Mokkamann bekrefter bare mitt inntrykk. De er MØKKAMENN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voi voi! Ånei, da fikk jeg den på hjernen igjen, den er der omtrent 1/3 av året ...

Jeg kan faktisk helt ærlig si at jeg ikke kan huske å ha hørt sangen "Møkkamann" før, og iallefall ikke hørt om bandet Plumbo. Første gangen var vel nå på spellemansprisen, da de spilte av et lite klipp. Så da måtte jeg finne den på youtube, og jeg synes det var en skikkelig fengende sang jeg :D Jeg hører ikke mye på radio lenger, men ser en god del på tv, så synes egentlig det er rart jeg ikke har fått den med meg. Men jeg er tydeligvis ikke alene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot musikken til Plumbo. Det er helt vanlig norsk kultur musikk! Det går ikke ann å lese denne debatten og gå inn på youtube og høre den for så å si det er en dritt musikk! Vi pleier ikke like sanger etter første klikk!

Hva du gjør trenger vel ikke være sånn resten av Norge gjør det eller? Jeg bestemmer meg rimelig kjapt om jeg liker en sang eller ikke, men ifølge deg gjør jeg det tydeligvis feil. Å jeg som trodde musikk var smak og behag.

Siden vi allerede er inne på å være høy på seg selv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du gjør trenger vel ikke være sånn resten av Norge gjør det eller? Jeg bestemmer meg rimelig kjapt om jeg liker en sang eller ikke, men ifølge deg gjør jeg det tydeligvis feil. Å jeg som trodde musikk var smak og behag.

Siden vi allerede er inne på å være høy på seg selv osv...

Det er ikke vanlig å like en sang eller mislike den etter første høring. Det er ikke bare for meg, men alle. Er sangen i favoritt kategorien din så kan du like den etter å ha hørt den noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkamann er jo en av de største hit'sene for tiden, synes jeg hører sangen overalt jeg. :)

EHH, ikke hørt MØKKAMANN FØR?! OMG, hvor har dere vært i denne verden.. Iallefall ikke på bondelandet i Vestfold!

Men jeg lurer seriøst, er det noen som ikke har hørt møkkamann?! Rare, rare folk..

Jeg trodde også at dette var en ganske så kjent sang. Er vel den norske sangen jeg har hørt mest av på radioen i 2011.

At folk ikke har hørt om Plumbo er VELDIG merkelig.

Eg høyrde om Plumbo første gong på torsdag. Då var eg ute og køyrde mellom 1830 og 1900, og då er det barneradio på P1. Det er vel det einaste som kan få meg til å prøve meg på nye kanalar, og på P3 spelte dei Møkkamann. Eg synst faktisk det var bra musikk, eg likar kombinasjonen fløyte / klassiske instrument og rock. Eg kom heim og søkte dei opp på Spotify, og skuffinga var enorm. Samtlege av dei andre sangane deira var rølpemusikk, og det oste fyll, bygdefest og kønntri (i ordets verste forstand) av alt saman.

Eg høyrer på radio kvar einaste dag, så at det er den sangen folk har høyrd mest på radio i år seier vel mest om kva kanalar dei (eller eg?) høyrer på :lol: .

No er forøvrig måten denne prisen er stemt fram på utruleg lite representativ. Det er altså P3s lyttarar og VGs lesarar som har stemt. P3 er ein ganske liten kanal med ein veldig snever lyttarmasse (kanalen er jo spissa mot folk mellom 13 og 25 år), og det er ikkje mykje musikk ein høyrer av å lese VG...

Fint at folk beklager, altså. Men det var uansett en veldig umoden reaksjon. Det er ikke alle ting man kan ta tilbake.

Skjønt, alle gjør feil.

Eg synst det er skuffande dobbeltmoralsk av deg å støtte Plumbo uforbeholdent, og samtidig insuinerer at det Kaizersfyren gjorde er utilgiveleg. Eg har faktisk meir forståing for hans reaksjon, enn på spøken i utgangspunktet. Når det er sagt, har eg jo alt sagt meg einig i at no når folk har fått sove på det, er det greit å la det fare.

Forøvrig synst eg faktisk det var positivt at publikum heilt spontant og uoppfordra bua på kommentaren. Det er bra at vitsing med rasistiske undertoner (same kor lite meinte dei er) ikkje er noko som blir teken godt imot.

Voi voi!

:sint_01:

Men det er jo eigentleg ein bra sang, då :ahappy: .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig bare litt synd på han plumbo-karen jeg...

Moccamann kunne vært en artig vits det - i rett setting og sagt på rett måte. Men sånn som han sa det ble det jo bare flaut og stakkarslig. Han mente jo helt sikkert ikke noe vondt, har bare litt dårlig humor og lite oppegående timing. Litt som musikken deres...Stakkar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å like en sang eller mislike den etter første høring. Det er ikke bare for meg, men alle. Er sangen i favoritt kategorien din så kan du like den etter å ha hørt den noen ganger.

Som sagt, sånn fungerer det ikke for meg bestandig. Ikke for alle jeg kjenner heller, så den påstanden må du lenger ut på landet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG skjønner ikke hvorfor folk har så mye imot musikken til Plumbo. Det er helt vanlig norsk kultur musikk! Det går ikke ann å lese denne debatten og gå inn på youtube og høre den for så å si det er en dritt musikk! Vi pleier ikke like sanger etter første klikk!

Første gang jeg hørte Plumbo var helt tilfeldig.. Jeg hadde en skyhøy promille, da Plumbo ble spilt på anlegget la vi fort merke til den. Og den ble spilt om og om igjen etter det. Det tok helt av.. Så sangen/bandet passer vel best som fest musikk og ikke som en musikk for folk som sitter og koser seg med kaffe kopp mens dem sitter på ett hundeforum med fyllesyke ifra gårsdagens lørdagsfest.

Det er en grunn for at sangen vant som beste hit! Men når dere kommer å sier dere aldri har hørt sangen så er det enten løgn (for å fremstille bandet som et nytt amatør band) ellers lurer jeg på om dere har beveget dere ut i det siste? Sett på Tv? Vært på fest eller sosiale sammenkomster i året som gikk? Har dere det så har dere hørt den. Sangen er 2 år gammel og vært på radio en masse ganger.

De andre som vant har dere nok hørt om før, for dem fortalte ikke sjokkerende vitser til favoritt bandet deres Madcon.

Dere som ikke har bodd i Norge på en stund som jeg har lest, har nok ikke hørt sangen nei.. Dere andre bør kanskje oppdatere spillelisten deres litt til neste spelemannsutdeling så har dere hvertfall en grunn til å se den og kanskje en favoritt den gang :) Ikke lett å sitte å tro at Jahn Teigen skal ha årets hits år etter år, vi er ikke på 70 og 80 tallet nå.

JEG har faktsik ALDRI hørt om verken møkkamann eller Plumbo og det stemmer faktisk veldig godt det at jeg ser lite på TV og ikke har vært på verken fester eller på byn det siste året og det er det faktisk en god grunn til! Jeg har vært syk det siste halve året og dermed har jeg ikke hatt lyst til å drikke eller gå ut!

Men selv om jeg ikke har festet det siste året VET jeg med meg selv at det der er en musikksjanger som JEG IKKE hører på og spilles sånn musikk på radioen, bytter jeg kanal for det er ikke en musikksjanger som tiltaler meg og mine ører! Det er dermed ikke sagt at jeg ser ned på den type musikk alikevel! Alle har forskjellig musikksmak og takk og lov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Sorry my bad, men det hjelper dem ikke at de er fra Sande, og ikke Hof.

For ikke mange år siden jobba jeg på en liten pub i distriktet her og da hadde vi "stadig" konserter med dem. Det har ikke akkurat hjulpet på mitt inntrykk av dem.

At du som har en viss "tilknytning" til bandet digger dem og forsvarer dem, er ikke så rart. Men uansett, så syns jeg det er merkelig at denne sangen vant. Jeg har aldri hørt sangen spilt på noen radiokanal. Faktisk er det eneste jeg har hørt av den, en liten (30 sekunder?) reklamesnutt for en ringetone.

Det handler jo ikke om at jeg har tilknyttning og "digger" dem (eller, såklart forsvarer jeg dem), men når du sier at folk her i området har stemt på seg en skyhøy mobilregning og knotta på seg senebetennelse for å stemme på dem så syns jeg du undervurderer bandet kraftig. Som sagt, det gikk kun an å stemme en gang (jeg prøvde meg selvfølgelig en gang til ;) ), så folk flest valgte å stemme på dem. Det vil si at låten vant velfortjent!

Dere som syns at sangen er såå grusom og ikke fortjente å vinne, stemte dere på noen av de andre sangene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...