Gå til innhold
Hundesonen.no

Årets hit


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ser ikke noe galt i å si Mokkamann. Madcon kaller jo de i Senkveld for bleikfiser. Det hele går på at Madcon er oppmerksomhet søkende sutre unger. De må tåle en spøk. Gjør de ikke det, så har de vel l

Det jeg har problemer med i denne saken, er det faktum at PLUMBO vant Spellemannsprisen.

Vokalisten i Plumbo får UFORTJENT mye pes. Folk i dagens samfunn har en tendens med å henge seg på resten av røkla. Jeg så ikke NOE tegn på rasisme da den kommentaren kom ut igår. Den som dummet seg m

Guest Kåre Lise

Tydelig at Kaizers Terje benyttet anledningen til å score noen 'brownie points' der, man kan jo se han vurdere situasjonen i bakgrunnen imens Plumbo blir intervjuet :P

Du mener tegn på at hjernen til Terje virker i motsetning til visse andre som snakker før de tenker?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener tegn på at hjernen til Terje virker i motsetning til visse andre som snakker før de tenker?

Plumbo vokalisten dreit seg loddrett ut, ingen tvil om det. Han vet det nok selv, og hva som kunne vært et gledelig øyeblikk hvor bandet mottar en pris har nå blitt den største flausen (og karriere dreperen) i bandets historie. På den annen siden synes ihvertfall ikke jeg at å helle en drink over noen er en akseptabel form for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

På den annen siden synes ihvertfall ikke jeg at å helle en drink over noen er en akseptabel form for tilbakemelding.

"Jeg har lyst til å gå på rommet mitt å legge meg nå - jeg tror jeg gjør det, sa Blokkhus."

Hvis han gjorde det og kom seg dit uten å få grisebank burde han kanskje bare være fornøyd med ett såpass mildt utfall av en tilbakemelding? Straffa får han vel når han våkner i dag og leser nettaviser, hehehe... Det som er trist er jo bassistens bortforklaring med at de bare er ett band fra landet. Som om de representerer visse holdninger. Og det er vel akkurat i sistnevnte sammenheng Plumbo risikerer å måtte redegjøre for seg i fremtiden.

Passe tilbakemelding kunne jo vært å miste deltagelse i MGP, og gi fra seg spellemannen til Stella Mwangi

:bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe tilbakemelding kunne jo vært å miste deltagelse i MGP, og gi fra seg spellemannen til Stella Mwangi

:bananas:

Stella Mwangi fortjener spellemannen synes jeg :) I tillegg til å være talentfull synes jeg hun taklet det så fint når hun på Skavlan intervjuet ble konfrontert med en tåpelig Facebook oppdatering en viss politiker hadde skrevet, og hun bare svarte at hun hadde gledet seg sånn til å sitte i samme stol som Jay Z og snakke om seg :) Her er ihvertfall Madcons reaksjon på utspillet i går:

http://www.kjendis.no/2012/01/14/kjendis/musikk/spellemann/plumbo/madcon/19801049/

Selv om det var tåpelig, uklokt, lite gjennomtenkt og sannsynligvis en spøk som kom HELT feil ut fra Plumbos side, så vet jeg ikke helt om jeg liker denne unisone lynsjemobb stemningen som regjerer. Jeg tror faktisk ikke mannen er en hardbarka nynazist. At Tore Tvedt får debatere åpenlyst på DB sine debatt sider derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mer på at Plumbo blir uthengt av alle i dag, for å ha kommet med en godment - om enn dårlig - spøk. Betyr det at vi har lov å yppe til vold mot mennesker som legger seg flat og sier de gjorde en feil? Og hva med Madcons Tsh-ettellerannet som benytter det kvinnelige kjønn som et nedsettende begrep? Er ikke det galt?

Denne fortjener en HEL quote:

Hver gang jeg tror rasismehysteriet, vår tids massehysteri, ikke kan bli noe verre, kommer det en Timbuktu eller en Tschawe og et samlet mediekorps og twitterati og beviser det motsatte. En kar kom med en teit vits, og alle eksploderer. Herre min ***** gud.

Ingen bryr seg med å vurdere om det faktisk ligger noe rasistisk bak det famøse mokkamannutsagnet, Plumbovokalisten er skyldig fordi noen oppfatter det slik. Antirasistisk senters Kari Partapouli, - Fra Plumbos side er det ikke nødvendigvis ment som en rasistisk kommentar. Men en ting er hva intensjonen var, det viktige er hvordan det mottas. Skulle likt å se dette prinsippet spre seg til rettssalene, alle er skyldige fordi aktor oppfatter dem slik. Slutt på å bruke huet. Slutt på toleranse. Slutt på dialog. For dialog krever at man faktisk prøver å sette seg inn i hva det er den andre forsøker å si. Hvordan skal vi kunne sameksistere under slike forhold? Hvordan skal man kunne forholde seg til “minoriteter” når man vet at den minste misforståelse av noe man sier eller gjør vil føre til en dom for den verste moralforbrytelse man kan begå i Det Nye Norge, rasisme? Rasismedommen er nådeløs og endelig. Det finnes ingen beviskrav, ikke noen uskyldspresumpsjon, ingen ankemuligheter. Skyldig til det motsatte er bevist, og fortsatt skyldig selv om det motsatte er bevist.

Som om ikke selve hysteriet var sinnssvakt nok, hvordan folk unnlot å reagere på reaksjonene gjorde det hele mange ganger så sprøtt. Tschawe Baqwa fikk slippe unna med å kalle Plumbovokalisten for et ***** fittehøl offentlig. Å komme med en vits som ikke nødvendigvis var rasistisk er altså helt utilgivelig, men å gjøre noe helt klart sexistisk som å bruke det kvinnelige kjønnsorgan som et skjellsord, det er visst helt OK i det politisk korrekte Norge. Greit, notert. Dagbladet videreformidlet gledesstrålende kjendisers moralske indignasjon over Plumbovokalistens feilslåtte spøk. Blant dem var Axel Hennie og Tone Damlie Aaberge, som begge oppfordret til å svare på spøken med vold. Førstnevnte ville bli skuffet over hip hop-Norge om det ikke ble delt ut en flathånd på nachspielet, Damlie Aaberge mente Plumbo fortjener FIK. Dette var det selvfølgelig ingen som reagerte på. I det politisk korrekte Norge er nemlig slik helt kosher.

Vel, da veit vi hvordan det ligger an. Alle dere som deltok i massehysteriet er altså noen ***** fittehøl. ***** klitorisvaginakvinnehorefitter hele bunten. ***** kjerringer. Bitches and hos. Horunger! FITTER! FITTETRYNER! FITTEHØL! FITTESAFT ***** MEG HER OG HORE MEG DER! Og dere fortjener å få en kniv stukket i øyet og bli tvangsforet deres egne nyrer og levre. Og dere fortjener et balltre i trynet og en slegge i kneskålene. Og dere bør deles opp i mange, mange små deler og serveres til barnehagebarn som leverpostei! Er det ikke deilig å kunne opprettholde en slik sivilisert kommunikasjon som er helt fri for slike groteske rasistiske utspill?

Dere er fittehøl alle sammen!

KILDE: http://rabiatius.com...ol-alle-sammen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke har hørt "årets hit"?

Har ikke TV, så fikk ikke med meg gårsdagens sirkus, men jeg leser jo nyhetene og jeg må si at én ting er at man skal være litt varsom med hvor grensene går på rikskanalen, men dette har jo plutselig blitt en heksejakt. Mannen var dum, enkelt og greit. "Mokkamann"-kommentaren var ganske så mild i forhold til det som blir servert av norske komikere på scene og skjerm daglig. Og skal det være greit at den fornærmede kaller mannen et ***** f*ttehøl? Hva slags nedsettende bemerkning er ikke dette mot halve befolkningen, da?

Folk er for dramasugne, sier bare jeg. Slapp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe å lage en sak ut av? Jeg mener dere heller burde våkne opp snart, om dere er nordmenn. Dere kan ikke sitte å rakke ned på Plumbo fordi dem kom med en sånn vits, når Madcon selv har holdt på med dette i flere år UTEN noen reaksjoner. Å være rasist kan også sies å hate nordmenn som er hvite.

Hva foregår i topplokket? Jeg blir irritert av dette, å bare lage denne debatten for å forsvare noen som kaller oss bleikfiser, som blir tatt igjen på ved å bli kalt Moccamann. Dere som har forsvart ovenfor, hvorfor mener dere de som er litt brunere enn meg kan si hva de vil om meg og de ifra mitt land.. Mens vi nordmenn ikke skal kunne fortelle samme vitser om dere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt "årets hit" heller, bare noen klipp, synes den virket litt fengende jeg :P

Så en video av folks reaksjoner, voldsomme greier. Hjerter som synker, svettetokter osv... ja det var skikkelig kleint og ugjennomtenkt, men virket ikke som det lå så mye bak det, så la det fare, herlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være rasist kan også sies å hate nordmenn som er hvite.

Hva foregår i topplokket? Jeg blir irritert av dette, å bare lage denne debatten for å forsvare noen som kaller oss bleikfiser, som blir tatt igjen på ved å bli kalt Moccamann.

Eh... Det er neppe noen av de involverte som er rasister eller som prøver å ta igjen for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokalisten i Plumbo får UFORTJENT mye pes. Folk i dagens samfunn har en tendens med å henge seg på resten av røkla. Jeg så ikke NOE tegn på rasisme da den kommentaren kom ut igår. Den som dummet seg mest ut her var vel gitaristen fra Kaizers! Det er virkelig lavmål å helle champagne på noen som unnskydler seg på direkten..!

Folk er så himla hårsåre! :gaah:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta opp denne debatten så får du ta begge sider opp, den med hva Madcon kaller oss som er nordmenn.

Når hvite folk mobber svarte så føyer de seg inn i rekken av flere hundre år med massiv undertrykking, en undertrykking som fortsetter med stor styrke i mange deler av verden den dag i dag. Hundretusener har blitt drept, jaget, ikke fått jobb og hundset på utallige måter pga svart hudfarge. Og selv i fredelige, demokratiske lille Norge, i 2012, så føler svarte mennesker at de først og fremst er svarte, deretter er de mennesker med andre egenskaper også. Mobbing som har dype røtter svir veldig mye mer enn tilfeldig, overflatisk mobbing. Å sammenligne fleiping om at noen er svart med fleiping om at noen er bleik, blir for dumt.

Men selvsagt, ikke alle lar seg mobbe. Folk med litt omløp i hodet vet at det er mobberen som er teit, det er en annen sak.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Det er neppe noen av de involverte som er rasister eller som prøver å ta igjen for noe.

Av det jeg har sett ifra debatten er den laget for å rakke ned på Plumbo fordi dem kom med en rasevits, ikke en rasistisk vits men rasevits mot Mascon.

Madcon har gjort det samme på Senkveld (og sikkert flere andre steder). Forskjellen er bare at Norge er for redde til å stille opp mot rasevits eller rasehets mot nordmenn.

Det er vel en grunn til at Madcon sine tidligere utsagn ikke er nevnt ifra TS sin side.

Det går ikke ann å kalle seg anti-rasist før vi vet hva som er rasisme. Rasisme går på rasehets, så om dere som sitter å "later" som dere er imot det bør tenke igjennom hva dere skriver her. For meg ser det ut som denne tråden er laget mot rasehets eller rasevits mot de med mørkere hud enn scandinavia... At den er laget for å forsvare dem.. Selv om de tråden omhandler sier værre ting enn dette utsagnet.

Om noen mener denne vitsen er gal og feil mot Madcon så må dere sammenligne det mot det de pleier å si. Jeg kan ikke forstå at et band som kommer med rasehets mot hvite skal begynne å sutre med engang de får en smakebit tilbake. Dette burde dem tålt etter alt det jeg har tålt ifra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...