Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt aller beste kobbel!


Recommended Posts

Mitt favorittkobbel er et tynt, enkelt valpekobbel i nylon, ca 2 m langt og 8 mm bredt, som jeg kjøpte da reven var bæbis. Bruker det som treningskobbel til doberen pt. Lett, smalt, kan vaskes i maskin hvis behov. Gull. Som turkobbel bruker jeg et rundflettet refleksbesatt nylonbånd fra hurrta lifeguard, det er ikke noe godt, egentlig. Men det gode turbåndet jeg har er litt for kort. Det er et flatt nylonbånd på 1,8 m og ca 12 mm bredt, paddet følelse å holde i. Tenker jeg stikker på hooks en dag og bytter til et flatt nylon leiebånd for hest, det er steike billig, og godt å holde i :)

De der treningsbåndene med masse ringer i er bare hassel, har ett og bruker det kun som reservebånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har litt forskjellig, men ett jeg er veldig glad i å bruke om vinteren er ett som er heldekket i gummi. Det glir med andre ord ikke ut av hendene dine selv om du har på votter/hansker Ellers kjøp

Mitt yndlingsbånd er faktisk Hurtta Pro kobbelet! Det er godt å holde i, passelig lengde, solig og slitesterkt. Det er engelt å henge rundt seg på tur og lydighetsstevner! jeg digger det (henger det

Lær, åff kårs!

Som turkobbel bruker jeg et rundflettet refleksbesatt nylonbånd fra hurrta lifeguard, det er ikke noe godt, egentlig.

Jeg har også disse, og de er helt døden å holde i, men supre å feste i trekkbelte. Og refleksen er jo uovertruffen (de to til venstre, det til høyre er favoritten jeg nevner lengre oppe. Ikke dum den heller! :)

kl1630.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt favorittkobbel er Sportif fra Trixie. Brunt på ene siden og svart på andre, så det passer jo fint til fargene hans også. Nylon på ene siden og noe mykt stoff på andre siden og noe mykt noe inni gjør at båndet er utrulig mykt og godt å holde i. Eneste jeg ikke liker er at det mangler refleks, men jeg bruker å snurre et bånd rundt det så er jeg fornøyd ;) Har sele og halsbånd i samme serie.. eneste selen han ikke hater, bare misliker.

PC181259-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær av kvalitet. Jeg har både to kjempelange, de strekker seg litt og var opprinnelig 2 meter, men nå tror jeg vi snakker litt lengre gitt. Men de var utrolig klønete å gå i byen med og derfor har jeg gått til innkjøp av to kortere. SImpelthen elsker lærbåndene, men sier som BP det må være kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med leddene mine og spesielt den ene albuen min krangler endel med jevne mellomrom.

Når den krangler så har jeg to kobbel fra Handlers.no som har gummibelegg på seg, har et i 180cm og en i 5meter.

Itillegg har jeg alltid et "håndtak" festet nederst på vanlige kobbelte fra norskhundeutstyr.no, det er så greit å ha å holde i dersom armen plutselig blir au, eller jeg trenger å ha hun litt lenger inntil meg i feks buss situasjoner osv.

Har de i flere forskjellige farger og noen har innflettet refleks:

hand.jpg

Ellers er jeg veldig glad i hurtta collection kobbelet med refleks, elsker håndtaket på det.

Har flere skinnkobbler i forskjellige lengder, alle er i god kvalitet og blir ikke stive i regn.

Er også veldig glad i kanalkobbelet fra nettdyret.no med en refleksstripe i midten, det er mykt og godt å holde i.

1819.JPG

En absolutt favoritt er taukobbel fra canis.no, har de i gul, rød/sort og sort, er sååå fornøyd med dem, de holder lenge og refleksen slites ikke fort av.

1633.JPG

Litt flaut bilde (Chicka hadde våt eksem under potene sine og ville IKKE går tur uten sånne bandasjer)...men dette kanalkobbelet er også noe av de beste kobbelene jeg har hatt, fikk kjøpt et til i siste liten før butikken ble utsolgt, så har et i reserve dersom dette går i stykker eller blir for slitt.

Har i både rødt og blått ;)

Jeg liker ikke kobbel med flere ringer nedover, eneste gangen jeg bruker disse er hvis jeg skal håndtere to hunder på en gang, da fester jeg dem i hver sin ende av kobbelet (går ikke langturer med to hunder i hver sin ende av kobbelet, men feks små avstander hvor jeg ikke gidder å håndtere flere kobbel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til innkjøp av to nye koppel før jul;) Siden jeg sliter med revmatisme ble jeg anbefalt et såkallt ekspansjonskoppel;) Gikk til innkjøp av et på 1 meter(citykoppel), og et på 2 meter;) Begge fra Baggen. Kan ikke få skrytt nok av disse kopplene, solide, gode og holde i, og rykkavlastende for både hund og eier;) Finnes i flere lengder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til innkjøp av to nye koppel før jul;) Siden jeg sliter med revmatisme ble jeg anbefalt et såkallt ekspansjonskoppel;) Gikk til innkjøp av et på 1 meter(citykoppel), og et på 2 meter;) Begge fra Baggen. Kan ikke få skrytt nok av disse kopplene, solide, gode og holde i, og rykkavlastende for både hund og eier;) Finnes i flere lengder.

Du skulle nesten prøvd sånnt "håndtak" jeg har nederst på kobbelene mine, de er helt knall når leddene mine slår seg helt vrange ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle nesten prøvd sånnt "håndtak" jeg har nederst på kobbelene mine, de er helt knall når leddene mine slår seg helt vrange ;)

Ja det hadde sikkert vært lurt, men syns det ble mye beder etter at jeg skaffet disse kopplene fra Baggen;)) Hvor får man tak i disse "håndtakene" da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange "stoff" leie tau til hest bruker jeg til begge.Gode å holde i ,sannsynligvis umulige å nappe av og lange nok til at de kan gå i grøfta uten å ta med meg. Flotte å feste til Baggen beltet også. (Nå har jeg "trekk" hunder da) :icon_redface: :berner:

Og ikke minst veldig billige :D

Endret av Toril
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange "stoff" leie tau til hest bruker jeg til begge.Gode å holde i ,sannsynligvis umulige å nappe av og lange nok til at de kan gå i grøfta uten å ta med meg. Flotte å feste til Baggen beltet også. (Nå har jeg "trekk" hunder da) :icon_redface: :berner:

Og ikke minst veldig billige :D

Høres veldig praktisk ut! Hvor får man kjøpt slike? Hadde vært supert med en nettbutikk, da det ikke finnes hestebutikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange "stoff" leie tau til hest bruker jeg til begge.Gode å holde i ,sannsynligvis umulige å nappe av og lange nok til at de kan gå i grøfta uten å ta med meg. Flotte å feste til Baggen beltet også. (Nå har jeg "trekk" hunder da) :icon_redface: :berner:

Og ikke minst veldig billige :D

Det har jeg gjort mye og. Det er utrolig praktisk, og kjempegodt å holde i!

Bruker ikke nå lenger, riktignok - litt teit når man har Phaléne :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde sikkert vært lurt, men syns det ble mye beder etter at jeg skaffet disse kopplene fra Baggen;)) Hvor får man tak i disse "håndtakene" da??

http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/

Men du må ringe dem evt sende de mail og bestille sånne håndtak, de har dem ikke i butikken

De har 150cm kobbel MED sånt håndtak nederst, men jeg syntes det er bedre å ha håndtakene løse så jeg kan bytte dem over på forskjellige kobbel ;)

Lykke til med aue ledd ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

mener Trixie har noe sant kobbel i elgskinn eller retrieverkobbel. Ønsker emg det svindyrt men kjennes helt deilig ut. Elsker skinn leieband og skal en gang i tiden ha kenjan igjen men nå så sliter jeg ikke ut banda i det heletatt så det blir lenge til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle nesten prøvd sånnt "håndtak" jeg har nederst på kobbelene mine, de er helt knall når leddene mine slår seg helt vrange ;)

http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/

Men du må ringe dem evt sende de mail og bestille sånne håndtak, de har dem ikke i butikken

De har 150cm kobbel MED sånt håndtak nederst, men jeg syntes det er bedre å ha håndtakene løse så jeg kan bytte dem over på forskjellige kobbel ;)

Skulle til å spørre om hvor, men ser jo svaret der.

Er det "fjæring" i håndtaket? Kunne muligens vært noe å ha hengende på halsbåndet, slik at jeg bare han holde ham de få gangen vi møter folk på løsturer. Også greit å ha på grimen for da kan jeg lett veksle mellom gå pent trening, og vimsetrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å spørre om hvor, men ser jo svaret der.

Er det "fjæring" i håndtaket? Kunne muligens vært noe å ha hengende på halsbåndet, slik at jeg bare han holde ham de få gangen vi møter folk på løsturer. Også greit å ha på grimen for da kan jeg lett veksle mellom gå pent trening, og vimsetrening :)

Nei, det er ikke noe "fjæring" i det og dersom du ringer dem så kan de sikkert lange håndtaket så langt du vil ha det :)

Da jeg bodde på gården så var Chicka alltid løs, men skulle vi feks ned på veien (grusvei) eller andre steder jeg kunne ha behov for å koble hun opp så hadde jeg med meg et håndtak som jeg bare festet i bukselinningen når jeg ikke brukte det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lærkobbel (myke) som favoritt.

Skulle ønske jeg fant samme type kobbel med reflex, men fikk noen snedige reflexer fra oppdretteren min som kan festes på kobbel.

Utrolig kjekke greier!

(På bildet er det et lærkobbel jeg kun bruker med hanefot grunnet for stor "lås")

P5033509.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...