Gå til innhold
Hundesonen.no

Telefonnummer på hunden!


Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Altså, jeg skjønner bare ikke hvorfor navnet skal gjøre det lettere for noen å stjele hunden. Hvis noen vil stjele hunden - så gjør de vel det uavhengig av den navnebrikka eller ikke (og for å se navn

Han er funnet!! Min søster takker deg så inderlig for at du la ut dette på nettet!! For hun hadde ikke tenkt Ullevålseter, det er jo helt motsatt vei av der de bor. Han har vært på damejakt han

*fniser* jeg er sånn med guttene og, selemerke/halsbåndsmerker er stygt.

Søsteren min tok han med til veterinæren øyeblikkelig, sammen med den andre og får begge chippet og jeg har bestilt merker til henne :) Både søsteren min og jeg var rimelig tårevåte når hun ringte meg. Igjen tusen takk for at folk er så oppmerksomme og greie! Det er så vondt å miste hunden sin!

Edit: Jeg sørget også for at mine får tlf nr på seg. Når jeg hørte at magnetgolden faktisk hadde sluppet min søster av syne og stukket, da tenkte jeg at mine magneter også kan dra sin kos og da er det godt å vite at de har tlf.nr på seg.

Endret av Margrete
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet alle hvem som eier en grey og en dobber. Ingen andre slike hunder her i kommunen/området, og så kjenner alle alle her. Tviler ikke på at de hadde blitt levert hit (eller vi blitt kontaktet) hvis de hadde stukket av. Men de er begge chippet også hvis de skunne finne på å tja, løpe 7 mil vekk langs veien ut på E6 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg alltid merket hunden min, på Non-stop jakthalsbåndet hans, har jeg skrevet det med tusj i store tall. Fikk dette tipset i tilfelle man har hunder som ikke lar en komme innpå seg, da kan andre lese det på avstand.

God idé! Jeg fikk en løshund, nydelig irsk setter, på besøk på hytta i romjula. 15 minus og relativt kaldt, men han lekte med mine hunder og klarte seg fint. Lokket ham til meg, og fant selvfølgelig ikke telefonnummer :(, ingen merker. Endte med at hunden løp avgårde etter noen andre så jeg fikk ikke tatt han med inn.

Senere på dagen traff jeg eier og hund sammen og jeg bemerket at han burde hatt telefonnummer synlig på halsbåndet, men neida, eier bare trakk på skuldrene og gikk videre. *riste på hodet over ignorante hundeeiere*.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mine hadde på halsbånda før, men så var det en tråd her en gang om det å ha navn og tlf nummer synlig på hunden, så var det lettere å stjele den etc.

Men nei, ingen har tlf nummer på halsbånd eller sele etc. Kan jo sette det med tusj på innsiden f.ex Har merker til Amiga men hun slo de hele tiden borti ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn brikke på hundehalsbåndet. Men tenkte bare å si om dere har hundens navn og eierens telefonnummer så er det veldig lett for tyver eller for folk med skumle hensikter å lese navnet på hunden for så å rope : ****** (hundens navn) kom her. Og da kan jo hunden komme da lettere. Og i ettertid om noen plutselig har fått seg en hund i nabolaget virker det rart om hunden ikke lystrer (evt. nytt navn hvis de ikke har navnet på brikka si) så godt.

På min brikke står det telefonnummeret mitt der og det står "chipmerka" på den og ikke hundens navn.

En gang i høst da jeg gikk tur med hunden her kom det en hund løpende til oss og vofsen og den hunden begynte å leke kjempelenge. Men ingen eier dukket opp og etter ca. ett kvarter med lek (de to hundene lekte utrolig godt bra sammen) så så jeg ett navnskilt på hunden og ett telefonnummer og jeg sendte en sms melding til de om de har mista en hund. Fikk svar om at hunden pleier å gå løs og jeg bare kan la den gå løs videre. Da gikk hunden min og jeg hjem men den hunden fulgte oss hele veien hjem og de lekte hele veien. Hehe. Men dumt om eiere lar hunden løpe helt løst da fordi er jo mange biler og folk kan jo være slemme mot hunden og barn ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min kan man velge hvilken side som skal opp - den med TLFnummeret eller den med navnet?

Hvis man skal tenke slik, kan man jo tenke at hvis noen ser TLFnummeret ditt, kan de tulleringe eller bruke tlfnummeret til noe.

Heldigvis (i dette tilfellet, hehe), har jeg en hund som er reservert mot nye mennesker, så han hadde ikke kommet med mindre noen hadde helt lik stemme som meg :D

Jeg kjøpte forresten min brikke på dyreklinikken, kostet 100 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet alle hvem som eier en grey og en dobber. Ingen andre slike hunder her i kommunen/området, og så kjenner alle alle her. Tviler ikke på at de hadde blitt levert hit (eller vi blitt kontaktet) hvis de hadde stukket av. Men de er begge chippet også hvis de skunne finne på å tja, løpe 7 mil vekk langs veien ut på E6 :P

Bra at de er chippet, tenkte på skrekkscenario der en bilist fra et annet sted kjører på en av hundene, da er det greit å kunne spore opp eier. Eller dersom en "turist" (person fra annet sted) finner hunden mens de er på tur eller noe.

Jeg har en sånn brikke på hundehalsbåndet. Men tenkte bare å si om dere har hundens navn og eierens telefonnummer så er det veldig lett for tyver eller for folk med skumle hensikter å lese navnet på hunden for så å rope : ****** (hundens navn) kom her. Og da kan jo hunden komme da lettere. Og i ettertid om noen plutselig har fått seg en hund i nabolaget virker det rart om hunden ikke lystrer (evt. nytt navn hvis de ikke har navnet på brikka si) så godt.

For det første så hadde Yaris løpt rett bort bare han fikk øyekontakt. Mennesker er jo skapt for å tilfredstille ham jo! Han elsker simpelthen alle på jord.

På den annen side, så er jeg ikke bekymret for at noen skal stjele hunden min. Og om man er redd for det da får man heller kjøpe den dingsebomsen med GPS-signaler til å feste på halsbåndet, så kan man spore hunden sin med iPhonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har begge hundene ID-brikke på alle halsbånd, seler og utstyr :innocent: Sånn er det når man jobber i dyrebutikk!

Chessea har aldri stukket av, men allikevel er det en betryggelse at om hun skulle gjøre det kan folk ringe uten å bland inn mange andre instanser først.

Forøvrig har jeg navn på alle brikkene også, både mitt navn og hundens navn. Jeg tenker at om man er ute etter å stjele en hund så gjør man det enten man vet navnet på den eller ikke. Hunder er stort sett chippet, og dermed kan man bevise at det er ens hund uansett. Jeg vil at noen skal kunne rope inn hundene mine om de finner dem. Jeg velger å tro at de aller aller fleste ikke er ute etter å stjele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har begge hundene ID-brikke på alle halsbånd, seler og utstyr :innocent: Sånn er det når man jobber i dyrebutikk!

Chessea har aldri stukket av, men allikevel er det en betryggelse at om hun skulle gjøre det kan folk ringe uten å bland inn mange andre instanser først.

Kan jo fortelle om den ene gangen Tinka "stakk av", hun holder seg alltid nærme og selv med rådyr holder hun seg tett.

Men en dag var jeg hjemme hos foreldrene mine (da bodde jeg på andre siden av veien), og så skulle jeg en tur til en venninne. Da kunne jo Tinka bare være der. Men døren hadde ikke gått igjen, så Tinka hadde lurt på hvor jeg ble av, og løpt ut. Hun hadde da løpt hjem og satt seg utenfor blokka. Naboen min fikk da ringt meg basert på at jeg hadde tlf.nr. på henne. Han hadde jo sikkert bare tatt henne med inn, men mye kjekkere at jeg fikk hentet henne med en gang.

Så det kan skje alle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella hadde en periode rett etter vi fikk henne som ett åring at hun smatt ut døra som et lyn før vi fikk sukk for oss. Da løp hun alltid ned bakken og bort til pizzabakeren haha. Har skilt med nr på halsbåndet så de ringte jo. Men var litt flaut for når vi gikk turer så var det mange som sa 'se der er jo den lille hunden som har så lyst på pizza' hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der med navnet på brikka betyr **** all for meg, den gangen bikkja stakk av fortalte de som fant henne at de trengte bare se på henne og sette seg på huk så løpte hun rett bort i fanget deres, så hvis hunden min kommer seg løs og stikker og noen vil ta henne, får de det til. Uansett om det står på halsbåndet om hun heter Thia eller ikke.... hun er alt for tillitsfull til andre mennesker uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn id-brikke som det står 'jeg er elektronisk merket, kontakt dyrlegen' på.. Veldig kjekk. Har et par vanlige med navn og telefon nr også. Synes det er kjekt og ha, for de fleste som finner en løs hund sjekker som regel halsbåndet først, og mange vet ikke at hunder chippes, far min f.eks trodde lenge at chippen var tatoring i øret liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne navnebrikker er utrolig kjekt å ha, i tillegg til at de også er veldig fine. I hver fall de man får kjøpt i tropehagen og TAM. Der graverer de med navn på en side og nummer på den andre siden.

Jeg syns egentlig det er greiest med nummer i stede for at det står chip merket. Senes for noen dager siden fant jeg en løs hund, så jeg ringte nummeret som sto på brikka. Fant til slutt ut at hunden bodde 150 meter fra der jeg sto, så da var det jo bra jeg ikke tok den med meg til falken eller en veterinær, det hadde vært bom tur det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mine hadde på halsbånda før, men så var det en tråd her en gang om det å ha navn og tlf nummer synlig på hunden, så var det lettere å stjele den etc.

Jeg har en sånn brikke på hundehalsbåndet. Men tenkte bare å si om dere har hundens navn og eierens telefonnummer så er det veldig lett for tyver eller for folk med skumle hensikter å lese navnet på hunden for så å rope : ****** (hundens navn) kom her. Og da kan jo hunden komme da lettere. Og i ettertid om noen plutselig har fått seg en hund i nabolaget virker det rart om hunden ikke lystrer (evt. nytt navn hvis de ikke har navnet på brikka si) så godt.

Altså, jeg skjønner bare ikke hvorfor navnet skal gjøre det lettere for noen å stjele hunden. Hvis noen vil stjele hunden - så gjør de vel det uavhengig av den navnebrikka eller ikke (og for å se navnebrikka, i alle fall sånn som jeg har, må de jo ofte nært på hunden, nært nok til å uansett måtte ha en hånd på halsbåndet for å ta tak i brikka og sjekke ha som står på den... Regner med at tyvene da ikke slipper bikkja for så å kalle inn :P)? Eller er det sånn at hundetyver ombestemmer seg når de ser at det ikke er navn der?

Hunden vet jo ikke hva som er navnet sitt (vet som i et personlig bånd eller bevissthet rundt navnet), så det er jo likegyldig hva den blir kalt for dens del. Den kan jo tross alt ikke norsk.. For hunden er det jo bare som en hvilkensomhelst kommando. Og å lære en hund et nytt navn er jo ingen sak om man går inn for det, er det vel? Er jo endel som bytter navn på f.eks. omplasseringshundene sine uten noe problem, liksom..

Jeg bare skjønner ikke logikken i den påstanden, men tar gjerne imot overbevisende forklaringer om noen har :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skjønner bare ikke hvorfor navnet skal gjøre det lettere for noen å stjele hunden. Hvis noen vil stjele hunden - så gjør de vel det uavhengig av den navnebrikka eller ikke (og for å se navnebrikka, i alle fall sånn som jeg har, må de jo ofte nært på hunden, nært nok til å uansett måtte ha en hånd på halsbåndet for å ta tak i brikka og sjekke ha som står på den... Regner med at tyvene da ikke slipper bikkja for så å kalle inn :P)? Eller er det sånn at hundetyver ombestemmer seg når de ser at det ikke er navn der?

Hunden vet jo ikke hva som er navnet sitt (vet som i et personlig bånd eller bevissthet rundt navnet), så det er jo likegyldig hva den blir kalt for dens del. Den kan jo tross alt ikke norsk.. For hunden er det jo bare som en hvilkensomhelst kommando. Og å lære en hund et nytt navn er jo ingen sak om man går inn for det, er det vel? Er jo endel som bytter navn på f.eks. omplasseringshundene sine uten noe problem, liksom..

Jeg bare skjønner ikke logikken i den påstanden, men tar gjerne imot overbevisende forklaringer om noen har :)

Helt enig i det du sier! Om de som stjeler hunden ikke vet hva den heter skal det ikke så mange godbiter til føre den lærer seg å lystre ett nytt navn :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster takker deg så inderlig for at du la ut dette på nettet! For hun hadde ikke tenkt Ullevålseter, det er jo helt motsatt vei av der de bor. Han har vært på damejakt han :P Damen på seteren hadde tatt han inn til slutt, så han har ikke sittet ute å frosset.

Så godt å høre! Og ingen årsak =)

Søsteren min tok han med til veterinæren øyeblikkelig, sammen med den andre og får begge chippet og jeg har bestilt merker til henne :) Både søsteren min og jeg var rimelig tårevåte når hun ringte meg. Igjen tusen takk for at folk er så oppmerksomme og greie! Det er så vondt å miste hunden sin!

Edit: Jeg sørget også for at mine får tlf nr på seg. Når jeg hørte at magnetgolden faktisk hadde sluppet min søster av syne og stukket, da tenkte jeg at mine magneter også kan dra sin kos og da er det godt å vite at de har tlf.nr på seg.

Hehe, kjærsten og jeg lo godt av dette - med dere, ikke av dere såklart. Man lærer aller best når man har blitt redd, men sluppet med skrekken, tror jeg... Bosso er en fantastisk fin hund som jeg aller helst bare ville ta med hjem og skjemme bort! Jeg forstår veldig godt at dere var redde for ham og er veldig glad for at han har kommet til rette :) Gi han et eller annet godt og/eller en kos fra meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mine hadde på halsbånda før, men så var det en tråd her en gang om det å ha navn og tlf nummer synlig på hunden, så var det lettere å stjele den etc.

Men nei, ingen har tlf nummer på halsbånd eller sele etc. Kan jo sette det med tusj på innsiden f.ex Har merker til Amiga men hun slo de hele tiden borti ting :P

Men det er jo lite hjelp i å skrive det på innsiden? folk som finner hunder tar jo ikke av de sele/halsbånd før de ringer falcken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...