Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon: FranskDogge

FranskDogge

Recommended Posts

Skrevet

Sånn mellom deg og meg tror jeg ikke de hadde virket uansett hvilken form de ble presentert :)

Hvorfor gidde å slenge med kjeften da? Om du ikke tror det hadde hjulpet uansett hva/hvordan du hadde sagt det? :icon_confused:

Velkommen FranskDogge!

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar
Guest vivere
Skrevet
Hvorfor gidde å slenge med kjeften da? Om du ikke tror det hadde hjulpet uansett hva/hvordan du hadde sagt det? :icon_confused:

Vi har alle et håp, har vi ikke? Dessuten slenger jeg ikke med kjeften, jeg skriver i relativt sakmodige setninger :)

Skrevet

Vi har alle et håp, har vi ikke? Dessuten slenger jeg ikke med kjeften, jeg skriver i relativt sakmodige setninger :)

Jepp vi har nok alle det... At de er ulike utgjør jo også helt klart en vesentlig forskjell :aww:

Skrevet

Jeg kjenner jeg synes det er hyggelig med litt liv selv om vi garantert kommer til å krangle, så jeg gir deg et varmt og inderlig velkommen jeg :)

Håper du trives her, vi er en fin blanding av alt fra veldig erfarne til svært uerfarne som lærer av hverandre , sparker hverandre ned og bygger hverandre opp. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen.

Skrevet

Det er tydeligvis mange måter å presentere seg på :innocent:

Mammaen min sa alltid at man måtte være to (eller flere) for å krangle. Mammaen min er en smart dame.

Ja, når den som presenterer seg bare sier "hei, her er jeg", så gjør man det. ;)

Han gjorde jo forsåvidt det. Så ble en annen diskusjon på forumet dratt inn, og da ble det tydeligvis fritt frem å komme med "gode råd".

Syns bare at det er merkelig at sonen, som vanligvis skryter på seg å være såååå koselig, kan være så nebbete og ufin i en presentasjonstråd.

Skrevet

Når man tramper inn i et forum som en elefant i Glassmagasinet, da er det kanskje ikke så rart om folk reagerer eller?

Jeg har aldri vært aktiv på Canis, og ante ikke hvem denne personen var. Når jeg leste første (altså "åpningsinnlegget" til trådstarter) post så tenkte jeg "hm, her er det en del jeg ikke forstår, men men. Nytt medlem, sikkert hyggelig det". Jeg oppfattet det ikke som en elefant inne i Glassmagasinet. Så en tanke som slår meg er kanskje at man med forskjellig bakgrunnsinformasjon / forskjellig utgangspunkt oppfatter folk ulikt? :) Jeg ser jo tendensene til hvorfor folk reagerer, men i utgangspunktet var det jo ikke noe negativ stemning før noen helt andre enn trådstarter så behovet for å være veldig ærlig...?

Skrevet

Når man innleder en person i noe, så setter man i gang/starter noe/informerer om (i dette tilfellet, nettvett).. ?

Nei, man innlemmer en person i noe, eller informerer en person om noe og man innleder eventuellt et innlegg med noe. Det er lurt å bruke ord slik de er ment å brukes. Ellers så risikerer du at sånne som meg ikke forstår hva du snakker om.

Skrevet

Litt dårlig avreagering ute og går ser jeg :lol:

Velkommen skal du være FD.

Selv leser jeg normalt ikke noen presentasjoner, men denne var jo blitt så mange sider på kort tid at jeg måtte inn å titte.

Skrevet

Mammaen min sa alltid at man måtte være to (eller flere) for å krangle. Mammaen min er en smart dame.

Han gjorde jo forsåvidt det. Så ble en annen diskusjon på forumet dratt inn, og da ble det tydeligvis fritt frem å komme med "gode råd".

Syns bare at det er merkelig at sonen, som vanligvis skryter på seg å være såååå koselig, kan være så nebbete og ufin i en presentasjonstråd.

Håper "tilstanden" er annerledes til vanlig da :P

Min erfaring er at man når lengre inn til personer om man pakker inn det man sier litt og setter en sløyfe utenpå.

Skrevet
Jeg har aldri vært aktiv på Canis, og ante ikke hvem denne personen var. Når jeg leste første (altså "åpningsinnlegget" til trådstarter) post så tenkte jeg "hm, her er det en del jeg ikke forstår, men men. Nytt medlem, sikkert hyggelig det". Jeg oppfattet det ikke som en elefant inne i Glassmagasinet. Så en tanke som slår meg er kanskje at man med forskjellig bakgrunnsinformasjon / forskjellig utgangspunkt oppfatter folk ulikt? :) Jeg ser jo tendensene til hvorfor folk reagerer, men i utgangspunktet var det jo ikke noe negativ stemning før noen helt andre enn trådstarter så behovet for å være veldig ærlig...?

Jeg ser ikke bort fra at du har rett i det :)

Min erfaring er at man når lengre inn til personer om man pakker inn det man sier litt og setter en sløyfe utenpå.

Min erfaring er at noen trenger klar tale, andre tåler kun bomull med sløyfe.

Skrevet

Jeg skulle bare fortelle hvorfor jeg plutselig ble aktiv her inne. Det var derfor jeg skrev om Canis i tråden, fordi jeg ble utestengt der. Fikk en advarsel så neste = utestengt på livstid. Godless, takk, det er hyggelig at du synes folk fortjener ditt og datt, jeg overlever en utestengelse men tenkte mer på de som er der inne fortsatt. Om jeg skriver noen innlegg her om hva jeg mener om jernhånda der inne så kanskje de engang skjerper seg og at forumet får ett bedre rykte enn det har idag for det er bare 1 moderator som ødlegger for alle andre.

Djervekvinnen: Nei du trenger ikke fjerne noe her inne så lenge det ikke er til å ta skade av. Det er bedre at folk som kommer inn kan se hvordan de oppfører seg mot folk de har hatt problemer med på andre forum, under andre nick. Jeg kan ikke ta det seriøst det de sier, ikke når det kommer over 10 stk og skriker etter dokumentasjon. Jeg ble spurt om dokumentasjon en sjelden gang på det andre forumet, men da kom det en som de hadde mer respekt for og sa det var riktig. Jeg tror aldri jeg har levert noen dokumentasjon på ett forum, om jeg har så er det ikke noe jeg kommer til å fortsette med. Dette er ett diskusjonssted, ikke ett labratorium som noen tror. Jeg skriver bare om mine egne erfaringer her, som jeg har opplevd, sett eller lest.

Skrevet

Skal det ropes etter dokumentasjon, så får vel være så god ALLE begynne å legge inn kilder i alle innlegg de skriver, da. Vi får se hvor enkelt det blir :innocent:

Skrevet

Skal det ropes etter dokumentasjon, så får vel være så god ALLE begynne å legge inn kilder i alle innlegg de skriver, da. Vi får se hvor enkelt det blir :innocent:

Vet du, det skal jeg ikke ha det minste problem med jeg, om jeg kommer med en påstand:) Det vil ta lengre tid å poste rett nok, men jeg får begynne å lagre linkene i et eget dokument, så går det nok kjappere etterhvert ;)

Skrevet

Vet du, det skal jeg ikke ha det minste problem med jeg, om jeg kommer med en påstand :) Det vil ta lengre tid å poste rett nok, men jeg får begynne å lagre linkene i et eget dokument, så går det nok kjappere etterhvert ;)

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skole.. Når det gjelder dokumentasjon så er ikke den heller alltid riktig, hvertfall ikke på skolen jeg gikk på der jeg lærte at hunder er alt etende.

Skrevet

Signerer JanetteH sitt innlegg :thumbs:

Har lest igjennom hele tråden å må si meg enige og uenige med de fleste.

Må dog få lov å påstå at, om man ikke er av den tøffe typen her inne føler man seg fort ganske så uviktig og uvitende, en stor del av "gjengen" her inne er flink å svare skrasst, belærende og avfeie andres erfaringer/meninger siden de selv ikke har erfart det... Av og til har jeg lurt på hvordan jeg har klart å hatt store krevende raser når jeg ikke har gjort sånn som noen her inne mener det skal gjøres, eller ikke gjøres, maaange sterke meninger

Velkommen FD

Skrevet

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skolebenk. Det er stor forskjell. Still spørsmål og få svar - få svar og still spørsmål.

Så om du lurer på hva månen er laget av og jeg svarer ost, så tar du det for god fisk? ;)

Jeg har lært masse her på sonen jeg, som mange andre. Såklart man kan lære av et diskusjonsforum - både fordi noen stiller spørsmål og andre deler av sin erfaring, men også når man får kritiske spørsmål til det man selv sier og gjør og man må sjekke ting litt nærmere, gå litt i seg selv :)

Skrevet

Dette er ett diskusjonsforum, ikke en skolebenk. Det er stor forskjell. Still spørsmål og få svar - få svar og still spørsmål.

Hvorfor er du på forum om du ikke vil lære noe? Eller sluker du alt rått uansett hvem som sier det?

Må dog få lov å påstå at, om man ikke er av den tøffe typen her inne føler man seg fort ganske så uviktig og uvitende, en stor del av "gjengen" her inne er flink å svare skrasst, belærende og avfeie andres erfaringer/meninger siden de selv ikke har erfart det... Av og til har jeg lurt på hvordan jeg har klart å hatt store krevende raser når jeg ikke har gjort sånn som noen her inne mener det skal gjøres, eller ikke gjøres, maaange sterke meninger

Jeg tenker vel heller at det er en annen tråd som startet irritasjonen, ikke denne.

For de som er interessert: http://hundesonen.no/forum/topic/60637-hva-er-det-som-gjoer-pannekaker-og-vafler-saa-godt/

Skrevet

Så om du lurer på hva månen er laget av og jeg svarer ost, så tar du det for god fisk? ;)

Jeg har lært masse her på sonen jeg, som mange andre. Såklart man kan lære av et diskusjonsforum - både fordi noen stiller spørsmål og andre deler av sin erfaring, men også når man får kritiske spørsmål til det man selv sier og gjør og man må sjekke ting litt nærmere, gå litt i seg selv :)

Dere spurte meg ikke hvor jeg fikk infoen ifra. Dere forlangte dokumentasjon. Jeg kopierer ikke andres tekst. kanskje dette forumet skulle het "hundelaboratoriumet"

Skrevet

Velkommen FD

Enig.

Skrevet

Dere spurte meg ikke hvor jeg fikk infoen ifra. Dere forlangte dokumentasjon. Jeg kopierer ikke andres tekst. kanskje dette forumet skulle het "hundelaboratoriumet"

Ja, kanskje det - hvis du leser gjennom litt så ser du at de aller fleste faktisk er her for å lære, diskutere og dele erfaringer. Skravling og slikt gjør vi i "Alt mulig"-delen av forumet eller på chatten. For å bli bedt om å dokumentere påstander som er nye, uvanlige eller ukjente må du faktisk påregne å bli bedt om her. Blir du snurt og sier "vilikke!" blir du ikke tatt seriøst - men det er jo såklart opp til deg om du ønsker.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...