Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva/hvem tror du du er når du blir stor? (Inspirert av "Hvem er du inni deg")


ida
 Share

Recommended Posts

Sirkusprinsesse

sirkusprinsesse.jpg

Dette var min framtidsplan i noen år.

Ridende politi

ridendepoliti.jpg

Så ble man da mer realistisk ...

Skuespiller

teater1801_63788q.jpg

Så kom allergien og planene måtte endres (tilfeldigvis fra ei framsyning på Det Norske Teateret)

Ja, jeg er da så gammel at jeg kan føye på et:" Hvem ble du?" :baby:

Lærer, eller "adjunkt med opprykk" som er min lønningstittel. Egentlig er jeg ikke lærer i det hele tatt, men vernepleier med spesialpedagogikk 2.avd.

skole.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Når jeg var litenliten ville jeg bli veterinær. Når jeg gikk på ungdomskolen ville jeg bli manusforfatter/filmregissør. Denne drømmen lever fortsatt litt videre da jeg gjerne vil skrive og utgi bøker.

Den store planen var lenge at jeg skulle bli lektor med historie og spansk som fordypning, men så fant jeg ut at, hey, jeg hater jo å lære bort sånne ting for tålmodigheten min er ofte veldig begrenset rundt mennesker :lol: Så da døde den planen relativt fort ut..

Nå har jeg ikke peiling.. Jeg vingler veldig mellom hva jeg vil jobbe som på daglig basis, så det skal bli spennende å se hva jeg ender opp som :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung, ville jeg bli utenrikskorrespondent:

Hat%20with%20Press%20tag.jpg

Så fant jeg ut at jeg ønsket å bli noe mer stødig, noe som var lettere å kombinere med hundehold og oppdrett - fristende å jobbe i spennende land en kan få artige titler i, men nei, en driver ikke oppdrett fra land til land.

Jeg har noen års yrkeserfaring bak meg, men det var jobber jeg fant mens jeg forsøkte å finne ut hva jeg vil bli når jeg blir stor.

Det er vel det viktigste jeg skal prøve å gruble på i 2012...

Framtidig mål: Frisk og arbeidsfør - men føre hva da? :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på barnehagen ville jeg bli politimann. Politidame ville jeg ikke bli, det var liksom bare såååå teit, da! :baby:

Politimann_stor.png

Foreldrene mine var lærere, så det tok ikke lang tid før jeg planla å overta huset og hagen, og være lærer med egen skole i hagen :huh:

mean-teacher.jpg

Da jeg var 5 år, skrev jeg min første stil. Den het "Hundene våre" og gikk som følger: "Vi har tre hunder. De er snille, og liker å gå tur." Etter det ville jeg bli forfatter (selv om jeg ikke er helt sikker på at jeg tenkte på Heminway... :whistle: )

ernest-hemingway.jpg

Deretter lærte storebroren min meg å hoppe på ski. Jeg drømte om å bli Espen Bredesen.

k90.jpg

Deretter var det en lang, forvirret periode som jeg hører kalles pubertet :aww: Jeg ville først bli veterinær

_A70hund0709-t_jpg_28286d.jpg

Så forfatter, så veterinær, så verdensmester i kampsport, så forfatter igjen og så veterinær og så kirurg men orka ikke å ha turnus i to år først ... Gikk et år på folkehøgskole på kampsportlinje, fant ut at hjernen min tørka inn og at det var kjipt, gikk et år på forfatterstudium og ble gal av at ting var så lite håndfast, og ble plutselig designstudent.

Nå skal jeg bli dizaina :aww:

karim-rashid.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 4 år gammel:

30357-Clipart-Illustration-Of-A-Female-Latina-Veterinarian-With-A-Bird-On-Her-Shoulder-Bandaging-Up-An-Injured-Puppy-A-Cat-At-Her-Feet.jpg

Når jeg var 10:

30357-Clipart-Illustration-Of-A-Female-Latina-Veterinarian-With-A-Bird-On-Her-Shoulder-Bandaging-Up-An-Injured-Puppy-A-Cat-At-Her-Feet.jpg

Når jeg var tenåring:

30357-Clipart-Illustration-Of-A-Female-Latina-Veterinarian-With-A-Bird-On-Her-Shoulder-Bandaging-Up-An-Injured-Puppy-A-Cat-At-Her-Feet.jpg

Nå:

Veterinærstudent :D

392174_10150470121681303_530141302_11057396_1881518029_a.jpg

Om 4 år:

30357-Clipart-Illustration-Of-A-Female-Latina-Veterinarian-With-A-Bird-On-Her-Shoulder-Bandaging-Up-An-Injured-Puppy-A-Cat-At-Her-Feet.jpg

Signerer den, jeg. Så slipper jeg å lete opp bilder selv.. er vel også ganske nøyaktig 4 år til her også.

Men legger til denne:

Puppies-for-sale-indianapolis.jpg

Om planene mine går i boks så blir jeg i tillegg til veterinær også shiba-oppdretter (og de skal ikke selges ut av en boks.. i tilfelle dere lurte). Gleder meg til det nesten like mye som jeg gleder meg til å bli veterinær. Dette er virkelig en rase jeg vil være med på å bringe videre inn i framtiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liten og alle spurte hva jeg skulle bli som stor:

Hundekjører! :D

Malamute.jpg

Slutten av barneskolen/starten av ungdomsskolen:

cutcaster-photo-100538127-Dog-with-collar-at-veterinarian.jpg

Veterinær

Videregående:

p00k09b3.jpg

Marin biolog med fokus på hval

Nå:

biol_04_img0457.jpg

Studerer til å bli biolog

Om noen år:

visit-norway-eguide.jpg

Jobber med å vise tursiter og det norske folk friluftsliv og natur. Biolog som jobber med turisme i Norge evt. nord amerika! :D Selvfølgelig med en malamute eller to :ahappy: *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten, så ville jeg bli marinbiolog med fokus på spekkhogger. Jeg elsket havet og spekkhoggerne! (Jeg lånet bildet jeg. :) )

p00k09b3.jpg

På ungdomsskolen ville jeg bli psykolog. Med fokus på kroppspråk og atferd.

psykolog.jpg

Men da jeg var ferdig med den trøblete ungdomstida så var jeg egentlig ganske lei følelser og trøblete liv for venner.

Så da ville jeg ordne opp og bli politi!

PolitiNato3_1177526184.jpg

Men jeg har en fattig kropp som ikke tåler å jobbe alle tider av døgnet, så da ville jeg bli statsviter. (Har ikke bilde til det)

Men så fant jeg etterhvert ut at noe av det viktigste for meg var at jeg hadde stor frihet med hvor jeg kunne jobbe. Så da blir jeg etterhvert lærer!

teach.jpg

Og det er jeg fornøyd med! Psykologi(pedagogikk)-interessen, ordne-opp-interessen og vitenskapsinteressen kommer godt med her. :D

Også vil jeg flytte hit:

post-1573-0-26183100-1323473287.jpg

sånn at jeg også kan ha spekkhoggerne mine rundt meg. :thumbs: :icecream:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da ville jeg ordne opp og bli politi!

PolitiNato3_1177526184.jpg

Jeg og :D Har alltid alltid tenkt jeg skulle bli politi, det har vært politi og dalmatiner som har vært mine største drømmer. En av dem oppfylt. Jeg kjenner fortsatt trangen til å bli politi, men da må jeg trene og bli supersprek, og det får jeg jo aldri gjort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten ville jeg bli veterinær.

veterinarian-3.jpg

På ungdomsskolen, søkte jeg på hotell- og næringsmiddelfag, fordi jeg ville bli bartender (ikke spør, jeg var litt vinglepetter!).

flamboyant_bartender.jpg

I stedet tenkte jeg å gå videre på å bli servitør.

waitress2.gif

Så ombestemte jeg meg, og tenkte jeg ville bli fotograf.

photographer.jpg

Men linja jeg gikk i tre år da, fjernet det studiet samme året jeg begynte. Da tenkte jeg å bruke studiekompetansen min og komme meg videre og ta opp flere fag som ble lagt til jmf. kunnskapsløftet da jeg skulle søke videre ...

Tunisia_to_boost_pharmaceuticals_sector_and_develop_biotechnological_industry.jpg

Og det jeg jobber med nå har overhode ingen sammenheng, men jeg gjør samtidig dette (studerer, planlegger ikke baby!):

baby-study.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bli mye rart jeg, jeg skulle blir politi, veterinær, naturforvalter, hundefører, bonde ja you name it jeg skulle bli det.

På vidergående gikk jeg på Naturforvaltninglinje

DN_Tore-Hoyland_naturreservat_555pxl.jpg

Så da endte jeg med 4,5 år i Forsvaret

Record-breaking-bomb-dog-007.jpg

Før jeg gjor en brå endring og begynnte på sykepleier utdannelse bare for å prøve noe nytt så jeg ikke angret på det resten av livet. Og tanken var akutt sykepleier etterhvert:

1275647341000_20100604-122547-pi_3271042728x1000r.jpg

Så fant jeg ut næææ jeg er kontroll freak, og veien til å få jobb innen akuttsykepleie er lang, så jeg forblir innen offentlig kontroll etat :P

Jeg liker å utfordre meg selv og kan bli litt urolig av meg, så om jeg forblir hvor jeg er.. tja det vil tiden vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel en gang bli veterinær, politi og sånt. Men etter ungdomsskolen aspirerte jeg til å bli noe innen forskning, natur.

Først og framst skulle jeg bli marinbiolog med spesialfelt knølhval. Dette fulgte meg helt til 2klasse videregående.

article-1207590-061B1271000005DC-144_634x838.jpg

Men så kom det en nyhetssending (husker den som om den var i går) - angående et mettet marked med biologer. Norge produserer for mange biologer, og det er ikke jobber nok til alle. SPESIELT marinbiologer. Dette fristet lite for meg som har ambisjoner om å tjene litt mer enn minstelønna og ha råd til å gjøre det jeg vil i livet. Derfor tok jeg en helomvending i andreklasse videregående. Fra å ha valgt 2BI, 2KJ - men heldigvis også 2MX, valgte jeg IKKE 3BI eller 3KJ. Derimot valgte jeg 2FY og 3MX. Fysikk og fordypning i matematikk. Dette gav meg innpass på alle sivilingeniørgrader jeg måtte ha lyst å søke på.

Derfor skal jeg nå bli skattejeger, dypt under havbunnen, sånn som statoilreklamen som durer og går på tv forteller.

http://www.youtube.com/watch?v=t0mRTojKW4Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kan jeg jo bare signere labbis sitt innlegg, men det er jo litt kjedelig, så her kommer mitt. :P

Da jeg var liten, før jeg begynte på skolen, så var dette min drøm:

dog-with-vet.jpg

Veterinær

Da jeg gikk på barneskolen:

2001.jpg

Veterinær

Da jeg gikk på ungdomsskolen:

ksmn2122l.jpg

Veterinær

Da jeg gikk på gymnaset:

5634437355_6364202d5b.jpg

Veterinær.

Nå:

C0034742-Rabbit_at_the_Vet_s-SPL.jpg

Veterinær

Og om noen år, så når jeg forhåpentligvis målet mitt:

Cow%20surgery.jpg

Veterinær! :thumbs:

Yrket er jo ikke så rosenrødt som man drømte om da man var liten, men det har jo sine positive sider:

vets-naked-calende_1206069c.jpg

:P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har drømt om å bli veterinær her, jeg også, og jeg er ikke så rent lite misunnelig på dere som er i gang med veterinærstudier!

Da jeg gikk på videregående skulle jeg studere medisin, men praktisere som naturlege. Hadde funnet et universitet i frankrike der man kunne studere medisin med generell studiekompetanse, (50% frafall av elever pga manglende realfaglig kompetanse, men pyttsan).

Naturmedisin:

Natural-medicine.jpg

Jeg skulle selvsagt bo i et veldig koselig lite hus i skogen, ha mange dyr, dyrke naturmedisinplanter og selge salver og tinkturer i tillegg til å være naturlege. Jeg gikk masse kurs i naturmedisin, men interessen dalte etter hvert.

Da jeg var ferdig på videregående skulle jeg bli antropolog og gjøre feltarbeid i Afrika!

antropologi.png

Jeg studerte antropologi i mange år, men i stedet for å skrive ferdig hovedoppgaven (som det het den gangen) så begynte jeg å jobbe litt som lærer for å spe på økonomien. Så begynte jeg å jobbe mye som lærer, tok pedagogikk og ble fast ansatt.

Så nå er jeg lærer:

lrer.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita hadde vi ei sånn fiiiiiine bok som het Steinene i farger. Den leste jeg nesten i filler - eller - jeg så vel egentlig mest på bildene, da *ler*. Og etter å ha lest ei barnebok om en geolog som het Georg Lågen, så bestemte jeg at jeg skulle bli sånn som Georg Lågen og holde på med fiiiiine steiner med fiiiine farger :lol:

KvartsOdda1615copy.jpg

Da jeg gikk i 6. klasse på barneskolen ble det oppdaget et stort og interessant arkeologisk funn fra vikingetiden på Egge. De grov fram både sverd og pyntegjenstander - og dette var vi og kikket på (det var i gangavstand fra skolen jeg gikk på). Dette var så interessant at jeg bestemte meg promte for at jeg skulle bli arkeolog!

B%C3%B8la_rock_carvings_the_reindeer.JPG

Meeeen - på ungdomsskolen endret interessene seg igjen, og brått skulle også jeg, som så mange andre bli veterinær selvsagt (alle dyreelskere med respekt for seg selv har vel nesten det ønsket *ler*). Jeg fikk til og med lov til å bli med veterinæren da jeg hadde arbeidsuke - og etter den uka var jeg brått IKKE like interessert i å bli veterinær lenger *ler*. Det var ikke så himla interessant å reise rundt på gårder og inseminere kyr og merke og vaksinere sau, egentlig :lol:

Vel - årene gikk, og jeg skulle bli veldig mye rart, jeg, og da jeg etterhvert måtte tenke på hva jeg FAKTISK skulle bli (jeg kunne vel liksom ikke leve av være volleyballspiller på Kongsberg heller liksom, hvilket jeg faktisk var et år etter videregående) så stod valget mellom å bli lærer eller studere ett eller annet på Ås... og akkurat nå er jeg i grunnen glad det ble sånn studering på Ås der jeg endte opp som naturforvalter med mastergrad om vegetasjonsslitasje ifm reinbeite i Øvre Dividal Nasjonalpark :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...