Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva/hvem tror du du er når du blir stor? (Inspirert av "Hvem er du inni deg")


ida
 Share

Recommended Posts

Jeg husker ikke hva jeg ville bli da jeg var bitteliten. Men fra jeg var ti til jeg var ca. atten ville jeg bli dette, i omtrent kronologisk rekkefølge:

Forfatter

forfatter.jpg

Astronom

20060905-001.jpg

Blomsterdekoratør

Hindsgavl%20maj_26.jpg

Politiker

What-makes-a-politician-corrupt.jpg

Sosionom (litt random bilde)

index.jpg

Sosialantropolog (ja, vet at ikke alle sosialantropologer jobber med urbefolkning, men det var det jeg ville gjøre - forske på stammer i Afrika og Sør-Amerika)

5546453606_22c78cda48_o.jpg

Ambassadør eller annen diplomat med jobb i utlandet

Diplomat.jpg

Samfunnsforsker med statsvitenskaplig bakgrunn

a-norge.gif

Om fem år tror jeg at jeg er noe litt mer nøkternt og traust, men minst like interessant, som en del av de tidligere nevnte yrkene. Da regner jeg nemlig med at jeg jobber som arealplanlegger i en eller annen kommune:

arealplan.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 9, fikk en venninne kreft. Det var da jeg fant ut at jeg ville bli lege, for å hjelpe andre barn som henne. Jeg jobbet hardt for å nå det målet, men grunnet sykdom i 3. klasse på vgs, fikk jeg akkurat ikke gode nok karakterer til å komme inn på medisinstudiet. Etter å ha søkt i flere år, ga jeg opp.

doctor_house.jpg

Så ville jeg bli pilot. Men det året jeg fant det ut, sa forsvaret opp mange jagerflypiloter, så da la SAS ned flyskolen sin. Og jeg skrinla de planene.

pilot.jpg

Så da skulle jeg bli finansanalytiker, og var på god vei...

Financial_analyst.jpg

«Oktober er en spesielt farlig måned for dem som vil spekulere i aksjer. De andre månedene er juli, januar, september, april, november, mai, mars, juni, desember, august og februar.»

~ Mark Twain ~

why-you-shouldnt-avoid-subtitled-movies-header.jpg

...men så sporet jeg helt av. Og ved tilfeldigheter endte jeg opp som Translator and Subtitle Editor :ahappy: Og det trives jeg i grunn veldig godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kroptstudy.jpg

Evig student :D

Dere finner meg ikke langt unna Hermez og Poter - og jeg vil gjerne bli med å skravle litt hund innimellom ;)

Ut fra alt jeg ville bli fra jeg var liten, så var det meget merkelig at det gikk så lang tid før jeg skjønte at mitt kall her i livet selvfølgelig skulle være Evighetsstudent! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita ville jeg bli leiemorder.. Ja, jeg lekte kanskje litt for mye "krig" i skogen, så litt for mange actionfilmer og var bare litt "tøff".

593343.jpeg

Så slo jeg fra meg det da jeg skjønte at man drepte uskyldige mennekser.. Og ville bli:

3975.jpg

Så var jeg sikkert innom mange yrker før jeg ville eie en resturant:

300px-Restaurant.jpg

For ett par år siden tok jeg testen for å bli flygeleder, men kom ikke inn.

avinor.jpg

Nå er drømmen å komme inn på Befalsskolen for etterretning og språk avd russisk.

forsvaret2.jpg

Hvis jeg ikke kommer inn der vil jeg ta utdanning innen økonomi og russisk.

stalin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom det meste i løpet av årene kan man si!

Da jeg var liten ville jeg bli vaskedame

391297-1-1249937933598-n400.jpg

Men så ville jeg ikke det mer. Jeg ville heller bli dyrlege, åff kårs.

140-tips-to-save-big-on-veterinary-bills-21388357.jpg

Og så ble jeg fjortisss. Og da ville jeg bli frisør/negldesigner.

hairdresser.jpg

Og på ungdomsskolen ville jeg bli hundetrener

dog_training.jpg

Så veterinær..

140-tips-to-save-big-on-veterinary-bills-21388357.jpg

Så advokat..

200px-Advokat%252C_Fransk_advokatdr%25C3%25A4kt%252C_Nordisk_familjebok.png

Så arkitekt..

Architect-5.jpg

Så veterinær..

140-tips-to-save-big-on-veterinary-bills-21388357.jpg

Og så søkte jeg og begynte på husdyrvitenskap på Ås, da jeg var for utålmodig til å ta opp fag for å søke veterinær. God erstatning, tenkte jeg.

Men siden det var litt feil for meg endte jeg heeelt tilfeldig opp med å søke landskapsarkitektur fordi jeg ville fortsette på ÅS, men fortsatt var litt keen på å bli arkitekt. Så nå er jeg i gang med en mastergrad i landskapsarkitektur og regner med å jobbe i et tøøøøfft firma med masse kule ideer om et par-tre års tid :D

Landscape-Architect-1.jpg

Kanskje jeg begynner å tegne motorveier?!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg skulle bli var vel dyrelege, som alle andre. Verden var veldig liten i mine øyne, så jeg kjente bare det lille området rundt der vi bodde. Dermed var mitt andre ønske å jobbe i kassen på Rema 1000 eller jobbe på bensinstasjonen :lol:

Deretter ville jeg i lang tid bli skuespiller. Jeg var veldig innstilt på at dette skulle jeg få til, jeg skulle til USA og bli superkjent! Jeg øvde meg daglig, tipset folk som skulle lage filmer om at jeg var en god skuespiller, kom i kontakt med rare menn på internett som skulle lage filmer :lol:

knightley_and_orlando_bloom_pirates.jpg?maxWidth=500

Deretter skulle jeg bli fotograf og valgte dermed å gå medialinjen på videregående

photographer.jpg

Nå i det siste har tanken lagt på psykolog

psychologist.gif

Men også jurist/advokat

Lover.jpg

Men jeg har også vært innom en usikkerhetsperiode hvor jeg ville bli politi, pilot, ambulansesjåfør, biolog osv. Nå tenker jeg at psykolog med spesialisering innenfor noe med dyr kan være interessant.

wolves.jpg

Men hvem vet?

Nå er jeg vekter

1243949865000_rettsak_securitas_2628012728x1000r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre, det startet så klart med..

OPERASJON.jpg

Det varte lenge det, helt til 2. klasse på vgs. Så fant jeg ut at det var litt for mye ork og slit, og begynte å interessere meg for:

basalt-380.jpg

Nå er jeg også veldig interessert i..

varmfront_meteorologi_1_2.png

orkan.jpg

Og nå må jeg snart velge.. Frister egentlig mest med det siste, men i Oslo er met-studiet hardt (Fysikk, astrologi og meteorologi, de har så klart ikke bare met :aww: ), så da blir det nok noe sånt:

320x.jpg

Og i mellomtiden er jeg en sånn her:

j_1085_594468.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i det siste har tanken lagt på psykolog

psychologist.gif

Nå tenker jeg at psykolog med spesialisering innenfor noe med dyr kan være interessant.

Jaaa gjør det! ;) Den Norske Terapihundskolen/Nodat hint hint! :D:D:D Jeg har store planer om å få implementert dyr i en eller annen form i min praksis, men mine interessefelt innen klinisk psykologi er ikke akkurat av de hvor dyreassisterte intervensjoner har fått størst innpass...enda. Godt jeg har mange år som yrkesaktiv igjen :P

(ååh, du fant kulere illustrasjon enn meg :P)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...