Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny telefon, HTC, samsung eller sony ericsson?


Kristiin
 Share

Recommended Posts

Nå har det seg slik at forsikringsselskapet mitt utkasserer ny telefon til meg, og jeg får velge selv. Telefonen kunne ikke koste mer enn 2700 med ab. flexitalk 199 (dyrt abonoment)

Så jeg kan egentlig velge meg hvilken telefon jeg vill, jeg kan betale et mellombelegg på et par hundre og prisen går over 2700 med flexitalk 199.

Jeg hadde HTC desire Z. Og jeg digga den telefonen. Den hadde er herlig tatatur, masse artige funksjoner osv. Desverre er det ut av produksjon, og min gamle er så ødelagt at jeg får den ikke tilbake.

Telefonene jeg står i mellom er vell samsung galaxy S II, HTC titan og Sony ericsson arc.

samsung galaxy S II.

Tv2 hjelper degs testvinner.

1499,-

Minus for høyt strøm forbruk. (det er noe skikkelig drit!)

HTC titan

Stor fin skjerm

Lett og brukervennlig

Windows opprativ (ikke at jeg helt skjønner goden av det)

Beste telefonen på amobil.no og nr 3 på tv2 hjelper degs test.

Støtter ikke minnekort, eller flash?

3099,- må ut med mellominnlegg.

Sony Ericsson

Dårlig batterikapasitet

Bra kamera

Støtter flash

Har HDMI utgang

Stor å fin skjerm

Har minnekort

8 plass på tv2 hjelper degs test

999,-

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony Arc hadde jeg ikke sett på engang...

Sony Active har jeg som jobb telefon, ok som jobbtelefon, men dårlig brukeropplevelse, for liten skjerm...

Samsung S2 har jeg som Privat telefon, kongen på haugen :D (i april)

HTC Titan så på den som jobbtelefon, men gubbanoa så tunge HTC mobilene har blitt... :twitch:

Men helt sikkert en super telefon, men sjekk hva du synes om vekten når du holder den...

så Galaxy vs. Titan, your choise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vell de som er de beste.

Desire Z'n min var forsåvidt en tung telefon det også. Andre smarttelefoner veide mye mindre enn den.

Jeg har alltid sett på en samsung som en komplisert telefon som er er vanskelig og finne fram på. Og på titan var den visst brukervennlig og lett.

Men jeg likte ikke helt at titan ikke hadde minnekort.. Tror dere jeg kommer til og merke noe til at jeg ikke har minnekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vell de som er de beste.

Desire Z'n min var forsåvidt en tung telefon det også. Andre smarttelefoner veide mye mindre enn den.

Jeg har alltid sett på en samsung som en komplisert telefon som er er vanskelig og finne fram på. Og på titan var den visst brukervennlig og lett.

Men jeg likte ikke helt at titan ikke hadde minnekort.. Tror dere jeg kommer til og merke noe til at jeg ikke har minnekort?

Jeg gikk fra HTC til Samsung S2 uten noe problem :) (Begge hadde jo android).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten er forsåvidt htc titan, men de andre begynner også og smyge seg inn som favoritter.

Jeg har Samsung galaxy s2, samboer har HTC Titan.

Samsung

+ Bedre skjerm

+ Lettere oppsett

- "Alle" har den

- Må lade nesten hver dag ved aktiv bruk. Glemmer jeg det en dag, dør den på vei hjem fra skolen neste dag.

HTC

+ Større

+ Windows 7

+ Batteri holder rundt 1,5 dag lengre enn på Samsungen.

- Uvant og kanskje litt kronglete OS

- Prisen, synes ikke den er så mye bedre enn Samsungen, liker min best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett på en samsung som en komplisert telefon som er er vanskelig og finne fram på. Og på titan var den visst brukervennlig og lett.

Jeg fikk min Samsung Galaxy S2 for snart 14 dager siden og jeg synes ikke det var vanskelig å ta den i bruk overhodet :): Jeg er typisk Nokia-fan, men denne synes jeg var enkel og grei i bruk :). Alt fungerer fint, ikke noe trøbbel med oppkobling til nett - rett og slett en veldig bra telefon ut fra min ringe erfaring :). Lett å bruke selv for en førtis liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.. Jeg var innom elkjøp og prøve telefonen. Titan var veldig anerledes, veldig stilig, men vet ikke helt om jeg klarer og vende meg til windows.. Men hvordan er det med windows og apps? Har de noe marked der man kan last ned apps?

KarpeStrotum: Joa, men jeg må nesten ha ny telefon NÅ, fordi telefonen min får jeg ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt Sony Ericsson og synes det er prima teleforner!

Har nå hatt x 10 mini i nesten 2 år og er veldig fornøyd, men den ser ikke så fin ut lengre og begynner å virke litt i slow motion så i dag bestilte jeg meg xperia active. Håper den er god :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg jobber med har en med Windows på og hun hater den, hun hadde iPhone før.

Jeg har HTC Sensation og er veldig fornøyd :) Er min første androidtelefon så jeg lurte på om det skulle bli veldig overgang, men liker den bare bedre og bedre for hver dag. Batteriet er ok syns jeg, om man ikke sitter og spiller ogsånt konstant, da drar det fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KarpeStrotum: Joa, men jeg må nesten ha ny telefon NÅ, fordi telefonen min får jeg ikke igjen.

Min S2 varer i 7 døgn med lite bruk og originalbatteri. Noen sliter mer enn meg og der varierer. Kjøpte en S2 til sønnen også og han syns også batteri på S2 er bra. Mens andre igjen klager, så man hører begge deler. Poenget er at de med androide tlf som får oppdatering til 4.0 mest sannsynlig alle vil merke økt batterikapasitet når oppdatering kommer pga androide OS'et virkelig ser ut til å ha fått økt effektivitet. Ytelses-tester ser også ut til å gjøre det bra med den, så gode androide telefoner fra før blir ennå bedre, raskere osv

S2 vant forøvrig prisen årets tlf hos Eisa og tok endel på Gulltasten 2011 - det med originalbatteri og uten 4.0, så det er ikke akkurat noe 'dritt' du må ha fram til oppdatering til 4.0 heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får lastet ned apps på windows også. De har de vanligste, men det er såklart ikke like stort som android sitt. Det blir større og større for hver dag! Jeg tror windows 7 OS er fremtiden.

Det mente butikkdamen også, at windows på mobil kom til og bli stort!

Ei jeg jobber med har en med Windows på og hun hater den, hun hadde iPhone før.

Jeg har HTC Sensation og er veldig fornøyd :) Er min første androidtelefon så jeg lurte på om det skulle bli veldig overgang, men liker den bare bedre og bedre for hver dag. Batteriet er ok syns jeg, om man ikke sitter og spiller ogsånt konstant, da drar det fort.

Hm, sånt liker je ikke å høre! Men jeg har nå aldri likt iphone eller da... :P

Min S2 varer i 7 døgn med lite bruk og originalbatteri. Noen sliter mer enn meg og der varierer. Kjøpte en S2 til sønnen også og han syns også batteri på S2 er bra. Mens andre igjen klager, så man hører begge deler. Poenget er at de med androide tlf som får oppdatering til 4.0 mest sannsynlig alle vil merke økt batterikapasitet når oppdatering kommer pga androide OS'et virkelig ser ut til å ha fått økt effektivitet. Ytelses-tester ser også ut til å gjøre det bra med den, så gode androide telefoner fra før blir ennå bedre, raskere osv

S2 vant forøvrig prisen årets tlf hos Eisa og tok endel på Gulltasten 2011 - det med originalbatteri og uten 4.0, så det er ikke akkurat noe 'dritt' du må ha fram til oppdatering til 4.0 heller da :)

Lag batteri tid er gull verd! Min gamle htc varte nesten en dag liksom... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste S2 (smarttelefoner med stor skjerm) varer i 1 dag med aktivt bruk til 2 dager om man bruker den "normalt"...

Jeg som eksempel, får inn 4-10 mailer pr dag, et par facebookdritt, å diverse RSS feeds osv som synker automatisk, sjekker telefonen kanskje 10-20 ganger om dagen å bruker den da 1-10minutter om gangen for å svare å sjekke ting...

Stort sett middels god edge dekning på landet, og et par apps som gjør telefonen grafisk penere å se på å bruke...

Batterilevetid om det blir etpar telefonsamtaler er ~20timer..

Batterilevetid om bruken blir mindte en dette er kanskje ~50timer..

Skal man ha god nytte av en slik telefon så er det logisk å ha epost, facebook, twitter, kalender, kontakter, oppdatteringssøk, og kanskje et par apps som også søker etter nytt innhold av seg selv, påslått å søke etter nye ting ~hver time eller noe...

Dette er en av strømtyvene folk ikke tenker over, ting som skjer som du ikke merker, som gjør at telefonen hele tiden jobber uten at du bruker den...

Men slår man av så godt som alt telefonen kan gjøre så kan man like gjerne kjøpe en gammeldags telefon (de har nå ekstremt gode batterilevetider)

Men, hvor ofte sover man på et sted uten et strømuttak i nærheten?

Jeg synes ikke batterilevetid er et problem jeg, vi var bare bortskjemt med en ukes levetid med gamle dumme telefoner.

Om man er noen dager unna et strømuttak så kan man ta med seg en "usb-batteripakke" eller et solcellepanel foreksempel...

(jeg har disse to tingene å har brukt de 3 ganger i år, på fjelltur, så problemet er ikke der.)

Windows App marked leste jeg for noen dager siden at har 40.000 apps and counting...

Windows = 40.000 (helt fersk)

Android = 500.000 + (en stund var android størst, men 185.000 "test&søppel apps" er blitt fjernet.)

iOS = 600.000 (eksistert lengst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle htc hadde jeg et helt normalt forbruk på. Sjekket facebook/mail av og til. Ringe og sende melding av og til. Tok også opp telefonen og sjekket kalender og slikt innimellom. Den brukt og gå tom på ettermiddagen. Så for meg ble det et problem.

40.000 er kanskje ikke så mye enda, men jeg er ikke helt den store på apps enda. Jeg laster ned populære apps som gulesider, facebook, photobucket, google, angry bird, ordbok. Og slike regner jeg med de har på windows?

Jeg tror også windows på mobil kommer til og bli stort.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40.000 er kanskje ikke så mye enda, men jeg er ikke helt den store på apps enda. Jeg laster ned populære apps som gulesider, facebook, photobucket, google, angry bird, ordbok. Og slike regner jeg med de har på windows?

Jeg tror også windows på mobil kommer til og bli stort.. :)

Dette har de på windows ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTC

+ Større

+ Windows 7

At den er større enn Samsung'en vil for majoriteten være et minus, og for de aller, aller fleste er Windows et kjempeminus ved HTC Titan.

Skal du ha den beste telefonen så står det bare mellom S2 og Nexus, hvis du ikke vil ha Note som virkelig er en kjempe. Titan er nok ikke best på Amobil.

Telefoner som Desire S og Sensation kan du nok bare se helt bort ifra, med mindre du faller for designet på de telefonene. De når ikke opp her.

Jeg har en S2, og større batteri står på ønskelista til jul. Synes uansett at det går fint å lade daglig.

Edit: litt dumt å anbefale en telefon bare fordi man har den selv, hvis man ikke er oppdatert på hva som finnes der ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...