Gå til innhold
Hundesonen.no

Refleks


Poter
 Share

Recommended Posts

Hvilken type refleks har du til hunden og deg selv? Vil gjerne se bilder for inspirasjon. Ut og shoppe litt snart :D

EDIT: Her er et bilde av hva Eine har av reflekser. Verdens dårligste bilde, jeg vet, men det er altså to halsbånd med refleksstriper, en sele og et bånd med refleksstriper på. Det gule er fra Troll. Det blå halsbåndet er fra Topdog og den røde selen er kjøpt på en eller annen dyrebutikk.

bilde-45.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0002.jpg

Har en stykk vest som vi ikke bruker så ofte fordi han ser ut som en knøl halve turen. Også et sånn "skjerf" til å ha rundt halsen, det er veldig fint og greit. Refleks på nyhalsbåndet (som ikke er kommet enda). Et kobbel av flettede refleksbånd, men det ble så fort slitt at blir nok ikke å kjøpe nytt. Et tynt refleksbånd som kan festes rundt halsen i tillegg til halsbåndet, veldig enkelt og greit :) Har også en sele med masse refleks på, men han er ikke så glad i den heller.

Hunden er mye flinkere til å bruke refleks enn jeg selv er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er mye flinkere til å bruke refleks enn jeg selv er.

Samme her! Har bare et lite refleksbånd rundt armen eller evt. en gammel refleksbrikke hengende fra jakkelomma. Mannen sa han så noen med blå refleks og at det vistes veldig godt, noen som vet hvor man kan kjøpe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært super fornøyd med Dog-e-lites selen til Sølve. Refleksen på selen er den beste jeg har opplevd, dessverre har et par av led lysene sluttet å lyse allerede - så det er litt skuffende, men jeg hadde kjøpt selen igjen bare pga refleksen faktisk :) Jeg bruker reflekskobbelet, bra og billig.

Tidligere brukte jeg også å ha på sammen med reflekssele fra Trixie. Trixie selen er slitt og nå med den nye selen så trenger ikke Sølve mer refleks faktisk, siden han både blinker og reflektere :)

Jeg har på meg refleksvest, mye kjekkere enn løs refleks som dingler og henger seg i kobbelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selvføgelig refleksvest på meg selv og, og hvis det er veldig mørkt og tåkete bruker jeg hodelykt. Det synes jeg er ekstremt viktig! Gud veit hvor mange jeg har holdt på å kjøre på pga manglende refleks. Rett og slett idioti eller egoisme å gå uten refleks nå, på både bikkjer og mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0002.jpg

Her kjører folk som om de har stjålet både bil og bensin, i tillegg er det ingen gatelys. Så jeg har tatt litt av mtp reflekser.

Rina har en sånn refleksvest.

Også har hun kobbel fra Trine Hundeartikler, med refleks på. Beste bildet jeg fant på nett:

b9eba21d64de37de27a7fbec8e1e17dd.jpg

Vi er ikke ferdige enda... Hun har også et sånt tørkle, fra Hurta:

930681.png

Og til slutt, Hurta sele med refleks.

Skal kjøpe blinkende lys til henne også, da de jeg hadde røk. Men hun synes iallfall godt. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjerfene fra Hurta var jo litt søte. Har hatt noen ulike typer refleksbånd, men synes de slites så fort. Dette var jeg også veldig fornøyd med, det vistes godt! Men det ble fort slitt. Det samme synes jeg med Troll-båndet mitt, men nå har det blitt brukt mye utenom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjerfene fra Hurta var jo litt søte. Har hatt noen ulike typer refleksbånd, men synes de slites så fort. Dette var jeg også veldig fornøyd med, det vistes godt! Men det ble fort slitt. Det samme synes jeg med Troll-båndet mitt, men nå har det blitt brukt mye utenom også.

Ja, jeg er veldig fornøyd med det. De fleste reflekser synes jo veldig godt fra siden, men ikke alle synes like bra når man ser hunden rett forfra.

Dette er mitt tredje bånd fra Trine (rotet vekk det ene, og ett er veldig kort). Men har ikke hatt problemer med at refleksene slites. Det jeg rotet bort var etter Sari, så det hadde holdt i 6 år da det forsvant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjører folk som om de har stjålet både bil og bensin, i tillegg er det ingen gatelys. Så jeg har tatt litt av mtp reflekser.

Og til slutt, Hurta sele med refleks.

Skal kjøpe blinkende lys til henne også, da de jeg hadde røk. Men hun synes iallfall godt. :icon_redface:

Jeg ser for meg en juletreaktig skikkelse med et lite svart hode i midten :D .

Jeg er dårlig til å bruke refleks på mine, men jeg bruker led-lykter som henger i sele og halsbånd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dårlig med reflekser her i gården gitt....

Men Taz har refleks på Julius k-9 selen sin og Anastasia har reflekser på sin Doxlock sele hvertfall + at det er litt reflekser på noen av dekkene :) skal kjøpe mer, men må bare bestemme meg for hva først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, hva er greia med å betale 2-300 kr for en refleksvest, når refleksen uansett må byttes ut etter et par år? Man får dem jo til under 40 kr mange steder.

Det er visstnok forskjell på dem i kvalitet og passform.

Vi kjøpet 100 led-nøkkelringer i ulike farger fra DealXtreme i forfjor, så våre ser ut som juletrær når vi har funnet dem fram. Utover det prøver jeg å kjøpe bånd, seler og halsbånd med refleks når de trenger nytt. Kovu har sele med refleks, mens Odin har halsbånd og bånd med refleks. I tillegg har vi Clas-vester til hele gjengen, to- og firbente.Syr såklart også på refleks når jeg syr dekken (which reminds me, må sy dekken til Kovu FØR snøen kommer).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, hva er greia med å betale 2-300 kr for en refleksvest, når refleksen uansett må byttes ut etter et par år? Man får dem jo til under 40 kr mange steder.

Foxi har hatt sin refleks i 7 år, den kostet 300 kr når vi kjøpte den. Den er fortsatt fin og fungerer suverent enda den har vært i snø, is og regn og slaps og vasket flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser ut som vandrende juletrær hele gjengen når vi går på tur etter veien i mørket.

Hundene har billigseler fra OBS.

Helt suverene med innvevd refleks.

http://www.ipet.no/product.html/orbiloc?category_id=28

Disse lysene har vi feste på selen, har kjøpt de i 3 farver noe som er kjekt når hundene er løse i skogen og i fjæra i mørket.

Da ser vi hvilken hund som er hvor.

Jeg bruker refleksbånd fra Hurrta.

I tillegg har jeg blinkende røde bånd rundt begge armer og lår.

Refleks bandolær eller vest.

Samt gjerne en hodelykt.

Man kan aldri få for mye refleks!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksdekken (Samme som MaritaSørensen har, og eit heimelaga med fleece inni), 2 forskjellige selar med refleks og eit halsbånd med refleks + nokre dressar med refleksstriper på til frøkna. Og vanleg refleksvest til meg eller sånne bånd som ein festar på arm/beinar. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt dårlig på og bruke refleks både på meg selv og hunden når jeg går her i byen, for da er det fortau og jeg hopper ikke bare ut i veien liksom, veldig var på hvordan jeg oppfører meg i trafikken om jeg ikke har refleks. Har bånd med refleksstriper i og det bruker jeg hele tiden, har også halsbånd med refleks i, men tviler på at det vises så godt egentlig. Har refleksvest både til meg og bikkja som brukes om vi går på plasser som er mer utsatt enn fortau i byen, og hodelykt. Samt refleks på kløven om vi går med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... Begge to har to stk halsbånd med refleks. I tillegg har vi kobbel fra RuffWear med refleks. På selene (Hurrta) er det refleks, og da vi bruker sele bruker vi vanligvis også kobbelet fra Hurrta med refleks.

Jeg kan ikke bruke sånn dansende refleks pga mongo-idiot-hunden Aiko som da jakter på skyggen, og vi bruker heller ikke den ene refleksvesten jeg fikk av "Vi med Hund", fordi det blir veldig vanskelig å bevege seg med den på, skjønner dere. :rolleyes2:

kl1630.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et refleksdekken som jeg kjøpte til den forrige hunden min (det som det er bilde av i avataren min). Betalte vel en 30,- på Clas Ohlson for et par år siden. Det var nok litt for lite til Dina, men sitter som støpt på Teo :) I tillegg har jeg et reflekshalsbånd og litt reflekser på Hurrta selen :) Så vurderer jeg å kjøpe en sånn lykt til å klipse på halsbåndet.

Selv bruker jeg refleksvest og refleks på armene når vi er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...