Gå til innhold
Hundesonen.no

Rare ting hunden din liker...


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Jeg har skjønt at Terho er litt spesiell når det gjelder ting han putter i munnen!

Men de fleste hunder foretrekker kjøtt og kjøttgodbiter har min falt for en del annet. En kort del av listen over ting han tigger over er klementiner, agurk, salat, ost og asparges (takk for det, går ned mye annet også)

Noen flere som har slike sære bikkjer?

Følte meg ganske rar som sto på agility banen med agurk godbiter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en periode hvor han fikk smake lunsjen til en uteliggerdame på tbanen, og etter det ville han bort til alle damer med pose. Så uteliggerlunsj er en sikker vinner.

Ellers kan jeg miste hva som helst på gulvet, det han gjør er å gå bort til det og lukte, se på meg med øyne som jeg kan banne på sier "fy som du roter", før han fortsetter med sitt. Og nei, det er ikke menneskeliggjøring av voffsen.. han sier det, tenk! Drømmen min er å finne noe han synes er kjempegodt, for jeg sliter litt med å finne rette belønninga.. pølser er ganske godt, men ikke bedre enn den lukta i grøfta.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tufani elsker gulrot! Hele gulvet blir oransje... Men han koser seg.

Det gjør mine også, men de roter ikke da :P Bra jeg har oransje kjøkkengulv så ser jeg ikke at Tufani roter! haha.

Kua spiser alt, ALT.. Det hender at jeg har godtbiter i lomma sammen med div lommerusk som biter av papir osv (jeg river opp kvitteringer osv når jeg kjeder meg). Kua spiser det med like stor iver som kjøtt! Prøver jo ikke å gi henne det da, men det hender :P

Hun er like gira på tørrfor som ost/pølsebiter så jeg tror det er en feilkobling ett eller annet sted.

Får hun Vogh og tørrfor til kvelds spiser hun tørrforet FØR vommen, det er vist ikke så vanlig. Hunder er ikke som oss som sparer det beste til slutt :P

Tesh spiser ingen rare ting tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset spiser hundene alt.. Gamlemor liker ikke omelett da, men nurket gjør det ;) Nurket er heller ikke så glad i appelsin, men det spiser gamlemor ;) Og det er vel det jeg vet om ;)

Men så er nurket slik at hun tar fart og snapper ting i lufta hvis du mister noe, om det så er plastikk.. Så man bør ikke miste så veldig mye rart her i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet av en hund som ikke spiser uten at hun har med skåla si, til nød kan hun spise av annen skål, men prøver du deg med et fat feks, så spiser hun ikke :P Samme hunden bruker også og kose seg med maten, får den en bolle feks så ligger hun og napper av bittesmå biter, så hun kan ligge med en bolle i 15 minutter :P Dette er en rotweiler mix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hampus spiser det meste av frukt og grønnsaker, bortsett fra salat.

Pærer er absolutt favoritt.

Det samme med Gåttfred, bortsett fra appelsin og klementin som han sliter litt med.

Begge to er veldig lett å belønne...haha...

Shibaslusken Linus er laaaangt fra altetende.

Han spiser pære, og kokt grønnsaksblanding.

Men det stopper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk, majs, gulrot, eple, pære, mandarin, appelsin, salat, brokkoli, banan osv osv....

Agurk er ein sikker vinner då, for då kjem begge to springande inn på kjøkkenet med ein gong dei høyrer agurken blir skjært i :lol: Mandarin og Appelsin er kanskje ikkje sååå godt, men dei suger safta utav bitane og spyttar ut "skinnet" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra spiser det meste. Eller, hun smaker på det meste. Det hun ikke liker tygger hun bare opp i mikroskopiske biter og lar det ligge igjen. Også liker hun veldig godt appelsin, men det må jeg legge på gulvet til henne - om ikke jeg vasker hendene med en gang jeg har skrelt appelsin da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia rører aldri søppelet (som alltid står fremme), men har jeg spist avokado og kastet skallet så kommer jeg alltid hjem til opprevet søppelpose. Da finner jeg alltid avokadoskallet i sengen hennes, hvor hun har skrapt av alt som er grønt uten å ødelegge skallet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia rører aldri søppelet (som alltid står fremme), men har jeg spist avokado og kastet skallet så kommer jeg alltid hjem til opprevet søppelpose. Da finner jeg alltid avokadoskallet i sengen hennes, hvor hun har skrapt av alt som er grønt uten å ødelegge skallet i det hele tatt.

Bare for å ha sagt ifra,så er avokado veldig giftig for hunder.

Zara spiser egentlig det meste,spesielt glad i tomater og banan :P Eneste jeg vet hun ikke liker er agurk og salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør mine også, men de roter ikke da :P Bra jeg har oransje kjøkkengulv så ser jeg ikke at Tufani roter! haha.

Det er fordi han deler den opp i bittesmå biter mens han spiser. Også spiser han alle de små bitene til sist. Etter at de er smurt litt ned i gulvet :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset spiser hundene alt.. Gamlemor liker ikke omelett da, men nurket gjør det ;) Nurket er heller ikke så glad appelsin, men det spiser gamlemor ;) Og det er vel det jeg vet om ;)

Men så er nurket slik at hun tar fart og snapper ting i lufta hvis du mister noe, om det så er plastikk.. Så man bør ikke miste så veldig mye rart her i huset :P

Er vel ikke så lurt å gi dem appelsin, ettersom det skader nyrene på hunden..? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...