Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger oppskrift på "Belly Band"


Guest tuski
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har en (enkel:) oppskrift på Belly Band/ magebelte for hannhund? Det er jo kun et avlangt tøystykke med borrelåser, -men er det lurt med strikk i sidene? Type tøy, med eller uten strech? Har ingen erfaring med dette, men trenger til en hund jeg passer. Han vil jo naturlig nok markere seg når han kommer til oss, som har hannhund fra før. Han har bodd hos oss fast ca 6 mnd av oppveksten sin, og nå er han her ca ei uke i mnd,- og selv om han er godt kjent og "hjemme" hos oss, vil han jo oppdatere sin egen lukt, så klart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeh? Nei, det er ikke en selvfølge at han skal oppdatere sin egen lukt, og vanlig er det iallefall ikke. Det jeg gjorde med min i værste puberteten, da han kunne finne på slikt hos andre folk så fikk han enkelt og greit gå i bånd sammen med meg det første kvarteret til han hadde fått roet seg litt og blitt kjent med lukten og etter det var det ikke noe problem. Og skal de til og tisse så hadde jeg huka i de rimelig kjapt og sagt NEI!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhh...

Er det virkelig en selvfølge at en hannhund skal få pisse inne hos folk altså?

ÆSJ!

Jeg har da tre hanner, og ingen av de markerer inne hverken hjemme eller når vi har de med til folk, eller er på reiser.

For meg er det en selvfølge at hundenen faktisk IKKE pisser inne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han VIL markere når han kommer til dere er ikke det samme som at han skal få LOV, altså. Guri malla. Jeg har opplevd at en hannhund jeg passa markerte to steder inne, og dessverre ferska jeg han ikke. Han kommer likevel ikke til å bruke magebelte neste gang han kommer, han blir heller fulgt som en smed og får ikke drive og åle seg inntil ting. Makan! :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne med en hannhund som er helt ram på markering, han må ha på bellyband når han er her. Oppdragelsen hennes av hunden er egentlig ikke mitt "problem", så jeg sydde et bellyband. Det var relativt enkelt. Målte hvor smal han var rundt livet og hvor bred den måtte være for å dekke snoppen helt.

Brukte et stoff som var stretchy og på innsiden er det fleece.

img6964s.jpg

img6966j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hannen min prøvd seg på det hadde han fått vite hvor skapet står! Sånt godtar jeg ikke, men han gjorde det et par ganger når han var yngre. Da fulgte jeg med som en smed når vi var hos andre, og han slutta fort med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt OT, men etter noen tiår i hundemiljøet er det første gang jeg hører om hundebleie, så jeg ble litt fascinert.

Jeg spør av pur nysgjerrighet og uvitenhet - og legg til at jeg ikke har barn heller: Hvordan mener en at hunden vil stoppe innendørs markering ved å gå med en slik? Jeg trodde ikke barn ble tørre i buksa kun ved å gå med bleie, men at det var en trenings-/tilvenningssak i forhold til potte/toalett, og jeg tar kanskje feilaktig samme slutning med hund. Håper noen kan svare en uvitende, nysgjerrig sjel!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt OT, men etter noen tiår i hundemiljøet er det første gang jeg hører om hundebleie, så jeg ble litt fascinert.

Jeg spør av pur nysgjerrighet og uvitenhet - og legg til at jeg ikke har barn heller: Hvordan mener en at hunden vil stoppe innendørs markering ved å gå med en slik? Jeg trodde ikke barn ble tørre i buksa kun ved å gå med bleie, men at det var en trenings-/tilvenningssak i forhold til potte/toalett, og jeg tar kanskje feilaktig samme slutning med hund. Håper noen kan svare en uvitende, nysgjerrig sjel!

Somregel blir vel disse brukt for å slippe å vaske når bikkja tisser inne, og for å unngå ødelagte møbler, ikke for å lære hunden å slutte markering innendørs.

Dog vil noen hunder finne det ubehagelig å tisse på seg selv da, og dermed slutte å tisse inne(Evt. koble det opp mot belly band og dermed kun la være å tisse med denne på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet OT og usakligheter fra tråden.

Trådstarter ber om råd, selv om det kom litt dårlig frem i førsteposten så er det ingen grunn til å anta at trådstarter lar hunder tisse inne hos seg uten å jobbe med det.

Evt. tilbakemeldinger tas på PM eller rapport, og ikke i tråden.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...