Gå til innhold
Hundesonen.no

D4A


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 532
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

59 franske bulldoger på lørdag. Syntes egentlig det var litt mindre enn forventet, men spennende likevel! Jeg skal stille en unghund og en champion, begge tisper.. Og 6 campinghunder (aka amstaff)

Ha! Bæremeisen! Ask er et hav av tålmod i bæremeisen! Godt jeg kom på det denne mandagen og ikke neste... Ser dere en rødtopp i en rød bæremeis så er det gullet. Det lett rødsprengte og slitne ansikte

Iiiiik.. da er Strider meldt på!! Og Jeanette skal gå/kjempe med apekatten i ringen så det er helt suverent! (Men jeg er redd for jeg blir gående rundt med det vanlige kvadet "Altså, han er ikke sånn

Posted Images

Wææ, oppdretteren min, som skulle stille Oliver for meg, kommer ikke nedover likevel, så da mangler jeg en handler i championklassen! Jeg kan stille både Oliver, Fredrik og Gross (alle i champion) foran dommerbordet, men jeg får ikke stilt alle i lineupen. Eieren av Fredrik tar nok Gross, hun er vant til å stille han og gjør det bra, men Oliver/Fredrik trenger også en handler. Er det noen snille erfarne soniser som kan å stille opp(ikke fristille) store hunder som har mulighet til å hjelpe til rundt klokka halv 11-11 på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men jah! Synes jeg leste nettopp i Hundesport at en dommer skrev at han aldri pleide å gi CK til juniorer. :blink: Det er nå en rar tankegang synes jeg, blir litt som bruksdommere (og LP-dommere) som sier at de aldri gir ut 10'ere.

Litt OT men jeg stilte for en dommer på kongsberg som aldri gir ck til juniorer pga at hun mener de er for unge :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men jeg stilte for en dommer på kongsberg som aldri gir ck til juniorer pga at hun mener de er for unge :blink:

mer OT: jeg fikk høre det samme av en annen dommer.

Men Amiga tok stor cert og lite cert 10mnd gammel. Men så møtte jeg på en som sa at en junior ikke fortjente plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så man kan bli både 1JK og 1JKK :P

1 JK er for så vidt en utdatert betegnelse, siden det nå heter E.JK, VG.JK, også videre - men 1 JK er den gamle rødsløyfa, som var en forutsetning for å få lov til å være med å konkurrere om plassering i klassen.

1 JKK er 1 i juniorkonkurranseklasse - altså konkurransen, ikke kvaliteten. Konkurransen er om plassering i klassen. Så en MÅTTE ha 1 JK for å kunne bli 1 JKK før. I år MÅ du få E.JK for å kunne bli 1 JKK.

Wææ, oppdretteren min, som skulle stille Oliver for meg, kommer ikke nedover likevel, så da mangler jeg en handler i championklassen! Jeg kan stille både Oliver, Fredrik og Gross (alle i champion) foran dommerbordet, men jeg får ikke stilt alle i lineupen. Eieren av Fredrik tar nok Gross, hun er vant til å stille han og gjør det bra, men Oliver/Fredrik trenger også en handler. Er det noen snille erfarne soniser som kan å stille opp(ikke fristille) store hunder som har mulighet til å hjelpe til rundt klokka halv 11-11 på søndag?

Jeg stiller bare X'en, om hun stilles i det hele tatt, og kan sikkert hjelpe om det trengs.

Edit: X'en fikk nøyaktig ti CK'er da hun stilte i junior, så jeg tør påstå at jeg ikke deler deres erfaring om at dommere ikke gir CK til juniorer. I min rase skjer det i hvert fall stadig vekk at juniorer får CK. Kanskje er det mer snakk om kvaliteten på hunden enn oppfatning om dommers prinsipp?

Når det er påmeldt åtte-ti juniorer i klassen vil jeg også tro at kvaliteten er såpass spredt at en lettere vil kunne finne CK-hunder - en god hund vil stå seg ut i mengden, mens en som er alene i klassen kan være litt vanskeligere å avgjøre kvaliteten på uten sammenligningsgrunnlag.

Endret av SFX
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. kvalitet (juniorklasse) (= excellent) og 1. junior konkurranseklasse (= førsteplass i juniorklassen). :)

Imponert over at du kan det :aww: Lær Maria noe også, sånn som f.eks at ALLE hannhundene er før tispene uansett :lol: Hun trodde det var sånn 14 juniortispe kelpier i år :P Greit nok at det er mange kelpier, men halo. Man trenger ikke å overdrive :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du kan det :aww: Lær Maria noe også, sånn som f.eks at ALLE hannhundene er før tispene uansett :lol: Hun trodde det var sånn 14 juniortispe kelpier i år :P Greit nok at det er mange kelpier, men halo. Man trenger ikke å overdrive :lol:

SÅ imponerende er det da ikke? Har man skrevet noen ganger på utstillinger bør man kunne såpass, liksom. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer det slik at hvis man har et startnummer så kommer man inn gratis uansett om man stiller eller ikke? Sjekker de ikke om det stemmer?

Jeg skal være assistenten til Cilje i helga, hun får pressekort, og har fått tilbud om å få gratispass fra D4A, men hvis hun ikke får det før helga må jeg betale.. Så hvis noen har noe til overs så vil jeg gjerne ha et :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå er foreløpig rett ut. Men det kommer nye regler på nyåret igjen, og det er visst ikke 4 stk har fått rød i klassen (man SKAL visstnok plassere 4 samme **** da) så skal de som har fått blå konkurrere om å bli plassert.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten "krise" til D4A. Jeg sitter i styre til NBF og søndag skal det deles ut Zanto statuetten o.l. Problemet er at mitt kamera tok en liten flyvetur for en kort tid siden og jeg ser ikke hva jeg tar bilder av lengre (og siden fokus er dårlig så bør jeg se hva jeg tar bilde av).

Har noen mulighet til å låne meg ett bra kamera for annledningen? Også må jeg itilegg ha sendt bildene til meg helst samme dag, men kan vente til mandag.

Kamera må tåle å ta bilde inne da bildene kommer til å bli publisert i folder, og jeg må selvsagt få rettighetene til det.

Edit:

Problem løst alt :D

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte en KVH som fikk NORDJV tittel med HP, ikke CK. Så om du ikke fikk tittel ville jeg tatt kontakt.

Dette tilfellet er fra D4A i fjor, om det var samme år for din del...

Jeg syntes forøvrig det er greit at man ikke trenger CK. Ganske forskjellig hva dommere mener om å gi CK i JK..

Nå lever ikke denne hunden lenger da, men hadde han gjort det så skulle jeg ha gjort det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite siste dumt spm siden jeg ikke har fått noe mindre enn CK siden det nye systemet kom!

Om man får blå nå, skal man da være med å konkurere om plassering eller er det rett ut som før?

Flaut å gå ut om man ikke skal det :P

Blå er foreløpig rett ut. Men det kommer nye regler på nyåret igjen, og det er visst ikke 4 stk har fått rød i klassen (man SKAL visstnok plassere 4 samme **** da) så skal de som har fått blå konkurrere om å bli plassert.

Og kan vi ikke kalle det excellent og very good, så slipper folk å tro at very good er tilsvarende fjorårets blå? Mange tror at very good er en dårlig premiering, og det henger igjen en del "misnøye" med å få "blått". Very good er ikke en dårlig premiering.

Pleier det å være veldig mye kø for å komme inn? Og hvor er det enklest å slippe av folk når man kommer fra oslo/lørenskog veien?

Ja, om du kommer på det tidspunktet hvor alle andre kommer (0815-0845) er det mye kø - og særlig ved parkeringsautomatene, fordi det ikke er så mange av dem. Det er ikke sååå mye kø for innkjøringen, men det blir fort propp ved inngangsdøren, siden det bare er én, en må gjennom sluser med all pikkpakk, det er kø for betaling, det er kø for scanning av startnummerstrekkoder, og det er lite smidig når "alle" skal inn samtidig. Så kom ekstra tidlig eller noe senere.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skiltet til varemessa fra lillestrøm "sentrum"? Jeg vet kosn eg kommer meg til lillstrøm, men aner ikke veien videre derifra :P

Det er godt skiltet, det ligger rett ved jernbanestasjonen og er en del av "sentrum" slik jeg definerer Lillestrøm down town ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du kommer på det tidspunktet hvor alle andre kommer (0815-0845) er det mye kø - og særlig ved parkeringsautomatene, fordi det ikke er så mange av dem. Det er ikke sååå mye kø for innkjøringen, men det blir fort propp ved inngangsdøren, siden det bare er én, en må gjennom sluser med all pikkpakk, det er kø for betaling, det er kø for scanning av startnummerstrekkoder, og det er lite smidig når "alle" skal inn samtidig. Så kom ekstra tidlig eller noe senere.

Hvor tidlig kommer du til å være der på lørdag?

Jeg klarer å holde meg unna tunnel (hørte det var litt trafikkaos i fjor også?!), og skal ikke inn på parkeringsplassen, men er usikker på hvor tidlig ute jeg må være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidlig kommer du til å være der på lørdag?

Jeg klarer å holde meg unna tunnel (hørte det var litt trafikkaos i fjor også?!), og skal ikke inn på parkeringsplassen, men er usikker på hvor tidlig ute jeg må være.

Jeg har med reisefølge som overnatter hos meg, og morgenene har en tendens til å forsvinne fortere og mer ukontrollert når to mennesker og fem hunder skal gjøres i stand - men hun skal stille tre pelsraser, så jeg håper hun vil være der tidlig og at vi kan ankomme parkeringen senest halv åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med reisefølge som overnatter hos meg, og morgenene har en tendens til å forsvinne fortere og mer ukontrollert når to mennesker og fem hunder skal gjøres i stand - men hun skal stille tre pelsraser, så jeg håper hun vil være der tidlig og at vi kan ankomme parkeringen senest halv åtte.

Okei :) Håper ikke det tar veldig lang tid å komme seg inn, for tenkte å være der så jeg parkerer bilen kvart over 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...